LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondenhandel in overplaatsers

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Rommel80[[email protected]]

Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door Rommel80[[email protected]] »

Op verzoek plaats ik het volgende bericht:

Beste,

Bij deze wil ik jullie attent maken op het volgende:

De onderstaande persoon is gek op gratis honden:
www.foxtrot.messageboard.nl/2967/viewtopic.php?p=2804
www.aboutdogs.be/broodfok/hondenhandel.htm
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... f10c151005 (titel: vh landegemhof)
en zo is er nog veel meer te vinden.

Wat er aan de hand is is dit:
Deze dame heeft alleen al de afgelopen maanden meer dan 100 honden (en ook paarden) verhandeld. Ze schuimt internet af op zoek naar advertenties van mensen die hun hond niet meer kunnen houden en die op zoek zijn naar een goed tehuis en vertelt ze dan dat ze een leuke hond voor haar kinderen zoekt. Of ze plaatst advertenties waarin ze een hond vraagt ter vervanging van een gestorven hond.
Vervolgens biedt ze de honden (die ze dus gratis krijgt) aan voor bedragen tussen de 75 (moeilijk verkoopbare hond) tot 650 euro (rashonden). (en wie weet nog wel meer)

Ik ben de vriendin van 'marion34', uit de forums hierboven. Ik was er bij toen de hond weggebracht werd. Deze 'mevrouw', Nathalie Bakker-vd Kamp, handelt. We wilden geen geld over de rug van een hond verdienen, en stonden haar met pijn in ons hart gratis af, in de veronderstelling dat ze een goed tehuis kreeg, we hebben er 3 uur voor gereden. De hond zou voor de kindjes zijn. Inmiddels weten we dat 2 dagen later de hond al weer op internet stond, TE KOOP voor 150 euro. Samen met nog 13 andere honden… De nieuwe eigenaresse is opgespoord en de hond heeft er 1 week gezeten (bij Nathalie), was in die week zwaar verwaarloosd, zo’n 15 kilo lichter en er is 150 euro voor betaald. Inmiddels hebben we er flink wat researchwerk op zitten, en de verhalen zijn stuk voor stuk schrijnend!

Inmiddels hebben we ook persoonlijk contact gehad met andere gedupeerden en is de Dierenbescherming, het gerecht en de politie op de hoogte. Echter, het is erg moeilijk iets tegen deze mevrouw (hoewel mevrouw, ze is 25 of 26 jaar) te ondernemen. Daarom maken we gebruik van het internet zoals ook zij het doet. We proberen op zoveel mogelijk fora duidelijk te maken wat er aan de hand is en mensen te waarschuwen niet met haar in zee te gaan.

Ze gebruikt verschillende mailadressen:
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
farasha@hotm
belanna@softhome
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]


We herkennen haar telkens aan de manier van schrijven (veel taalfouten), de plaats waar ze woont, (Meulebeke, Oostrozebeke, Waregem, Kortrijk, De Paanders of Zwevegem in Belgie, Breda en Spijkenisse in Nl).

Verkoop of plaats geen hond aan/bij deze mensen!

Verspreid dit bericht op zoveel mogelijk forums en prikborden!!!

Gast

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door Gast »

Er zijn toch ook zogenaamde ''mensen'' genoeg die om een stomme reden van hun hond af willen???
Zij zorgen dat Nathalie voor deze doorstroom/handel kan zorgen! :evil:
Als je op bv marktplaats kijkt schiet je gemoed toch vol :cry:
het is gewoon a-sociaal hoeveel mensen hun hondje zomaar weg willen doen, ...''past niet bij andere hond''
''past niet bij de kat''
''te weinig tijd''
''ziektes'' (ook een zeer bekende)
''oudere hond omdat hij de nieuwe pup niet accepteerd''

Het is te gek voor woorden waarom sommige mensen hun hondje weg doen
Ik kan alleen maar hopen dat die Juffrouw Nathalie, al verdiend ze er dan aan, wel een goed tehuis voor die afgedankte honden kan vinden!!!

zip

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door zip »

Rommel

Gelukkig zijn er nog mensen die wel een hart voor dieren hebben en ons waarschuwen voor deze praktijken!

