LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Mikevb
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:38

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Mikevb »

Ongeveer een maand geleden heb ik gekozen voor een alles in één pakket van ziggo. Hierbij wordt de mogelijkheid gegeven voor een gratis installatie door een monteur, die ik ook gekozen heb omdat dit altijd handig is. Nou was er een afspraak geplant op 31 mei om 14:00 en een dag van tevoren kreeg in een sms dat er de 31ste een monteur langs zou komen om alles te installeren. In deze sms stond dat de monteur tussen 12:00 en 18:00 langs zou kunnen komen, dus ik heb vrij genomen van mijn werk zodat alles geïnstalleerd zou kunnen worden. Tot 17:00 gewacht totdat er iemand zou komen en toen toch maar eens gebeld naar ziggo of de afspraak wel geplant stond. Die zeiden mij dat ik maar moest wachten tot 18:00 uur en na 6e terug moest bellen. Toen heb ik dus tot 18:00 uur gewacht en daarna gebeld naar ziggo maar helaas waren de mensen van de technische dienst al vertrokken en moest ik maandag (vandaag) maar terug bellen. Dus ik bellen naar ziggo krijg ik dezelfde mevrouw aan de lijn die mij vrij bot verzoekt te wachten tot 11 juni omdat de monteur eerder geen tijd heeft voor ons. Hiermee ging ik niet akkoord omdat ik dan van bijna 10 dagen zonder internet, telefonie en televisie zit. Dat kon de mevrouw wel begrijpen maar helaas was dit niet haar taak en kon zijn mij niet verder helpen... Hierdoor heb ik opgehangen en nogmaals gebeld en gevraagd om een andere collega die mij hartelijk te woord stond. Deze vertelde mij dat hij er alles aan ging doen om het allemaal in orde te maken en zou mij zo spoedig mogelijk terugbellen, wat ook gebeurt is. Hierdoor dacht ik dat alles nog goed zou komen omdat mijn mobiele nummer doorgegeven is aan de monteur die dezelfde dag nog een afspraak zou inplannen. Maar om 17:00 was ik helaas nog niet gebeld en toen wist ik dat er toch niets aan gedaan zou worden. Toch heb ik nog geprobeerd duidelijk te maken dat ik best ziggo klant wilde zijn (ik heb er althans zelf voor gekozen) maar er was duidelijk niemand die mij wilde helpen het probleem op te lossen. Toch werd gezegd dat ik gecompenseerd zou worden omdat er gemaakte kosten zijn alleen bij de derde doorverwijzing werd duidelijk dat dit één groot spel bleek te zijn en er niets geregeld kon worden. Daarom heb ik het abonnement laten opzeggen omdat ik vind dat als iemand een fout maakt hij deze hoort te herstellen en niet moet zeggen ik vindt het heel erg maar ik kan er helaas niets aan doen.
Toch hoor ik graag nog iets van een pardon want ik zit binnenkort wel een tijd zonder een alles in 1 pakket!

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mikevb schreef:Daarom heb ik het abonnement laten opzeggen omdat ik vind dat als iemand een fout maakt hij deze hoort te herstellen en niet moet zeggen ik vindt het heel erg maar ik kan er helaas niets aan doen.
Toch hoor ik graag nog iets van een pardon want ik zit binnenkort wel een tijd zonder een alles in 1 pakket!
Waarom nog een pardon. Je bent er toch geen klant meer.....
Mijn ervaring is overigens dat als je klant bent er wel degelijk compensatie gegeven wordt als je je maar houdt aan R&R (Rustig & Redelijk).

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door encore »

Dirkie schreef:
Mikevb schreef:Daarom heb ik het abonnement laten opzeggen omdat ik vind dat als iemand een fout maakt hij deze hoort te herstellen en niet moet zeggen ik vindt het heel erg maar ik kan er helaas niets aan doen.
Toch hoor ik graag nog iets van een pardon want ik zit binnenkort wel een tijd zonder een alles in 1 pakket!
Waarom nog een pardon. Je bent er toch geen klant meer.....
Mijn ervaring is overigens dat als je klant bent er wel degelijk compensatie gegeven wordt als je je maar houdt aan R&R (Rustig & Redelijk).
Nou... je weet ook wel dat er soms situaties tussen zitten waarbij je als normaal mens zomaar tegen het plafond aan zit. Niemand die maar een poot uitsteekt ook al is er vanalles bevestigd op papier. Da's raar en hoort niet.

