mijn bericht gaat niet over het feit dat ik beter had moeten opletten ( wat wel zo is uiteindelijk )maar..
Het enige wat ik wilde bereiken met mijn bericht is een discussie over de zorg.
Hiermee bedoel ik eigenlijk de macht die zij hebben ( vind ik ) die goede zorg in de weg staat.
Momenteel vind ik het al een puzzel om alles te snappen , wie vergoed iets wel en wie niet etcetc
Men moet zich naar mijn idee niet druk moeten hoeven te maken over het hoe en wat als men zorg cq hulp nodig heeft..
Zorg is naar mijn idee handel in welzijn geworden ipv zorg
dat ben ik met u eens, en is gevolg van de overheidskeuzes hierin, en de steeds verder toenemende macht van verzekeraars. Die gaan op niet al te lange termijn alles bepalen, en of patiënt en behandelaar wel de o zo belangrijke klik met elkaar hebben (zeer belangrijk voor slagen van behandeltraject) staat niet in hun lijstje.
Het voornaamste om te doen is een restitutiepolis afsluiten per 1 januari, dan trekt u weer wat macht naar uzelf toe.
mijn bericht gaat niet over het feit dat ik beter had moeten opletten ( wat wel zo is uiteindelijk )maar..
Het enige wat ik wilde bereiken met mijn bericht is een discussie over de zorg.
Hiermee bedoel ik eigenlijk de macht die zij hebben ( vind ik ) die goede zorg in de weg staat.
Momenteel vind ik het al een puzzel om alles te snappen , wie vergoed iets wel en wie niet etcetc
Men moet zich naar mijn idee niet druk moeten hoeven te maken over het hoe en wat als men zorg cq hulp nodig heeft..
Zorg is naar mijn idee handel in welzijn geworden ipv zorg
dat ben ik met u eens, en is gevolg van de overheidskeuzes hierin, en de steeds verder toenemende macht van verzekeraars. Die gaan op niet al te lange termijn alles bepalen, en of patiënt en behandelaar wel de o zo belangrijke klik met elkaar hebben (zeer belangrijk voor slagen van behandeltraject) staat niet in hun lijstje.
Het voornaamste om te doen is een restitutiepolis afsluiten per 1 januari, dan trekt u weer wat macht naar uzelf toe.
Oke ik snap hem
Ja,mee eens net als vroem zegt,ik heb er geen moeite mee om te kijken of iets ergens vergoed wordt of niet,zo gedaan.
Maar er is hele grote groep die het wel lastig vinden en in de problemen komen...bv ouderen,die denken er niet over na,oh ja moet ik dat doen oke,voor ze het weten rekening van?.
Maar goed zo,n polis vroem moet je toch eerst alles voorschieten? Dat werkt toch zo?
En dat kunnen heel veel mensen weer niet....ik ook niet een operatie van 5000 schiet ik niet ff voor...
Operatie die uit het niets komt omdat ik hand breek en....hoppa..dus niet te voorzien...
niet per se, ik werk al jaren contractvrij als tandarts, maar via famed kan ik wel clearen met verzekeraars.
Werkt voor alle partijen wel zo prettig. het is wel zo dat wanneer zorgverzekeraars te veel willen en te weinig doen, en maatregelen willen nemen waar ik en mijn patiënt de dupe van gaan worden ik zelf kan besluiten met deze of gene verzekeraar niet meer te clearen. Levert helaas wel iedereen extra administratie op maar dat moet dan maar. Over het algemeen zijn verzekeraars trouwens wel zo snel met uitbetalen dat dat binnen de betalingstermijn valt mits direct ingediend.
Mijn eigen verzekeraar is erg snel moet ik zeggen nu het digitale declareren vlot loopt, 10 dagen of zo.
Dat hoeft dus geen probleem te zijn mits de vergoeding ook gebruikt wordt daarvoor....
bij mensen die geen tandartsverzekering hebben of het zelf willen regelen kan ik zo instellen dat de patiënt de nota regelrecht krijgt, geen probleem.