Gast

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door Gast »

dit is niet de eerste keer dat ik dit leest maar ik vindt het goed dat je de mensen waarschuwd die vrouw vediend geld over de hond zijn rug en laat hem nog verhongeren ook :twisted: :evil:

Gast

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door Gast »

Maar helaas schijnen mensen dit pas te lezen als ze al in de ellende zitten

Dom He

Gast

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 31 Aug 2004 20:15 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Maar helaas schijnen mensen dit pas te lezen als ze al in de ellende zitten

Dom He
Dat is JOUW interpretatie, helaas is dat schijnbaar JOUW volgorde.

Gast

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door Gast »

Vergeet het maar

Ik zal nooit nooit nooit een hond plaatsen of opnemen van Marktplaats!!
never never nooit
En weet je waarom niet
Omdat je continu gewaarschuwd wordt voor handel in honden, voor broodfokkers en andere enge dingen
En een gewaarschuwd mens telt voor 2 of gaat dat bij jou niet op
Je wordt overstelpt met waarschuwingen, ellendige verhalen enz enz
en nog steeds trappen mensen in zogenaamde zielige verhalen van personen die ze op MARKTPLAATS tegen komen :!:

Doe toch niet zo belachelijk :evil:
Marktplaats is een handelsite
Daar bied je dingen op aan :!:
Sorry, maar welk dierlievend persoon brengt zijn hond bij iemand die ze op marktplaats ontmoeten :evil:
Dan heb je wat mij betreft niet meer dan een halve hersencel
Of je kan niet lezen
Iedereen weet dat je niet bij dat soort sites terecht moet komen

linda oomen

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door linda oomen »

Beste gast van 11.02
Als je al de verhalen over puppiefarmen en handelaars leest vraag ik me ook af waarom mensen eerst een pupje daar halen, en bij een negatieve ervaring op internet gaan zoeken...
Andersom zou vele iets gelukkiger maken
niet dan?

doggie

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door doggie »

ik snap al die ophef niet
eerst brengt men een hond erheen zijn tevreden en zodra er 1 begint te klagen zijn ze ook ineens ontevreden.
als jullie vinden dat ze zo slecht dan breng je je hond er niet heen dus blijkbaar zagen de dieren er dan goed uit.
dat ze er geld aan verdient ok
het gaat er uiteindelijk om dat die dieren goed verzorgd worden en geplaatst worden
die handelaren uit bergeijk,turnhout enzo die moeten ze aanpakken
die lui verhandelen honderden pups in een week
dat vind ik aps zielig
die pups groeien niet eens in huis op en zien bijna geen ziel voordat ze gekocht worden.
tot nu toe heb ik over die meid geen harde bewijzen gelezen of gezien behalve verhalen
ik begin te twijfelen of dat allemaal wel waar is
want ik heb nml gehoord dat die zgn vriendin van marion een rechtszaak tegen ahar verloren heeft omdat ze geen harde bewijzen kon geven
dus mensen ik zou eerst maar eens napluizen alvorens dit te gaan geloven.
niet dat ik handel goed keur maar ik keur al helemaal een laster campagne niet goed

Gast

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door Gast »

sorry voor de typfout
ik had een beetje haast
moet nml zo gaan werken en wilde even mn ei kwijt hierover

*

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door * »

ik heb een aantal van die emails geprobeerd en ook gebeld maar krijg op velen dat ze niet bestaan
hoe komt ze aan die dingen dan
volgens mij is dat puur onzin hoor een hond kan geen 15 kg afvallen in 1 week want dan zou de hond dood zijn
ik weet het want ik ben dierenarts assistente en moet daar hard om lachen
mensen die dit soort dingen schrijven proberen gewoon het op te blazen
ik weet over wie jullie het hebben en ben daar ooit eens geweest
ik heb een schat van een hond daar vandaan en heb inmiddels contact met speedy´s oude baasje en die had hem daar geplaatst wetende dat ze een opvang is
ik vond de kennels niet perfect maar kon niet zeggen datz e slecht voor die dieren is
ze waren naar mn mening blij haar te zien en zagen er redelijk goed verzorgd uit
dus een tip voor degene die de 1e tekst plaatste
pas op met wat je zegd want op dit moment doe je nml iets wat wettelijk weer niet mag en zij jou erop aan kan pakken
wat je doet met de tip moet je zelf weten maar wilde dit graag even zeggen
ik moet doggie gelijk geven
een laster campagne starten tja ik weet niet hoor
tips geven aan mensen daar sta ik wel achter maar op die manier
hmmm

linda oomen

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door linda oomen »

laat ik nog wel voorop stellen dat ik een broertje dood heb aan de puppiefabrieken :evil:

maar ik ben het absoluut met jullie eens
ik kan me ook niet voorstellen dat een hond eerst 15 kilo in 1 week afvalt (of hij was te dik) en dat men daarna ook nog geld aan hem verdiend :?:

daarnaast blijf ik ook bij mijn mening dat je op marktplaats geen hondje aan moet bieden.
op marktplaats weet je dat je 9 van de 10 x genaa*d wordt :!:

