LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten DAS-RECHTSBIJSTAND

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Sabine1978
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2014 18:01

Re: Klachten DAS-RECHTSBIJSTAND

Ongelezen bericht door Sabine1978 »

Nou zoals reeds eerder vermeld werkt DAS tegen.

Mijn polis loopt tot 2016, en in mijn polisvoorwaarden staat duidelijk beschreven:
DAS vergoedt de uit rechtsbijstand voortvloeiende externe kosten tot ten hoogste € 12.500,- per geschil

Echter nu moet er een bodemprocedure gestart worden wegens een loonsvordering en tevens een ontbindingsverzoek, en ontving ik tot mijn grote verbazing een brief waarin staat dat alhoewel de polisvoorwaarden zeggen 12500 per geschil. Zij in totaliteit 2250 maximaal voldoende achten.

Daarmee ontnemen zij mij mijn recht op vrije advocaatskeuze, want er zijn 2 geschillen wat betreft mijn zaak, en hiervoor zal geen enkele advocaat de zaak kunnen doen.

Ik moet mij los van de zaak die voor mijn partner is en wat al veel stress met zich meebrengt, mij nu daarnaast ook gaan focussen op de DAS zelf om daar mijn gelijk te gaan krijgen.

In 2006 heb ik voor mijzelf een zaak gaat. Volgens DAS konden ze niks voor mij doen, heb hen toen benaderd, en ze zeiden toen ga maar in op het voorstel van je werkgever (ontslagvoorstel)
IK heb toen een eigen advocaat genomen, en de zaak gewonnen, in de zin van er kwamen onderhandelingen met de werkgever en advocaat, waardoor ik 3x zo een hoge ontslagvergoeding kreeg als wat de werkgever mij aanbood. (verwijtbaarheid werkgever). Ik kreeg wel een hoge rekening, namelijk 5600 euro. Was niet nodig geweest, als de DAS de zaak toen genomen had, en mij niet wegstuurde.

Ook in 2009 ontslagzaak, DAS gaf niet thuis, degene die mijn zaak deed ging met vakantie, niemand te bereiken bij DAS, maar intussen wel een werkgever die de druk opvoerde. Ook toen een advocaat genomen, kostte mij 475,98 want die onderhandelde meteen goed. Ik kreeg daarna een factuur van de DAS, waar ik tegen inging en die crediteerde ze toen ook, omdat zij niks voor mij gedaan hadden.
Maar wel 475 euro kwijt omdat ik mijn hulp elders zocht.

Ik heb zelf dus 2 zaken gehad die niet naar behoren werden opgelost, en waardoor ik hoge kosten had.

De zaak die nu speelt is van mijn partner die al ruim 20 jaar voor dezelfde werkgever werkt, en nu op een vuile manier behandelt word. Noodzaak dus om op te treden, kan hier niet inhoudelijk op ingaan vanwege de privacy maar de nood is erg hoog, en nu laat DAS ons weer vallen.

Ik ben nu een stuk slimmer dan toen, en meer doorzettingsvermogen, en wil dat ze dit keer toch echt doen zoals het hoort. het heeft mijzelf al genoeg geld gekost.
De zaak wat betreft mijn partner vergt al veel energie, en dit is wel het laatste wat ik nu kan gebruiken :roll:

Sabine1978
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2014 18:01

Re: Klachten DAS-RECHTSBIJSTAND

Ongelezen bericht door Sabine1978 »

Beste annette, mijn zaak is al aangemeld om naar een externe advocaat te gaan. Alles is al in werking gesteld, maar niet op de juiste manier, dit levert alleen maar vertraging op.
Ik ben al vanaf 2001 klant, en zie de voorgeschiedenis wat betreft mijzelf, ik heb veel hoge eigen kosten gehad omdat de DAS niks kon doen zeiden ze.
Echter ik zit er bijna doorheen, omdat het nu een discussie met jullie weer gaat worden, en dat zal ik doen, want heb genoeg info ingewonnen. Moet het dan eventueel melden bij het Kifid.
Ik hoop ook dat je naar voorgaande zaken kunt kijken van mij, om te zien waar mijn frustratie nu vandaan komt. Je kunt mij ook bellen, dan kan ik het een en ander mondeling toelichten.

