LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vreemde verlanging Vodafone abonnement
-
Vreemde verlanging Vodafone abonnement
Ik heb in het jaar 2013 mijn abonnement bij Vodafone verlengd in de winkel. Nu lig ik bij in de clinche bij Vodafone met het internet glasvezel pakket en wil ik ook mijn mobiele abonnement gaan beëindigen.
Wat blijkt nu dat de einddatum van het mobiele abonnement zo'n 3 maanden later ligt als de begindatum van het contract. Dus feitelijk heb ik een abonnement die 27 maanden ipv 24 maanden loopt. Na 24 maanden ga ik de volle pond betalen mbt de korting die 24 maanden wordt gegeven. Dit vind ik brutaal en ongehoord.
Vodafone heeft uitgelegd dat de einddatum van het vorige abonnement is. Ja, die is toch vervallen met het nieuwe contract? Nee meneer zo werkt dat niet bij ons. Ik kwam niet verder en Vodafone blijft volhouden dat ik de 27 maanden moet gaan uitzitten.
Wat kan ik nu doen? Hier moeten toch veel meer mensen last van hebben aangezien dit de werkwijze van Vodafone is.
Wat blijkt nu dat de einddatum van het mobiele abonnement zo'n 3 maanden later ligt als de begindatum van het contract. Dus feitelijk heb ik een abonnement die 27 maanden ipv 24 maanden loopt. Na 24 maanden ga ik de volle pond betalen mbt de korting die 24 maanden wordt gegeven. Dit vind ik brutaal en ongehoord.
Vodafone heeft uitgelegd dat de einddatum van het vorige abonnement is. Ja, die is toch vervallen met het nieuwe contract? Nee meneer zo werkt dat niet bij ons. Ik kwam niet verder en Vodafone blijft volhouden dat ik de 27 maanden moet gaan uitzitten.
Wat kan ik nu doen? Hier moeten toch veel meer mensen last van hebben aangezien dit de werkwijze van Vodafone is.
-
Re: Vreemde verlanging Vodafone abonnement
Ik heb inderdaad het abonnement verlengd voor het einde van mijn oude contract. De medewerker heeft mij verteld dat het nieuwe contract direct zou ingaan en het oude contract verviel.
In het begin kon ik in de mijn Vodafone omgeving ook niet de einddatum zien van het oude contract. Dit is inmiddels wel zichtbaar geworden.
In het begin kon ik in de mijn Vodafone omgeving ook niet de einddatum zien van het oude contract. Dit is inmiddels wel zichtbaar geworden.
lagunaloire schreef:Ik heb inderdaad het abonnement verlengd voor het einde van mijn oude contract. De medewerker heeft mij verteld dat het nieuwe contract direct zou ingaan en het oude contract verviel.
De medewerker heeft mij verteld dat het nieuwe contract direct zou ingaan en het oude contract verviel.
Dat is het cruciale punt, want ik denk, je hebt niets zwart op wit.
-
Ik heb mijn contract zwart op wit. Daarnaast staat ook in mijn Vodafone omgeving de ingangsdatum, althans de datum waarop het nieuw abonnement is verrekend.
Ik heb ook het oude contract boven water weten te halen. Hier wijkt de einddatum ook af van de einddatum die nu staat in de mijn Vodafone omgeving. Dus de nieuwste einddatum is nergens naartoe te herleiden. Ook wat de klantenservice van Vodafone uitlegde komt niet overeen met deze einddatum.
De dienst zelf is ook erg slecht. Thuis zit ik regelmatig zonder telefoon en/of internet. Meerdere keren op een avond valt het weg tot soms wel 30x aan toe. Het kan ook weleens urenlang weg zijn.
Ik kan ook daarop beroep doen om mijn contract te laten ontbinden maar das ook zo'n gezeik en gedoe.
Ik heb ook het oude contract boven water weten te halen. Hier wijkt de einddatum ook af van de einddatum die nu staat in de mijn Vodafone omgeving. Dus de nieuwste einddatum is nergens naartoe te herleiden. Ook wat de klantenservice van Vodafone uitlegde komt niet overeen met deze einddatum.
