LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Goed nieuws op RTLZ zonet, Dexia is bang.

Haha, en wij moeten nu ook nog bang zijn zeker?

:lol:
Laatst gewijzigd door [email protected] op 14 sep 2004 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door Willems »

Inza,

Wij willen ook weten waarom Dexia bang is!! Vertel het eens!

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door willem S »

Snap ik....
Dexia is bang dat de informatie uit de rechtszaak tegen Aegon gebruikt gaat worden tegen hun..... overigens ligt de nadruk op de handtekening... Dit is niet het enige waarover ze deze rechtszaak aanspannen en het leidt een beetje af van de werkelijke reden. Namelijk dat het product te risicovol was.

1. Dexia denkt misleid te zijn, maar de WVD bijv. is toch een duidelijk product? Waarom zijn zij dan misleid en wij niet?

2. Dexia wil de koop terugdraaien, wij ook! Waarom hun wel en wij niet?

3. Dexia is de expert op het gebied van beleggingsconstructies, wij niet.... Als hun al niet doorhebben dat ze zijn genaaid en veel te veel risico liepen.... Waarom wij dan wel?

Zo kun je nog talloze vragen verzinnen, nogmaals... het is een kwestie van geduld. Maar gaan (naar de vervelend) zullen ze!

betincourt
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 feb 2004 20:54

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door betincourt »

Of Dexia bang is waag ik te betwijfelen. Ik denk dat men veeleer de kansen van een dergelijke procedure vooraf inschat en kennelijk tot de conclusie komt weinig tot geen kansen te hebben.

In dit soort overnametrajecten van bedrijven wordt veelal standaard een zg due dillegence uitgevoerd. Een boekenonderzoek, waarbij de overnemende partij (Dexia) gedurende een bepaalde periode volledige inzage heeft in de volledige administratie van de verkoper (Aegon/Legio).

Een dergelijk onderzoek wordt veelal door een externe partij gedaan, in ieder geval door financiele experts (registeraccountants). Het beeld wat daardoor van de verkopende partij onstaat wordt in een advies (wel of niet kopen en tegen welke prijs) aan de raad van bestuur van de koper (Dexia) neergelegd. Deze volgt veelal dat advies.

In het geval van Legio was er op het moment van overnemen sprake van een zeer winstgevend bedrijf. Vanuit dat oogpunt interessant om over te nemen. De vraag is of Dexia zich ook verdiept heeft in de produkten die Legio in markt zette, en welke risico's deze zou kunnen hebben.

Zeker is in ieder geval dat Dexia niet heeft kunnen voorzien dat aandelenkoersen zich zo dramatisch zouden ontwikkelen zoals deze hebben gedaan.

Dexia heeft ruimschoots de gelegenheid gehad onderzoek te doen naar de situatie van het over te nemen bedrijf, alleen als Dexia bewust misleid zou zijn door Aegon maakt men mogelijk een kans, ik acht de kans dat een dergelijke misleiding inderdaad heeft plaatsgevonden zeer gering.

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Dexia is bang, ze weten dat ze troep hebben gekocht van Aegon, en die troep hebben ze weer aan ons verkocht.

Deze troep is ongeldig, onze contracten worden straks nietig verklaard, het dexia aanbod natuurlijk ook, dat is een stukje aanbod op een hoopje troep.

Alles is voorbij, dexia komt ook al niet meer met bewijzen, doel van uitstel bewijs is Aegon eerst de schuld geven.

Mja helaas wij zijn en blijven onschuldig. Dus.... Biertje!!

:lol:

Great Bear

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 14 Sep 2004 17:12 door [email protected]


--------------------------------------------------------------------------------


Deze troep is ongeldig, onze contracten worden straks nietig verklaard, het dexia aanbod natuurlijk ook, dat is een stukje aanbod op een hoopje troep.
ik vind dat jij veel te optimistisch bent, dame.
het zal heus wel goed komen, toch moet je met je beide benen op de grond blijven staan.
dat geboefte geeft zich heus niet zogauw gewonnen.
ken jij het gezegde: een kat in het nauw maakt rare sprongen.
precies, dus niet al te vroeg juichen.

john uit goirle
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:46

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door john uit goirle »

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home ... uchere.xml

zie deze link met rtlz
uitspraak rechter 20 oktober

wie zal er gelijk krijgen want als dexia gelijk krijgt dan hebben wij dus ook gelijk.

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Greatbear,

Welnee, we hebben gewoon gewonnen!
Waarom komt dexia niet met bewijzen?
Waarom klagen ze Aegon aan?

Dat ze Aegon aanklagen zegt al genoeg, dexia vertrouwt de boel al zelf niet. En waarom denk je dat die zaak aankoop aandelen bewijzen wordt uitgesteld? Dexia probeert eerst Aegon te verwijten.

Het is duidelijk, het gaat allemaal om sh-it!
Sh-it dat nu boven water komt drijven, en wij gedupeerden zijn zeker niet degene die de troep moeten opruimen.

Wij zijn maar arme nikswetende burgers, ons valt niks te verwijten, en wat dacht je van de tig duizend mensen die thuis zitten, geen i-net hebben, en niks doen? Die horen niks meer van dexia en ze betalen gewoon ook niks, net zoals ik. Ze gaan niet eens naar een advocaat.
Deze mensen zien op tv dat dexia vetrekt uit nederland en alle negatieve publiciteit. Zij wachten allemaal al meer dan een jaar tot de sh-it boven komt drijven en ze weten donders goed dat deze hele zaak uiteindelijk in de doofpot terecht komt.

