LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WA voor geschorst voertuig

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
update
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mei 2007 22:11

WA voor geschorst voertuig

Ongelezen bericht door update »

ik ben het spoor bijster :|
voertuig voldoet ruimschoots aan de wegenverkeerswet
de ene maatschappij zegt geschorst rijden mag niet
de ander zegt van wel ,een van de maatschappijen bericht me zelfs dat de wagen in het zicht moest staan om verzekerd te zijn :lol:
ik wil alleen een WA verzekering

nu het volgende scenario
1 ik mag van de RDW geschorst naar meetings rijden,dan ben ik dus niet WA verzekerd?
2,mijn auto vliegt in de brand in een stalling en de andere auto's die in rook opgaan stellen mij aansprakelijk om dat mijn auto de oorzaak is,wat dan? want dan geld er ook geen WA verzekering

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: WA voor geschorst voertuig

Ongelezen bericht door kokka »

een auto die geschorst is mag zich niet op de openbare weg bevinden, dus ook niet naar meetings.
niet geschorst betekend wa verzekering.
als je auto uitfikt en je ben niet verzekerd is dat je eigen probleem.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: WA voor geschorst voertuig

Ongelezen bericht door WilWil »

Je doelt waarschijnlijk op de evenementenregeling zoals de belastingdienst deze kent.

Kijk eens op deze link:
http://fehac.nl/evenementenregeling/

Een WAM verzekering is verplicht als u op de openbare we rijdt, dus WAM is noodzakelijk als u naar een evenement gaat.

dirkib
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 sep 2010 18:51

Re: WA voor geschorst voertuig

Ongelezen bericht door dirkib »

Gebruik van de openbare weg met een geschorst voertuig mag als je onderweg bent naar een (erkend) evenement:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nregeling/

Maar ook als je onderweg bent naar de APK;

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... rsing.aspx

Verzekerd zijn is in beide gevallen een voorwaarde. Dus: dit voorleggen aan je verzekering en vragen of ze dit al dan niet standaard meeverzekeren.

stofzuigertje

Re: WA voor geschorst voertuig

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een geschorst voertuig mag niet op de openbare weg staan en verzekeren is tijdens de schorsing niet verplicht, wel toegestaan.

Het voertuig mag niet zichtbaar op oprit staan dus als deze zo de openbare weg kan oprijden.

Vervoer op autoambulance mag wel, maar ik adviseer de achterste nummerplaat niet zichtbaar te maken omdat kenteken herkenning op autowegen wel eens in de fout gaan bij het uitlezen van elke gevonden nummerplaat.

Op afgesloten terrein mag je wel rijden, eventueel zonder nummerplaten dus heeft U een grote werkgever dan zou het daar mogen.
Wel ben je Wettelijk Aansprakelijk als jou auto schade veroorzaakt dus voorzichtig rijden.

En bij brand, dan is het vaak niet WA verzekerde die naast de auto zelf ook andere schade aan hiernaast geparkeerde en pand kan veroorzaken dus voor je de WA die voor oudere vaak minder dan E100,- opzegt, ik zou die houden en vanuit buitenland mag je wel met geschorst kenteken dus geen belasting betalend rijden... en is er ook geen APK controle.

Gesloten