LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pronto en All in house service

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Miranda076
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2014 13:56

Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door Miranda076 »

Begin dit jaar waren wij aan een nieuwe bank toe, na veel rond te hebben gekeken bij verschillende winkels zagen wij bij de Pronto een mooie bank voor een mooie prijs staan. We werden heel vriendelijk geholpen door de verkoopster en ze dacht goed met ons mee aangezien wij twee kinderen en twee katten hebben moest de bank tegen een stootje kunnen en hadden we wat vragen over de stof. Het showmodel had een geweven stof in een donkere kleur, dus kregen we wat stalen mee naar huis om te bekijken qua kleur etc.
Wij vonden een stof mooi van kleur, lekker stevig dus deze werd het.
De volgende dag zijn wij terug gegaan en hebben de bank besteld, de stof die wij hadden uitgekozen zat op een showmodel stoel en zag er mooi uit.
Toen de verkoopster ons aanraadde het All in house servicepakket erbij te nemen schrokken wij in eerste instantie van de prijs (279 extra) maar hebben het toch afgespoten omdat de vuilafstotende laag ivm Kids en katten ons niet verkeerd leek, ook de 5 jaar garantie op inzakken, kraken, etc was een goede deal.
Aanbetaling gedaan en na een week of 10!! Kregen wij bericht dat de bank binnen was en dat we hem op konden halen bij het distributiecentrum met de leenbus van Pronto (service als thuisbezorgen kennen ze blijkbaar niet)
Wij zijn om de bank gereden, daar moesten we eerst betalen, de bank stond al helemaal ingepakt voor ons in de bus. Dit leek ons toen service maar nu hebben we spijt.
Eenmaal thuis gekomen met de bank en hem helemaal zelf naar binnen hebben moeten zeulen moesten we eest de bus terug brengen want na een half uur verviel de borg van €50,-
Eenmaal thuis pakte we de bank uit en wat een tegenvaller was dat!!
Alle naden waren lelijk en bobbelig en scheef, de stof heeft een soort ingeweven streep die liep krom over alle zitvlakken, de pootjes draaiden dol, de stof van de onderkant was zwart en die zat 1 cm van de rand met nietjes vast. Ik kan nog lang doorgaan met m'n lijst maar het is gewoon een slecht gestoffeerde bank. Zou de bank bezorgt zijn had ik hem geweigerd maar nu zaten we ermee.
Het All in house service pakket bleken zes flesjes spray die we zelf op de bank moesten aanbrengen!!

Na contact met Pronto te hebben gezocht moest ik een service aanvraag via de site plaatsen, met foto's van de bank. Toen kwam er na weken wachten een monteur?!? Deze man heeft de bank open gelegd en wat aan de spanbanden getrokken en meer kon hij niet doen!
Ik ben naar de winkel gegaan en heb de verkoopster mijn klacht voorgelegd maar ze kunnen niet voor me doen, ik moet het met All in house regelen!
Dit vind ik bizar, All in house is er voor gebruiksklachten, slijtage etc de bank die wij kregen is gewoon een slecht product.
Gisteren is voor de tweede keer de monteur van All in house geweest( na weer 6 weken wachten) en ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Als een product niet naar wens is of niet overeen komt met wat je hebt besteld heb je toch recht op geld terug?? Nooit meer Pronto voor ons!
Wie weet wat we nog meer kunnen doen om ons gelijk te halen?
Monteur vermelde nog wel even dat de banken van de lopende band in Polen afrollen, dat is te zien ook!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door crazyme »