Het is geen verplichting, het is een keuze, van patiënt om er wel of niet aan mee te doen, niet van mij. iedere patiënt krijgt die keuze voorgelegd. Overigens gaat de restantnota die er tegenwoordig bijna altijd is omdat bijna geen enkele AV nog 100% vergoedt naar patiënt met een overzicht van wat e ris ingediend en wat er is vergoed door verzekeraar, kan hij het nog controleren ook. transparanter kan ik het niet maken hoor.
Het is nu eenmaal zo dat ik mijn praktijk niet in wassenaar of Blaricum heb om het voorzichtig uit te drukken en dat wanneer ik alles regelrecht zou doen ik ervoor vrees dat er velen in de betalingsproblemen komen. Dan kan je zeggen is hun probleem maar enige maatschappelijk verantwoordelijkheid is er denk ik wel bij mij. En ja het scheelt (veel) geld en nog meer tijd..ben ik eerlijk over
Maar goed zo,n polis vroem moet je toch eerst alles voorschieten? Dat werkt toch zo?
Zoals gemeld kun je er vaak voor kiezen om de rekening rechtstreeks naar de verzekering te laten sturen. Maar ook als de zorgverlener niet de rekening rechtstreeks krijgt maar naar jezelf stuurt, kun je die rekening vaak gewoon doorsturen naar de verzekeraar, zonder dat je het hoeft voor te schieten.
Maar net als bij de supermarkt, een grote bundel zorg in een keer 'kopen', zoals bij de natura, is voordeliger dan steeds een losse rekening en die extra kosten moeten die de verzekerden worden betaald. Restitutie zal daarom dus duurder zijn dan natura.
Investeringsmaatschappij Gilde neemt het medisch incassobureau Fa-med over. Dat blijkt uit een melding bij de Autoriteit Consument & Markt.
Dus misschien heet het straks geen famed meer? Niet dat het uitmaakt moet betaald worden..goede orde wist dus niet dat je zoveel de tijd kreeg om te betalen...
En 40 euro okee,maar ja als je zolang de tijd hebt,dan had je toch wel iets bijeljaar kunnen krijgen?
Andere kant denk ik weer,rozemarijn,lekker makkelijk oordelen ,weet niet welke situatie iemand zit..
Niet iedereen zit er nu eenmaal super bij...mogen blij zijn als ze eten hebben...blijf ik bij..
rozemarijntje schreef:Maar goed zo,n polis vroem moet je toch eerst alles voorschieten? Dat werkt toch zo?.
Rozemarijntje, bij een restitutiepolis hoef je NIET voor te schieten. De voorlichting hierover schiet tekort en is zelfs misleidend te noemen. De ziekenhuisrekeningen, huisartsenrekeningen, fysiotherapeutenrekeningen gaan rechtstreeks van de zorgverlener naar de zorgverzekeraar.
Ik noem dit GROVE MISLEIDING. Door deze foutieve informatie stappen die verzekerden, die vroeger Ziekenfonds verzekerd waren, niet over naar een restitutiepolis en helemaal niet gemakkelijk naar een restitutiepolis van een ex-particuliere verzekeraar. Zorgverleners zijn zelf nooit bij Menzis of VGZ verzekerd via een natura polis. Alle mensen die beter geïnformeerd zijn hebben een restitutiepolis en vaak ook nog bij ex-particuliere verzekeraars zoals ONVZ, VVAA, de Amersfoortse, Ohra.
Ik heb soms de indruk dat deze informatie opzettelijk fout wordt gegeven.
rozemarijntje schreef:Maar goed zo,n polis vroem moet je toch eerst alles voorschieten? Dat werkt toch zo?.
Rozemarijntje, bij een restitutiepolis hoef je NIET voor te schieten. De voorlichting hierover schiet tekort en is zelfs misleidend te noemen. De ziekenhuisrekeningen, huisartsenrekeningen, fysiotherapeutenrekeningen gaan rechtstreeks van de zorgverlener naar de zorgverzekeraar.