De dienst zelf is ook erg slecht. Thuis zit ik regelmatig zonder telefoon en/of internet. Meerdere keren op een avond valt het weg tot soms wel 30x aan toe. Het kan ook weleens urenlang weg zijn.
Ik kan ook daarop beroep doen om mijn contract te laten ontbinden maar das ook zo'n gezeik en gedoe.
Je bedoeld dus op "Mijn Vodafone"?Hier wijkt de einddatum ook af van de einddatum die nu staat in de mijn Vodafone omgeving
-
Ja, Mijn Vodafone
Dit zijn voor mij en ik denk ook voor jou toch het actuele gegevens, waar je mee moet rekenen.lagunaloire schreef:Ja, Mijn Vodafone
Daarop baseer je toch je gebruiken.
-
Volgens mij zijn de contracten die zwart wit zijn ondertekend leidend en niet de foutieve informatie die ik zie op Mijn Vodafone.
Het contract loopt op papier 24 maanden en volgens de Mijn Vodafone omgeving 27 maanden.
Het contract loopt op papier 24 maanden en volgens de Mijn Vodafone omgeving 27 maanden.
Zo fout zijn de gegevens in "Mijn Vodafone" niet, want zoals Michiel al heeft geschreven, moest je bij het oude contract nog drie maanden afwerken en het bijkomende contract van 24 maanden geeft het sommetje van 27 maanden.lagunaloire schreef:Volgens mij zijn de contracten die zwart wit zijn ondertekend leidend en niet de foutieve informatie die ik zie op Mijn Vodafone.
Een contract verlengen betekend niet, dat het oude contract dan vervalt.
MichielFRL schreef:Waarschijnlijk heb je 3 maanden voor het einde van je mobiele abonnement verlengd.
Het nieuwe toestel doet het natuurlijk direct, je nieuwe abonnement zal ook pas 3 maanden na het tekenen van het nieuwe contract zijn ingegaan.
-
Heb je mijn antwoord gelezen op de vraag van MichielFRL? Ik had vanaf de dag dat ik uit de winkel liep het nieuwe actieve abonnement. Dit is ook terug te zien op de afschriften. En dan nog klopt de einddatum dus niet. Geen enkele overeenkomst tussen de nieuwe einddatum en de oude einddatum.
Ik ga een nieuw contract aan met een looptijd van 24 maanden zo simpel is dat. Startdatum vanaf dag 1 van ondertekening. Dit staat allemaal zwart op wit.
Ik heb al 16 jaar lang mobiele abonnementen afgesloten en dit is de 1e keer dat ik zoiets meemaak.
Ik vind dit ongehoord en schandalig van Vodafone. Dit wordt een gevalletje geschillencommissie of ik zoek direct een uitspraak van de rechter op.
Ik ga een nieuw contract aan met een looptijd van 24 maanden zo simpel is dat. Startdatum vanaf dag 1 van ondertekening. Dit staat allemaal zwart op wit.
Ik heb al 16 jaar lang mobiele abonnementen afgesloten en dit is de 1e keer dat ik zoiets meemaak.
Ik vind dit ongehoord en schandalig van Vodafone. Dit wordt een gevalletje geschillencommissie of ik zoek direct een uitspraak van de rechter op.
-
Hallo,
MichielFRL en eleven hebben gelijk. Je eerste abonnement bij Vodafone duurde 24 maanden. Maar je hebt drie maanden voor de oorspronkelijke einddatum verlengd. Je kon vanaf die verlengingsdatum gebruik maken van het nieuwe abonnement dat je had gekozen. Het eerste abonnement heeft dus 21 maanden geduurd. Maar bij de oorspronkelijke einddatum van je contract, werd door de verlenging 24 maanden opgeteld. Die werd dus twee jaar later. Niets geks dus. In totaal ben je dan vier jaar (48 maanden) klant geweest van Vodafone. Dat is indien je je huidige contract tijdig opzegt.
