LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB praktijken

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ohelwig
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2014 18:51

ANWB praktijken

Ongelezen bericht door ohelwig »

Mijn schoonmoeder (bijna 80 jaar) is al sinds decennia lid van de ANWB en daar ook verzekerd. Na een doorgegeven verhuizing in september stuurt de ANWB de post nog steeds naar het oude adres waardoor zij nu 400 euro boete moet betalen aan de RDW omdat de verzekering niet betaald kon worden. Top! Als de post op het juiste adres was bezorgd was er niks aan de hand geweest. Al haar hele leven lang betaalt ze alles op tijd en toen het incassobureau, dit keer wel op het juiste adres, haar vond heeft ze gelijk betaald. Incl een boete waar zij niet schuldig aan was.
En denk maar niet dat de ANWB schuld bekent. Twee keer aan de telefoon gehangen, maar ja regels zijn regels..... Terwijl wij gelijk hebben. Fraai hoor.
Laatst gewijzigd door ohelwig op 01 dec 2014 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Fraai hoor, de volledige naam en leeftijd van je schoonmoeder zomaar op een openbaar internetforum gooien....

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door eleven »

ohelwig schreef:Mijn schoonmoeder (J. Vernooij-Van Schie, bijna 80 jaar) is al sinds decennia lid van de ANWB en daar ook verzekerd. Na een doorgegeven verhuizing in september stuurt de ANWB de post nog steeds naar het oude adres waardoor zij nu 400 euro boete moet betalen aan de RDW omdat de verzekering niet betaald kon worden. Top! Als de post op het juiste adres was bezorgd was er niks aan de hand geweest. Al haar hele leven lang betaalt ze alles op tijd en toen het incassobureau, dit keer wel op het juiste adres, haar vond heeft ze gelijk betaald. Incl een boete waar zij niet schuldig aan was.
En denk maar niet dat de ANWB schuld bekent. Twee keer aan de telefoon gehangen, maar ja regels zijn regels..... Terwijl wij gelijk hebben. Fraai hoor.
Jullie behartigen de financiën van schoonmoeder?
Vergeten te betalen.
Post vergeten op te halen op het oude adres?
Ik vind het altijd frappant, dat de incassobureau´s wel dan het goede adres kunnen vinden, wat ze zeker van de ANWB hebben.
P

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door berndv »

ohelwig schreef:Na een doorgegeven verhuizing in september stuurt de ANWB de post nog steeds naar het oude adres
En u heeft een bevestiging van de doorgegeven verhuizing mag ik aannemen? Verhuisservice van PostNL kan ook soms wonderen doen.

Ik zou ook de naam van uw schoonmoeder even weg halen, met het noemen van die naam behartigt u geen enkel belang.

ohelwig
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2014 18:51

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door ohelwig »

Hmm fraai, dat de ANWB haar verplichtingen niet nakomt interesseert niemand, maar dat ik een naam en leeftijd erbij zet vinden jullie erg. Wat wel erg is dat de oude flat waar mevrouw woonde al voor september afgebroken is en de post dus zeker al heel lang teruggestuurd werd naar de ANWB. Zowel de originele nota als de aanmaning. Nu blijkt ook nog (kom ik net achter) dat er al eerder telefonisch contact is geweest over de verhuizing, ver voordat de ANWB dit effectueerde in hun systeem.

Wat ik erg vind is het onrecht dat aangedaan wordt en dat een groot bedrijf de macht heeft om hun wil op te dragen en dat ze niet gauw hun ongelijk toegeven.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door eleven »

Na een doorgegeven verhuizing in september stuurt de ANWB de post nog steeds naar het oude adres
Wat wel erg is dat de oude flat waar mevrouw woonde al voor september afgebroken is
En wanneer is je schoonmoeder dan werkelijk verhuist?

ohelwig
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2014 18:51

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door ohelwig »

Ik probeer vandaag te tijdlijn helemaal compleet te krijgen, maar zij is al maanden eerder verhuisd. Ik weet niet precies wanneer. Er zijn ook verhuiswijzigingen gestuurd en ze dacht ook naar de ANWB en er is voor september nog telefonisch contact geweest omdat de postbode post in een postbus had gepropt terwijl de flat al bijna helemaal afgebroken was. Ik hoop dat ik bij de KPN in ieder geval nog records kan terughalen dat er ver voor september al gebeld is. Bewijzen dat een verhuiskaart verstuurd is wordt lastiger, maar dat moet ook nog uitgezocht worden (mist mogelijk) dat de ANWB op de lijst stond.