dinga
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:24

Re: Klachten DAS-RECHTSBIJSTAND

Ongelezen bericht door dinga »

DAS Rechtsbijstand staat flink in the picture op klachtensites. Zelfs zijn er advocatenkantoren die hun diensten aanbieden speciaal voor 2nd opinion DAS-missers. Maar wat ik heb meegemaakt, heb ik nog niet langs zien komen. Ik meld een geschil aan, stuur alle relevante bewijsmateriaal naar de jur. adviseur. Naar aanleiding daarvan gaat er een sommatiebrief naar de tegenpartij met dreiging rechtsgang. 6 dagen later krijg ik een telefoontje van desbetreffende op dat moment zeer nerveuze figuur met de mededeling, dat hij geen zaak had. Ik stond dus m.a.w. plotseling niet in mijn gelijk. Wat bleek? Hij had een, naar ik aanneem,prettig en vruchtbaar gesprek gehad met de tegenpartij. Notabene zijn leidinggevende kwam met de mededeling, dat ik inderdaad in mijn gelijk stond. Ook de gemeente, die ik de vraag had voorgelegd bevestigde mijn gelijk. Uiteraard klacht ingediend bij DAS. Steunen van harte hun niet zo betrouwbare werknemer. Naar het Kifid dus. Hetzelfde verhaal. Nu is dat wel gebruikelijk. Consumenten schieten niet echt veel op met klachten naar de brancheverenigingen. Preken allemaal onpartijdigheid. De praktijk is wel anders. Stom geweest, had gebruik moeten maken van een 2nd opinion advocaat. Bij mijn vorige rechtsbijstand zijn een aantal jaren geleden door deze "echte advocaat" goed de oren gewassen. Bewaren we dus voor een evt. volgende ronde. Daar kunnen ze op rekenen.

Sabine1978
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2014 18:01

Re: Klachten DAS-RECHTSBIJSTAND

Ongelezen bericht door Sabine1978 »

Het heeft maanden geduurd voor ik mijn belevenis weer kan neerzetten helaas.

Naar aanleiding van mijn verhaal hier op deze site, werd er netjes met mij contact opgenomen door het webcare team van de DAS. Ik heb hun mijn verhaal gedaan, en ook mijn frustratie uitgelegd betreffende de zaak van dit jaar van mijn partner, en ook hoe het bij mij ging in het verleden.
Zij gaven aan dit door te zetten naar de afdeling externe rechtshulp, en dat er bij mij op een andere manier naar gekeken zou worden zeker te meer het al zolang geleden was.

In de tussentijd heb ik een hele discussie moeten voeren over het bedrag wat mijn partner zou behoren te krijgen voor het kiezen van een externe advocaat, dat in het midden gelaten.

Ik vond het netjes dat het webcare team belde, en dat ik het alsnog kon indienen en dat er op een goede manier naar gekeken zou worden. Ik dacht chapeau voor de DAS.

