LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Last van hangjeugd
Last van hangjeugd
We hebben in onze appartement veel last van hangjeugd. Nu bellen we telkens de politie maar die heeft hier helaas niet altijd tijd voor. De appartementen steken alware over waarbij je een heel groot vlak hebt waar je droog kunt staan. Laatst was er een mevrouw die zelfs lastig werd gevallen door de hangjeugd die niet aan de kant voor haar wilde gaan. Ze drinken bier en zijn erg lawaaiiig. Brief geschreven aan de gemeente maar die lijkt hierin niets te kunnen betekenen. Heeft iemand hiervoor een geschikte oplossing wat je nog kunt doen? We staan met onze handen in het haar.
Re: Last van hangjeugd
mosquito ophangen, produceert hoogfrequent geluid dat jongeren kunnen horen. Dan verdwijnen ze vanzelf. Andere oplossing, klassieke muziek draaien en zorgen dat dit duidelijk te horen is. Verdwijnen ze ook.
Werken die dingen dan wel effectief? We kunnen gezamenlijk dat wel opbrengen, dan kost het misschien hooguit tientje per persoon. Wel goeie tip en snel.
Het blijkt te werken voor (of liever tegen) jongeren tot zo'n 25 jaar.rennie37 schreef:Werken die dingen dan wel effectief? We kunnen gezamenlijk dat wel opbrengen, dan kost het misschien hooguit tientje per persoon. Wel goeie tip en snel.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2014 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd
Reden: Commerciële link verwijderd
Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe vervelend die hangjeugd feitelijk is, maar wat soms ook werkt is er gewoon mee praten. In een groep lijken ze vaak intimiderend, maar soms valt het ook allemaal best mee.
Bij ons in de buurt zijn er ook mensen die de hangjongeren eng vinden, maar tegen mij (en ook tegen anderen) zijn ze erg beleefd en gaan ze met blikje bier en scooter aan de kant. Komt alleen omdat ze mij 'kennen' van het praatje dat ik af en toe maak.
Als het natuurlijk echt pestkinderen zijn, dan houdt het natuurlijk op, en is zo'n geluidsding misschien een idee (wat ik ernstig betwijfel want de hangjeugd in mijn buurt heeft de muziek zo luid staan op dat ik denk dat ze die pieptoon echt niet horen)
isabel
Bij ons in de buurt zijn er ook mensen die de hangjongeren eng vinden, maar tegen mij (en ook tegen anderen) zijn ze erg beleefd en gaan ze met blikje bier en scooter aan de kant. Komt alleen omdat ze mij 'kennen' van het praatje dat ik af en toe maak.
Als het natuurlijk echt pestkinderen zijn, dan houdt het natuurlijk op, en is zo'n geluidsding misschien een idee (wat ik ernstig betwijfel want de hangjeugd in mijn buurt heeft de muziek zo luid staan op dat ik denk dat ze die pieptoon echt niet horen)
isabel
Dan is in mijn buurt wel gelijk de politie ter plaatse. (Gelukkig).Isabel1 schreef: ..... (wat ik ernstig betwijfel want de hangjeugd in mijn buurt heeft de muziek zo luid staan op dat ik denk dat ze die pieptoon echt niet horen) isabel
Is er geen WBV waar jullie terecht kunnen?Heeft iemand hiervoor een geschikte oplossing wat je nog kunt doen? We staan met onze handen in het haar.
Dus als hangjongeren muziek bij zich hebben heeft zo'n mosquito geen enkele zin? Zijn er mensen die ervaringen hiermee hebben? Want we moeten wel iets kopen dat effectief is. Het betreffen koop appartementen. En mag een mosquito wel ingezet worden? Volgens onze gemeente is er een apv dat geluidshinder voor omwonenden verbied?
tenormin: uw link is verwijderd, kunt u die mij via pb versturen?
tenormin: uw link is verwijderd, kunt u die mij via pb versturen?
