LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oningbouwvereniging dringt een cv-installatie op
-
oningbouwvereniging dringt een cv-installatie op
Hallo
Mijn woningbouwvereniging dwingt mij een cv-installatie te laten installeren en dat wil ik om meerdere redenen absoluut niet.Wat zijn mijn rechten? Kan ik dit tegenhouden?
Merci
Mijn woningbouwvereniging dwingt mij een cv-installatie te laten installeren en dat wil ik om meerdere redenen absoluut niet.Wat zijn mijn rechten? Kan ik dit tegenhouden?
Merci
Re: oningbouwvereniging dringt een cv-installatie op
Neem eens contact op met de huurcommissie. Bij mijn weten is een cv installatie niet verplicht.
-
Ook niet bij renovatie van bv een heel blok?
-
Het mom is dat open gasinstallaties onveilig zouden zijn. (gaat al 31 jaar goed, ik onderhoud mijn installaties)
-
Bij mijn weten moet zoiets altijd door een erkend installateur worden gedaan maar misschien bent u dat?
En na 31 jaar moet er wel een keer gerenoveerd worden , aangepast ad huidige eisen, lijkt mij.
En geen sprake van renovatie vh hele blok?
En na 31 jaar moet er wel een keer gerenoveerd worden , aangepast ad huidige eisen, lijkt mij.
En geen sprake van renovatie vh hele blok?
waarom wil je geen CV?
-
Omdat het maandelijks veel extra geld kost en omdat mijn huis optimaal benut is, o.a. met veel plafondhoge kasten. Aanleg cv gaat heel veel gedoe geven en permanent lelijke leidingen.
Maar de vraag was: kan ik dit tegenhouden.
Maar de vraag was: kan ik dit tegenhouden.
Even gezocht, en ja, ze mogen het dwingen. Weet niet of u toevallig via stadgenoot huurt? Er zijn er meer geweest die koppig als Galliërs geweigerd hebben cv te laten installeren en het risico hebben aangedurfd de aangekondigde rechtszaak tegemoet te zien. Zie hier de uitspraak van de rechter:
www.rechtspraak.nlDe kantonrechter, rechtdoende in kort geding,
veroordeelt ieder van de huurders om te gedogen dat Stadgenoot c.q. haar installatiebedrijf de in hun individuele huurwoning aanwezige geiser en gashaard zal vervangen door een HR-ketel met één radiator in de woonkamer, en voorts om de betreffende technici daartoe toegang tot hun woning te verlenen,
bepaalt dat ieder van de huurders een dwangsom verbeurt van € 150,00 voor ieder dag na de betekening van dit vonnis dat de betrokkene in gebreke mocht blijven aan die veroordeling te voldoen, zulks met maximering van het totaal van de door elke betrokkene te verbeuren dwangsommen op € 5.000,00.
veroordeelt ieder van de huurders om met ingang van de maand, volgend op die waarin de werkzaamheden zijn voltooid, naast de tot dan geldende huurprijs een verhoging van € 20,00 per maand te betalen,
veroordeelt de huurders, hoofdelijk, in de proceskosten van Stadgenoot, tot op heden begroot op:
- voor verschuldigd griffierecht
€
112,00
- voor het exploot van dagvaarding
€
93,82
- voor salaris van gemachtigde
€
400,00
in totaal
€
605,82
verklaart de veroordelingen uitvoerbaar bij voorraad en
wijst het meer of anders gevorderde af.
-
Is al veel in het nieuws geweest, o.a. http://www.woonbond.nl/nieuws/3382
Spijtig voor u, maar het is niet anders.
Meestal is die contractuele verplichting beperkt tot het moeten uitvoeren van dringend noodzakelijk onderhoud. Zolang er geen noodsituatie bestaat of onmiddellijk zal ontstaan kan toegang tot de woning worden geweigerd.MichielFRL schreef:Nee!Conform de huurovereenkomst moet u de verhuurder toegang verlenen tot het eigendom van de verhuurder voor het uitvoeren van onderhoud, reparatie en renovatie werkzaamheden.
Dat is maar de vraag. In dat geval betrof het een verhoogd risico op koolmonoxidevergiftiging. Daarom is door de verhuurder aangevoerd dat er sprake is van 'dringende werkzaamheden'. Of daarvan sprake is kan worden gemeten. In eerste instantie kan de installateur of de verhuurder de toegang tot de gehuurde woning worden ontzegd.Bob Schurkjens schreef:Is al veel in het nieuws geweest, o.a. http://www.woonbond.nl/nieuws/3382
Als dat aan de orde is lost het probleem zich vanzelf op.koolmonoxidevergiftiging
-
Ik ben het eens met vogels. Bij mijn moeder is pas een nieuwe geiser aangelegd. Bij de oude geiser was er geen afvoer, en kwamen de verbrandingsgassen zo in de keuken. Bij de nieuwe geiser is een afvoerpijp naar buiten gemaakt. Allemaal prima en wel zo veilig, ook al is het minder fraai.vogels schreef:Dat is ook zo en terecht dat een wbv daar wat aan wil doen. Dat het al 31 jaar goed gaat, zegt natuurlijk helemaal niks.amsterdAMI schreef:Het mom is dat open gasinstallaties onveilig zouden zijn. (gaat al 31 jaar goed, ik onderhoud mijn installaties)
Maar nu vindt de WBV het zelfs niet genoeg om de afvoerpijp alleen naar buiten te brengen, maar ook nog eens door een schoorsteenpijp die tegen de hekjes op de galerij wordt geplaatst. Je zou immers een vleugje verbrandingsgas in je neus kunnen krijgen als je langsloopt buiten op de galerij.
Dan heb ik wel een beetje het gevoel van als het inderdaad ZO erg gevaarlijk is, waarom ze dan niet 10 jaar eerder zo'n afvoer hebben gemaakt bij die oude geiser....
Ook bij nieuwe CV-ketels gaat het wel eens mis met de vorming van koolmonoxide: http://www.eo.nl/ditisdedag/onderzoek/a ... lmonoxide/langste adem schreef: Dan heb ik wel een beetje het gevoel van als het inderdaad ZO erg gevaarlijk is, waarom ze dan niet 10 jaar eerder zo'n afvoer hebben gemaakt bij die oude geiser....