Of juist wel, is maar net hoe je het bekijkt.gezondheid schreef:Bij studenten hebben ze eens een Mosquito ingezet en dat was kennelijk geen succes.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Last van hangjeugd
Re: Last van hangjeugd
-
Vele klachten als oor- en hoofdpijn lijkt me géén goeie zaak. Als het geen kwaad kan dan ben ik voor de Mosquito. Want het lost problemen op. Volgens de SP zouden de problemen alleen maar verplaatsen. Daar ben ik het niet mee eens. In het winkelcentrum van Hoogezand waren er geen problemen meer in het winkelcentrum aangaande vernielingen en overlast.
Het doel was er voor zorgen dat de mensen daar niet meer gingen staan. Blijkbaar kreeg je er hoofdpijn van als je er toch bleef staan. De afstelling moest dus nog wel wat bijgesteld worden.
Maar ik ben het schijnbaar ook nog een keer met de sp eens. Het lost namelijk niets op. De jongeren veranderen niet spontaan in ijle lucht. Die jongeren blijf je houden, dat ze samenkomen blijf je ook houden, alleen niet meer op die plaats. Net als de rokers bij de uni. Die zijn echt niet gestopt met roken door dat ding. Ze zijn alleen ergens anders gaan staan.
Maar ik ben het schijnbaar ook nog een keer met de sp eens. Het lost namelijk niets op. De jongeren veranderen niet spontaan in ijle lucht. Die jongeren blijf je houden, dat ze samenkomen blijf je ook houden, alleen niet meer op die plaats. Net als de rokers bij de uni. Die zijn echt niet gestopt met roken door dat ding. Ze zijn alleen ergens anders gaan staan.
-
De vraag was:
En waar gaan we het weer gezellig over hebben? Nou?rennie37 schreef:We hebben in onze appartement veel last van hangjeugd. Nu bellen we telkens de politie maar die heeft hier helaas niet altijd tijd voor. De appartementen steken alware over waarbij je een heel groot vlak hebt waar je droog kunt staan. Laatst was er een mevrouw die zelfs lastig werd gevallen door de hangjeugd die niet aan de kant voor haar wilde gaan. Ze drinken bier en zijn erg lawaaiiig. Brief geschreven aan de gemeente maar die lijkt hierin niets te kunnen betekenen. Heeft iemand hiervoor een geschikte oplossing wat je nog kunt doen? We staan met onze handen in het haar.
-
Irritante geluiden prima, maar ik vind oorpijn niet een goeie straf. We leven niet in de middeleeuwen waarbij je lijfstraffen moet geven? Bij dieren gebruik je schrikdraad met stroom, bij mensen doe je dat niet. Dit heb ik gezegd, en daarmee moet u het doen Fijn weekend allen.
Laat me raden: roken? Dit is een artikel uit 2008.Ik weet het niet, maar wel een achterhaald artikel.witte angora schreef:De vraag was:
En waar gaan we het weer gezellig over hebben? Nou?rennie37 schreef:We hebben in onze appartement veel last van hangjeugd. Nu bellen we telkens de politie maar die heeft hier helaas niet altijd tijd voor. De appartementen steken alware over waarbij je een heel groot vlak hebt waar je droog kunt staan. Laatst was er een mevrouw die zelfs lastig werd gevallen door de hangjeugd die niet aan de kant voor haar wilde gaan. Ze drinken bier en zijn erg lawaaiiig. Brief geschreven aan de gemeente maar die lijkt hierin niets te kunnen betekenen. Heeft iemand hiervoor een geschikte oplossing wat je nog kunt doen? We staan met onze handen in het haar.
Was vanmiddag in het Groene Land Ziekenhuis in Gouda, locatie Bleuland; (en even volledig off Topic: maar mijn schoondochter heeft de operatie overleefd!! - een Godswonder) daar is het keurig opgelost w.b.t "dat oude artikel": voor rokers was er een speciaal glazen hok gemaakt (alleen de kachels ontbraken )
maar ik dacht toch dat dit Topic over geluidsoverlast ging? Toch? En al rookt men zich te pletter "geluidsoverlast" komt hier niet door. Wel wat anders (stank) maar daar gaat het niet over.
