LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken niet geleverd, wat zijn mijn rechten?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kwtang86

Keuken niet geleverd, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door kwtang86 »

Bij keukenkampioen hebben wij een keuken besteld. Deze zou in week 47 geleverd worden, zoals afgesproken in de koopovereenkomst. Alles leek goed te gaan, want we werden een week terug gebeld met de mededeling dat de keuken op 20 november geleverd wordt en op 21 november wordt de keuken gemonteerd. We hebben dit ook per brief laten bevestigen.

Helaas kregen we een dag later telefonisch te horen dat de keuken vertraagd is, wel met 2-3 weken (of langer, nog geen uitsluitsel). Heeft als het klopt iets te maken met het blad, wat niet de juiste afmetingen heeft.

Nu zitten wij met een bestaande woning, zonder keuken. Er kan niet gekookt worden en alle overige werkzaamheden rond het huis lopen hierdoor vertraging op (leggen van o.a. laminaat). Wie kan mij iets meer vertellen wat mijn rechten zijn? Wat kan ik doen?

Het vervelende van deze situatie is dat er met mij wel een datum is afgesproken over de levering, maar dat zij deze niet nakomen. Als zij ruim van te voren mij hebben gemeld dat er vertraging zal oplopen, dan heb ik het nog misschien kunnen accepteren.

Moet ik de leverancier nog een redelijk termijn geven om de keuken alsnog te leveren, omdat er bij de koopovereenkomst niet een exacte datum is afgesproken? Of is de verkoper in mijn situatie in verzuim, omdat zij uiteindelijk wel een exacte leverdatum met mij hebben afgesproken?

16again

Re: Keuken niet geleverd, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door 16again »

kwtang86 schreef:Moet ik de leverancier nog een redelijk termijn geven om de keuken alsnog te leveren, omdat er bij de koopovereenkomst niet een exacte datum is afgesproken?
Dat is volgens CBW voorwaarden een "vermoedelijke levertermijn" , het bedrijf heeft sowieso gelegenheid om gedurende 1 maand alsnog te leveren.
Verloopt ook die maand, dan kun je zonder ingebreke stelling koop ontbinden en/of schadevergoeding verlangen.

Gesloten