Miranda076 schreef:Begin dit jaar waren wij aan een nieuwe bank toe, na veel rond te hebben gekeken bij verschillende winkels zagen wij bij de Pronto een mooie bank voor een mooie prijs staan. We werden heel vriendelijk geholpen door de verkoopster en ze dacht goed met ons mee aangezien wij twee kinderen en twee katten hebben moest de bank tegen een stootje kunnen en hadden we wat vragen over de stof. Het showmodel had een geweven stof in een donkere kleur, dus kregen we wat stalen mee naar huis om te bekijken qua kleur etc.
Wij vonden een stof mooi van kleur, lekker stevig dus deze werd het.
De volgende dag zijn wij terug gegaan en hebben de bank besteld, de stof die wij hadden uitgekozen zat op een showmodel stoel en zag er mooi uit.
Toen de verkoopster ons aanraadde het All in house servicepakket erbij te nemen schrokken wij in eerste instantie van de prijs (279 extra) maar hebben het toch afgespoten omdat de vuilafstotende laag ivm Kids en katten ons niet verkeerd leek, ook de 5 jaar garantie op inzakken, kraken, etc was een goede deal.
Aanbetaling gedaan en na een week of 10!! Kregen wij bericht dat de bank binnen was en dat we hem op konden halen bij het distributiecentrum met de leenbus van Pronto (service als thuisbezorgen kennen ze blijkbaar niet)
Wij zijn om de bank gereden, daar moesten we eerst betalen, de bank stond al helemaal ingepakt voor ons in de bus. Dit leek ons toen service maar nu hebben we spijt.
Eenmaal thuis gekomen met de bank en hem helemaal zelf naar binnen hebben moeten zeulen moesten we eest de bus terug brengen want na een half uur verviel de borg van €50,-
Eenmaal thuis pakte we de bank uit en wat een tegenvaller was dat!!
Alle naden waren lelijk en bobbelig en scheef, de stof heeft een soort ingeweven streep die liep krom over alle zitvlakken, de pootjes draaiden dol, de stof van de onderkant was zwart en die zat 1 cm van de rand met nietjes vast. Ik kan nog lang doorgaan met m'n lijst maar het is gewoon een slecht gestoffeerde bank. Zou de bank bezorgt zijn had ik hem geweigerd maar nu zaten we ermee.
Het All in house service pakket bleken zes flesjes spray die we zelf op de bank moesten aanbrengen!!

Na contact met Pronto te hebben gezocht moest ik een service aanvraag via de site plaatsen, met foto's van de bank. Toen kwam er na weken wachten een monteur?!? Deze man heeft de bank open gelegd en wat aan de spanbanden getrokken en meer kon hij niet doen!
Ik ben naar de winkel gegaan en heb de verkoopster mijn klacht voorgelegd maar ze kunnen niet voor me doen, ik moet het met All in house regelen!
Dit vind ik bizar, All in house is er voor gebruiksklachten, slijtage etc de bank die wij kregen is gewoon een slecht product.
Gisteren is voor de tweede keer de monteur van All in house geweest( na weer 6 weken wachten) en ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Als een product niet naar wens is of niet overeen komt met wat je hebt besteld heb je toch recht op geld terug?? Nooit meer Pronto voor ons!
Wie weet wat we nog meer kunnen doen om ons gelijk te halen?
Monteur vermelde nog wel even dat de banken van de lopende band in Polen afrollen, dat is te zien ook!
U heeft nogal wat opmerkingen.

Dat allinhouse voor gebruiksklachten is ben ik met u eens. Het is niet voor mogelijke fabricagefouten.

Ook ben ik met u eens dat een product moet overeenkomen met wat u gekocht heeft.

Maar u maakt ook min of meer een opmerking over de levertijd van 10!!! Weken welke ik niet goed begrijp. Dat wist u toch van te voren ?

En wat maakt het uit dat het onderdoek zwart is. En natuurlijk zit het vast geniet.

Pootjes die doldraaien is 9 van de 10 keer het gevolg van veel te vast draaien.

Zeulen met de bank is het gevolg van het zelf moeten vervoeren, ook dat wist u van te voren. En anders had u dat moeten bespreken bij de verkoop.

De prijzen liggen erg laag, dat moet natuurlijk ergens vandaan komen.

Miranda076
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2014 13:56

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door Miranda076 »

Dat het onderdoek zwart is vind ik geen probleem, dat het zichtbaar is als ik gewoon voor de bank sta wel. De levertijd op zich ook geen probleem maar als je lang moet wachten en het blijkt dan zo slecht afgewerkt dan is dat wel vervelend.
Ik heb geprobeerd ons verhaal zo duidelijk mogelijk op te schrijven en ja er is nogal wat mis...
Tot op heden nog geen bericht van Pronto of All in house.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik denk dat uw verwachtingspatroon veel te hoog is. Pronto is een budget formule veel service zit er dan niet in.
Het all in house systeem is natuurlijk een hoop gebakken lucht net als de antivlekkenplannen en "geenvlek garanties".

