LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uit huis zetting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
toddo

uit huis zetting

Ongelezen bericht door toddo »

Bij een uit en inschrijving van de ene gemeente naar de ander is er iets mis gegaan!
Naar nu blijkt is er door zowel dé belastingdienst én de wooncorporatie een boete is opgelegd van 6000 euro.
Dit bedrag moest -een jong stel met kind waarvan er maar 1 kostwinner is- gelijk betalen,anders zou er uitzetting plaats vinden.
Tevens heeft wooncorporatie middels een mail laten weten dat als de huur à 700+ niet voor 5 december is betaald is er alsnog uitzetting plaats zal vinden.
Kan dit zomaar!???

riddert

Re: uit huis zetting

Ongelezen bericht door riddert »

toddo schreef:Bij een uit en inschrijving van de ene gemeente naar de ander is er iets mis gegaan!
Naar nu blijkt is er door zowel dé belastingdienst én de wooncorporatie een boete is opgelegd van 6000 euro.
Dit bedrag moest -een jong stel met kind waarvan er maar 1 kostwinner is- gelijk betalen,anders zou er uitzetting plaats vinden.
Tevens heeft wooncorporatie middels een mail laten weten dat als de huur à 700+ niet voor 5 december is betaald is er alsnog uitzetting plaats zal vinden.
Kan dit zomaar!???
Het zal wel weer iets genuanceerder liggen dan wat u hier schrijft, maar ga er maar vanuit dat dit wel degelijk mogelijk is. Maar die 700 euro moet toch op te brengen zijn lijkt me. Dan is de huisuitzetting van de baan en kan er dan gekeken worden naar een structurele oplossing.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

toddo schreef:Bij een uit en inschrijving van de ene gemeente naar de ander is er iets mis gegaan!
Kan dit zomaar!???
Vreemd verhaal. Ik kan zo niet opmaken wat hier aan de hand is, de administratieve overschrijving van gemeente a naar gemeente b staat volgensmij los van de woningbouw. Een woningbouw legt geen boetes op, de belastingdienst wel. Het feit dat je 700 euro moet betalen aan de woningbouw lijkt mij op een gewone huurachterstand. Aangezien uitzetting hier aan de orde is, zal het hier dus om het hoofdverblijf gaan. Ik neem aan dat eventuele herinneringen ook geadresseerd zijn op dat adres, dus zou u logischerwijs op de hoogte moeten zijn van een eventuele achterstand.

Waar dan die 6000 euro boete vandaan komt is mij een raadsel.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Huisuitzetting is alleen mogelijk, zover ik weet , na 3 maanden huurachterstand en € 700 + lijkt mij geen 3 mnd huur , dus mi kan het niet , maar er is te weinig info ; bij een huur van €700 kan men geen huurtoeslag meer krijgen dus ik weet niet wat de belastingdienst in deze er mee te maken heeft?
En fout gegaan met uit-en inschrijving ? Als het kan is meer info welkom....

toddo

De 6000 die dit stel heeft moeten betalen is reeds gebeurt...d.m.v alles wat ze hadden en door leningen te vragen!
Er had op zijn minst toch een schikking of betalingsbemiddeling geregeld kunnen worden?
Kijk maar naar Dhr.Moskowizch...
Deze mensen zitten nu financieel aan de grond want hun inkomen is beneden modaal.
En dat een wooncorporatie dan ook nog eens er dik bovenop met uit huisuitzetting dreigt gaat toch wel erg ver.
Er is bovendien nóóit sprake van achterstallige betaling geweest!

89PB

Ongelezen bericht door 89PB »

Deze mensen zitten nu financieel aan de grond want hun inkomen is beneden modaal.
Hoe kunnen ze dan een huur van € 700,00 betalen ? Of hebben ze het inkomen te hoog opgegeven aan WBV ?

