LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips scheerapparaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Teleurgesteld14

Philips scheerapparaat

Ongelezen bericht door Teleurgesteld14 »

Ik heb sinds 3 jaar een Philips Coolskin scheerapparaat, aanschaf waarde €190. Ben hier erg tevreden over en hij scheert super glad. Ik volg dan ook de aanbeveling dat je de koppen elk jaar dient te vervangen. Kosten €42 per jaar , maar dan werkt het ook wel super.
Deze maand was ik weer aan nieuwe kopen toe, type HS85. Echter blijken deze scheerkoppen niet meer geproduceerd te worden en dit is bevestigt, zonder schroom, door Philips Customer Service.
Op internet zijn er een paar zaken die de laatste nog kunnen leveren, maar dat gaat nu meer dan €100 kosten. Daarvoor heb ik al een nieuw scheerapparaat. Deze prijs zal dan ook wel verder oplopen.
Ik kan dus mijn dure scheerapparaat, die nog prima werk naar de recycling brengen en een nieuwe gaan kopen. Lekker duurzaam gedacht van Philips.
Ik kijk nu naar een alternatief merk en raad iedereen aan die Philips producten overweegt hetzelfde te gaan doen.

mika21

Re: Philips scheerapparaat

Ongelezen bericht door mika21 »

Handyman? Misschien daar nog te koop?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik loop tegen hetzelfe probleem aan. Nivea en Philips hadden kennelijk ruzie over de verdeling van de opbrengst. Daarom is philips tijdelijk met de productie gestopt. Het schijnt dat ze begin 2015 weer leverbaar worden.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Teleurgesteld14 schreef:Ik heb sinds 3 jaar een Philips Coolskin scheerapparaat, aanschaf waarde €190. Ben hier erg tevreden over en hij scheert super glad. Ik volg dan ook de aanbeveling dat je de koppen elk jaar dient te vervangen. Kosten €42 per jaar , maar dan werkt het ook wel super.
Deze maand was ik weer aan nieuwe kopen toe, type HS85. Echter blijken deze scheerkoppen niet meer geproduceerd te worden en dit is bevestigt, zonder schroom, door Philips Customer Service.
Op internet zijn er een paar zaken die de laatste nog kunnen leveren, maar dat gaat nu meer dan €100 kosten. Daarvoor heb ik al een nieuw scheerapparaat. Deze prijs zal dan ook wel verder oplopen.
Ik kan dus mijn dure scheerapparaat, die nog prima werk naar de recycling brengen en een nieuwe gaan kopen. Lekker duurzaam gedacht van Philips.
Ik kijk nu naar een alternatief merk en raad iedereen aan die Philips producten overweegt hetzelfde te gaan doen.

Vanaf 80 euro nog te bestellen.

olaf79

Geachte heer <...>,

Zojuist probeerde ik u te bellen in verband met de scheerkop die u wilt aanschaffen. Nu zal deze eind december weer na lange tijd op voorraad komen dus ik hoop dat u nog even geduld hiervoor wilt hebben.
In verband met het stoppen van de samenwerking met Nivea zijn deze lange tijd niet gemaakt maar zijn ze nu weer bezig met produceren. Ik wens u een fijne dag toe!

Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen onder vermelding van het volgende referentienummer: 50-1732876641

Wij zijn bereikbaar op het nummer: 0900 2021177 (€ 0,50 p/gesprek) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur

Met vriendelijke groet,

Sandra
Philips Nederland

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Kijk, nog even volhouden dus.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:Kijk, nog even volhouden dus.
De vraag is, of het de oude prijs( 42.00) is/wordt, want zoals ik eerder schreef, zijn ze nog te bestellen( vanaf 80.00).
Fijn zo´n klantenservice, die op zondag werken. :wink:

smiley59

Ongelezen bericht door smiley59 »

Kijk eens op ebay.de, zij er genoeg te koop!

Ray1

Ongelezen bericht door Ray1 »

Wauw, ik wist niet dat kosten zo hoog kunnen oplopen. Is er een speciale reden dat je elektrisch scheert?

Zelf scheer ik gewoon nat, maar na wat research ben ik 8trgekomen dat nat scheren met normale wegwerp mesjes weinig voordelen biedt m.b.t. de huid zoals stoppeltjes of ingegroeide baardharen.

Ik zit zelf te overwegen om op een ouderwetse manier te scheren met zo een grote scheermes, zoals bij een barbier. Het ziet er stoer uit (in laatste james bond film) ze zeggen dat deze methode beste voor de huid is en bij goud onderhoud kan het mes levenslang meegaan.

Nadelen; kan prijzig zijn (de kosten lijken overeen te komen met jou uitgaven van aanschaf van een paar jaar erbij), je kan het zelf onderhouden om het mes scherp te houden, het kost enige tijd voor vaardigheden aan te leren, het scheren duurt wel langer en t mes vraagt om enige onderhoud maarja... stel ik glij uit in de badkamer tijdens het scheren met zo een grote mes....

Mn 2de optie is met een veiligheidsscheermes waar de mesjes zelf handmatig zijn te vervangen... maar dus ook nat scheren..... En na een paar jaren kosten teruggewonnen.

Alhoewel zo een groot vlak mes niet alleen stoer maar ook handig eruit ziet om een grote scheer oppervlak mee te nemen.

Ik weet het nog niet maar op youtube zijn er veel video's te zien hoe je je kunt scheren met zo een grote mes. Wat ik wel eng vind is dat sommige mannen grote littekens op hun gezicht hadden, maar ik weet niet of het door t scheren komt.

Idrgeval succes

Ik ben zelf de prijzen van een groot scheermes aan het vergelijken maar ik durf die stap nog niet te maken.

olaf79

phillips heeft de verkoop weer uitgesteld.

olaf79

Wat schets gisteren mijn verbazing. Pakketbezorger. Huh? heb toch niks besteld? Dus ik vraag van wie is het. Van Philips. Oke dan. Ik neem het pakje aan en open het. En ja hoor. EEN nieuwe scheerkop voor mijn scheerapparaat. Eindelijk na 6 maanden! Gratis met de hartelijke groeten van Philips voor het ongemak.

Philips wat een geweldige service! Het kan dus wel.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

dat mag zeker wel super service genoemd worden!

olaf79

kokka schreef:dat mag zeker wel super service genoemd worden!
Yes alle lof voor Philips. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

rosgoos

Ongelezen bericht door rosgoos »

Bedankt olaf79....

Ze hebben de laatste scheerkoppen die ze nog konden vinden gestuurd naar de eerste consumenten met klachten. Met mijn zelfde klacht (helaas ging mijn scheerkop nog tot januari 2015 mee...) is het dus echt pech gehad.
Voor mij is dit scheerapparaat icm Nivea het enige waarmee ik zonder uitslag kan scheren dus een super-apparaat.
Philips denkt in ieder geval aan het milieu: gewoon weggooien dat goeie apparaat compleet met Nivea-vulstation en met een beetje korting een nieuwe PHILIPS kopen, maar helaas hebben ze geen alternatief icm met Nivea dus daar heb ik niks aan....
Wat mij betreft dus zeker GEEN super service en volgens de retailers ben ik echt niet de enige met dit probleem

Gesloten