HeinJaap
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2014 23:22

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door HeinJaap »

Hallo Crazyme,
Ik heb wat onderwerpen op dit forum gelezen betreffende All in House en mij valt op dat u vooral eigen schuld dikke bult reacties plaatst.

Bent u werkzaam bij All in House daar u steeds geërgerd reageert op elke kritiek jegens All in House?
Zo niet, heeft u dan wel goede ervaringen met hen?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door prem »

Miranda076 schreef:Begin dit jaar waren wij aan een nieuwe bank toe, na veel rond te hebben gekeken bij verschillende winkels zagen wij bij de Pronto een mooie bank voor een mooie prijs staan. We werden heel vriendelijk geholpen door de verkoopster en ze dacht goed met ons mee aangezien wij twee kinderen en twee katten hebben moest de bank tegen een stootje kunnen en hadden we wat vragen over de stof. Het showmodel had een geweven stof in een donkere kleur, dus kregen we wat stalen mee naar huis om te bekijken qua kleur etc.
Wij vonden een stof mooi van kleur, lekker stevig dus deze werd het.
De volgende dag zijn wij terug gegaan en hebben de bank besteld, de stof die wij hadden uitgekozen zat op een showmodel stoel en zag er mooi uit.
Toen de verkoopster ons aanraadde het All in house servicepakket erbij te nemen schrokken wij in eerste instantie van de prijs (279 extra) maar hebben het toch afgespoten omdat de vuilafstotende laag ivm Kids en katten ons niet verkeerd leek, ook de 5 jaar garantie op inzakken, kraken, etc was een goede deal.
Aanbetaling gedaan en na een week of 10!! Kregen wij bericht dat de bank binnen was en dat we hem op konden halen bij het distributiecentrum met de leenbus van Pronto (service als thuisbezorgen kennen ze blijkbaar niet)
Wij zijn om de bank gereden, daar moesten we eerst betalen, de bank stond al helemaal ingepakt voor ons in de bus. Dit leek ons toen service maar nu hebben we spijt.
Eenmaal thuis gekomen met de bank en hem helemaal zelf naar binnen hebben moeten zeulen moesten we eest de bus terug brengen want na een half uur verviel de borg van €50,-
Eenmaal thuis pakte we de bank uit en wat een tegenvaller was dat!!
Alle naden waren lelijk en bobbelig en scheef, de stof heeft een soort ingeweven streep die liep krom over alle zitvlakken, de pootjes draaiden dol, de stof van de onderkant was zwart en die zat 1 cm van de rand met nietjes vast. Ik kan nog lang doorgaan met m'n lijst maar het is gewoon een slecht gestoffeerde bank. Zou de bank bezorgt zijn had ik hem geweigerd maar nu zaten we ermee.
Het All in house service pakket bleken zes flesjes spray die we zelf op de bank moesten aanbrengen!!

Na contact met Pronto te hebben gezocht moest ik een service aanvraag via de site plaatsen, met foto's van de bank. Toen kwam er na weken wachten een monteur?!? Deze man heeft de bank open gelegd en wat aan de spanbanden getrokken en meer kon hij niet doen!
Ik ben naar de winkel gegaan en heb de verkoopster mijn klacht voorgelegd maar ze kunnen niet voor me doen, ik moet het met All in house regelen!
Dit vind ik bizar, All in house is er voor gebruiksklachten, slijtage etc de bank die wij kregen is gewoon een slecht product.
Gisteren is voor de tweede keer de monteur van All in house geweest( na weer 6 weken wachten) en ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Als een product niet naar wens is of niet overeen komt met wat je hebt besteld heb je toch recht op geld terug?? Nooit meer Pronto voor ons!
Wie weet wat we nog meer kunnen doen om ons gelijk te halen?
Monteur vermelde nog wel even dat de banken van de lopende band in Polen afrollen, dat is te zien ook!
Heel vervelend voor je, maar wat kun je nou verwachten voor zulke prijzen???
Een echt goede bank (Chesterfields bv) kost duizenden Euro's, dat ze uit Polen valt nog mee. Het meeste uit deze prijsklasse is Chinees.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door crazyme »

HeinJaap schreef:Hallo Crazyme,
Ik heb wat onderwerpen op dit forum gelezen betreffende All in House en mij valt op dat u vooral eigen schuld dikke bult reacties plaatst.

