Goede dag,
Als eerste wil ik even zeggen, dat ik het jammer vind dat Vakantieveilingen zo makkelijk geld wint, zonder ook maar een klant te gemoed te willen komen, wanneer zij het mis hebben.
Ik zit namelijk met het volgende :
Van de zomer heb ik bij vakantieveilingen een etentje voor een restaurant in Voorschoten gewonnen.
Ik heb deze veilingbon betaald, diezelfde avond nog en de tegoedbon uitgeprint.
In augustus heb ik deze cadeau gedaan aan mijn ouders.
De tegoed bon was goed tot 3 maanden na de gewonnen datum, dit was tot 14 oktober 2014.
Mijn ouders besloten zaterdag 11 oktober dat zij de bon voor dinsdag 14 oktober wilde gebruiken.
Nou stond er op de tegoedbon die ik had uitgeprint, tot 3 maanden na datum geldig en dat er beschikbaarheid moet zijn.
Ik kijk op de site waarop staat dat er pas vanaf 20 oktober gereserveerd kan worden.. best vreemd als de bon tot 14 oktober geldig is.
Ik heb gelijk gemaild, waarop ik een mail terug kreeg, dat vakantieveilingen 15 dagen mail achterstand had..
Ik heb het restaurant gebeld, waar verteld werd dat er gewoon plek was, zowel de 13e als de 14e oktober.
Het restaurant krijgt pas een maand nadat de reservering is door gekomen zijn geld van Vakantieveilingen, best vreemd lijkt mij!?
Hierop belde ik de klantenservice die aangaf dat het restaurant aan moet geven wanneer er data beschikbaar zijn, vervolgens belde ik weer het restaurant en zij gaven aan dat daar niks van waar was.
Ik wilde niet mijn geld terug, maar hoopte wel dat zij de datum aan gingen passen.. weinig medewerking en geen fijne klantenservice.
Erg makkelijk geld verdienen vind ik zelf, want er gaat geen geld naar het restaurant en er wel geld van mijn rekening af gegaan.
Daarnaast valsheid in geschriften, want ze bieden een dienst aan die zij NIET kunnen leveren.
Zijn er mensen met een soort zelfde verhaal of iets in die strekking?
Ik hoop het wel, want ik vind het alles behalve netjes hoe zij met klanten om gaan!
Groet,
Annick
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vakantieveilingen
Re: Vakantieveilingen
Al die zogenaamde Veilingsites moet je gewoon mijden. Vroeger was het inderdaad een koopjes-site,maar nu eenmaal het management heeft toegeslagen moet er geld worden verdiend. Er valt niks meer te "winnen" voor een euro.
Het gaat hier om een onredelijk bezwarende algemene voorwaarden. Dergelijke bonnen moeten minimaal 12 maanden geldig zijn. Het gevolg is dat deze waardebon vijf jaar geldig is.annickx5 schreef:De tegoed bon was goed tot 3 maanden na de gewonnen datum, dit was tot 14 oktober 2014.
Precies. Vakantieveilingen site moet je vermijden. Ik vind het echt slecht voor woorden hoe de regels zijn van de site. Echt bizar voor woorden hoe er met klanten om gegaan word. Je biedt enkele keren op een veilig van kleine bedragen tot €3,-. Krijg je een email dat je de veilig hebt gewonnen met een grote bedrag die je moet betalen. Omdat je ipad vast liep en blijkbaar iets mis is gegaan kunnen ze het niet eens annuleren. Geen eens door andere enkele oorzaken die kunnen ontstaan. Stel je voor het bedrag was boven de €100 dan zou je die verplicht moeten betalen. Dan vertrouw je erop dat er naar oplossing gezocht wordt, het enige wat je hoort is sorry mevrouw ik kan niks voor je doen. Ik vind dat echt een slechte klantenservice zo ga je toch niet met klanten om. Komen ook niet met een oplossing. Voor wat heb je dan een klantenservice ?