-
Waarom achterhaald? Denk je dat er veel is veranderd in die jaren dat het product opeens geen oorpijn geeft?
Hangt van de persoon/het lijdend voorwerp af. En je kan dat ding een paar uur aanzetten en zelf even weggaan, dat ding hoeft niet continue aan te staan om als afschrikking te werken.gezondheid schreef:Waarom achterhaald? Denk je dat er veel is veranderd in die jaren dat het product opeens geen oorpijn geeft?
-
Nee, het topic ging over Last van hangjeugd. Maar een zeker iemand weet er weer een draai aan te geven zodat het weer eens over de bekende mosquito's gaat.
Vroeger hadden kinderen ook ouders ????
Tegenwoordig niet meer ???
Tegenwoordig niet meer ???
De moskieto is geplaatst. Het werkt niet direct en het helpt niet altijd even goed. Wanneer jongeren een koptelefoon op hebben dan is het effect al weer weg. Dat het onder de 25 te horen is? Iemand hier in de flat is 56 jaar en hoort het geluid ook nog, maar dan minder irritant dan voor jongeren denk ik.
Mooi, dan is het nu wachten op de eerste klacht van hondenbezitters dat hun honden ziek worden omdat er een buurman zo'n ding heeft opgehangen....
Mosquito's bij huizen. Mijn hemel, wat een geldverspilling. Het is sowieso al een naar middel, maar bij huizen neerhangen, daar is het al helemaal niet geschikt voor. Het apparaat heeft enige zin op ongewenste hangplekken waar geen mensen wonen. Gezellig ook voor de dieren, baby's en kleine kinderen en mensen met een gevoelig gehoor die in de buurt wonen of komen. Mensen lijken weleens te denken dat alleen vervelende jongeren tussen de 14 en 25 last hebben van het apparaat, maar zo'n wondermiddel is het natuurlijk niet. Ik ben blij dat ik niet vlakbij zo'n ding woon. Dan kon mijn neefje van twee niet meer bij me langskomen. Het ding wordt nog steeds verkocht, maar volgens mij hebben de meeste gemeenten ze alweer weggehaald, omdat het niet goed werkte en enorme nadelen gaf.
Geen enkele klachten gehad hierover hoor. En verkoper geeft aan dat zij ook nooit klachten ontvangen hierover (heel icentieel maar dan staat het toestel verkeerd afgesteld). Het apparaat staat al een tijd aan en niemand hebben we horen klagen. Dus dat valt wel mee, hij staat aan vanaf 17 uur tot 7 uur s' ochtends.
Zij hebben zelf ook een meldpunt waarbij eventuele klachten gemeld kunnen worden zodat ze keurig netjes opgelost worden. http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/97/ ... t-Mosquito dus dat zit wel snor!
Zij hebben zelf ook een meldpunt waarbij eventuele klachten gemeld kunnen worden zodat ze keurig netjes opgelost worden. http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/97/ ... t-Mosquito dus dat zit wel snor!
Mwoah, "kunnen proberen een bijdrage te leveren aan een oplossing". Klinkt niet erg overtuigend. En hoe gemakkelijk ze clubjes waar ze klachten verzamelen wegzetten vind ik ook niet heel oprecht klinken. Ik lees net dat zelfs mensen met hoortoestellen niet zelden last hebben van zo'n ding.
Maar de verkoper is bang dat de klachtenregen te hevig wordt en het hele apparaat verboden wordt. Daar wordt regelmatig toe opgeroepen, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd. Maar nu heb je de ook al door de Rhinegroup aangehaalde kattenverjagers. Die zijn soms nog erger en kunnen voor een herleving van de discussie gaan zorgen.
Maar de verkoper is bang dat de klachtenregen te hevig wordt en het hele apparaat verboden wordt. Daar wordt regelmatig toe opgeroepen, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd. Maar nu heb je de ook al door de Rhinegroup aangehaalde kattenverjagers. Die zijn soms nog erger en kunnen voor een herleving van de discussie gaan zorgen.