LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geweigerd bij nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jb511
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2010 18:10

geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door jb511 »

ben 52 mijn hele leven klant geweest bij nuon, 1 jaar weg geweest wou weer terug, moet ik nu waarborgsom betalen? nooit geen achterstand gehad bij nuon, focum zeg ben niet betrouwbaar niet kredietwaardig genoeg, kan alles afsluiten lening of tel abonnement of hypotheek maak niet uit, ik heb ook geen incasso lopen, nu wil focum kopie van mijn identiteitsbewijs compleet, de media en onze regering waarschuwt ons om dat niet te doen ivm identiteitsfraude, wie is focum, bkr is toch officiële instantie daarvoor.
bedankt nuon voor de goede vertrouwen na al die jaren

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door prem »

Is het probleem nu de waarborgsom of de kopie legitimatie? Of allebei?

stofzuigertje

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gewoon via een www.gaslicht.com elders iets afsluiten....

En Nuon, je die vaste klanten korting lijkt leuk heb je gezien wat je moet betalen?
Elke aanbieder mag zelf bepalen of ze iemand nemen en onder welke voorwaarden.
Er zijn goedkopere die geen vaste klanten korting geven dus waarom terug naar deze?

jb511
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2010 18:10

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door jb511 »

de waarborgsom en de kopie legitimatie

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Beslist overstappen. Over deze postcodediscriminatie zijn zelfs Kamervragen gesteld. Oxxio maakt zich hier ook schuldig aan. Het feit dat je in een bepaald postcodegebied woont, maakt je al verdacht. Werk hier dus zeker niet aan mee, ook om het gevaar van identiteitsfraude te beperken. U weet immers niet wie of wat uw gegevens in handen krijgt en hoe daar mee om wordt gegaan.


U kunt overstappen op Gaslicht.com of Energieleveranciers.nl of een andere site.

https://www.google.com/search?q=focum+p ... gws_rd=ssl

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door berndv »

jb511 schreef:nu wil focum kopie van mijn identiteitsbewijs compleet, de media en onze regering waarschuwt ons om dat niet te doen ivm identiteitsfraude
Diezelfde overheid heeft ook tips hoe je een kopie kunt maken zonder dat er daarna fraude mogelijk is. Door bijvoorbeeld zelf met een pen er overheen te schrijven dat het een kopie betreft. Ook zijn er matrices in de handel die je de mogelijkheid geven de fraudegevoelige info af te schermen.
jb511 schreef:wie is focum, bkr is toch officiële instantie daarvoor.
Nee, daar is het bkr niet voor. Het bkr registreert kredieten en eventuele achterstanden daarin. Dat is wat anders dan een kredietwaardigheidscheck zoals focum die uitvoert. Alleen denk ik dat focum dit nu doet op grond van uw adres en niet op grond van u als persoon. Of dat het hier gaat om een naamsverwisseling en u dit met uw legitimatie recht kunt zetten.

Of gewoon overstappen naar een ander.

mart2345
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 aug 2014 02:12

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door mart2345 »

Er is een kans dat de topicstarter zich ook niet bij een ander kan aanmelden. Bijna alle energiemaatschappijen doen kredietchecks. En daar zijn verschillende bedrijven voor, vaak doen incassobureau's dat. Als er al dan niet onjuiste gegevens van TS in omloop zijn kan hij ook een waarborgsom bij andere leveranciers opgelegd krijgen. En dat kan ook voorkomen bij andere bedrijven dan energiebedrijven. Ook aanmeldingen aangeleverd door een vergelijkingssite of collectief worden bij verschillende energiebedrijven eerst gecheckt.

Bij hypotheken, leningen en dergelijke worden gecheckt bij BKR. Mobiele telefoonabonnementen (vooral die met toestel) gaan soms ook via BKR maar soms ook via dit soort kredietcheckers. Ook particuliere verhuurders doen het vaak.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jb511 schreef: nooit geen achterstand gehad bij nuon
Dan snap ik wel dat ze huiverig zijn ;-)

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door Frantic2 »

misschien "nooit geen" achterstand bij Nuon.... Maar heeft u ook alle energie nota's betaald in dat jaar dat u weg was en wil die maatschappij dat dan ook op schrift zetten?

Kiem
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:34

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door Kiem »

Hallo,

Laats kreeg ik een Nuon verkoper aan de deur met het overstapaanbod om 20% goedkoper te zijn dan mijn huidige leverancier.
Nu vroegen ze ook of ik getoetst mocht worden bij FOCUM.
Nou krijg ik een paar dagen later een brief van Nuon dat ik niet kredietwaardig ben bevonden volgens de info van Focum... en dat ik een borg moet betalen van €575!!!!!
Dit kon niet juist zijn, en om opheldering gevraagd en moest via de mail bij Focum aanvragen om de info in te zien.
Nu de brief thuis gekregen en zoals verwacht geen achterstand en geen verhoogd risico ed..
Ik ga Nuon hier nog mee confronteren..

wordt vervolgd..
Laatst gewijzigd door Kiem op 05 mei 2015 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30991
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dus... Nuon checkt bij Focum, Focum geeft aan "verhoogd risico" (anders had Nuon u immers wel als klant geaccepteerd), vervolgens zegt Focum tegen u dat er geen verhoogd risico is. Ergens in dit verhaal klopt iets niet...

Kiem
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:34

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door Kiem »

text verduidelijkt..

Jerpauw
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door Jerpauw »

De titel is niet juist.

Een leverancier mag u niet weigeren als klant. wel mogen ze voorwaarden stellen aan het klant worden (bijvoorbeeld een waarborg)

Als u niet akkoord gaat met een waarborg, hebben ze u niet geweigerd, maar u heeft de voorwaarden niet geaccepteerd.

desireetl
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2015 09:47

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door desireetl »

Idd snel overstappen naar andere partij. Verschillende leveranciers doen via partijen als Focum zogenaamde creditchecks. Je kunt dan al geweigerd worden op basis van je postcode(!).

Ik vergelijk altijd via energieleveranciers. Werkt perfect en je krijgt een mail als je contract weer bijna afloopt en het dus weer tijd wordt om over te stappen.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mei 2015 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

jveen2015
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2015 23:31
Contacteer:

Re: geweigerd bij nuon

Ongelezen bericht door jveen2015 »

Ik ben zelf ook al 10 jaar klant bij Nuon nu.
Maar tot op heden geen enkele klacht, op de rekeningen na dan hahah.
Ik denk dat als u dit even goed met een manager van de Nuon bespreekt, dat u geen waarborgsom meer hoeft te betalen. En anders zijn er nog genoeg andere bedrijven waar u wel weer mee kan koken.

Gesloten