21 maanden was de tijdsduur van je eerste abonnement. En dus duurt het abonnement na verlenging 27 maanden.
Je had er ook voor kunnen kiezen om na 24 maanden pas te verlengen. Dan had je nieuwe abonnement 24 maanden geduurd. De einddatum ligt dus 24 maanden of 48 maanden na de ingangsdatum van je contract. Mits je tijdig opzegt.
Voor wat betreft de slechte dienstverlening van je vaste aansluiting. Daarvoor kun je het beste een officiële klacht indienen bij Vodafone. En daarin je abonnement beëindigen wegens wanprestatie.
Dat kan schriftelijk. En via het web-formulier dat Vodafone voor klachten en feedback beschikbaar heeft.
Succes!
Netwerker-
MichielFRL en eleven hebben gelijk. Je eerste abonnement bij Vodafone duurde 24 maanden. Maar je hebt drie maanden voor de oorspronkelijke einddatum verlengd. Je kon vanaf die verlengingsdatum gebruik maken van het nieuwe abonnement dat je had gekozen. Het eerste abonnement heeft dus 21 maanden geduurd. Maar bij de oorspronkelijke einddatum van je contract, werd door de verlenging 24 maanden opgeteld. Die werd dus twee jaar later. Niets geks dus. In totaal ben je dan vier jaar (48 maanden) klant geweest van Vodafone. Dat is indien je je huidige contract tijdig opzegt.
21 maanden was de tijdsduur van je eerste abonnement. En dus duurt het abonnement na verlenging 27 maanden.
Je had er ook voor kunnen kiezen om na 24 maanden pas te verlengen. Dan had je nieuwe abonnement 24 maanden geduurd. De einddatum ligt dus 24 maanden of 48 maanden na de ingangsdatum van je contract. Mits je tijdig opzegt.
Voor wat betreft de slechte dienstverlening van je vaste aansluiting. Daarvoor kun je het beste een officiële klacht indienen bij Vodafone. En daarin je abonnement beëindigen wegens wanprestatie.
Dat kan schriftelijk. En via het web-formulier dat Vodafone voor klachten en feedback beschikbaar heeft.
Succes!
Netwerker-
Een contract verlengen met 27 maanden mag niet eens. De wettelijke einddatum van uw contract is de de dag van ingang + 24 mnd en geen dag langer.lagunaloire schreef:Volgens mij zijn de contracten die zwart wit zijn ondertekend leidend en niet de foutieve informatie die ik zie op Mijn Vodafone.
Dan had Vodafone destijds duidelijk moeten maken dat het nieuwe contract 27 ipv 24 maanden zou duren.Netwerker- schreef:Je had er ook voor kunnen kiezen om na 24 maanden pas te verlengen. Dan had je nieuwe abonnement 24 maanden geduurd. De einddatum ligt dus 24 maanden of 48 maanden na de ingangsdatum van je contract.
Heeft Vodafone dat nagelaten, dan kan je niet anders dan veronderstellen dat de laatste 3 maanden oude contract vervallen zijn, mede omdat Vodafone je weer voor 2 volle jaren als klant mocht verwelkomen.
TS had ook 3 maanden kunen wachten, en elders shoppen!
-
Het verhaal van netwerker is de Vodafone hersenkronkel. Iets onlogisch proberen om te zetten in een logisch ingewikkeld verhaal. Er zitten hier blijkbaar medewerkers van Vodafone op het forum die de schade proberen te beperken.
Ik heb de mail nog met de bevestiging waarbij staat dat het oude abonnement is omgezet in het nieuwe abonnement. Het contract van het nieuwe abonnement wat ik heb ondertekend heeft een looptijd van 24 maanden. Dit staat zwart op wit. Looptijd van 24 maanden. Zo moeilijk is het niet.
