LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Ik ben het met Daniël en R.Duits eens.
Het is toch juist een mooie dienst dat ze hun webshop in vele talen beschikbaar stellen en het is toch een verademing dat je wereldwijd spulletjes kunt bestellen?
Dat kan zijn om een lagere prijs, maar ook omdat sommige zaken gewoon niet leverbaar zijn in Europa (ik heb eens mini-spotjes uit de VS gehaald, omdat die uitsluitend bij 1 webshop te vinden waren, niet goedkoop, wel exact wat ik wilde).
Als je zelf nep-merk-artikelen uit het buitenland meeneemt, dan loop je ook kans dat je die bij de douane in mag leveren. Als je zelf een camera koopt in Taiwan, dan dikke kans dat je op Schiphol ook invoerrechten mag afdragen. Stond er bij aankoop in het winkeltje in Taiwan ook niet bij. Ik ben blij dat ik die keuze kan maken zonder zelf een reis naar het desbetreffende land te moeten maken, maar ik houd natuurlijk altijd rekening met bijkomende kosten en lastige garantie-afhandelingen.
Het is toch juist een mooie dienst dat ze hun webshop in vele talen beschikbaar stellen en het is toch een verademing dat je wereldwijd spulletjes kunt bestellen?
Dat kan zijn om een lagere prijs, maar ook omdat sommige zaken gewoon niet leverbaar zijn in Europa (ik heb eens mini-spotjes uit de VS gehaald, omdat die uitsluitend bij 1 webshop te vinden waren, niet goedkoop, wel exact wat ik wilde).
Als je zelf nep-merk-artikelen uit het buitenland meeneemt, dan loop je ook kans dat je die bij de douane in mag leveren. Als je zelf een camera koopt in Taiwan, dan dikke kans dat je op Schiphol ook invoerrechten mag afdragen. Stond er bij aankoop in het winkeltje in Taiwan ook niet bij. Ik ben blij dat ik die keuze kan maken zonder zelf een reis naar het desbetreffende land te moeten maken, maar ik houd natuurlijk altijd rekening met bijkomende kosten en lastige garantie-afhandelingen.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
En ik heb weer een geslaagde aankoop uit China ontvangen. Het zijn kunstof theezakjes om zelf theeblaadjes in te doen. Het aankoopbedrag was 9 dollar en 12 cent, want overeenkomt met 7 euro en 29 cent. Gratis verzending zoals altijd in China. Bedenk even dat PostNL voor het kleinste pakje binnen Nederland al 6,95 euro vraagt. Daar heb ik hartstikke leuke theezakjes voor, waar ik zeker nog positieve opmerkingen van bezoek over ga krijgen. Dat voor een prijs die je in ons land alleen al aan parkeergeld kwijt bent, als je het überhaupt al kunt vinden. Zoals altijd keurig afgehandeld en geleverd. Wat een oplichters zijn die Chinezen toch!
Theeblaadjes heb ik al in thuis. Raad eens waar ik die vandaan heb gehaald.
Dit is ook een prachtig voorbeeld hoe ruim de 22 eurolimiet kan zijn... kom je bij veel aankopen niet eens bij in de buurt.
Theeblaadjes heb ik al in thuis. Raad eens waar ik die vandaan heb gehaald.
Dit is ook een prachtig voorbeeld hoe ruim de 22 eurolimiet kan zijn... kom je bij veel aankopen niet eens bij in de buurt.
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Bij één van de in Radar genoemde websites die zich niet aan de wet houden en extra kosten laten rekenen aan de deur.Daniël Mantione schreef:En ik heb weer een geslaagde aankoop uit China ontvangen. Het zijn kunstof theezakjes om zelf theeblaadjes in te doen. Het aankoopbedrag was 9 dollar en 12 cent, want overeenkomt met 7 euro en 29 cent. Gratis verzending zoals altijd in China. Bedenk even dat PostNL voor het kleinste pakje binnen Nederland al 6,95 euro vraagt. Daar heb ik hartstikke leuke theezakjes voor, waar ik zeker nog positieve opmerkingen van bezoek over ga krijgen. Dat voor een prijs die je in ons land alleen al aan parkeergeld kwijt bent, als je het überhaupt al kunt vinden. Zoals altijd keurig afgehandeld en geleverd. Wat een oplichters zijn die Chinezen toch!
Theeblaadjes heb ik al in thuis. Raad eens waar ik die vandaan heb gehaald.