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

toddo schreef:De 6000 die dit stel heeft moeten betalen is reeds gebeurt...d.m.v alles wat ze hadden en door leningen te vragen!
Er had op zijn minst toch een schikking of betalingsbemiddeling geregeld kunnen worden?
En dat een wooncorporatie dan ook nog eens er dik bovenop met uit huisuitzetting dreigt gaat toch wel erg ver.
Zoals al eerder aangegeven in een eerdere post zal er wel spraken zijn van meer zaken dan alleen die 700 euro. Het hele verhaal doet wel erg krom aan.

toddo

Wat de in en uitschrijving betreft...het gaat hier om een persoon die uit zijn ouderlijke huis is vertrokken en bij zijn partner is ingetrokken.
Wat er mis is gegaan in deze is dat de uit en inschrijving via digi-d er ingeschoten is.
m.a.w een menselijke fout.
Het stel is minder dan 5 jaar samen waarvan nog geen 2 jaar samenwonend!

toddo

Zoals ik al eerder aangaf is er één de kostwinner -vlees-...en is er een inkomen,alleen is het geen vetpot maar de lasten om een dak boven het hoofd te behouden is tot nu toe altijd nog gelukt.
Graag verzoek ik dan ook om humane reacties.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Even zonder de feiten te kunnen een poging tot het invullen. Ik vermoed dat de 6000 euro voor de belastingdienst is ontstaan door ontvangen huurtoeslag die berekend is op 1 persoon, waar al 2 jaar personen wonen. Daarnaast misschien zorgtoeslag die dubbel ontvangen is in plaats van samen. Daar hadden ze in die 2 jaar voor aan de bel kunnen trekken. Ik weet dat de belastingdienst stug is hierin, nadat ik getrouwd ben bleven we ook dubbel ontvangen, ondanks het tot 3x toe doorgeven van een wijziging. Gelukkig was de belastingdienst welwillend om een regeling te treffen. Hier moet je wel snel genoeg mee zijn en niet je kop in het zand steken bij een aanslag, maar actie ondernemen.

Dat hierdoor mogelijk een huurschuld is ontstaan is heel vervelend, maar is vermoedelijk een gevolg van 2 jaar lang niet goed genoeg opletten. Uitzetten doen ze niet als je 1 maand te laat betaald. Dus ook hier, vermoedelijk kop in het zand.

Ik wil best humaan zijn, maar hier zijn weinig oplossingen voor te bedenken. Als er een plek is waar mogelijkheden zijn, is het de woningbouwvereniging. Zo snel mogelijk zorgen dat die 700 euro opgehoest worden is de oplossing.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

toddo schreef:Zoals ik al eerder aangaf is er één de kostwinner -vlees-...en is er een inkomen,alleen is het geen vetpot maar de lasten om een dak boven het hoofd te behouden is tot nu toe altijd nog gelukt.
Dat kan alleen als jij een compleet en vooral duidelijk verhaal neerzet en niet zo'n warrig verhaal als in je openingspost.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Zijn ze nu zelf vergeten om de verhuizing via digi-d te versturen? Dan is het toch gewoon hun eigen fout.

En wat wilt u met humane reacties? Zoekt u crowdfunding om de kosten te laten betalen door anderen?

Er is blijkbaar niet goed opgelet bij de verhuizing. En huur moet gewoon betaald worden. Ook wordt je niet zomaar meteen op straat gezet. Er zal dus wel weer iets meer aan de hand zijn.

Ook een belastingschuld van € 6.000,-- heb je niet zo maar ineens opgebouwd.

handdoekindering

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Ga altijd het gesprek aan met de verhuuder. Ik had ook problemen met mijn huisbaas, en dat is netjes opgelost. Voor wat hoort wat. Een huisbaar is altijd coulanter naar mensen die het gesprek aangaan en bereid zijn over de problemen te praten als tegen zij die zich verstoppen.

moederslink

toddo schreef:De 6000 die dit stel heeft moeten betalen is reeds gebeurt...d.m.v alles wat ze hadden en door leningen te vragen!