Gast

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door Gast »

als iedereen zo'n hekel heeft aan die zogenaamde puppywinkels,fabrieken enzovoort
waarom zie ik dan nog steeds in onder andere Baarle Naussau verlichtende reclames met blije puppies aan de muur hangen?
als iedereen zo ANTI is begin dan maar met acties tegen dit soort handel.

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door liar »

Tuurlijk en hoe moeten we dat dan doen??
De dieren bescherming doet er zelfs niets aan!!
We staan gewoon machteloos, het enigste wat we kunnen doen is met naam en toenaam op sites zoals deze de mensen waarschuwen en zelfs dan krijg je commentaar dat je de broodfokker zijn naam noemt!!
www.puppykennel.nl- Baarle broodfokker
www.faunaland.com- winkel Medemblik
www.hondjes.nl -winkel en broodfokker Valkenswaard
www.hondenkennelkuypers.nl- broodfokker Middelrode
www.pupweb.nl- GERTJE uit BERGEIJK
en dan hebben we nog ene Wil uit Hapert en al die andere mafketels die hun advertentie fijn op Marktplaats mogen zetten!!!


Allemaal broodfokkers en laat je niet in de maling nemen door die zogenaamde kennelhouders organisatie want die is NIET erkend bij de Raad van Beheer of Dierenbescherming.

Mr.Robin

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door Mr.Robin »

Hoi liar

Ik moest even reageren op onderstaande uitspraak van u
Allemaal broodfokkers en laat je niet in de maling nemen door die zogenaamde kennelhouders organisatie want die is NIET erkend bij de Raad van Beheer of Dierenbescherming
.

Noch De raad van Beheer ,Noch de Dierenbescherming heeft de mogelijkheid om een organisatie te erkennen.

Sterker noch lees onderstaand artikel maar eens goed door.



In een brief aan de voorzitter van de NVFR stelt minister Brinkhorst van LNV: " Het NHSB is door mij niet formeel erkend. Een formele erkenning van de Raad van Beheer, of een andere organisatie, is niet aan de orde."

Elke in Nederland uitgegeven stamboom is dus net zo "officieel" of liever gezegd "onofficieel" als de stambomen van de Raad en de betrouwbaarheid van een andere stamboom dan die van de Raad kan zich slechts in de praktijk bewijzen. Met andere woorden: de minister hecht geen enkele bijzondere waarde aan de stambomen van de Raad en de enigen die daar wel waarde aan hechten zijn de bezitters en de fokkers van rashonden. De stamboom van de Raad is dus puur een kwestie van beeldvorming, en kenschetst de waarde die wij er in de kynologie van oudsher aan hechten, maar vertegenwoordigt geen enkele officiële waarde. Aangezien er in deze moderne tijd geen plaats meer is voor monopolistische particuliere organisaties, die (in het geval van de Raad) de kynologie bestieren, keurmeesters verbieden bij niet aangesloten organisaties te keuren, uitsluitend de in eigen beheer uitgegeven (of door de Raad erkende buitenlandse) stambomen accepteren en uitsluitend de resultaten van de in eigen beheer (of door andere FCI-gerelateerde) georganiseerde tentoonstellingen of werkproeven erkennen, wordt het tijd deze monopoliepositie te doorbreken en bovengenoemde kernactiviteiten tevens door andere organisaties te laten uitvoeren, zodat er een gezonde concurrentiepositie ontstaat en de consument eindelijk de keuze heeft tussen de Raad en kynologische organisatie A, B of C. Wanneer daar sprake van is, wanneer de uitgevers van "alternatieve" stambomen in staat blijken om een even betrouwbare stamboom als de Raad te leveren, alleen zonder "gouden randje" en de helft goedkoper, dan zal de voornaamste bron van inkomsten van de Raad zwaar onder vuur komen te liggen.