Ik heb de mail nog met de bevestiging waarbij staat dat het oude abonnement is omgezet in het nieuwe abonnement. Het contract van het nieuwe abonnement wat ik heb ondertekend heeft een looptijd van 24 maanden. Dit staat zwart op wit. Looptijd van 24 maanden. Zo moeilijk is het niet.
Ik wilde hier nog serieus op in gaan, maar na deze reactie zo jammer, zo jammer.lagunaloire schreef:Er zitten hier blijkbaar medewerkers van Vodafone op het forum die de schade proberen te beperken.
Even niet de bevestiging krijgen waar je naar op zoek bent en meteen maar met beschuldigingen gooien. Zo jammer, zo jammer,
Succes met je abonnement. Ik zou stoppen met betalen, komt er vanzelf wel iemand met een uitnodiging voor de rechter.
Onzin, zo zou je ook naar een paar maanden van je abo kunnen afkomen.16again schreef:Dan had Vodafone destijds duidelijk moeten maken dat het nieuwe contract 27 ipv 24 maanden zou duren.Netwerker- schreef:Je had er ook voor kunnen kiezen om na 24 maanden pas te verlengen. Dan had je nieuwe abonnement 24 maanden geduurd. De einddatum ligt dus 24 maanden of 48 maanden na de ingangsdatum van je contract.
Heeft Vodafone dat nagelaten, dan kan je niet anders dan veronderstellen dat de laatste 3 maanden oude contract vervallen zijn, mede omdat Vodafone je weer voor 2 volle jaren als klant mocht verwelkomen.
TS had ook 3 maanden kunen wachten, en elders shoppen!
Je hebt een abo afgesloten voor 24 maanden en als je dit abo verleng, blijven de 3 maanden nog te gaan, voor de verlenging gaat spelen.
@lagunaloire
Jammer, dat je denkt, dat hier medewerkers van Vodafone zijn, maar ja, sommige antwoorden, passen niet in jouw straatje, dan ben je geneigd een andere toon aan te slagen.
Inderdaad. Als ik dit bijvoorbeeld vergelijk met bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van 1 jaar, en na 10 maanden krijg je te horen dat je verlenging krijgt van 1 jaar, dan gaat dat niet in op het moment dat ze het meedelen, maar pas als je huidige contract afloopt. Anders zou je huidige contract opeens ingekort wordeneleven schreef:Onzin, zo zou je ook naar een paar maanden van je abo kunnen afkomen.
Je hebt een abo afgesloten voor 24 maanden en als je dit abo verleng, blijven de 3 maanden nog te gaan, voor de verlenging gaat spelen.
Ts heeft inderdaad niet getekend voor 27 maanden, maar omdat ts eerder al wel getekend heeft voor 24 maanden, gaan die 24 maanden niet opeens ingekort worden naar 21 maanden.
Als alles goed is zal de nieuwe einddatum precies 48 maanden na de startdatum van het initiële contract liggen.
Als dat niet zo is, dan is er mogelijk ergens iets niet goed, anders klopt alles gewoon.
Natuurlijk klopt het, alleen wil TS de laatste drie manden van het andere abo niet meer accepteren, maar zo gaat het niet.berndv schreef:Inderdaad. Als ik dit bijvoorbeeld vergelijk met bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van 1 jaar, en na 10 maanden krijg je te horen dat je verlenging krijgt van 1 jaar, dan gaat dat niet in op het moment dat ze het meedelen, maar pas als je huidige contract afloopt. Anders zou je huidige contract opeens ingekort wordeneleven schreef:Onzin, zo zou je ook naar een paar maanden van je abo kunnen afkomen.
Ts heeft inderdaad niet getekend voor 27 maanden, maar omdat ts eerder al wel getekend heeft voor 24 maanden, gaan die 24 maanden niet opeens ingekort worden naar 21 maanden.
Als alles goed is zal de nieuwe einddatum precies 48 maanden na de startdatum van het initiële contract liggen.
Als dat niet zo is, dan is er mogelijk ergens iets niet goed, anders klopt alles gewoon.