Ik wil met deze info nog een keer terug naar de ANWB en hopen dat ze nu wel inzien dat mijn schoonmoeder er niet veel aan kon doen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door eleven »

ohelwig schreef:Ik probeer vandaag te tijdlijn helemaal compleet te krijgen, maar zij is al maanden eerder verhuisd. Ik weet niet precies wanneer. Er zijn ook verhuiswijzigingen gestuurd en ze dacht ook naar de ANWB en er is voor september nog telefonisch contact geweest omdat de postbode post in een postbus had gepropt terwijl de flat al bijna helemaal afgebroken was. Ik hoop dat ik bij de KPN in ieder geval nog records kan terughalen dat er ver voor september al gebeld is. Bewijzen dat een verhuiskaart verstuurd is wordt lastiger, maar dat moet ook nog uitgezocht worden (mist mogelijk) dat de ANWB op de lijst stond.

Ik wil met deze info nog een keer terug naar de ANWB en hopen dat ze nu wel inzien dat mijn schoonmoeder er niet veel aan kon doen.
Je weet niet wanneer je schoonmoeder verhuist is?
Eerder schreef je:
Na een doorgegeven verhuizing in september stuurt de ANWB de post nog steeds naar het oude adres


Alles een beetje .....:
Er zijn ook verhuiswijzigingen gestuurd en ze dacht ook naar de ANWB
Met dit soort aanwijzingen ,zou ik niet naar de ANWB gaan, want hier klopt niets van.


Ik ben bang, dat de ANWB zegt, jullie moeten zelf je verzekeringen in de gaten houden.
Suc6

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door olaf79 »

ohelwig schreef:Ik probeer vandaag te tijdlijn helemaal compleet te krijgen, maar zij is al maanden eerder verhuisd. Ik weet niet precies wanneer. Er zijn ook verhuiswijzigingen gestuurd en ze dacht ook naar de ANWB en er is voor september nog telefonisch contact geweest omdat de postbode post in een postbus had gepropt terwijl de flat al bijna helemaal afgebroken was. Ik hoop dat ik bij de KPN in ieder geval nog records kan terughalen dat er ver voor september al gebeld is. Bewijzen dat een verhuiskaart verstuurd is wordt lastiger, maar dat moet ook nog uitgezocht worden (mist mogelijk) dat de ANWB op de lijst stond.

Ik wil met deze info nog een keer terug naar de ANWB en hopen dat ze nu wel inzien dat mijn schoonmoeder er niet veel aan kon doen.
Tsja formeel gesproken heeft de RDW gelijk. U bent als eigenaar van de auto verplicht deze deugdelijk te verzekeren tegen WA. Doet u dat niet dan volgt een aanmaning en vervolgens een boete. Volgens mij stuurt RDW de gegevens automatisch naar het juiste adres, ze halen die gegevens uit de GBA. Hopelijk heeft uw schoonmoeder zich wel ingeschreven op het nieuwe adres?
De ANWB is wel zeer slordig geweest met de verwerking van de verhuizing en voorzover ik het met de beperkte info die verstrekt kan overzien is zij dan mede aansprakelijk voor de kosten die dit met zich meebrengt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door puma73 »

Al weer een die zijn eigen fouten probeert af te wentelen op een organisatie. Wanneer leren mensen eens dat ze ZELF verantwoordelijk blijven.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door olaf79 »

puma73 schreef:Al weer een die zijn eigen fouten probeert af te wentelen op een organisatie. Wanneer leren mensen eens dat ze ZELF verantwoordelijk blijven.
Verhuizing is ruim op tijd doorgegeven. Dus wie is verantwoordelijk?

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door angel1978 »

olaf79 schreef:
puma73 schreef:Al weer een die zijn eigen fouten probeert af te wentelen op een organisatie. Wanneer leren mensen eens dat ze ZELF verantwoordelijk blijven.
Verhuizing is ruim op tijd doorgegeven. Dus wie is verantwoordelijk?
Dat is allerminst zeker:
Er zijn ook verhuiswijzigingen gestuurd en ze dacht ook naar de ANWB
Wie is hier nu voor verantwoordelijk?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door olaf79 »

angel1978 schreef:
olaf79 schreef:
puma73 schreef:Al weer een die zijn eigen fouten probeert af te wentelen op een organisatie. Wanneer leren mensen eens dat ze ZELF verantwoordelijk blijven.
Verhuizing is ruim op tijd doorgegeven. Dus wie is verantwoordelijk?
Dat is allerminst zeker:
Er zijn ook verhuiswijzigingen gestuurd en ze dacht ook naar de ANWB
Wie is hier nu voor verantwoordelijk?
Ok daar had ik overheen gelezen. Tsja, dan is dat toch wel lastig te bewijzen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:
puma73 schreef:Al weer een die zijn eigen fouten probeert af te wentelen op een organisatie. Wanneer leren mensen eens dat ze ZELF verantwoordelijk blijven.
Verhuizing is ruim op tijd doorgegeven. Dus wie is verantwoordelijk?
Hoe je het draait of keert, je blijft altijd zelf verantwoordelijk. Zou een mooie boel worden als je een ander er voor verantwoordelijk houden. Zo kun je ook kiezen voor automatische overschrijving.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door eleven »

