LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extra geld voor mensen met een laag inkomen

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door doradora456 »

Heeft u een laag inkomen?
Heeft u bijvoorbeeld weinig loon, weinig inkomsten of bijstand?
Dan heeft u dit jaar misschien recht op extra geld.

Het extra geld is:
100 euro voor een (echt) paar
90 euro voor een alleenstaande ouder
70 euro voor een alleenstaande

Er wordt gekeken naar het inkomen van september 2014.

Wilt u weten of u recht heeft? Ga dan naar http://www.laaginkomen.nl en doe de test.
Formulier aanvragen bij uw gemeente.

jokevhouten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2014 17:17

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door jokevhouten »

Goede share!

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Thanks!!!! Extra gratis geld kan ik altijd gebruiken. 90 eurie in tha pocket.
Kan ik toch weer tanken.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, ik krijg netto een paar tientjes teveel (minder dan de 70), en van die netto paar tientjes hou ik niet eens zoveel over omdat ik minder huurtoeslag krijg. Dus de bijstandsgerechtigde is ook deze maand weer beter af...

Leve de bijstand. Hoe kom ik er in?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door prem »

Vraag aan Arthur... Die is daar ook mee bezig.
Ik ga nog eens naar mijn zaakjes laten kijken of ook de laatste cent belastingbetaling omzeilt kan worden.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewoon niet meer gaan werken, prem, hoe minder inkomen, hoe minder belasting je betaalt. Maar je weet zelf wel bij wie je voor adviezen terecht kunt. :D

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door Josephien12 »

witte angora schreef: Leve de bijstand. Hoe kom ik er in?
De bijstand en het extra geld is voor de mensen die er zo beroerd voor staan dat ze het echt nodig hebben. Prijs je gelukkig dat jij net zoals ik dat niet nodig hebben.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door dhc »

handdoekindering schreef:Thanks!!!! Extra gratis geld kan ik altijd gebruiken. 90 eurie in tha pocket.
Kan ik toch weer tanken.

Onderhuren, loonbeslag, bijstand en toch kennelijk een auto?

Nu snap ik je "niet willen werkentopic".....parasiteren op de samenleving dus.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door moederslink »

dhc schreef:
handdoekindering schreef:Thanks!!!! Extra gratis geld kan ik altijd gebruiken. 90 eurie in tha pocket.
Kan ik toch weer tanken.

Onderhuren, loonbeslag, bijstand en toch kennelijk een auto?

@dhc scherp opgemerkt!

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door Josephien12 »

moederslink schreef:
dhc schreef:
handdoekindering schreef:Thanks!!!! Extra gratis geld kan ik altijd gebruiken. 90 eurie in tha pocket.
Kan ik toch weer tanken.

Onderhuren, loonbeslag, bijstand en toch kennelijk een auto?

@dhc scherp opgemerkt!
Misschien een oud autootje, ze moet toch ook boodschappen doen en zo.
En zo'n 90 euro kan dan net dat ene belangrijke extraatje zijn om weer te kunnen rijden.
Laten we elkaar ook weer eens wat gunnen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jullie vertrouwen deze site toch hopelijk niet? Dit is geen website van de overheid maar van een commerciële partij die het logo van de overheid misbruikt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door moederslink »

@josephien klopt , is waar , je moet elkaar ook iets gunnen , maar ik weet van haar verhaal dat ze met 2 kindjes bij die onderverhuurder er uit moest...
Boodschappen doen ? Natuurlijk , kan ook met een fiets , en als het een oud autootje is kost ook veel geld , niet alleen benzine :cry: en ze heeft loonbeslag,
ik gun iedereen het zijne , maar loop dan ook niet te klagen , maar zorg eerst voor de basisdingetjes , onderdak , kleren voor die kinderen enz , ach laat verder maar

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door moederslink »

GJvdZ schreef:Jullie vertrouwen deze site toch hopelijk niet? Dit is geen website van de overheid maar van een commerciële partij die het logo van de overheid misbruikt.

Ik ken mensen in de bijstand hier die het wel krijgen , ook verleden jaar kregen ze het , werd automatisch nog voor de Kerst op hun rekening gestort . Het klopt wel dat minima een extraatje krijgen , stond ook in de krant. Ik zal de site maar even gaan bekijken dan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door Jolijn »

GJvdZ schreef:Jullie vertrouwen deze site toch hopelijk niet? Dit is geen website van de overheid maar van een commerciële partij die het logo van de overheid misbruikt.
Van deze site krijg je ook geen geld; er staan een paar simpele vragen op, er wordt niets definitief toegezegd, er wordt bij een 'gunstige uitslag' doorverwezen naar de gemeente waar je woont.
Bij (sommige) gemeentes krijg je hiervan (als je daar al bekend bent) zonder aanvraag een bericht.
Sommige gemeentes plaatsen advertenties van deze site om een groot publiek te bereiken.

j. veluwe
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2014 13:02

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door j. veluwe »

De overheveling naar de Gemeente verloopt niet overal even vlekkeloos blijkbaar.
Dus beter even de site van je Gemeente raadplegen of je hiervoor in aanmerking komt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jolijn schreef:
GJvdZ schreef:Jullie vertrouwen deze site toch hopelijk niet? Dit is geen website van de overheid maar van een commerciële partij die het logo van de overheid misbruikt.
Van deze site krijg je ook geen geld; er staan een paar simpele vragen op, er wordt niets definitief toegezegd, er wordt bij een 'gunstige uitslag' doorverwezen naar de gemeente waar je woont.
Bij (sommige) gemeentes krijg je hiervan (als je daar al bekend bent) zonder aanvraag een bericht.
Sommige gemeentes plaatsen advertenties van deze site om een groot publiek te bereiken.
Het gaat om het principe: van alle kanten wordt er gewaarschuwd voor dodgy websites, en hier is iemand zo hondsbrutaal om het logo van de overheid te jatten om de suggestie te wekken dat het officieel is, en wordt het meteen goedgepraat. Als jullie maar niet komen zeuren dat je PC besmet is met malware. Want dat kan immers zo gebeuren via dat soort sites (ik zeg niet dat het zo is in dit specifieke geval maar de signalen zijn niet positief).

NOOST-135
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2014 09:57

Re: extra geld voor mensen met een laag inkomen

Ongelezen bericht door NOOST-135 »

GJvdZ schreef:Jullie vertrouwen deze site toch hopelijk niet? Dit is geen website van de overheid maar van een commerciële partij die het logo van de overheid misbruikt.
Ik wil je er even op wijzen dat als je dit verhaal opzoekt op de website van je gemeente dan verwijzen ze je zelfs door naar de genoemde website. Dus wellicht volgende keer eerst iets onderzoeken voor je begint te roepen of iets onbetrouwbaar is of niet.

Gesloten