LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Swiss Dermocare

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
anner

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door anner »

Ik ben er ook ingetuind, maar heb net gebeld en een bevestigingsmail gekregen. Gelukkig op tijd. Nu moet ik het pakketje met de twee nog nieuwe tubes terugsturen, maar vraag me af of ik het zo moet verzenden of aangetekend???? Daar zijn natuurlijk weer hogere kosten aan verbonden en kost met het gratistubetje van 10ml al zo'n 14 euro!

Aantekenen of niet?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

anner schreef:Ik ben er ook ingetuind, maar heb net gebeld en een bevestigingsmail gekregen. Gelukkig op tijd. Nu moet ik het pakketje met de twee nog nieuwe tubes terugsturen, maar vraag me af of ik het zo moet verzenden of aangetekend???? Daar zijn natuurlijk weer hogere kosten aan verbonden en kost met het gratistubetje van 10ml al zo'n 14 euro!

Aantekenen of niet?
Kun je doen, of anders het bonnetje van het versturen bewaren. Als je bang bent dat ze echt moeilijk gaan doen kun je het het betst aangetekend doen, dan heb je bewijs van ontvangst en kunnen ze niets anders beweren.

hdx1000

Ongelezen bericht door hdx1000 »

Ook mijn vrouw heeft het testproductje ontvangen van Swiss Democare.
Toen de eerste mail binnenkwam voor een machtiging voor de vervolgzendingen van rond de €80,- , schrok ze zich een ongeluk.
Waar had ze overheen gekeken dacht ze toen.
Ze was er verzekerd van dat ze alleen maar een proefpakketje had aangevraagd.

Ben toen zelf gaan kijken op de site, maar ergens in het hele verhaal staat dat je akkoord gaat met vervolgzendingen en een automatisch incasso daarvoor.

Heb toen contact gezocht met Swiss Democare per telefoon.
Ze geven aan dat ze per direct het VIP abo gingen stopzetten.
We vertrouwden erop dat hiermee de kous af zou zijn.
We moesten alleen de ontvangen zending terug sturen, wat we per omgaande dan ook hebben gedaan.

Op 31 oktober krijgt mijn vrouw een bevestigingsmail dat haar VIP abo is stopgezet.
Voor de zekerheid nog even met de bank gebeld hoe dat zit als we de rekening van Swiss Democare willen blokkeren. De bank geeft aan dat dit alleen mogelijk is als daadwerkelijk het verzoek tot incasso het systeem binnen is gelopen.
We moeten onze rekening in de gaten houden of dat gebeurt.

Maar helaas na de toezegging en het vertrouwen dat de kous af was, komt er vadaag 27nov2014 plotseling een mail binnen met een dosiernummer van een incasso buro met het volgende headline: Dossier nummer: ......, Uw schuld aan Premium Plus international AG - Aankondiging van Aangetekend Mailen

Ben gelijk in de telefoon geklommen om wederom met Swiss Democare te kijken waar de schoen nu wringt.

Men bevestigd wederom dat op 31okt2014 de VIP abo is stopgezet.
Maar nu komt er een verhaal dat het pakketje wat te laat door de scanner zou zijn gegaan, waardoor alles fout zou zijn gelopen.

Had voor aanvang van mijn gesprek aangegeven dat ik het gesprek ook op ging nemen voor juridische onderbouwingen, en de medewerkster was akkoord.
Maar toen ik aangaf dat als het nu nog steeds niet was opgelost, dat ik dan juridische zaken opdracht zou geven dat elke volgende mail gezien zou gaan worden als een dreigbrief ... voelde deze medewerkster zich plotseling zelf bezwaard en bedreigd.
Gaf aan dat mijn advocaat een schadeclaim zou indienen t.g.v. deze mails en dat elke volgende mail deze claim zou kunnen worden opgelegd.

Mijn jurist had aangegeven dat ik duidelijk moest maken naar Swiss Democare wat de vervolgstappen waren, maar blijkbaar voelde Swiss Democare zich nu zelf bedreigd i.p.v. dat ze ons als klant dreigen met incasso's en/of deurwaarders.