Mensen niks doen is de oplossing, nu is het moment dat de sh-it eindelijk boven komt drijven en dan weet je hoe laat het is, tijd voor een BIERTJE!!

:lol:

Annelease

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door Annelease »

Help de mensen die al twijfelen hoe een en ander in elkaar steekt maar verder de ellende in inzagirl. Neem een biertje en slaap een gewetenloze slaap. Je beseft zelf niet wat jouw 'geintje' hier voor impact kan hebben. Hou eens op. Als je een beetje een geweten hebt en een beetje gevoel voor naastenliefde vertrek je met je provocerende onzin van dit forum. Voor mij ben je het lezen niet meer waard. Op zich zeg je soms wel zinnige dingen, maar de manier waarop... en de twijfel die je zaait... het siert je niet.

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Annelease,

Een ieder is vrij om zijn mening te uiten, we leven in een vrij land.
Je mag het eens of oneens zijn met mij, maar je hoeft niet tegelijk boos te worden alsof je er niet tegen kan. Boosheid is een teken van wanhoop en zielig gedrag. Zeg gewoon wat jezelf vindt, je weet best dat mijn mening een kern van waarheid bevat.
Sommige mensen zijn het (gedeeltelijk) met mij eens en geven een normale reactie. Wat jij doet is mij verwijten, en zeggen dat ik moet opzouten terwijl je zelf ook niet zeker bent van de zaken. Zeker zijn doen we allemaal niet anders zaten wij hier niet te discussieren.
Sommige mensen beginnen tegelijk mij schelden en aso gedrag, mja we leven ook in een land met veel aso's.

En een lekker biertje moet kunnen, en bekakte taal maakt de werkelijkheid er niet mooier op. We zijn gewoon genaaid en wat paniek betreft, je bent zelf een paniek vogel met zo'n reactie.

Neem een lekker biertje en doe ff normaal, wil je?

:lol:
Laatst gewijzigd door [email protected] op 14 sep 2004 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Pikant
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 aug 2004 19:08

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door Pikant »

Ach iemand met een betonplaatje voor haar hoofd heeft ook wel wat :) :lol:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door impact »

Op mij heeft het hersenloze gewauwel van nitwit Inzagirl dus totaal GEEN impact.

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Alsof impact het helemaal gemaakt heeft. Tuurlijk impact is onze held, die zo zeker is van alles. Neem nog een biertje.

We zijn tenslotte allemaal dombo's anders zaten we niet met een dexia contract opgescheept. En zoveel mensen zijn zo zielig op dit forum.
Al dat bangmakerij en zielig gedoe hier, dat is toch alleen maar komisch. Er zijn zat mensen die thuis lekker op de bank zitten met een biertje en helemaal geen aandacht aan dexia schenken. Ze weten wel beter dan paniek zaaien en twijfelen. De waarheid is hard maar simpel, dexia gaat down terwijl je lekker aan het bieren bent.

:lol:
Laatst gewijzigd door [email protected] op 14 sep 2004 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door JH »

Sommige mensen beginnen tegelijk mij schelden en aso gedrag, mja we leven ook in een land met veel aso's
Grappig deze opmerking.
Schelden is het enige dat aso- of inzagriet kan, en zeker wanneer anderen het niet met haar eens zijn. Zelfs advocaten willen haar niet eens verdedigen :roll: 8)
Inzagriet het wandelende fust van dit forum :wink:
Laatst gewijzigd door JH op 14 sep 2004 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door impact »

Inzagirl, jij gedraagt je als een struisvogel. Bij gevaar je kop in het zand steken, dan zien ze jou niet.
Dat jijzelf zo stom wilt zijn, is je goed recht. Maar geef dat blijk van ultieme stupiditeit dan niet door als "advies" (hahaha) aan anderen want dan begeef je je op glad ijs.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door rust »

inzaatje, dom gansje, wat dexia en aegon doen staat los van onze ptoblemen. dexia zal de mensen ten alle tijde proberen aan je contract te houden. Of de contracten geldig zijn of niet wordt per geval individueel voor de rechter uitgevochten, dus als je slim bent neem je een advocaat(niet Dick) en je daagt dexia als de sodemieter voor de rechter, en hou op met je gezwets dat dexia verloren heeft, dat hebben ze nl. nog lang niet. Er is nog een lange weg te gaan voor dat iederen zijn geld terug heeft.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door JH »

inzagrietje heeft liever bier in plaats van advocaat :wink:

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Impact, jij gedraagt jezelf als een struisvogel, maar jij steekt je kop in de aars van je advocaat. Natuurlijk zal hij je troosten, zolang jij met zijn ballen speelt is er niks aan de hand.

Ergens ben je nu gewoon gefrustreerd omdat ik met de waarheid kom, nu pas heb je door hoe rot het is in de aars van je advocaat. Mja blijf vooral betalen, goeie zaad, uhm zaak bedoel ik.

:lol:

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Rust, denk je nou echt dat dexia mij gaat dagvaarden, ze hebben al heel wat klappen gehad, ze durven echt niet meer.

Maak mij maar niet wijs dat ik naar de rechter moet, de sh-it is nu eenmaal boven komen drijven, de tijd is rijp.

:lol:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia vs Aegon -> Dexia is bang!... Biertje!!

Ongelezen bericht door impact »

Over je non-intelligentie en je (afwezige) fatsoen hoef ik niets meer to te voegen, Inza"girl".
Laat iedereen dat maar voor zichzelf concluderen.

Gesloten