Mijn broer heeft op 17 januari 2013 een mobiel contract afgesloten via de PhoneHouse bij Hi voor 2 jaar.
Nu is sinds 1 september van dit jaar het abonnement iets verhoogd om voor mij onduidelijke redenen.
Ik dus met KPN gemaild en nagevraagd hoe het kon dat van een contract, wat aangegaan is voor 2 jaar, zomaar na 20 maanden het tarief gewijzigd kan worden.
Ik kreeg het volgende antwoord: "Wat betreft het prijsverschil van het oude abonnement, dat is de inflatie correctie".
Mag men dit zomaar doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hi: Mobiel abonnement verhoogd ivm inflatie correctie
Re: Hi: Mobiel abonnement verhoogd ivm inflatie correctie
Ja, lees de voorwaarden....
Re: Hi: Mobiel abonnement verhoogd ivm inflatie correctie
Zucht, daar gaan we weer. Dit bestaat toch al sinds mensenheugenis. Toen ik 8 was (40 jaar geleden) kreeg je al ieder jaar de mededeling bij de Donald Duck dat ze de abonnementsprijs moesten verhogen vanwege de gestegen kosten e.d..
Re: Hi: Mobiel abonnement verhoogd ivm inflatie correctie
fvestjens schreef:Mag men dit zomaar doen?
Maar heeft de klant dan niet wettelijk het recht om de overeenkomst op te zeggen?dhc schreef:Ja, lees de voorwaarden....
Re: Hi: Mobiel abonnement verhoogd ivm inflatie correctie
Je weet toch..."we" willen allemaal de nieuwste smartphone maar voorwaarden lezen is voor dummies....
Re: Hi: Mobiel abonnement verhoogd ivm inflatie correctie
Nee.16again schreef:fvestjens schreef:Mag men dit zomaar doen?Maar heeft de klant dan niet wettelijk het recht om de overeenkomst op te zeggen?dhc schreef:Ja, lees de voorwaarden....