Met 1 inkomen een huis huren van € 700 is te duur , je krijgt dan ook geen huurtoeslag nl ( boven de subsidiegrens )
Waarom dreigt een huisuitzetting ? Met 1 maand huur niet betaald mag er geen huisuitzetting plaatsvinden.
En die € 6000 schuld die nu met hangen en wurgen is opgehoest , is dat boete/ schuld bij de belastingdienst?
Zodra iemand gaat samenwonen , en zij wonen dus zo.n 2 jr nu samen , moet je je wel inschrijven op dat adres uiteraard! Je zit bv met gemeentelijke belastingen (1 of meerpers hh) ; 2 jr wachten met een officiële inschrijving vind ik wel vreemd.
U wilt , uiteraard , humane reacties , snap ik best maar ik kan mij niet voorstellen dat er bij 1 maandhuur achterstand a € 700 per direct huisuitzetting volgt , daarom, bij een dergelijke post van u , kunnen mensen kort door de bocht reageren omdat het zo wel een bizar topic is ; 1 kostwinner , partner , kindje en een huur van 700 + ,
niet op tijd ingeschreven ( 2 jr geduurd !) een schuld van 6000 euro , nu gans blut uiteraard , maar waarom zegt de WBV dat u er uit moet? Is echt niet duidelijk zo.Ik snap de paniek maar het mag niet , met 1 maand huurachterstand , dan moet er bijna ook wel iets anders meespelen

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Even mijn vermoeden van wat er speelt:

Persoon A is bij Persoon B ingetrokken, maar heeft verzuimd zich over te schrijven naar nieuw adres, waardoor de belastingdienst denkt dat er al die tijd alleen persoon B op het adres heeft gewoond. Nu zijn ze er achter gekomen dat er 2 jaar geleden Persoon A is bij ingetrokken, die ook nog eens toeslagpartner is van Persoon B.

Belastingdienst heeft al die tijd de huurtoeslag betaald aan de woningbouwvereniging, waardoor Persoon B minder huur hoeft over te maken. Belastingdienst heeft tevens al 2 jaar zorgtoeslag en misschien ook alleenstaande ouderkorting overgemaakt naar persoon B. Belastingdienst vordert nu alles terug. Enkel de huurtoeslag vordert de Belastingdienst bij de Woningbouwvereniging terug. Woningbouwvereniging vordert dit op hun buurt weer terug bij Persoon B. Nu staat er nog altijd een bedrag van €700 open en dit is tot op heden nog steeds niet terug betaald. Woningbouwvereniging is het zat en dreigt nu met uithuiszetting.

Gewoon mijn gedachten......

Ga in gesprek met de schuldeisers en maak een betalingsregeling die je ook na kan komen. Vraag hulp bij de Gemeentelijke Kredietbank. Maar heel eerlijk denk ik dat je bij de laatste weinig kans maakt aangezien het dikke eigen schuld is. Sterkte!!

toddo

Ben een aantal dagen niet op het forum geweest....dank voor de reacties!
Ik begrijp de reacties die kort door de bocht zijn vanwege de voor die personen vage info.
Door de bemoeienissen/afgunst van personen (ex,dorpsbewoners) is de situatie moeilijk tot in detail uit te leggen.
Het stel is voorlopig uit de brand geholpen ( geen sprake van crowdfunding),en hoopt zo spoedig mogelijk ver uit de buurt van deze negatieve invloeden te kunnen verhuizen.
Ik sluit hierbij dan ook mijn topic.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ik sluit hierbij dan ook mijn topic.
Dat kunt u helemaal niet....

moederslink

TS hoeft nergens meer op te reageren , voor hem is het klaar :D
Maar nu moet het stel weer verhuizen....kost weer klauwen met geld!
In ieder geval rust en succes gewenst!

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

toddo schreef:Zoals ik al eerder aangaf is er één de kostwinner -vlees-...en is er een inkomen,alleen is het geen vetpot maar de lasten om een dak boven het hoofd te behouden is tot nu toe altijd nog gelukt.
Hoezo humane reacties. Voor petities moet je op een andere site zijn.
Dan nog je zwijgt in alle toonaarden over de reden van de 6000 euro boete. Die wordt niks voor niks opgelegd en meestal is er dan niet sprake van een fout maar fraude.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

olaf79 schreef:
Hoezo humane reacties. Voor petities moet je op een andere site zijn.
Dan nog je zwijgt in alle toonaarden over de reden van de 6000 euro boete. Die wordt niks voor niks opgelegd en meestal is er dan niet sprake van een fout maar fraude.
Een fout, bijvoorbeeld met (tijdig) doorgeven van gegevens, wordt tegenwoordig gezien als fraude en bestraft met een 100% boete.

Gesloten