Ik noem dit GROVE MISLEIDING. Door deze foutieve informatie stappen die verzekerden, die vroeger Ziekenfonds verzekerd waren, niet over naar een restitutiepolis en helemaal niet gemakkelijk naar een restitutiepolis van een ex-particuliere verzekeraar. Zorgverleners zijn zelf nooit bij Menzis of VGZ verzekerd via een natura polis. Alle mensen die beter geïnformeerd zijn hebben een restitutiepolis en vaak ook nog bij ex-particuliere verzekeraars zoals ONVZ, VVAA, de Amersfoortse, Ohra.
Ik heb soms de indruk dat deze informatie opzettelijk fout wordt gegeven.
helemaal correct!
Ik heb zelf een restitutiepolis (Amersfoortse, in collectief), en fysio, apotheek en nog wat meer gaat gewoon regelrecht. ook Famed kan gewoon ook bij restitutiepolis in aanvullende verzekering regelrecht indienen bij verzekeraar!
Verzekeraars zouden wel gek zijn trouwens, kost handenvol aan administratie als ze alles handmatig moeten gaan verwerken.
Als een gecontracteerde zorgverlener boven een vooraf gesteld plafond komt, kan de zorgverzekeraar in het lopende verzekeringsjaar het contract met de zorgverlener verbreken! Dit staat in ieder geval in de voorwaarden van ZilverenKruis Achmea. Je zal dus steeds even moeten kijken of je zorgverlener nog is gecontracteerd.
Zoals eerder gezegd, als je geen problemen wilt hebben qua basisverzekering kies dan voor een restitutie
polis!
rvd4always schreef:Als een gecontracteerde zorgverlener boven een vooraf gesteld plafond komt, kan de zorgverzekeraar in het lopende verzekeringsjaar het contract met de zorgverlener verbreken! Dit staat in ieder geval in de voorwaarden van ZilverenKruis Achmea. Je zal dus steeds even moeten kijken of je zorgverlener nog is gecontracteerd.
Zoals eerder gezegd, als je geen problemen wilt hebben qua basisverzekering kies dan voor een restitutie
polis!
Een schandelijke polisvoorwaarde. Zo delft de klant altijd het onderspit. Het is onmogelijk om alsmaar te blijven controleren! Een goede zorgverzekeraar stuurt alle klanten, die gebruik maken van een zorgverlener met wie het contract verbroken wordt, een brief met uitleg en excuses en de mogelijkhied om de verzekering te veranderen. En dat niet alleen: in december maak je de keuze voor een verzekering, gebaseerd op de contracten. Dit mag de zorgverzekeraar niet zomaar veranderen! Wegens dit soort geniepige polisvoorwaarden raad ik iedereen alle Achmea natura en natura budget polissen af!
Zorgverzekeraars zijn allang geen ZORGverzekeraar meer maar ordinaire schadeverzekeringen, die alles doen om winst te vergroten.
Geen winstoogmerk?? onzin...
MichielFRL schreef:Als een gecontracteerde zorgverlener boven een vooraf gesteld plafond komt, kan de zorgverzekeraar in het lopende verzekeringsjaar het contract met de zorgverlener verbreken! Dit staat in ieder geval in de voorwaarden van ZilverenKruis Achmea. Je zal dus steeds even moeten kijken of je zorgverlener nog is gecontracteerd.
in welke context staat dit?
Lees onderstaande voorwaarden blz. 10/11 "Omzetplafonds" van de basis budget en basis zeker verzekering van ZilverenKruis Achmea 2015:
rvd4always schreef:
Echte restitutie polissen bestaan niet meer, het zijn altijd mix-polissen waar of de nadruk op natura ligt, of op restitutie.
Ook bij de meeste restitutie polissen gelden er beperkingen in het maximale bedrag wat voor een behandeling vergoed wordt, vaak in de vorm van "100% marktconform tarief" of "100% gecontracteerd tarief".
Naar mijn mening ben je het beste af met een restitutie basis zorgverzekering. Daarbij is het handig om de voorwaarden van de verzekering door te lezen. Tevens is het handig om te weten wat het marktconforme tarief of 100% gecontracteerde tarief is, zie hiervoor de link https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 8&start=20