Ik heb in mei van dit jaar een boormachine via internet bij redcoon gekocht, deze heb ik tot oktober gebruikt maar bleek defect te zijn, deze terug gestuurd naar de leverancier, nu blijkt deze niet meer te repareren, en heeft redcoon mij medegedeeld dat ik een tegoedbon krijg. Nu is dat ook een bon die minder waard is dan de prijs die ik heb betaald voor deze boormachine.
Is het normaal dat je niet het aankoopbedrag terug krijgt ook al is het apparaat voor 5 maanden in mijn bezit geweest, en moet ik een tegoedbon accepteren of kan ik mijn geld terug vragen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tegoedbon bij defect apparaat
Re: Tegoedbon bij defect apparaat
Je hoeft een tegoedbon zeker niet te accepteren!
je hebt in dit geval recht op het aankoopbedrag.
je hebt in dit geval recht op het aankoopbedrag.
Beste keuning,
Hartelijk dank voor je bericht. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!
Vervelend dat je onze reparatieservice op deze manier hebt ervaren. Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht verder kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar [email protected]
Met vriendelijke groet,
Saskia
Namens het redcoon Webcare-Team
Hartelijk dank voor je bericht. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!
Vervelend dat je onze reparatieservice op deze manier hebt ervaren. Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht verder kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar [email protected]
Met vriendelijke groet,
Saskia
Als die mening zo belangrijk is zou ik maar als de wieden weerga een nieuwe boor aan TS sturen of hem zijn geld terug geven. Ik zou hem de tegoedbon als schadevergoeding en goedmakertje laten houden.redcoonnl schreef:Beste keuning,
Met vriendelijke groet,
Saskia
Hoe is het in g*dsnaam mogelijk dat bedrijven anno 2014 de klant nog steeds met een tegoedbon durven af te schepen omdat ZIJ een defect apparaat hebben geleverd.
-
keuning schreef:Ik heb in mei van dit jaar een boormachine via internet bij redcoon gekocht, deze heb ik tot oktober gebruikt maar bleek defect te zijn, deze terug gestuurd naar de leverancier, nu blijkt deze niet meer te repareren, en heeft redcoon mij medegedeeld dat ik een tegoedbon krijg. Nu is dat ook een bon die minder waard is dan de prijs die ik heb betaald voor deze boormachine.
Is het normaal dat je niet het aankoopbedrag terug krijgt ook al is het apparaat voor 5 maanden in mijn bezit geweest, en moet ik een tegoedbon accepteren of kan ik mijn geld terug vragen?
Ligt er aan hoe intensief deze boormachine gedurende maar liefst 5 maanden is gebruikt ;
De zin " bleek defect te zijn " snap ik dan ook niet zo goed.......
Als de boor defect is geleverd , kun je gelijk omruilen , geld terug etc , maar na 5 maanden gebruikt te hebben?? En dan " blijkt ie defect te zijn ? " Vreemd......
Als dat ding kapot is gegaan door uw handelen ...? Het is voor mij niet helemaal duidelijk, uw verhaal.
( Ik kan ook geen jurk 5 maanden dragen , oef.... rits gemold , terugbrengen en mn geld terugvragen.. )
De bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij de leverancier. Deze moet bewijzen dat het defect is ontstaan door verwijdbare verkeerd gebruik. In zo'n geval moet hij de garantieclaim afwijzen. De klant met een tegoedbon afschepen is sowieso niet toegestaan. Je erkent of garantie en dan repareer je gratis of vervang je het product kosteloos als reparatie niet kan. Of je erkent geen garantie en dan kom je met bewijzen voor het toerekenbaar foutief gebruik.moederslink schreef:keuning schreef:Ik heb in mei van dit jaar een boormachine via internet bij redcoon gekocht, deze heb ik tot oktober gebruikt maar bleek defect te zijn, deze terug gestuurd naar de leverancier, nu blijkt deze niet meer te repareren, en heeft redcoon mij medegedeeld dat ik een tegoedbon krijg. Nu is dat ook een bon die minder waard is dan de prijs die ik heb betaald voor deze boormachine.
Ligt er aan hoe intensief deze boormachine gedurende maar liefst 5 maanden is gebruikt ;
De zin " bleek defect te zijn " snap ik dan ook niet zo goed.......
Als de boor defect is geleverd , kun je gelijk omruilen , geld terug etc , maar na 5 maanden gebruikt te hebben?? En dan " blijkt ie defect te zijn ? " Vreemd......
Als dat ding kapot is gegaan door uw handelen ...? Het is voor mij niet helemaal duidelijk, uw verhaal.
( Ik kan ook geen jurk 5 maanden dragen , oef.... rits gemold , terugbrengen en mn geld terugvragen.. )