LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank
Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank
Beste allemaal,
Zoals velen weten zal de chipknip over enkele weken verdwijnen. Inmiddels zijn zij daarom op mijn werk bij alle koffie-automaten, snoepautomaten enzovoorts begonnen met de vervanging van de betaalterminals: het worden NFC-terminals inclusief MyOrder-NFC.
Voor de meesten is dit erg gemakkelijk: banken als ING en ABN hebben gratis een NFC-chip in de bankpassen zitten.
Bij Rabobank is dit anders: daar moet je een MyOrder-NFC-chip kopen via www.mycashless.nl/Shop om nog te kunnen betalen.
In een vraag hiernaar schrijft de Rabobank dat het in de loop van 2015 ook NFC zal gaan uitrollen op de pinpassen (maar ja, die chipknip stopt dus eerder, lekker handig gedaan...) en dat je tot die tijd maar moet doen met die niet-gratis chip.
Goed, het gaat maar om een klein bedrag, maar toch: kan de Rabobank dit zomaar alleen een betaald alternatief aanbieden? Ik kies er toch niet voor om de chipknip af te schaffen?
Zoals velen weten zal de chipknip over enkele weken verdwijnen. Inmiddels zijn zij daarom op mijn werk bij alle koffie-automaten, snoepautomaten enzovoorts begonnen met de vervanging van de betaalterminals: het worden NFC-terminals inclusief MyOrder-NFC.
Voor de meesten is dit erg gemakkelijk: banken als ING en ABN hebben gratis een NFC-chip in de bankpassen zitten.
Bij Rabobank is dit anders: daar moet je een MyOrder-NFC-chip kopen via www.mycashless.nl/Shop om nog te kunnen betalen.
In een vraag hiernaar schrijft de Rabobank dat het in de loop van 2015 ook NFC zal gaan uitrollen op de pinpassen (maar ja, die chipknip stopt dus eerder, lekker handig gedaan...) en dat je tot die tijd maar moet doen met die niet-gratis chip.
Goed, het gaat maar om een klein bedrag, maar toch: kan de Rabobank dit zomaar alleen een betaald alternatief aanbieden? Ik kies er toch niet voor om de chipknip af te schaffen?
Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank
Ja, dat kunnen ze. Ze hoeven sowieso geen chip of nfc of Ideal etc aan te bieden. Net als dat banken geen betalen met je mobiel hoeven aan te bieden.
Het lijkt me anders niet echt een goede manier van met klanten omgaan. Er wordt min of meer gezegd: "Wij gaan de chipknip afschaffen. Maar wees gerust, u mag straks een nieuwe NFC-chip kopen zodat u alsnog uw eigen geld kunt gebruiken."kweenie schreef:Ja, dat kunnen ze. Ze hoeven sowieso geen chip of nfc of Ideal etc aan te bieden. Net als dat banken geen betalen met je mobiel hoeven aan te bieden.
Vraagt u op uw werk even of ze geen tijdelijke passen hebben waar je saldo op kunt laden u bent vast niet de enige met dit probleem.pieter90 schreef:Het lijkt me anders niet echt een goede manier van met klanten omgaan. Er wordt min of meer gezegd: "Wij gaan de chipknip afschaffen. Maar wees gerust, u mag straks een nieuwe NFC-chip kopen zodat u alsnog uw eigen geld kunt gebruiken."kweenie schreef:Ja, dat kunnen ze. Ze hoeven sowieso geen chip of nfc of Ideal etc aan te bieden. Net als dat banken geen betalen met je mobiel hoeven aan te bieden.
Het afschaffen van de chipknip is geen keuze van de Rabobank zelf geweest. Ook kan een bank geld vragen voor betaalmethoden. Geloof het of niet, maar voor je bankpas(door velen pinpas genoemd) moet je ook betalen. Dus heel erg raar of uitzonderlijk is het niet.pieter90 schreef:Het lijkt me anders niet echt een goede manier van met klanten omgaan. Er wordt min of meer gezegd: "Wij gaan de chipknip afschaffen. Maar wees gerust, u mag straks een nieuwe NFC-chip kopen zodat u alsnog uw eigen geld kunt gebruiken."kweenie schreef:Ja, dat kunnen ze. Ze hoeven sowieso geen chip of nfc of Ideal etc aan te bieden. Net als dat banken geen betalen met je mobiel hoeven aan te bieden.
-
Ik adviseer geen chip aan te schaffen. Als je al zonodig snoep wil eten op het werk is het veel goedkoper om dit bij een voordeeldrogist of in de super te halen. Voor de prijs van 2 stuks uit de automaat heb je daar al gauw een 10-pak.pieter90 schreef:...bij alle koffie-automaten, snoepautomaten enzovoorts
Koffiemuntjes is echt zooo 1950....Belachelijk dat de baas geld voor automatenkoffie vraagt. Neem dan liever een thermoskan koffie mee.
Jaaaaa, net zoals de bouwvakkers: een hele gevulde koelbox...handdoekindering schreef:....Belachelijk dat de baas geld voor automatenkoffie vraagt. Neem dan liever een thermoskan koffie mee.
Of zoals hier: omdat ik naast mijn huis mijn bedrijfje heb is het mijn wederhelft die voor de lunch zorgt. Voor iedereen. En koffie, daar hebben we van die kekke automaatjes voor. Naar gelang men de koffie wil. En voor mij en de andere mensen die-toch-geen-verschil-in-koffie-proeven: een gewone koffiezetmachine. En elke week gooit iedereen een bult kleingeld in de lunchpot. Koffiecupjes/padjes nemen ze ook mee van thuis. Mijn wederhelft haalt dagelijks twee verse broden en smeert ze.
Hangt ervan af wat voor automaat het is. Bij mij op het werk staat een volautomatische Jura met Goppion bonen. Dat is wat anders dan de machines van Maas of zo en ben graag bereid om dan voor de koffie te betalen.handdoekindering schreef:Belachelijk dat de baas geld voor automatenkoffie vraagt.
Net zoals je zelfgekozen werkgever er voor kiest om die apparaten niet met een combi pin & NFC module uit te rusten, maar zo te lezen NFC only maakt.pieter90 schreef:Beste allemaal,
Bij Rabobank is dit anders: daar moet je een MyOrder-NFC-chip kopen via http://www.mycashless.nl/Shop om nog te kunnen betalen.
Vandaag is bekend gemaakt dat de Rabobank vanaf februari 2015 ook de bankpassen met nfc gaat uitrusten.
Dus nog even oploskoffie drinken, aangemaakt met warm water uit de kraanJan1 schreef:Vandaag is bekend gemaakt dat de Rabobank vanaf februari 2015 ook de bankpassen met nfc gaat uitrusten.
1-0sjohie schreef: Net zoals je zelfgekozen werkgever er voor kiest om die apparaten niet met een combi pin & NFC module uit te rusten, maar zo te lezen NFC only maakt.