-
Alsof woningbouwverenigingen zich hierover druk maken.eleven schreef:Is er geen WBV waar jullie terecht kunnen?Heeft iemand hiervoor een geschikte oplossing wat je nog kunt doen? We staan met onze handen in het haar.
Groepje jongeren is op zich niet verboden begreep ik van de politie. Er wonen hier ook niet zo oude bewoners rond de 20 jaar. Hebben die er geen hinder van op het balkon?
Dat kun je toch beter aan je medebewoners vragenrennie37 schreef:Groepje jongeren is op zich niet verboden begreep ik van de politie. Er wonen hier ook niet zo oude bewoners rond de 20 jaar. Hebben die er geen hinder van op het balkon?
-
Ik zou het ophangen van een Mosquito afraden, zeker als er jongere bewoners zijn.
Je zult lekker op je eigen balkon zitten en niemand lastigvallen en gek worden van een pieptoon!
Enige oplossing is eens een praatje maken met de jongeren en als dit niet goed verloopt, de wijkagent inschakelen.
Die heeft dit soort jeugd sneller in the picture dan de gewone politie die via de meldkamer wordt gestuurd en kan dit ook aankaarten bij de gemeente.
Je zult lekker op je eigen balkon zitten en niemand lastigvallen en gek worden van een pieptoon!
Enige oplossing is eens een praatje maken met de jongeren en als dit niet goed verloopt, de wijkagent inschakelen.
Die heeft dit soort jeugd sneller in the picture dan de gewone politie die via de meldkamer wordt gestuurd en kan dit ook aankaarten bij de gemeente.
Het apparaat is dan ook nog niet geplaatst. Zal wel contact opnemen met de verkoper van de Rhinegroep over hoe en wat. Wist niet eens dat die dingen bestonden, zo kom je weer meer te weten via een forum als Radar, tof!
-
Je bent een slimme man nooit gehoord van Googlerennie37 schreef:Het apparaat is dan ook nog niet geplaatst. Zal wel contact opnemen met de verkoper van de Rhinegroep over hoe en wat. Wist niet eens dat die dingen bestonden, zo kom je weer meer te weten via een forum als Radar, tof!
Overdag in de winkelcentra zijn deze te vinden.MichielFRL schreef:Lang geleden dat er gesproken werd over "last van hangjongeren".
Tegenwoordig is er juist veel last van hangouderen die zich met alles bemoeien.
Maar ik denk niet, dat deze overlast bezorgen en avonds "hangouderen" spelen.
Nee omdat de politie geen zin heeft er wat tegen te doen.rennie37 schreef:Groepje jongeren is op zich niet verboden begreep ik van de politie. Er wonen hier ook niet zo oude bewoners rond de 20 jaar. Hebben die er geen hinder van op het balkon?
Je op straat ophouden zonder een doel is wel degelijk verboden, evenals openbare dronkenschap, anderen lastigvallen, geluidsoverlast, Er is meer dan genoeg om er iets aan te doen. Politie wil / durft niet.
-
Ik denk inderdaad dat een muziekje effectiever is om jongeren weg te jagen dan een mosquito...puma73 schreef:mosquito ophangen, produceert hoogfrequent geluid dat jongeren kunnen horen. Dan verdwijnen ze vanzelf. Andere oplossing, klassieke muziek draaien en zorgen dat dit duidelijk te horen is. Verdwijnen ze ook.
Het ligt een beetje aan het hangpubliek wat het beste werkt, maar hier zijn wat suggesties
https://www.youtube.com/watch?v=bm0O_eeyycU
https://www.youtube.com/watch?v=OQpHmhuFJeY
https://www.youtube.com/watch?v=wdJSy9vXGNQ
http://www.youtube.com/watch?v=2sJxxikKk8Q
-
Ik denk eerder dat ik zelf gillend mijn eigen huis zou uitrennen (ben ik ook wel van de hangjongeren af, maar toch zal dat niet de bedoeling zijn).
Het vuurwerkseizoen komt er weer aan............
-
Bij studenten hebben ze eens een Mosquito ingezet en dat was kennelijk geen succes.