Beste forumleden,
Graag vraag ik jullie advies over het volgende:
Ik heb enkele dagen geleden mijn Iphone verkocht via een verkoopsite op internet.
Het gaat om een Iphone 4S. In de titel en beschijving heb ik duidelijk genoteerd dat het scherm kapot is,
maar dat de koper er een nieuw scherm BIJ krijgt (ook originele doos etc...) Wij kunnen hem niet zelf maken en verkopen daarom de set. De koper heeft de telefoon opgehaald en werkend gezien.
Nu is het geval dat de koper de set heeft gekocht en het scherm heeft laten maken bij een telefoonzaak.
Echter wilt de koper nu, nadat hij gemaakt is, hem terug komen brengen aangezien het touchscreen niet werkt. Ik vind dat dit niet mijn probleem is aangezien hij zelf een telefoonzaak gezocht heeft waar hij hem heeft laten maken en ik dat niet gedaan heb. Hij zegt dat het aan het scherm ligt en eist zijn geld terug wanneer hij hem komt brengen.
Wat vinden jullie?
Sta ik in mijn recht dat ik, het geld niet ga betalen, omdat hij hem (zelf) heeft (laten) maken bij een zaak? Ik vind dat hij bij de zaak moet zijn omdat die hem dus niet goed gemaakt hebben!!
Ik weet in ieder geval dat ik moe wordt van dit gedoe. Voor dat kleine beetje geld wat ik ervoor gehad heb had ik hem beter kunnen weggooien. Dit is dit gedoe niet waard....
Bedankt voor jullie hulp alvast.
Marjolein
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verantwoordelijk voor gemaakte schade?
Re: Verantwoordelijk voor gemaakte schade?
Als het vervangende scherm daadwerkelijk kapot is, heeft u een bouwpakket met kapotte onderdelen verkocht. Misschien kunt u nog iets verhalen bij diegene waar u het defecte scherm gekocht heeft.marrr schreef:Beste forumleden,
Ik heb enkele dagen geleden mijn Iphone verkocht via een verkoopsite op internet.
Het gaat om een Iphone 4S. In de titel en beschijving heb ik duidelijk genoteerd dat het scherm kapot is,
maar dat de koper er een nieuw scherm BIJ krijgt (ook originele doos etc...) Wij kunnen hem niet zelf maken en verkopen daarom de set. De koper heeft de telefoon opgehaald en werkend gezien.
Nu is het geval dat de koper de set heeft gekocht en het scherm heeft laten maken bij een telefoonzaak.
Echter wilt de koper nu, nadat hij gemaakt is, hem terug komen brengen aangezien het touchscreen niet werkt. Ik vind dat dit niet mijn probleem is aangezien hij zelf een telefoonzaak gezocht heeft waar hij hem heeft laten maken en ik dat niet gedaan heb. Hij zegt dat het aan het scherm ligt en eist zijn geld terug wanneer hij hem komt brengen.
Wat vinden jullie?
Sta ik in mijn recht dat ik, het geld niet ga betalen, omdat hij hem (zelf) heeft (laten) maken bij een zaak? Ik vind dat hij bij de zaak moet zijn omdat die hem dus niet goed gemaakt hebben!!
Ik weet in ieder geval dat ik moe wordt van dit gedoe. Voor dat kleine beetje geld wat ik ervoor gehad heb had ik hem beter kunnen weggooien. Dit is dit gedoe niet waard....
Marjolein
Bedankt voor je reactie Michiel. Dan ben ik dus toch niet gek
Heb zelf niet veel verstand van maar ben blij dat je de tijd hebt genomen te reageren.
Nog even als toevoeging, het scherm was kapot (barst) maar werkte wel prima,
dus moet inderdaad gelegen hebben aan de maker van de telefoon, die zal iets niet
goed gedaan hebben!
Aangezien er aan "gesleuteld" is neem ik hem zeker niet terug en betaal ik hem ook niet...
Heb zelf niet veel verstand van maar ben blij dat je de tijd hebt genomen te reageren.
Nog even als toevoeging, het scherm was kapot (barst) maar werkte wel prima,
dus moet inderdaad gelegen hebben aan de maker van de telefoon, die zal iets niet
goed gedaan hebben!
Aangezien er aan "gesleuteld" is neem ik hem zeker niet terug en betaal ik hem ook niet...
Bedankt voor je reactie. Het scherm heb ik een tijd geleden gekocht en kan dus daar niet bij terecht,berndv schreef:Als het vervangende scherm daadwerkelijk kapot is, heeft u een bouwpakket met kapotte onderdelen verkocht. Misschien kunt u nog iets verhalen bij diegene waar u het defecte scherm gekocht heeft.marrr schreef:Beste forumleden,
Wat vinden jullie?
Marjolein
het scherm zat nog netjes ingepakt en lijkt me dat het daar niet aan heeft kunnen liggen.
De koper geeft aan dat wanneer hij een 7 invoert er een 0 op het beeld verschijnt, dit lijkt me een kwestie van niet goed gemonteerd? Heeft iemand daar verstand van, kan dat?
tuurlijk kan dat. Aaifoons zijn nu eenmaal niet de meest geweldige stukken techniek. En als er een prutser een dag mee aan het prutsen gaat...
Jij bent er iig vanaf.
Jij bent er iig vanaf.