-
Arbeidscontract is iets anders dan een mobiele telefonie contract.
Als je goed terug leest gaf ik al aan dat deze einddatum ook niet overeenkomt met het oude contract. Vodafone gaf aan dat dit wel zou moeten.
Oude contract verviel op de dag van tekenen. Dezelfde dag waarop het contract ondertekend werd is het abonnement ingegaan. Ook het abonnementsgeld is geïnd vanaf die datum.
Dus herhaling:
Feit 1: Het oude contract verviel op de dag van tekenen.
Feit 2: Dezelfde dag waarop het contract ondertekend werd is het abonnement ingegaan. Ook het abonnementsgeld is geïnd vanaf die datum.
Feit 3: Nieuwe einddatum komt niet overeen met oude contract en niet met nieuwe contract.
Als je goed terug leest gaf ik al aan dat deze einddatum ook niet overeenkomt met het oude contract. Vodafone gaf aan dat dit wel zou moeten.
Oude contract verviel op de dag van tekenen. Dezelfde dag waarop het contract ondertekend werd is het abonnement ingegaan. Ook het abonnementsgeld is geïnd vanaf die datum.
Dus herhaling:
Feit 1: Het oude contract verviel op de dag van tekenen.
Feit 2: Dezelfde dag waarop het contract ondertekend werd is het abonnement ingegaan. Ook het abonnementsgeld is geïnd vanaf die datum.
Feit 3: Nieuwe einddatum komt niet overeen met oude contract en niet met nieuwe contract.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2014 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerkingen verwijderd
Reden: Beledigende opmerkingen verwijderd
-
TS schreef:
Vodafone heeft uitgelegd dat de einddatum van het vorige abonnement is. Ja, die is toch vervallen met het nieuwe contract?
En dat is niet het geval. De einddatum van je contract blijft staan. En er wordt 24 maanden aan toegevoegd, op het moment dat je verlengt.
Maar jij wilt niet luisteren.
Het is complete onzin om te beweren dat er "Vodafone mollen" reageren op dit Forum. Onafhankelijke Forum-leden geven gewoon uitleg. En daar kun je je voordeel mee doen of niet.
Maar als je het niet met ons eens bent. Dan kun je gewoon naar de Rechtbank gaan. Kost je honderden Euro's aan griffie-rechten. En duizenden Euro's aan kosten voor juridische bijstand.
En dan zal een onafhankelijke Rechter wel oordelen over jouw casus.
Maar ik verwacht dat die Rechter jou in het ongelijk gaat stellen.
En dat je nog gewoon drie maanden vast zit aan Vodafone.
Eén tip nog: vergeet niet om tijdig op te zeggen. Anders zit je nog langer aan Vodafone vast.
Succes!
Netwerker-
(Ik ben geen Vodafone mol)
Vodafone heeft uitgelegd dat de einddatum van het vorige abonnement is. Ja, die is toch vervallen met het nieuwe contract?
En dat is niet het geval. De einddatum van je contract blijft staan. En er wordt 24 maanden aan toegevoegd, op het moment dat je verlengt.
Maar jij wilt niet luisteren.
Het is complete onzin om te beweren dat er "Vodafone mollen" reageren op dit Forum. Onafhankelijke Forum-leden geven gewoon uitleg. En daar kun je je voordeel mee doen of niet.
Maar als je het niet met ons eens bent. Dan kun je gewoon naar de Rechtbank gaan. Kost je honderden Euro's aan griffie-rechten. En duizenden Euro's aan kosten voor juridische bijstand.
En dan zal een onafhankelijke Rechter wel oordelen over jouw casus.
Maar ik verwacht dat die Rechter jou in het ongelijk gaat stellen.
En dat je nog gewoon drie maanden vast zit aan Vodafone.
Eén tip nog: vergeet niet om tijdig op te zeggen. Anders zit je nog langer aan Vodafone vast.
Succes!
Netwerker-
(Ik ben geen Vodafone mol)