Echter ik kreeg in augustus een brief dat ik binnen 6 weken uitsluitsel zou krijgen. Ik had alles aangeleverd, aantoonbaar gemaakt dat het om een procedure ging, de ontbinding ingestuurd, de factuur, het bewijs van betaling via de bank (ik had kosten gemaakt om oude bankafschriften op te vragen)
Wederom sprak ik met het webcare team en iemand die mijn zaak behandelde en het had overgenomen van de mevrouw die het eigenlijk zou behandelen en deze gaven aan netjes gedaan, je hebt je best gedaan en vrijwel alles aangeleverd. Enige wat zij niet terug konden vinden was dat ik de zaak ooit had aangemeld bij hun, maar dat kon komen werd mij verteld omdat de naam van mijn partner verkeerd gespeld kon zijn, of omdat wij verschillende polisnummers hadden, maar dat zou het probleem niet mogen zijn, ik had immers zelf alles al aangeleverd wat ik kon doen, en hun zouden niet moeilijk doen over die laatste voorwaarde uit coulance naar mij toe.
Augustus de brief van ze gehad, ik zou binnen 6 weken uitsluitsel krijgen.
Dit heb ik nooit gekregen, dus belde ik 2 dagen geleden zelf op van wat is de status?
Toen werd mij verteld dat is toevallig dat u belt, wij zagen dat uw zaak al te lang was blijven staan, n zouden deze week de zaak gaan doen. Uhuh tuurlijk, wel erg toevallig nadat ik bel dat je net mijn zaak voor je neus hebt.
Er was mij weer verteld door diegene die mijn zaak behandelde van de externe afdeling, ja u heeft inmiddels al veel mensen gesproken, wij gaan de zaak afwikkelen en einde van de week hoort u van ons. IK gaf aan dat ik idd ook iemand anders had gesproken, en dat die met mijn zaak bezig was geweest en tegen mij had gezegd maakt u zich niet druk wij kijken hier op een coulance manier naar.
(deze persoon had mijn contactpersoon waargenomen toen zij ziek was)
Mijn contactpersoon gaf daar op aan, ja dat was een uitzendkracht :shock:
Uhmm ik neem aan dat die ook weten wat ze zeggen, en net zo goed hun werk doen. IK gaf ook aan dat ik hoopte dat er op een goede manier naar gekeken zou worden, zeker te meer het 3 maanden was blijven liggen en zij zich ook niet hadden gehouden aan hun 6 weken vermeld in de brief van augustus.

Gisteren kreeg ik tot mijn verbazing een brief binnen dat ik niks vergoed krijg van die zaak waar het om draaide voor mij. Ze konden in het systeem niks terug vinden dat ik de zaak ooit had aangemeld in die periode, en ook had ik de zaak pas in juli kenbaar gemaakt bij hun.
2 dingen uit het oog verliezend: ten eerste heeft het webcare team dit voor mij zelf op die manier geregeld, en coulance toegezegd, en ten tweede gaven ze zelf aan dat het bij hun in het systeem fout gegaan kon zijn. En daar word ik nu voor gestraft?? Nadat je mij 3 a 4 maanden lang laat wachten, een uitzendkracht om in hun woorden te spreken mij toezei dat ik mij niet druk hoefde te maken, het webcare team mij toezei dat er in mijn geval met coulance naar gekeken zou worden....endan bel ik deze week notabene zelf op, en dan wordt er binnen 1 dag een beslissing genomen nee we doen het toch niet.
Laatst gewijzigd door Sabine1978 op 14 nov 2014 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Sabine1978
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2014 18:01

Re: Klachten DAS-RECHTSBIJSTAND

Ongelezen bericht door Sabine1978 »

Vervolgens bel ik vandaag naar mijn contactpersoon op, die mij n iet te woord wil staan wordt mij verteld door de telefonist :shock:

Ik heb namelijk aangegeven dat ik dit dan als nieuwe zaak wil melden bij de das en een externe advocaat wil want daar heb ik recht op volgens mijn polis en dit onder de aandacht wil brengen van de rechter.

Ik vind het dan laf om niet aan de telefoon te komen maar dat terzijde.

Ook vind ik dat ze aardiger mogen doen over hun uitzendkrachten. Die werken vaak harder dan het vaste personeel.

Ik hoop dat het webcare team dit leest en alsnog contact opneemt met mij. Zodat ik hier toch kan plaatsen dat het op de goede manier opgelost is. :cry:

dinga
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:24

Re: Klachten DAS-RECHTSBIJSTAND

Ongelezen bericht door dinga »

Heb mijn "zaak" aangemeld bij AFM en DNB, zelfs de ministers van Financiën en Veiligheid en Justitie (ivm, strafbare feiten). Men doet helemaal niets. Je wordt net zo makkelijk weer met een kluitje in het riet gestuurd. De wet OHP (Onbehoorlijke handelspraktijken, opgenomen in het BW wordt overtreden (zelfs het strafrecht) en iedereen kijkt een andere kant uit.Ik word nu zelf geïntimideerd door DAS. Ik mag geen negatieve berichten plaatsen, want die komen voor mijn eigen rekening en risico. Het lef. Als DAS zijn werk goed doet komen er ook geen negatieve berichten. Wanprestaties leveren, de wet overtreden en dan gaan intimideren? Verkeerde uitgezocht.

Gesloten