Bent u werkzaam bij All in House daar u steeds geërgerd reageert op elke kritiek jegens All in House?
Zo niet, heeft u dan wel goede ervaringen met hen?
Speciaal geregistreerd om mij dat te vragen ?

Ik ben vereerd :mrgreen:

Ik heb goede ervaringen met all in house. Het product doet echt wat het belooft.

Kwakk
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2014 21:00

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door Kwakk »

Tjah ik weet haast wel zeker dat Crazyme bij een Pronto vestiging werkzaam is;) Dat lijkt er tenminste verdacht veel op.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dat denk ik niet. :wink:

herkro
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2014 14:01

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door herkro »

Pronto is aangesloten bij het CBW en moet u daarom de bijpassende garantie verlenen, dat is een garantie van drie jaar die per jaar met 33,3% afloopt.
All in House is een leuke truck om klachten bij de leverancier weg te houden ,je laat de klant voor iets betalen wat de klant eigenlijk al bezit n.l het recht op een op een goede garantie .
Pronto moet u een goed product leveren dat overeenkomt met wat u in de winkel heeft gezien, kunnen ze dit niet waar maken dan kunt u bij de CBW een klacht indienen.
Nog iets over All in House...... veel materialen die worden gebruikt tegenwoordig zijn al vuilwerend ......
je moet alleen bij een ongelukje de ontstane vlek op de goede manier verwijderen.
De service van All in House is dan ook het verwijzen naar een vlekkenlijn waar je te horen krijgt wat je moet doen... dan is 50 euro per zitting wel erg veel geld.
Veel andere klachten worden door All in House niet of maar ten dele opgelost , vaak praat men over gebruiksklachten veroorzaakt door de koper zelf of is een mankement volgens hen model gebonden met andere woorden het hoort erbij.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Met een all in house pakket koop je inprincipe een extra service op de bank. Deze service gaat geboden worden door de bedenkers van All in house, daarom is het ook zo dat Pronto je naar hen door verwijst. All In House is aangewezen om je service op te lossen omdat je daarvoor hebt betaald.

Pronto is zoals eerder gezegd een formule met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Je betaald wat minder voor een bank maar wordt dan geacht voor dit bedrag of zelf te vervoeren, je hebt de keuze waarschijnlijk voor bezorgen maar daar wou je niet voor betalen(?). Achteraf kan je hier niet over zeuren. Ook de levertijd weet je, dit wordt in een verkoopgesprek aangegeven, het is aan jou om dit aan te gaan of niet.

Tegenwoordig worden bijna alle banken in Polen gemaakt, de hele goedkope komen uit China, wil je nog een keus hebben in kleurtje of opstelling komt het vaak uit Polen/Roemenie etc. Er zijn nog enkele fabrieken in Nederland maar voor deze banken betaal je ook andere bedragen. Tevens is er niks mis met banken uit Polen, ze leveren daar goed werk. De verlichting van Philips komt ook uit een Chinese fabriek en je dure Iphone ook, vindt iemand dit erg?

Bijna alle banken zijn aan de onderkant afgewerkt met een zwarte doek, waarom duur bekleden als je het niet ziet. Zie je het wel? Ga dan kijken naar het showroom model, wijkt jou exemplaar erg af of komt dit daar ook voor?

Conclusie, een hoop gezeur van TS kant maar niet al te veel willen betalen.

