LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple reparatieprogramma batterij en power-knop

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
EmirH
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2014 18:22

Apple reparatieprogramma batterij en power-knop

Ongelezen bericht door EmirH »

Kortgeleden kwam ik er achter dat mijn powerknop en batterij het niet meer goed deden op mijn iPhone 5, ik ben toe gaan googelen en kwam er achter dat Apple een reparatieprogramma had voor een bepaalde serie van de iPhone 5. Op de site van Apple heb ik het serienummer van mijn iPhone ingevoerd en het bleek dat mijn telefoon hier inderdaad deel van uitmaakte. Vervolgens ging ik naar een van de officiële iCenter's (Arnhem, iCenter), ik werd vriendelijk geholpen door een van de medewerkers aan de balie en legde uit wat het probleem was, deze medewerker vertelde mij wel een hoop informatie die op de site van Apple niet was aangegeven, bijvoorbeeld dat als je (in mijn geval zeer kleine) beschadigingen op de zijkant van je toestel had, Apple het toestel niet zou repareren, omdat ze bang zouden zijn voor het breken van het glas bij het verwijderen hiervan. Natuurlijk was ik erg teleurgesteld, omdat de beschadiging aan mijn telefoon dusdanig klein waren en omdat Apple mij zeer slecht had geïnformeerd op hun site en ik na een heel stuk rijden er pas achter kwam hoe het nou echt zat. Ook vind ik het ongelofelijk dat Apple mij een product verkoopt met een fout hierin en vervolgens het herstellen van deze fout weigert, nu loop ik dus rond met een volgens Apple ''product dat toe is aan vervanging''. Ik zou graag willen weten of iemand mij kan doorverwijzen naar iemand die mij hiermee kan helpen of dat iemand weet hoe ik er toch voor kan zorgen dat Apple mijn toestel repareert.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Apple reparatieprogramma batterij en power-knop

Ongelezen bericht door berndv »

EmirH schreef:Kortgeleden kwam ik er achter dat mijn powerknop en batterij het niet meer goed deden op mijn iPhone 5, ik ben toe gaan googelen en kwam er achter dat Apple een reparatieprogramma had voor een bepaalde serie van de iPhone 5. Op de site van Apple heb ik het serienummer van mijn iPhone ingevoerd en het bleek dat mijn telefoon hier inderdaad deel van uitmaakte. Vervolgens ging ik naar een van de officiële iCenter's (Arnhem, iCenter), ik werd vriendelijk geholpen door een van de medewerkers aan de balie en legde uit wat het probleem was, deze medewerker vertelde mij wel een hoop informatie die op de site van Apple niet was aangegeven, bijvoorbeeld dat als je (in mijn geval zeer kleine) beschadigingen op de zijkant van je toestel had, Apple het toestel niet zou repareren, omdat ze bang zouden zijn voor het breken van het glas bij het verwijderen hiervan. Natuurlijk was ik erg teleurgesteld, omdat de beschadiging aan mijn telefoon dusdanig klein waren en omdat Apple mij zeer slecht had geïnformeerd op hun site en ik na een heel stuk rijden er pas achter kwam hoe het nou echt zat. Ook vind ik het ongelofelijk dat Apple mij een product verkoopt met een fout hierin en vervolgens het herstellen van deze fout weigert, nu loop ik dus rond met een volgens Apple ''product dat toe is aan vervanging''. Ik zou graag willen weten of iemand mij kan doorverwijzen naar iemand die mij hiermee kan helpen of dat iemand weet hoe ik er toch voor kan zorgen dat Apple mijn toestel repareert.
Icentre is geen Apple, ze zijn premium reseller, maar het is geen winkel van Apple zelf, ze behoren wel goede service te leveren, in ieder geval meer dan bijvoorbeeld een mediamarkt. Ik lees nergens iets officieels van Apple in het hele verhaal. Dus afgeven op Apple omdat een wederverkoper iets zegt is niet echt correct. Misschien even langs de officiële Apple store in Amsterdam.

EmirH
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2014 18:22

Re: Apple reparatieprogramma batterij en power-knop

Ongelezen bericht door EmirH »

https://www.apple.com/nl/support/iphone ... akebutton/

https://www.apple.com/nl/support/iphone5-battery/

officiële apple-site die je doorverwijst naar het iCenter in bijv. Arnhem

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Apple reparatieprogramma batterij en power-knop

Ongelezen bericht door 53078 »

even opnieuw lezen?
Icentre is geen Apple, ze zijn premium reseller, maar het is geen winkel van Apple zelf, ze behoren wel goede service te leveren, in ieder geval meer dan bijvoorbeeld een mediamarkt. Ik lees nergens iets officieels van Apple in het hele verhaal. Dus afgeven op Apple omdat een wederverkoper iets zegt is niet echt correct. Misschien even langs de officiële Apple store in Amsterdam.
want er is maar 1 echte Appelboer in Nederland. En daar hebben ze een GeniusBar, die ze niet hebben in de premium reseller store...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Apple reparatieprogramma batterij en power-knop

Ongelezen bericht door berndv »

EmirH schreef:https://www.apple.com/nl/support/iphone ... akebutton/

https://www.apple.com/nl/support/iphone5-battery/

officiële apple-site die je doorverwijst naar het iCenter in bijv. Arnhem
Maar uiteindelijk bepaald Apple wat er wel en niet gerepareerd wordt in dit verhaal. Het is nu gebaseerd op vermoedens en aannames gedaan door een premium reseller en niet Apple zelf.

solotje
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:16

Re: Apple reparatieprogramma batterij en power-knop

Ongelezen bericht door solotje »

Er staat toch echt letterlijk op beide websites:
Opmerking: als uw iPhone 5 beschadigd is en bijvoorbeeld een gebarsten scherm heeft dat het vervangen van de batterij verhindert, moet dat probleem eerst worden opgelost voordat de batterij kan worden vervangen. In bepaalde gevallen kunnen kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie.
Ik neem aan dat je dit gelezen hebt voordat je naar een reseller bent gestapt?

Gesloten