Heb nogmaals nadrukkelijk gevraagd of het nu gaat stoppen, waarbij de Swiss Democare medewerkster aangaf dat ze het ging oplossen.
Tevens gaf zij aan om dit ook nog bij haar baas te melden, wat haar recht is .. zeker nu er eventueel vanuit de klant een juridische schadeloosstelling zou kunnen komen door het niet opvolgen van eigen toezeggingen.

Hopelijk zijn we nu verlost van dit Swiss Democare en Premium Plus international AG ...

inekedijk66

Ongelezen bericht door inekedijk66 »

Hallo,
ik heb ook een aanmaning gekregen van 81,41 euro, als ik niet betaal voor 9 dec. 2014.
ik heb alleen een proefmonster aangevraagd maar volgens de mw. had ik het terug moeten sturen.
dit zijn de kleine lettertjes en alleen via de mail,niet via een brief.
ik vind dit schandalig.. gewoon oplichterij.
en de mw aan de telefoon was heel onvriendelijk
kan ik hier nog wat mee of moet ik gewoon betalen?

connykoes

Ongelezen bericht door connykoes »

Ik heb onmiddellijk nadat ik me aangemeld had voor een proefflacon gebeld. De kleine lettertjes iets te laat gelezen!
De vrouw aan de telefoon was heel vriendelijk en zei me meteen te noteren als afmelding.
Dat is ook gebeurd en ik kreeg ook een mail dat ik uitgeschreven was van het abonnement. Dus binnen 5 minuten he!? De proefflacon zou wel komen die kon ze niet meer stoppen pfff.
Ik zocht meteen klachten op over deze zaak en las de revieuws dus nadat de 5 euro automatisch was afgeschreven mijn rekening geblokkeerd voor deze incasso.
Vandaag, na drie maanden een aanmaning binnen voor twee tubes die ik niet eens ontvangen heb plus extra kosten. Toen ik belde werd de vrouw aan de telefoon behoorlijk onbeschoft. Zij beweerde dat ik pas eind september opgezegd had ipv eind augustus. Toen ik voorstelde haar de mail van hun te sturen met de datum eind augustus hing ze op. Weer terug gebeld, een man aan de telefoon, uiterst vriendelijk, bevestigde dat ik meteen had opgezegd dus dat ik een 0 factuur zou krijgen. Ik vroeg om een bevestigingsmail van dit gesprek, boem ;grote mond, hij had al genoeg tijd aan mij besteed, hij kon niet voor Jan en alleman dit doen, waarop ik zei dat ik niet jan en alleman was pffff, boos en opgehangen door meneer. Ik schreeuw niet door de telefoon, ik blijf heel beleefd maar ben waarschijnlijk te lastig. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Jammer genoeghet gesprek niet opgenomen, les voor de vlg keer. De mondelinge toezegging van hem neem ik maar niet al te serieus. Ik heb gelukkig wel het bewijs dat ik onmiddellijk uitgeschreven ben, maar ja of dat voor deze praktijk geldt? Ik maak er desnoods een rechtszaak van!

kat1977

Ongelezen bericht door kat1977 »

Ik heb dus ook hetzelfde met dit bedrijf
Ik had een gratis proef setje gevraagd. Nu sturen ze toch weer nieuwe toe .Terwijl ik daar niet om gevraagd heb . Heb ook helemaal nergens kunnen lezen wat de voorwaarden zijn.
Dat ik geld moest gaan betalen al helemaal niet
ondertussen veel mail contact .Want via telefoon krijg je ze ook niet te pakken .
Had dat geprobeerd via een nummer wat ik hier was tegen gekomen .
1e mail werd ook niet op gereageerd maar nu ineens wel .
Omdat ik zei dat er wel meer mensen met klachten waren . Ook dat ik bij radar deze praktijken zou melden .Ook maar meteen hun rekening laten blokkeren .
Krijg nu een mail dat ik binnen 14 dagen moet betalen.
Anders komt er nog meer boven op het bedrag

Vind het ongelooflijk dat dit bedrijf zo te werk gaat .D
an gaat het vertrouwen in de mens toch wel wat achteruit

Juudje1975

Ongelezen bericht door Juudje1975 »

Helaas, ik ben er ook ingetrapt. Ze hebben ook advertenties op Facebook waarin ze zeggen dat je alleen maar 4 euro betaald voor een proefpakket en ja ik heb nu 2 x een rekening thuis gekregen a 80 euro en nogmaals een pakket met 2 mini tubes crème gekregen blijkbaar ter waarde van 40 euro per tube.
Nergens een brief bij de tubes dat je binnen 14 dagen dient te retourneren oid.