Ilanda54
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2014 11:52

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Ilanda54 »

Op 3 juni 2014 een vertegenwoordiger met een mooi aanbod.

Na alles op een rij gezet te hebben besloten over te stappen naar Ziggo.
Op 6 augustus zouden we aangesloten worden en jawel de monteur kwam alles installeren.
Nadat de monteur weg is hebben we niet het tv pakket wat afgesproken is dus ff bellen met ziggo.
Het pakket is om gezet en op 7 augustus geeft de digitale ontvanger het op. Stuk!!!!!

Bellen met ziggo, ja nou dan sturen wij de digitale ontvanger maar die kost 199 euro??
We zijn nieuwe klant en hebben een digitale HD ontvanger die we gratis zouden krijgen, waarom dan die 199 euro? " ja die kost 199 euro"

Zucht doorverbonden naar de tech dienst daar kreeg ik een meneer aan de telefoon die mij wel begreep en gelijk een digitale opname ontvanger zou sturen. En om deze te kopen kost u 99 euro.
Dit geeft u ook de gelegenheid om on demand films te kijken. Ok doe maar.
Op 13 augustus ontvangen wij de digitale ontvanger en sluiten aan, hèhè ja het werkt allemaal.

Maar waar is nu die gratis ontvanger? Weer bellen.
Die wordt pas opgestuurd als de oude kapotte ontvanger binnen is?
Het is niet anders dus wachten en jawel eindelijk 21 augustus ontvangen wij de ontvanger.
Tot onze grote verrassing wordt er 314 euro van onze rekening geschreven!!!!!!!!
Weer bellen Jaa dat is 1 1/2 maand abonnementsgeld en 199 euro voor de ontvanger @&€,,,,
Ok nu ben ik er klaar mee,
1 het pakket waar we voor getekend hebben moesten we voor bellen
2 de digi ontvanger stuk een DOA genoemd
3 tot 13 augustus analoog tv kijken.
4 de gratis ontvanger pas eind van de maand ontvangen
5 digi recorder/ontvanger 199 euro
6 100 euro korting?
7 hotspots werkt niet
8 in huis alleen naast de modem internet, de rest van het huis geen internet
9 heel veel storing tv uitzendingen in blokjes? Ja kunnen we niets aan doen.
10 100 gratis films......waar........niets van waar.

We zijn klaar met jullie, ik wil nu opzeggen.
Sorry dat kan niet want u heeft uw bedenktijd gehad, u bent verplicht het contract aan te houden voor een jaar.
Ik ben nieuwe klant met een 2x A4 aan telefoon gesprekken en beloftes die gedaan zijn maar niet na gekomen worden en dan nog 314 euro afschrijven. Er is een credit note opgemaakt u krijgt het geld wel terug hoor, " wanneer" ja dat kan een maand of twee duren?????????
Nee ik storneer nu het bedrag en stuur maar een giro kaart.
Ik ga het navragen wat ik voor u kan doen.

" helaas mevrouw ik kan niets doen en u bent verplicht een jaar bij ons te blijven@?!?@?

Jullie hebben de voorwaarde gewijzigd en daar ga ik ook niet akkoord mee dus je gaat nu het contract beëindigen.
Moet ik navragen........... Ja we gaan uw contract beëindigen op 15 september.

Gelukkig ik ga snel terg naar mijn oude provider en stap nooit meer over.