En u kunt dit bewijzen? Waarschijnlijk niet hè? Dan gaat het lastig worden, want volgens vakantieveilingen heeft u gewoon geboden tenzij u iets anders weet te bewijzen. Hoe kan het trouwens dat een vastloper er voor kan zorgen dat er opeens 100 euro wordt geboden waar u normaal 3 euro biedt.Lonaelena schreef:Precies. Vakantieveilingen site moet je vermijden. Ik vind het echt slecht voor woorden hoe de regels zijn van de site. Echt bizar voor woorden hoe er met klanten om gegaan word. Je biedt enkele keren op een veilig van kleine bedragen tot €3,-. Krijg je een email dat je de veilig hebt gewonnen met een grote bedrag die je moet betalen. Omdat je ipad vast liep en blijkbaar iets mis is gegaan kunnen ze het niet eens annuleren. Geen eens door andere enkele oorzaken die kunnen ontstaan. Stel je voor het bedrag was boven de €100 dan zou je die verplicht moeten betalen. Dan vertrouw je erop dat er naar oplossing gezocht wordt, het enige wat je hoort is sorry mevrouw ik kan niks voor je doen. Ik vind dat echt een slechte klantenservice zo ga je toch niet met klanten om. Komen ook niet met een oplossing. Voor wat heb je dan een klantenservice ?
Vakantieveilingen accepteert geen enkele verantwoordelijkheid voor de producten die ze verkopen. Twee voorbeelden uit mijn eigen situatie. In 2012 een 'Weekend Texel' gewonnen bij een veiling. Toen ik direct na het ontvangen van de codes keek op de website om te boeken, bleek, dat ik uitsluitend 'weekends' op maandag en dinsdag kon boeken. Toen ik naar het hotel belde of ik voor een weekend kon boeken, kreeg ik te horen, dat het geen enkel probleem was, toen ik echter vertelde, dat het met een voucher van Vakantieveilingen was, kreeg ik te horen, dat dat alleen via de site van Vakantieveilingen kon. Op mijn opmerking, dat volgens die site alles al vol zat, werd mij verteld, dat dit goed mogelijk was, omdat er maar 1 kamer per weekend beschikbaar was voor een voucher... de rest van de kamers niet. En deze dus al vol zaten.
Enkele dagen later werd nog steeds deze voucher ter veiling aangeboden. Een aantal malen per dag. Van Vakantieveilingen kreeg ik te horen, dat dit verder de verantwoording van de hotelier was, dat zij slechts bemiddelen.
Omdat ik echter ook een paar prima ervaringen met Vakantieveilingen had, na enkele jaren toch weer eens geboden.
2014 - Gewonnen: 12 dagen in een Luxe hotel in Spanje... Wat was het werkelijke product: 4 hotelbonnen voor 2 nachten. Hoe ik ook combineer, ik kan met 4 hotelbonnen niet 12 nachten in Spanje verblijven. Bovendien bleek -wat niet in het aanbod stond- dat de hotelbonnen alleen bruikbaar zijn, indien de twee personen samen minimaal 80 euro per avond in het restaurant van het hotel verorberen... Toen ik het bedrijf wat deze 'vakantie' aanbood telefonisch benaderde kreeg ik hele dagen een antwoordapparaat, dat het bedrijf tussen 10:00 en 17:00 uur bereikbaar is. Opnieuw geklaagd bij Vakantieveilingen... Kreeg te horen, dat ze meer klachten over dit bedrijf hadden en er geen zaken meer mee deden. Mijn geld was al aan het bedrijf betaald, dus dat kon ik niet terug krijgen.
Kortom: Vakantieveilingen is een organisatie die veilingen van zowel louche als betrouwbare aanbieders aanbiedt. Bieden op een product wat zij in het assortiment hebben ontslaat je niet van de verantwoording eerst zelf de controleren hoe bonafide de aanbieder is, want bij een miskoop, krijg je je geld niet terug van vakantieveilingen.
Enkele dagen later werd nog steeds deze voucher ter veiling aangeboden. Een aantal malen per dag. Van Vakantieveilingen kreeg ik te horen, dat dit verder de verantwoording van de hotelier was, dat zij slechts bemiddelen.
