Beste forum leden,
Een een tijdje geleden gingen ik en mijn dochter winkelen waarnaar we een "reclamebriefje" ontvingen van de Bankgiroloterij. Hierop kon je gratis meedoen en wat winnen volgens het briefje. Ik heb toen ook (beetje dom) heel makkelijk gezegd tegen mijn dochter dat ze dan wel mocht doen.
Ik ontving vandaag meerdere enveloppen en een pakketje (met een spel, lijkt mij een welkomstcadeau of iets dergelijks in eerste instantie). In de enveloppen zaten diverse brieven met een brief waarop stond dat mijn rekeningnummer niet zou kloppen (er stond een ING bankrekeningnummer terwijl ik zelf bij de Rabobank zit). Ik heb mijzelf in ieder geval nooit aangemeld voor dit spel.
Nu kreeg ik ook nog een blaadje waarop al mijn gegevens op stonden. Hierop stond tot mijn verbazing ook het e-mailadres en telefoonnummer van mijn dochter. De geboortedatum, naam en adres waren van mij.
Wie heeft er ervaring met de Bankgiroloterij en weet iemand of dit een soort bevestiging van aanmelding is, en dat mijn dochter het misschien toch heeft gedaan (niet opzettelijk) en een ander rekeningnummer heeft ingevoerd? Want volgensmij moet je toch bij aanmelding een rekeningnummer invoeren? Hoe komen ze anders aan al deze gegevens? Zelfs een geboortedatum weten ze nu.
Ik hoor graag jullie reacties, want maak me redelijk zorgen nu.
Dank!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bankgiroloterij, klopt dit wel?
Re: Bankgiroloterij, klopt dit wel?
Ik denk dat deze aanmelding van je dochter nimmer rechtsgeldig kan zijn (hoe oud is ze?). Ze heeft sowieso geen handtekening gezet (lijkt me) en ook geen bankrekening nummer ingevuld. Dat is een onvolledige aanmelding lijkt mij. Misschien dat de PCL dit wel (in de aanmeldingen berg) heeft meegenomen als zijnde een nieuw lid, vandaar alle enveloppen die vandaag in de bus zijn gevallen.
Ik zou het jurdisch loket bellen voor info. Ik denk dat het wel goed komt.
Ik zou het jurdisch loket bellen voor info. Ik denk dat het wel goed komt.
-
Ja, dat hoop ik natuurlijk ook.
Echter mijn geboortedatum (en ik ben wel 18 geweest ) staat op het blaadje. Alleen mijn dochter's e-mailadres en telefoonnummer. De rest (naam, adres en geboortedatum) is van mij.
Nu kan het natuurlijk zo zijn dat ze het niet toe durft te geven. Maar ze zegt wel dat ze naar een internetadres moest, maar ze zegt ook dat ze daar geen bankrekeningnummer hoefde in te vullen.
Toch vind ik het raar, want als ik naar de website ga en ik wil meedoen dan moet dit wel en de gegevens die daar ingevuld moeten worden komen exact overeen met het blaadje dat ik thuiskreeg. Zie deze pagina: https://www.bankgiroloterij.nl/speel-mee.htm.
Het kan zijn dat het per ongeluk is gebeurt, maar als je hier toch je gegevens invuld en klikt op Verzenden dan is het al afgerond natuurlijk? En als ze mijn geboortedatum heeft ingevuld en mijn naam en adres dan kan het natuurlijk wel, toch?
Ik hoor het graag.
Echter mijn geboortedatum (en ik ben wel 18 geweest ) staat op het blaadje. Alleen mijn dochter's e-mailadres en telefoonnummer. De rest (naam, adres en geboortedatum) is van mij.
Nu kan het natuurlijk zo zijn dat ze het niet toe durft te geven. Maar ze zegt wel dat ze naar een internetadres moest, maar ze zegt ook dat ze daar geen bankrekeningnummer hoefde in te vullen.
Toch vind ik het raar, want als ik naar de website ga en ik wil meedoen dan moet dit wel en de gegevens die daar ingevuld moeten worden komen exact overeen met het blaadje dat ik thuiskreeg. Zie deze pagina: https://www.bankgiroloterij.nl/speel-mee.htm.
Het kan zijn dat het per ongeluk is gebeurt, maar als je hier toch je gegevens invuld en klikt op Verzenden dan is het al afgerond natuurlijk? En als ze mijn geboortedatum heeft ingevuld en mijn naam en adres dan kan het natuurlijk wel, toch?
Ik hoor het graag.
Volgens het online formulier dien je ook een rekeningnummer in te vullen. Je zou eens met een fictieve NAW kunnen proberen dit formulier in te dienen (als test) zónder de rekeningnummer gegevens. Ik vraag me af of dit een verplicht veld is. Het zou namelijk wel vreemd zijn als je zomaar je buurman zou kunnen opgeven bijvoorbeeld of iemand waarvan je de geboortedatum zou weten.
-
Alle velden dienen worden ingevuld (ook rekeningnummer), anders krijg ik de volgende melding:
Dit veld is verplicht
Dit is geen geldig IBAN of rekeningnummer
Dit veld is verplicht
Dit is geen geldig IBAN of rekeningnummer
Goed, je dochter heeft dus wat cijfers ingetypt welke het onbekende ING nummer kan verklaren.
Helaas blijkt nu dat de PCL geen verificatie doet per aanmelding of de bankgegevens i.c.m. naam en woonplaats overeenkomen. Ik zou het snel rechtzetten voordat er meerdere enveloppen op de mat vallen van een incassobureau die het bedrag niet heeft weten te innen. Trouwens is het onvoorstelbaar dat de PCL doneert aan het FSC keurmerk maar Nederlands meest grootste grootgebruiker in papier.
Helaas blijkt nu dat de PCL geen verificatie doet per aanmelding of de bankgegevens i.c.m. naam en woonplaats overeenkomen. Ik zou het snel rechtzetten voordat er meerdere enveloppen op de mat vallen van een incassobureau die het bedrag niet heeft weten te innen. Trouwens is het onvoorstelbaar dat de PCL doneert aan het FSC keurmerk maar Nederlands meest grootste grootgebruiker in papier.
-
@TS u heeft vandaag 2 identieke topics gestart , alleen onder 2 verschillende subforums , 1 onder internet en 1 onder kansspelen.Ik heb begrepen dat dat niet mag vlg de gedragsregels. Eentje maar weghalen dan?