Wat ik al eerder schreef is dit alles dubious.
Wat wel erg is dat de oude flat waar mevrouw woonde al voor september afgebroken is
Na een doorgegeven verhuizing in september stuurt de ANWB de post nog steeds naar het oude adres
Er zijn ook verhuiswijzigingen gestuurd en ze dacht ook naar de ANWB

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door berndv »

ohelwig schreef:Er zijn ook verhuiswijzigingen gestuurd en ze dacht ook naar de ANWB
Nogmaals mijn vraag, hoewel ik het antwoord al wel kan raden, heeft u een bevestiging van de ANWB ontvangen dat de verhuizing verwerkt was?
ohelwig schreef:er is voor september nog telefonisch contact geweest omdat de postbode post in een postbus had gepropt terwijl de flat al bijna helemaal afgebroken was. Ik hoop dat ik bij de KPN in ieder geval nog records kan terughalen dat er ver voor september al gebeld is.
En wat wilt u hiermee aantonen? Zolang het gesprek niet is opgenomen zegt een dergelijk record niets.
ohelwig schreef:Bewijzen dat een verhuiskaart verstuurd is wordt lastiger, maar dat moet ook nog uitgezocht worden (mist mogelijk) dat de ANWB op de lijst stond.
En al stond de ANWB op die lijst, zegt dat nog niets. Zoals ik uw verhaal lees heeft u 0,0 bewijs dat u aan de ANWB heeft doorgeregeven dat uw schoonmoeder is verhuisd.
ohelwig schreef: Ik wil met deze info nog een keer terug naar de ANWB en hopen dat ze nu wel inzien dat mijn schoonmoeder er niet veel aan kon doen.
En dan? Denkt u dan dat de ANWB de boete voor u gaat betalen?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Een dure les inderdaad. Maar die kunt u of uw schoonmoeder nu niet meer ontwijken. Ze mag haar handen dichtknijpen als de ANWB die polis wil herstellen! Zo makkelijk is het niet als je ergens anders wil verzekeren als 80 jarige met een CIS melding in verband met wanbetaling.... Jammer dat er geen verhuisservice is ingevuld, dan had tante pos de post 6 maanden naar het nieuwe adres doorgestuurd.... Wel raar hoor dat dit niet gebeurt is terwijl het oude adres is afgebroken! Heel raar....

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door encore »

begrijp ik nog steeds niet hoe oma aan haar boete komt. Omdat er een flat is gesloopt, is een auto uit de verzekering gehaald? Automatisch vanzelf? En toen de computers van de RDW op "controle" stonden zagen ze dat de auto van oma onverzekerd was. En de ANWB bleef maar post sturen naar de gesloopte flat. Waar liet die postbesteller die brieven eigenlijk? Onder een stoeptegel?

witte angora
Berichten: 31973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

ohelwig schreef:Ik probeer vandaag te tijdlijn helemaal compleet te krijgen, maar zij is al maanden eerder verhuisd. Ik weet niet precies wanneer.
Ik dacht, ik meende, ik weet het niet zeker...

Naar mijn mening heeft het verder weinig nut in discussie te gaan met de ANWB. Dat wordt een welles-nietes gedoe waar je toch niet uit komt. Erken de fout, geef desnoods aan dat je schoonmoeder meende alles goed geregeld te hebben maar dat het kennelijk niet zo was, en probeer de polis te herstellen op basis van coulance of iets dergelijks.

witte angora
Berichten: 31973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

ohelwig schreef:Hmm fraai, dat de ANWB haar verplichtingen niet nakomt interesseert niemand, maar dat ik een naam en leeftijd erbij zet vinden jullie erg.
Ik weet zo net nog niet of de ANWB haar verplichtingen niet na is gekomen. Als de adreswijziging daadwerkelijk niet is doorgegeven, is de ANWB ook niet zo veel verplicht.

De verplichting ligt bij de klant: de juiste gegevens verstrekken, en de nota's betalen! Als er een adreswijziging is doorgegeven, dan komt er altijd een schriftelijke bevestiging. Immers, de polis is veranderd. Bij het uitblijven daarvan (we praten nu dus over meerdere maanden) kun je aan de bel trekken om te zien of de wijziging wel of niet is verwerkt.

Naam en leeftijd wel/niet vermelden is een kwestie van privacy.

Gesloten