Omdat ik echter ook een paar prima ervaringen met Vakantieveilingen had, na enkele jaren toch weer eens geboden.
2014 - Gewonnen: 12 dagen in een Luxe hotel in Spanje... Wat was het werkelijke product: 4 hotelbonnen voor 2 nachten. Hoe ik ook combineer, ik kan met 4 hotelbonnen niet 12 nachten in Spanje verblijven. Bovendien bleek -wat niet in het aanbod stond- dat de hotelbonnen alleen bruikbaar zijn, indien de twee personen samen minimaal 80 euro per avond in het restaurant van het hotel verorberen... Toen ik het bedrijf wat deze 'vakantie' aanbood telefonisch benaderde kreeg ik hele dagen een antwoordapparaat, dat het bedrijf tussen 10:00 en 17:00 uur bereikbaar is. Opnieuw geklaagd bij Vakantieveilingen... Kreeg te horen, dat ze meer klachten over dit bedrijf hadden en er geen zaken meer mee deden. Mijn geld was al aan het bedrijf betaald, dus dat kon ik niet terug krijgen.
Kortom: Vakantieveilingen is een organisatie die veilingen van zowel louche als betrouwbare aanbieders aanbiedt. Bieden op een product wat zij in het assortiment hebben ontslaat je niet van de verantwoording eerst zelf de controleren hoe bonafide de aanbieder is, want bij een miskoop, krijg je je geld niet terug van vakantieveilingen.
Hoe graag ik ook slechte verhalen over Vakantieveilingen ondersteun, dit verhaal is volslagen onwaarschijnlijk. Bij een vastlopende computer wordt er geen informatie meer verzonden naar de server... dus het 'plotseling hoger worden' door een vastlopende computer (en een iPad is niets meer of minder dan een computer waar wat onderdelen missen die hem makkelijk te bedienen maken) gaat er bij mij niet in. Als je in de hitte van het bieden meer biedt, dan je had willen doen... kom er voor uit en leg de verantwoordelijkheid niet bij anderen of je computer.Lonaelena schreef:Precies. Vakantieveilingen site moet je vermijden. Ik vind het echt slecht voor woorden hoe de regels zijn van de site. Echt bizar voor woorden hoe er met klanten om gegaan word. Je biedt enkele keren op een veilig van kleine bedragen tot €3,-. Krijg je een email dat je de veilig hebt gewonnen met een grote bedrag die je moet betalen. Omdat je ipad vast liep en blijkbaar iets mis is gegaan kunnen ze het niet eens annuleren. Geen eens door andere enkele oorzaken die kunnen ontstaan. Stel je voor het bedrag was boven de €100 dan zou je die verplicht moeten betalen. Dan vertrouw je erop dat er naar oplossing gezocht wordt, het enige wat je hoort is sorry mevrouw ik kan niks voor je doen. Ik vind dat echt een slechte klantenservice zo ga je toch niet met klanten om. Komen ook niet met een oplossing. Voor wat heb je dan een klantenservice ?
Ik heb ook al een paar keer meegedaan met vakantieveilingen,vroeger had ik regelmatig leuke dingen,maar tegenwoordig lijkt het wel of er bedrijven op staan die zich aanbieden om maar het hoofd boven water te houden en geen klantvriendelijkheid of service kennen.
Daarnaast krijg je vaak wat mindere kamers,minder eten,en iets anders als normale arrangementen.
Ik zou zegen,het is toch ook een beetje reclame,want als iets goed bevalt kom je nog een keertje terug.
Veel bedrijven snijden zich uiteindelijk denk ik toch zelf in de vingens!
Daarnaast krijg je vaak wat mindere kamers,minder eten,en iets anders als normale arrangementen.
Ik zou zegen,het is toch ook een beetje reclame,want als iets goed bevalt kom je nog een keertje terug.
Veel bedrijven snijden zich uiteindelijk denk ik toch zelf in de vingens!