Want wat is een stamboom? Een bewijs van afstamming. En het enige wat de Raad hoeft te doen wanneer de afstamming van de hond niet wordt betwijfeld en beide honden van hetzelfde ras zijn, is een stamboom verstrekken tegen een betaalbare prijs. Wie garandeert de juistheid van de stamboom? De minister niet en de Raad al evenmin (zie de tekst op de achterkant van de stamboom). Zo'n stamboom kan dus door iedereen worden uitgegeven. En nu de Raad allerlei extra voorwaarden gaat stellen aan het verstrekken van een stamboom, voorwaarden die niets meer met de afstamming van de hond te maken hebben (dus hun doel compleet voorbijschieten), zal de concurrentie van de Raad niet lang meer op zich laten wachten. Wellicht leidt dit ertoe dat de leden van de Raad eindelijk de koppen bij elkaar steken en zich realiseren dat het zo niet langer kan, maar misschien is het dan al te laat.

Terug naar de status quo van 1995, maar dan wél met een democratische structuur, wil men kennelijk niet meer, alhoewel dat het beste zou zijn, want hoe je het ook wendt of keert: veel kynologen dragen de Raad (of liever gezegd de Raad van vóór het Centraal Fokbeleid) nog steeds een warm hart toe, en die Raad kan en mag zich met recht verzetten tegen misstanden in de kynologie, zoals pupjes die alleen met de keizersnede geboren kunnen worden en hondjes die niet kunnen ademen, en in dat opzicht wordt de Raad zelfs gesteund door de minister, maar diezelfde Raad maakt zich totaal onmogelijk in de kynologie wanneer men de fokkers verbiedt een dekreu meer dan X maal te gebruiken of een teef meer dan twee maal door dezelfde reu te laten dekken, en dit verbod kracht bij te zetten door te manipuleren met de "waarde" van de stambomen. Zo'n Raad, die de eigen verantwoordelijkheid van de fokkers volledig buitenspel zet en zich tegelijkertijd de belangenbehartiger van de kynologie durft te noemen, verdient het om failliet te gaan.

meer info op de site van de NVFR

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door liar »

Heel belangrijk om te weten hoor!
Het gaat mij om de waarschuwing TEGEN de broodfokkers

Gast

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door Gast »

tja Liar

Een beetje gal spuugen op internet schiet ook niet op he
Denk je dat de dierenbescherming acties onderneemt
Dacht t niet
En dus zal je het moeten doen buiten de DBS om, en zonder internet

GEEN WOORDEN MAAR DADEN

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door liar »

Gast,

Gal spuwen op het internet schiet ook heel goed op, info verzamelen en bundelen en dan aanvallen!

Gast

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door Gast »

succes ermee :roll:

marion32
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2004 23:46

Re: Hondenhandel in overplaatsers

Ongelezen bericht door marion32 »

Hoi allemaal,

De hond waar het in het eerste berichtje over gaat was mijn hond, een new-foundlander. En geloof het of niet het beestje woog nog maar 34 kilo nadat ze een week bij deze dame gezeten had. Ze heeft mij niet op de hoogte gebracht van het feit dat ze honden verhandelde, anders had ik beertje nooit bij haar achtergelaten. Wat jullie verder geloven moeten jullie zelf weten het enige wat ik hier nog over kwijt wil is dat haar laatste uren als handelaar geslagen hebben, ze wordt nu nl streng gecontroleerd door dierenwelzijn in Belgie.
Ze heeft vele mensen en hun honden besodemieterd en dat moet afgelopen zijn!!! :evil:

http://www.huisdieren-herplaatsing.nl/waarschuwing.htm

Mijn fout is dat mijn ogen niet open gegaan zijn met haar mooiweer praatjes, maar ik laat het er dan ook niet bij zitten.
Voor degen die het willen weten, ik heb beertje terug gekocht van degene die haar van N.Bakker heeft, en het gaat nu eindelijk wat beter met haar. De reden dat zij ook zonder argwaan beertje van N. Bakker kocht was dat N. verteld had dat beertje verwaarloosd werd door haar vorige baas.

Ik zou willen dat mensen niet zo snel hun oordeel klaar hebben over hetgeen ze lezen, vooroordelen zijn er al genoeg!!!!

Gesloten