LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen hulp rechtsbijstand bij mankementen auto

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Geen hulp rechtsbijstand bij mankementen auto

Ongelezen bericht door MMN16 »

Ja omdat iemand daar om vroeg,maar ik had ook vermeld dat mijn vraag daar niet over gaat.

Welke mankementen doen niet ter zake,het gaat om de vraag waarom rechtsbijstand dit uitsluit als er een wet bestaat dat de verkoper dient te bewijzen dat het mankement niet aanwezig was bij aankoop.
Je staat als consument zowiezo sterk hierin dus rechtsbijstand heeft hierin niets te verliezen.

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen hulp rechtsbijstand bij mankementen auto

Ongelezen bericht door 16again »

MMN16 schreef:het gaat om de vraag waarom rechtsbijstand dit uitsluit als er een wet bestaat dat de verkoper dient te bewijzen dat het mankement niet aanwezig was bij aankoop.
Je staat als consument zowiezo sterk hierin dus rechtsbijstand heeft hierin niets te verliezen.
Wat is verlies?
De koper verliest als de autoverkoper er mee weg komt een slechte auto geleverd te hebben.
De rechtsbijstand verliest bij ELKE zaak waar ze tijd in stoppen! Ongeacht de uitkomst van het geschil kosten de werkzaamheden van de rechtsbijstand tijd , moeite en dus geld.

Begrijpelijk dat rechtsbijstand zo min mogelijk zaken wil voeren, het uitsluiten van aankoop van auto bij niet aangesloten BOVAG bedrijven is daar een middel toe.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Geen hulp rechtsbijstand bij mankementen auto

Ongelezen bericht door eleven »

MMN16 schreef:
Daarom mijn vraag of daar eens iets tegen ondernomen kan worden door bijvoorbeeld Tros Radar of de consumentenbond.
Het is dan ook een algemene oproep en iets dat uitgesloten is hoeft per definitie niet te betekenen dat het voorgoed uitgesloten kan worden.
Regels zijn er ook om aangepast te kunnen worden.
Dan moet je dit ook aan Tros Radar en of de consumentenbond sturen, want geen van beiden leest hier jouw berichten.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Geen hulp rechtsbijstand bij mankementen auto

Ongelezen bericht door newmikey »

MMN16 schreef:Ik vraag mij af waarom er geen hulp door de rechtsbijstandverzekeringen wordt verleend als je een redelijke prijs hebt betaald voor een occasion auto en er verborgen gebreken na aankoop geconstateerd wordt?

Je moet de auto persé bij een dealer,Bovag of Focwa gekocht hebben wil je aanspraak kunnen maken op je rechtsbijstandverzekering.
Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden,kan Tros Radar daar eens een onderzoek o.i.d. naar doen?

Ik heb een rechtsbijstand verkeer en consument,maar heb er bij aankoop van een tweedehands auto waar achteraf iets aan mankeert eigenlijk niets aan als ik een auto niet bij bovengenoemde bedrijven koop.
Net zo'n vraag als "waarom dekt mijn boedelverzekering het verlies van mijn telefoon niet die ik in de trein heb laten liggen?".

Een verzekering, wat voor verzekering dan ook, is er op gericht een enigszins statistisch voordeel te hebben als het op de kans van uitkering aankomt. Als u met elk op de straathoek gekocht wrak aanspraak zou kunnen maken op de verzekering, zou deze onbetaalbaar worden.

Kortom, zoals met vele andere zaken: TANSTAAFL

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Geen hulp rechtsbijstand bij mankementen auto

Ongelezen bericht door De Econometrist »

MMN16 schreef:Je moet de auto persé bij een dealer,Bovag of Focwa gekocht hebben wil je aanspraak kunnen maken op je rechtsbijstandverzekering.
Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden,kan Tros Radar daar eens een onderzoek o.i.d. naar doen?
Draai de zaak nou eens om; wat denk jij dat de premie voor jouw rechtsbijstandsverzekering werd als voor elk barrel dat bij Beun de Haas op de vlooienmarkt in Beverwijk werd verkocht een leger advocaten zou moeten worden opgetrommeld als er achteraf iets niet in orde zou blijken te zijn?

Bij Bovag of Focwa worden misschien dezelfde barrels aangeboden, maar daar wordt dit juridisch risico door dit keurmerk al afgedekt. Daar krijg je voor je geld dus óf een goede auto, óf een goede garantie waardoor je alsnog een goede auto of je geld weer terug krijgt. Logisch dat je daar wel een gratis advocaat op kunt zetten...

Gesloten