Begon met een Indesit vaatwasser van 300 gulden en die heeft het meer dan 10 jaar uitgehouden en heb ik weggedaan omdat het klepje voor het poeder/tablet niet meer wilde sluiten,maar altijd schone vaat gehad en geen problemen mee gehad.
De opvolger was een AEG Favorit 504.... en die was uitgerust met allerlei sensors en programma's waarvan je er meestal maar 1 gebruikt maar enfin.
Deze vaatwasser heeft het maar 5jr. volgehouden .nl. bij deze was het verwarmingselement defect geraakt en de reparatie vond ik niet meer de moeite.
Daarna kwam in 2010 een Bauknecht GSF7955 white Touch in huis om de afwas te doen en deed het eigenlijk niet slecht ,vooral van het automatische programma werd veel gebruik van gemaakt.
Sinds enkele maanden kwam er steeds een klein plasje water onder de machine uit,terwijl deze toch voorzien is van Aqua Stop en een speciale waterslang heeft met zo'n uitstulping aan 1 kant voor de waterstop.
En bijkomend probleem was ook dat de afwas in de bovenste korf niet echt schoon meer werd en bleek dat de bovenste sproeier niet meer ronddraaide.
Via de lokale onderdelenwinkel een nieuwe nozzle plaat geplaatst en idd de siliconen gaatjes van de oude waren ingescheurd,waardoor de machine waarschijnlijk niet voldoende druk op kan bouwen om de arm rond te kunnen laten draaien.
Helaas heeft deze reparatie niet geholpen, de arm draait nog niet rond en hij lekt ook nog steeds.
Ik heb de vaatwasser naar de onderdelen service gebracht en daar zouden ze hem nakijken en laten weten wat er aan mankeert,
Deze machine heeft mij in 2010 €599,- gekost en nu heb ik zoiets van als ik een andere moet kopen wil ik het liefst een simpele machine zonder poespas en uitgestelde tijden, sensoren e.d.
ik heb een beetje op internet rondgekeken en overweeg om een BEKO DFN 1423 of 1535S als vervangende machine te kopen.
Is dit een verstandige keuze of heeft er iemand een goed alternatief.
Voordat er iemand meekomt ook ik weet dat de kwaliteit van tegenwoordig niet te vergelijken is met vroeger en dat tegenwoordig € 100,-/per jr. levensduur van toepassing is.
Een heel verhaal geworden haha
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)