Ik heb nu naar alle bekende email adressen een opzeg email gestuurd en per brief naar het adres in Zwijndrecht (wat blijkbaar geen echt adres is). Van een van de 4 adressen kreeg ik antwoord dat ze hopelijk binnen 10 dagen mijn abonnement op zouden kunnen zeggen. email: [email protected]

Moet ik nu echt 160 euro gaan betalen voor 4 minitubes crème?

Radar moet deze oplichters echt een keer stoppen!

Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Ook voor mij hetzelfde allemaal, proefpakket, vervolgzending zonder enig bericht (geen brief erbij of een email), op vervolgpakket slechts een adres, geen bedrijfsnaam etc... , automatische incasso die ik overigens in zijn geheel heb kunnen laten storneren ( 3 x ruim 80 euro) hierna aanmaning, mail van Alektum en sinds vandaag een tweede aanmaning waarbij de bedragen van 80 naar 90 euro zijn gegaan.

Inmiddels heb ik op aanraden van de Das een aangetekende brief gestuurd naar zowel Swiss als Alektum. Hierbij een voorbeeldbrief van Radar gebruikt en die nog wat aangepast hier en daar.
Geen reactie op gehad. Inmiddels dus tweede aanmaning en ik ga maandag weer contact opnemen met de Das.

Wat een oplichters zijn dit en wat de reacties allemaal herkenbaar!!! Ik hoop dat Radar eens aandacht kan schenken aan dit bedrijf, want ze gaan ook maar door!!

kat1977

Ongelezen bericht door kat1977 »

ook ik ben nog steeds bezig met swiss dermocare om gek van te worden

Geachte karlijn hinten,

Wij hebben uw retourpakket van Swiss Dermocare op 12-12-2014 ontvangen.

De retour-afdeling zal uw pakket controleren op volledigheid.

Met vriendelijke groet

dit bovenste kreeg ik toegestuurd dus je zou denken ben er vanaf . Maar niks is minder waar
kreeg deze ook nog even toegestuurd. Heb dit al geregeld met de bank dat hun geen geld meer er af kunnen halen . Nu krijg ik dit wat hier onder staat kreeg die trouwens ook pas vandaag te zien dus kon zo en zo niet op tijd betalen .Iemand enig id wat ik nu nog zou kunnen doen ?

Amsterdam, 29-11-2014
Factuurnummer: CU00130590

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij vragen wij uw aandacht voor bovengenoemd openstaande factuur waarvoor wij helaas nog geen betaling hebben mogen ontvangen. Graag verzoeken wij u genoemde betaling te controleren en indien niet betaald deze alsnog te voldoen.

Wij verzoeken u genoemde betaling ad. € 80,61 te voldoen op rekening nr. 54.75.14.301 (IBAN: NL94ABNA0547514301) t.n.v. St. Derdengelden Alektum
onder vermelding van bovengenoemd factuurnummer, wij verzoeken u genoemde factuur voor 23-12-2014 te voldoen.

Indien u opnieuw in gebreke blijft zijn wij genoodzaakt bij de volgende aanmaning een bedrag van € 10,00 voor herinneringskosten in rekening te brengen.

Er vanuit gaande dat u het niet zover zult laten komen zien wij graag uw betaling tegemoet.

