LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IJ koopt vorderingen over

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: IJ koopt vorderingen over

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

sacredfour schreef:
Ik mag hopen dat dat niet juist is, want op die manier breng je de economie gigantische schade toe. Zo wordt cederen onder Nederlands recht fors duurder waardoor veel financiele instellingen en securitizatietransacties Nederland zullen mijden
Securitisatie transacties Nederland verlaten? wat een ramp!! :lol: :D :mrgreen:
Het is een essentieel onderdeel van de economie dus ik zou het erg jammer vinden wanneer dit in Nederland bemoeilijkt zou worden door partijen te dwingen iedere keer naar zo'n dure notaris te gaan. Bovendien levert het beheer van securitizatievennootschappen ook banen op.

In 1929 werd de crisis ingeleid met een crash van aandelen. Betekent dit dat we nu ook niet meer in aandelen handelen?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: IJ koopt vorderingen over

Ongelezen bericht door ArneLH »

sacredfour schreef:
Overigens wordt stille cessie nogal duurder aangezien de belastingdienst geen registratie meer uitvoert en er dus een notariële of andere authentieke akte nodig is.
Op de site van de belastingdienst lees is dat zij nog steeds stille cessie registreren.
ArneLH heb jij een verwijzing naar jouw informatie?
Het klopt inderdaad dat de BD het nog doet zie ik nu.

ElisaB
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 feb 2013 14:05

Re: IJ koopt vorderingen over

Ongelezen bericht door ElisaB »

Al is het nog even afwachten hoe de rechter in mijn zaak reageert, wil ik een ieder het onderstaande niet onthouden:

http://www.dichtbij.nl/maastricht/onder ... ijken.aspx

loes11roy19
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2013 16:45

Re: IJ koopt vorderingen over

Ongelezen bericht door loes11roy19 »

DE HOGE RAAD feitelijk een einde gemaakt aan goederenrechtelijk effect van contractuele cessie en verpandingsverboden .dat de schulseiser verboden om zijn vordering op de schuldenaar aan derde over te dragen en in het verlengde daarvan -teverpanden in de algemene voorwaarden dat overdracht van een vordering verbood op grond van artikel 3:83 lid 2 BW sinds 21 maart 2014

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: IJ koopt vorderingen over

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Gisteren een gast van intrum justitia aan de deur gehad. Ze hadden een oude vordering gevonden bij Dutchtone en dat hadden ze weer via T mobile overgekocht. Ik kan me niet eens meer heugen dat ik een abo had bij dutchtone. Toch de vraag of ik ff ruim 3700 eurie wil neerleggen. Ik zei tegen die gast dat ik nog niets eens 37 euriecent heb. Werd ie boos aan de deur, ze zouden nog wel eens terugkomen en dat zou ik wel betalen. Heb hem veel succes toegewenst.

Los van dit alles, dat van die contractuele cessie bestaat dus nog steeds. Helaas.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: IJ koopt vorderingen over

Ongelezen bericht door De Econometrist »

handdoekindering schreef:Ik kan me niet zich eens meer kunne heugen dat ik een abo had bij dutchtone.
Dat is niet zo gek. Veel mensen zullen zich zelfs niet meer kunnen heugen dat Dutchtone überhaupt bestond. Dutchtone werd Orange, en zelfs die is al weer ruim 6 jaar van de markt. Bij het volgende huisbezoek moet je de term 'verjaring' maar eens laten vallen...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: IJ koopt vorderingen over

Ongelezen bericht door puma73 »

De Econometrist schreef:
handdoekindering schreef:Ik kan me niet zich eens meer kunne heugen dat ik een abo had bij dutchtone.
Dat is niet zo gek. Veel mensen zullen zich zelfs niet meer kunnen heugen dat Dutchtone überhaupt bestond. Dutchtone werd Orange, en zelfs die is al weer ruim 6 jaar van de markt. Bij het volgende huisbezoek moet je de term 'verjaring' maar eens laten vallen...
IJ komt niet op huisbezoek, echt niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2014 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: IJ koopt vorderingen over

Ongelezen bericht door handdoekindering »

puma73 schreef: IJ komt niet op huisbezoek, echt niet.
Intrum heeft zogenaamde straatmedewerkers (ze gebruiken een engelse term, maar die weet ik niet meer) in dienst die huisbezoeken doen. Die gasten zijn best intimiderend als je niet beter weet.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: IJ koopt vorderingen over

Ongelezen bericht door eleven »

puma73 schreef:
De Econometrist schreef:
handdoekindering schreef:Ik kan me niet zich eens meer kunne heugen dat ik een abo had bij dutchtone.
Dat is niet zo gek. Veel mensen zullen zich zelfs niet meer kunnen heugen dat Dutchtone überhaupt bestond. Dutchtone werd Orange, en zelfs die is al weer ruim 6 jaar van de markt. Bij het volgende huisbezoek moet je de term 'verjaring' maar eens laten vallen...
IJ komt niet op huisbezoek, echt niet.
Natuurlijk niet, misschien wel iemand van de bijstand/Sociale dienst, die doen aan huisbezoek.

Jules Degrelle .
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2012 19:40

Re: IJ koopt vorderingen over

Ongelezen bericht door Jules Degrelle . »

eleven schreef:
De Econometrist schreef:
handdoekindering schreef:Ik kan me niet zich eens meer kunne heugen dat ik een abo had bij dutchtone.
Dat is niet zo gek. Veel mensen zullen zich zelfs niet meer kunnen heugen dat Dutchtone überhaupt bestond. Dutchtone werd Orange, en zelfs die is al weer ruim 6 jaar van de markt. Bij het volgende huisbezoek moet je de term 'verjaring' maar eens laten vallen...


Natuurlijk niet, misschien wel iemand van de bijstand/Sociale dienst, die doen aan huisbezoek.
@handdoekindering: Wat zei IJ toen je de term verjaring liet vallen?

mietjeminaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2015 16:03

Re: IJ koopt vorderingen over

Ongelezen bericht door mietjeminaar »

Ze schrokken zich te pletter :lol:

Gesloten