Miranda076
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2014 13:56

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door Miranda076 »

Wat ik bedoel met het zelf ophalen is niet dat ik dat vervelend vind, er was geen keuze, MAAR dat je zonder het product te hebben gezien moet betalen en pas thuis ziet wat je hebt. Zou ik een defect artikel van de bezorgen krijgen zou ik het zonder te betalen retour sturen.
Nu is dit allemaal achteraf gezeur blijkbaar maar omdat ik geen geld heb voor een Chesterfield van een paar duizend euro moet ik maar niet zeuren vind ik een vreemde reactie.
Als consument heb je toch rechten ongeacht wat de prijs is, ik dacht dat Pronto een degelijke middenmoot was en bij budget denk ik al gauw aan de seats en sofa of de kwantum.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Miranda076 schreef:Wat ik bedoel met het zelf ophalen is niet dat ik dat vervelend vind, er was geen keuze, MAAR dat je zonder het product te hebben gezien moet betalen en pas thuis ziet wat je hebt. Zou ik een defect artikel van de bezorgen krijgen zou ik het zonder te betalen retour sturen.
Nu is dit allemaal achteraf gezeur blijkbaar maar omdat ik geen geld heb voor een Chesterfield van een paar duizend euro moet ik maar niet zeuren vind ik een vreemde reactie.
Als consument heb je toch rechten ongeacht wat de prijs is, ik dacht dat Pronto een degelijke middenmoot was en bij budget denk ik al gauw aan de seats en sofa of de kwantum.
Niemand zegt dat je hier een dure Chersterfield moet kopen. Alleen je hebt een aantal problemen met de bank van Pronto en je haalt randzaken erbij, die je van te voren wist. Levertijd, zelf afhalen etc., dit gebruik je in je argumenten tegen Pronto wat niet netjes is. Het is heel logisch dat je niet in de winkel iets uitpakt en helemaal bekijkt, het zou wat zijn als elke klant dit zou doen. Je Iphone zit toch ook in een doosje en je tv van de Media Markt? Pak je die eerst uit? En zonder de verpakking, hoe ga jij de bank dan vervoeren?

Feit is dat je met een aantal zaken zit, kort samengevat, het doorgedraaide pootje dienen ze te repareren. En voor de stof, het onderdoek etc. Is dit heel anders dan het showroommodel waarop je gekocht hebt ja of nee? Welke bank heb je precies bij de Pronto gekocht?

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Wat een slechte reacties hier allemaal,je koopt iets en dat moet gewoon goed zijn volgens verwachting en zoals het in de showroom staat al kost het 100 euro,met dat bedrijf All in House heb je niets te maken je hebt bij Pronto gekocht en daar moet je zijn.

Een aangetekende brief naar Pronto sturen met daarin wat je allemaal vindt wat er aan is en je eist volgens de Nederlandse wet dat zij komen kijken en oplossen,tevens zet je er in dat je anders naar de geschillencommissie stapt en daar is Pronto verplicht om te reageren.

Heb een vermoede dat Pronta daar een vaste klant is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door crazyme »

HARRIE48 schreef:Wat een slechte reacties hier allemaal,je koopt iets en dat moet gewoon goed zijn volgens verwachting
En wanneer die verwachting nu eens veel te hoog ligt ?

Je kan wel lekker ongenuanceerd gaan roepen, lekker vanuit de onderbuik, maar daar schiet TS ook niets mee op.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door Jannes22 »

HARRIE48 schreef:Wat een slechte reacties hier allemaal,je koopt iets en dat moet gewoon goed zijn volgens verwachting en zoals het in de showroom staat al kost het 100 euro,met dat bedrijf All in House heb je niets te maken je hebt bij Pronto gekocht en daar moet je zijn.

Een aangetekende brief naar Pronto sturen met daarin wat je allemaal vindt wat er aan is en je eist volgens de Nederlandse wet dat zij komen kijken en oplossen,tevens zet je er in dat je anders naar de geschillencommissie stapt en daar is Pronto verplicht om te reageren.

Heb een vermoede dat Pronta daar een vaste klant is.
Onzin. We proberen TS op een weg te helpen door eerst al het onzin eruit te filteren. Tevens is Pronto de snelst groeiende organisatie in de meubelbranche, en dat tijdens een crisis. Doen ze toch iets goed, zal het de prijs zijn?

herkro
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2014 14:01

Re: Pronto en All in house service

Ongelezen bericht door herkro »

jannes 22 heeft het niet helemaal begrepen.......lijkt mij dat Harrie op het goede spoor zit .

Gesloten