Voor vragen kunt u contact met ons opnemen via:

[email protected] of op telefoonnumer 020 – 510 6939 (10:00-17:00)

Hoogachtend,
Swiss DermoCare Nederland

Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Ook ik heb nog steeds problemen met Swiss Dermocare. ik heb inmiddels via Consuwijzer een klacht ingediend en ik heb een uitgebreide brief gestuurd naar Tros Radar. Ik hoop echt dat ze hier aandacht aan gaan schenken. Om van ze af te zijn heb ik de rekeningen uiteindelijk betaald, want ik werd er doodziek van. En nog heb ik toevallig vandaag via dat Alektum weer een aanmaning ontvangen terwijl ik de rekening al betaald heb.
Ik denk dat ik jullie kan aanraden om via Tros Radar een klacht in te dienen en te vragen om hier eens aandacht aan te schenken. Hoe meer mensen dit doen hoe meer reden is er om dit op te pakken lijkt mij. Het is echt walgelijk hoe dit bedrijf Swiss Dermocare zaken doet. En dat heb ik het nog niet eens over de inhoud van die tubes zalf. Ik heb het vermoeden dat als je dat laat onderzoeken in de laboratorium dat het gewoon verdunde vaseline oid is.

Haarlem098

Ongelezen bericht door Haarlem098 »

Helaas kom ik er nu pas achter dat ik al twee keer een bedrag van 79,99 heb laten afschrijven
Alle genoemde mailadressen uit het forum gebruikt om van het 'abonnement' af te komen. Nu afwachten.
Weet iemand of Radar al in actie is gekomen? Ik ben pas sinds vanavond lid van dit forum.

Jennifer1990

Ongelezen bericht door Jennifer1990 »

Ook ik zojuist voor het eerst in een internetverkoop truc getrapt. Premium Plus International AG.
Zodra ik de email las over de automatische incasso's etc. meteen op zoek gegaan naar contact. eerst gebeld naar [telefoonnummer verwijderd] en daar hielp een meneer mij aan een afmelding per mail. hij zei mij dat ik een ander nummer moest bellen om te voorkomen dat het pakket van 85,00 verzonden zou worden. ik heb hierna [telefoonnummer verwijderd] gebeld en hier vertelde een dame mij dat ze na even overleg niks meer kon doen dat het pakker al automatisch verzonden zal worden en dat ik dit bij aankomst moet terugsturen op EIGEN KOSTEN. Als dit alles is dan ben ik allang blij maar zelfs dan vind ik dit geen style. Ik weet zeker dat er bij het bestellen nergens duidelijk voorwaarden aangeschreven stonden. er werd gewezen op de email waarin dit stond maar dat is een beetje mosterd na de maaltijd, de mail komt pas na akkoord geven en wanneer je er dus al aan vast zit!
Goede leer voor de toekomst maar ik hoop toch dat er een einde komt aan deze verkooptruc van Premium Plus International AG!!
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jul 2015 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer verwijderd

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als je iets via internet koopt heb je 14 dagen bedenktijd. Als je nu al hebt aangegeven (via email) dat je afziet van de bestelling mogen ze niet eisen dat je op eigen kosten het pakket retourneert. Weiger het pakket wanneer het bezorgd wordt, dan stuurt de post het zelf retour afzender. Storneer enige bedragen als deze worden afgeschreven door deze partij.

Immers heeft u al op tijd opgezegd. Mocht het pakket nou door de brievenbus of iets dergelijks passen en u niet de kans heeft het te weigeren, mag u het in principe houden. Het is bedrijven verboden om ongewenste en ongevraagde pakketten te versturen en hier geld voor te vragen. Wel kunt u aangeven dat ze het mogen komen ophalen.

JennyAK

Ongelezen bericht door JennyAK »

Julie4444 Je schrijft dat je het pakket ( die ze mij ook gaan toesturen) kan weigeren aan de deur? IK heb het proefpakket gedeeltelijk gebruikt en het bevalt me niet, dus stuur ik morgen dat wat niet aangebroken is retour. Aangetekend.Ik heb ze ook gemaild dat ik geen vervolgzendingen wil. ( ik zit intussen buiten de 14 dagen proeftijd.) De incasso heb ik geweigerd die eind van deze week zou plaatsvinden. te weten ongeveer 150 euro, wat ik niet eens kan missen!Nooit geweten ook dat ik bij het aanvragen van een proefpakket meteen vast zit aan meerdere. Ik moet toch eerst weten of mijn huid wel goed reageert?( Ben nogal allergisch). Wat een gedoe met dit bedrijf.Als ik alles lees op internet en bij Radar, dan had ik het nooit besteld.

Gesloten