Na een maand is daar eindelijk de monteur, die echter tot de conclusie komt dat de aansluiting niet gaat lukken. Hij zegt mij toen dat hij dit door zal geven aan Vodafone en dat zij dan het abonnement zullen sluiten. Om hier zeker van te zijn neem ik ook nog even contact op met Vodafone, aangezien deze al een afspraak had gemaakt voor de aansluiting van het modem.
Uiteindelijk wordt door Vodafone toch weer gebeld voor een afspraak, en arriveert ook het modem via de post. Ik bel weer op, en ze zullen het uit gaan zoeken. Wel zeggen ze mij dat ze het abonnement niet zomaar kunnen annuleren want het is na de termijn van 14 dagen.
Ik neem weer contact op met Reggefiber want vanwege hun toezegging had ik inmiddels een kabelabonnement afgesloten bij Ziggo. De klantenservice medewerker vertelde mij wederom:
Dit lijkt echter niet aangekomen te zijn bij Vodafone, zij blijven volhouden dat het huis gewoon aan kon sluiten en om af te komen van het abonnement moest ik een afkoopsom betalen - neerkomend op de totale abonnementskosten van een jaar. Als ik vervolgens vertel dat Reggefiber mij toch echt heeft gezegd dat het niet kon, en dat ik daarom ook elders een abonnement ben gaan afsluiten zeggen ze mij"Vervelend voor u dat het op deze manier is gegaan en dat Vodafone u houd aan het abonnement.Ik zal de aannemer vragen de opdracht te sluiten met als reden dat uw woning niet aan te sluiten is, dan krijgt Vodafone dat bericht ook, zodat zij ook kunnen afzien van het abonnement met u."
"Reggefiber heeft het recht niet om dit u mede te delen, de afkoopsom staat"