LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweestrijd tussen Reggefiber en Vodafone

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
PascalPa

Tweestrijd tussen Reggefiber en Vodafone

Ongelezen bericht door PascalPa »

Na veel discussies aan de telefoon met Reggefiber over de mogelijkheid tot glasvezelaansluiting uiteindelijk toch het verlossende woord gekregen: het moest kunnen. Ik zou bij Vodafone een abonnement moeten afsluiten en dan zou Reggefiber over gaan tot het aansluiten.

Na een maand is daar eindelijk de monteur, die echter tot de conclusie komt dat de aansluiting niet gaat lukken. Hij zegt mij toen dat hij dit door zal geven aan Vodafone en dat zij dan het abonnement zullen sluiten. Om hier zeker van te zijn neem ik ook nog even contact op met Vodafone, aangezien deze al een afspraak had gemaakt voor de aansluiting van het modem.

Uiteindelijk wordt door Vodafone toch weer gebeld voor een afspraak, en arriveert ook het modem via de post. Ik bel weer op, en ze zullen het uit gaan zoeken. Wel zeggen ze mij dat ze het abonnement niet zomaar kunnen annuleren want het is na de termijn van 14 dagen.

Ik neem weer contact op met Reggefiber want vanwege hun toezegging had ik inmiddels een kabelabonnement afgesloten bij Ziggo. De klantenservice medewerker vertelde mij wederom:
"Vervelend voor u dat het op deze manier is gegaan en dat Vodafone u houd aan het abonnement.Ik zal de aannemer vragen de opdracht te sluiten met als reden dat uw woning niet aan te sluiten is, dan krijgt Vodafone dat bericht ook, zodat zij ook kunnen afzien van het abonnement met u."
Dit lijkt echter niet aangekomen te zijn bij Vodafone, zij blijven volhouden dat het huis gewoon aan kon sluiten en om af te komen van het abonnement moest ik een afkoopsom betalen - neerkomend op de totale abonnementskosten van een jaar. Als ik vervolgens vertel dat Reggefiber mij toch echt heeft gezegd dat het niet kon, en dat ik daarom ook elders een abonnement ben gaan afsluiten zeggen ze mij
"Reggefiber heeft het recht niet om dit u mede te delen, de afkoopsom staat"

PascalPa

Re: Tweestrijd tussen Reggefiber en Vodafone

Reggefiber moet een melding maken dat levering niet mogelijk is op basis van een technische obstructie.
Reggefiber zegt dat ze dit gedaan hebben, tweemaal toe waarvan de laatste keer eind september is geweest.
Vodafone kan dan niet leveren en zal uw bestelling moeten annuleren.
Vodafone heeft dit in eerste instantie niet doorgekregen van Reggefiber, en heeft het behandeld als dat ik het abonnement zou willen ontbinden. Er is door Vodafone geen contact met mij gezocht naar aanleiding van het bezoek van de monteur, enkel om de afspraak te plannen voor de modeminstallatie.

Nu twee maanden laten stellen ze dat ze het alternatief kunnen bieden van DSL, of het ontbinden van het contract (met flinke kosten). Met het aanbieden van DSL geven ze natuurlijk ook al toe dat glasvezel niet mogelijk was.. al heb ik natuurlijk geen glasvezelabonnement afgesloten met de intentie DSL te gebruiken.

PascalPa

Zojuist weer door Reggefiber gebeld. De medewerker waar ik eerder contact mee had gehad heeft zelf geprobeerd contact op te nemen met Vodafone om duidelijk te maken dat het niet aangesloten kon worden, maar kwam niet verder. Het wordt nu intern bij Reggefiber doorgezet hoe het toch bij Vodafone duidelijk gemaakt kan worden..

maar ondertussen toch die annuleringskosten van 360 euro.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

PascalPa schreef: Dit lijkt echter niet aangekomen te zijn bij Vodafone, zij blijven volhouden dat het huis gewoon aan kon sluiten en om af te komen van het abonnement moest ik een afkoopsom betalen - neerkomend op de totale abonnementskosten van een jaar.
Met wie heb je nu een overeenkomst?
Als dat Vodafone is, dienen ze eerst te leveren voordat maandelijkse betaling ingaat.
Kunnen ze bestelde product niet leveren, dan is dit wanprestatie en reden tot kosteloze ontbinden van overeenkomst.

PascalPa

Ze houden vol dat ze wel kunnen leveren, noemen nu zelfs de datum van 10 December - Reggefiber meldt mij dat ze niet kunnen leveren, en dat ze dit ook doorgegeven hebben aan Vodafone.. Vodafone daarentegen zegt niets gehoord te hebben anders dan dat de woning gewoon geschikt is.

Een welles-niettes spelletje natuurlijk..

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Was een levertijd afgesproken?
Indien die verstreken is kan je Vodafone voor keuze stellen:
-kosteloos ontbinden
OF
-Verbinding afnemen, maar wel met vergoeding voor alle kosten die je in tussentijd gemaakt hebt om in tussentijd een alternatieve verbinding te hebben (=jaartarief Ziggo)

PascalPa

Ik heb dit voorstel gestuurd naar Vodafone, en ben benieuwd naar hun reactie. Ik heb ook aangegeven niet akkoord te gaan met het aangeboden alternatief van DSL.

Acoma

Ongelezen bericht door Acoma »

Dat lijkt mij ook onzin, je bent namelijk een contract aangegaan voor glasvezel en niet voor DSL.
Als glasvezel - buiten jouw schuld om - niet geleverd kan worden dan moet het contract ontbonden worden.

Mag ik vragen waarom die aansluiting niet mogelijk is?

lagunaloire

Ongelezen bericht door lagunaloire »

Ik zou als ik jou was eens juridisch advies gaan inwinnen. Je hebt een contract met Vodafone afgesloten. Vodafone moet zich aan het contract houden en de dienst(en) gaan leveren. Als er niet geleverd kan worden dan is dit de verantwoording van Vodafone en kan je hun in gebreke stellen.

Gesloten