Ilanda

Martinech
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2014 16:23

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Martinech »

Beste lezer,

Ik heb wat hieronder al geschreven is ook meegemaakt:
- geen monteur op het aangegeven tijdstip
- steeds wegvallend internet. (ZIGGO meldde hierover doodleuk dat ze inderdaad zeer slechte kwaliteit routers verkopen en dat ik zelf maar een nieuwe moest aanschaffen a 150 euro)

Daar komt nog bij dat ik na een jaar erachter kwam dat ZIGGO de internet snelheid waar ik voor betaald had in mijn wijk helemaal niet kon leveren. Dat weet ZIGGO, maar toch laten ze je een veel te duur abonnement betalen.
Ik kwam erachter toen ik voor de 10e keer belde over het wegvallen van het internet en de medewerken zijn mond voorbij praatte en zei dat hij in zijn scherm zag dat de internetsnelheid in mijn wijk ook wel heel laag is.
Ik heb natuurlijk langs allerlei wegen abonnementskosten terug proberen te vorderen, zonder resultaat.
Alleen is mijn abonnement veranderd in de versie met laagste internetkosten (en snelheid)

Nu ik voor mijn werk echt afhankelijk ben van stabiel internet wil ik overstappen naar een andere provider.
Maar nu komt nog het mooiste:
Aangezien mijn abonnement is "gewijzigd" (vanwege niet nakomen van de diensten notabene!) zit ik weer een heel jaar vast aan ZIGGO!

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Ik accepteer dit nieten overweeg nu juridische stappen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door puma73 »

Martinech schreef: Nu ik voor mijn werk echt afhankelijk ben van stabiel internet wil ik overstappen naar een andere provider.
Maar nu komt nog het mooiste:
Aangezien mijn abonnement is "gewijzigd" (vanwege niet nakomen van de diensten notabene!) zit ik weer een heel jaar vast aan ZIGGO!

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Ik accepteer dit nieten overweeg nu juridische stappen.
Indien u voor uw werk afhankelijk bent van internet moet u een zakelijk abonnement nemen. Maarja wie voor een dubbeltje eerste rij wil zitten..,,,...........

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door ciske »

puma73 schreef:
Indien u voor uw werk afhankelijk bent van internet moet u een zakelijk abonnement nemen. Maarja wie voor een dubbeltje eerste rij wil zitten..,,,...........

Heeft alsnog recht op goede verbinding.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door puma73 »

Als je zegt voor je werk een stabiele internetverbinding te moeten hebben, moet je gewoon een zakelijk abonnement nemen en niet piepen over een gewone verbinding.

Voor zakelijke abonnementen gelden andere regels.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door sjohie »

puma73 schreef:Als je zegt voor je werk een stabiele internetverbinding te moeten hebben, moet je gewoon een zakelijk abonnement nemen en niet piepen over een gewone verbinding.

Voor zakelijke abonnementen gelden andere regels.
En andere bedragen.. :wink:

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hallo Martinech,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Graag zouden we willen kijken of we de problemen voor je kunnen oplossen. Zou je hiervoor (middels privébericht) je postcode+huisnummer, klantnummer en een kopie van je bericht willen sturen? Dan kijken we hoe we je het beste kunnen helpen.

Groet,

Jelle

JBWesseling
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2014 19:45

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door JBWesseling »

Nou ZIGGO kan de boom in de rambam krijgen,
Komt er een monteur om de boel te instaleren keurig op tijd maar de kaart past niet in de HD recorder ontvanger dus gebeld en de nieuwe zou opgestuurd worden maar moet zelf voor zorgen om de recorder retour te sturen want dat kan meneer de monteur niet en mag niet.
Ik keurig de boel retour gedaan kijk ik naar ik bank rekening en is er plots 350 euro van mijn rekening gehaald omdat ze daar mijn recorder niet hebben ontvangen.
Ik gebeld naar ZIGGO en mevrouw kan alleen iets doen als ik de 3S verzend code heb die kon ik niet vinden dus 350 euro lichter misschien de klanten service wat kon regelen.
Maar na een tijdje zoeken toch nog de 3S code gevonden en dezelfde avond weer gebeld en de 3S code gegeven en wat schept tot mijn verbazing de recorder was ineens weer terecht.
En daar moest ik het maar mee doen belachelijk op je nota staat recorder kost 199 euro maar je moet er 350 euro voor betalen reinste oplichterij.
Nadat ik heb gezegd ik zeg mijn abonnement op kreeg ik de service lijn om tot een compromie te komen en drie maanden gratis internet.
Nou ZIGGO jullie kunnen de boom in als de Nota van de recorder niet deugt deugt die van het

Gesloten