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Grappig en leuk het te zien, ik zou het zelf nooit kopen.Daniël Mantione schreef:En ik heb weer een geslaagde aankoop uit China ontvangen. Het zijn kunstof theezakjes om zelf theeblaadjes in te doen.
Ik had gisteren weer een pakje binnen en heb het nog niet eens geopend.
Het is een nano-arduino. Een Arduino is een opensource controle bordje waarmee je allerlei zaken kunt automatiseren. Het bordje werkt op zichzelf, maar je kunt het programmeren via de USB van je computer. Ik ga deze nano-versie gebruiken (dat is de allerkleinste versie, ik heb alles getest met een Uno-versie) om de RSL-draadloze aansturing van apparaten in mijn huis te automatiseren. Zeg maar een poor-mans home-automation systeem. Ik heb mijn huis al in 3D nagebouwd in een model en de lampen en apparaten ingetekend, die kan ik straks op afstand via mijn mobiel, of een computer gaan aansturen. Dat is het idee, maar dan wel via de Arduino-nano.
Kosten voor de Arduino-Nano waren, even exact kijken, 2.86 euro incl.verzendkosten en 5 weken wachten.
Dit dingetje:
En dit prutsdingetje kan net zoveel als mijn Arduino Uno van 10 euro, sterker nog, dit dingetje is volledige overkill voor mijn toepassingsgebied.
Er komen dan nog wel 2 prutsdingetjes bij, namelijk de RF zender en receiver, die nog veel kleiner zijn (samen 1.10 euro) en natuurlijk een voedinkje dat je ook voor 2,45 euro uit China laat komen. Alles natuurlijk uit China, ook de Uno.
-
- Berichten: 4397
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
De consumentenbond heeft het onderwerp ook ontdekt.
http://www.consumentenbond.nl/community ... uanekosten
**edit** link aangepast
http://www.consumentenbond.nl/community ... uanekosten
**edit** link aangepast
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 03 dec 2014 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Duidelijker dan deze pagina kan het eigenlijk niet beschreven worden :
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat
En als de verzender zo vriendelijk is om het als "Sample" te versturen en de Douane stinkt er in, heb je geluk.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat
En als de verzender zo vriendelijk is om het als "Sample" te versturen en de Douane stinkt er in, heb je geluk.
-
- Berichten: 4397
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
bprosman schreef:Duidelijker dan deze pagina kan het eigenlijk niet beschreven worden :
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat
En als de verzender zo vriendelijk is om het als "Sample" te versturen en de Douane stinkt er in, heb je geluk.
Ja maar deze info staat natuurlijk niet op de genoemde sites wat zeer begrijpelijk is. Blijkbaar was het voor mensen niet duidelijk dat zij met
een niet NL webshop te maken hadden.
Tot nu toe heb ik met enkele zaken "geluk" gehad
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Je wordt geacht de wet te kennen en de Douane helpt je daarbij. Het is niet de taak van een buitenlandse winkel om jou uit te leggen wat de Nederlandse wet is.
-
- Berichten: 4397
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Daniël Mantione schreef:Je wordt geacht de wet te kennen en de Douane helpt je daarbij. Het is niet de taak van een buitenlandse winkel om jou uit te leggen wat de Nederlandse wet is.
En je punt hiermee is ???
Jij kent het wetboek uit je hoofd ?
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Het punt is dat jij, als Nederlandse burger, geacht wordt de Nederlandse wet te kennen, en niet dat een Chinees, of andere buitenlandse winkel, geacht wordt aan een Nederlandse burger de Nederlandse wet uit te leggen.Teunbosseman schreef:Daniël Mantione schreef:Je wordt geacht de wet te kennen en de Douane helpt je daarbij. Het is niet de taak van een buitenlandse winkel om jou uit te leggen wat de Nederlandse wet is.
En je punt hiermee is ???
Jij kent het wetboek uit je hoofd ?
Lijkt me ook wel logisch, aangezien said buitenlandse webshop ook nog eens niets met de Nederlandse wet te maken heeft..
-
- Berichten: 4397
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Julie4444 schreef:Het punt is dat jij, als Nederlandse burger, geacht wordt de Nederlandse wet te kennen, en niet dat een Chinees, of andere buitenlandse winkel, geacht wordt aan een Nederlandse burger de Nederlandse wet uit te leggen.Teunbosseman schreef:Daniël Mantione schreef:Je wordt geacht de wet te kennen en de Douane helpt je daarbij. Het is niet de taak van een buitenlandse winkel om jou uit te leggen wat de Nederlandse wet is.
En je punt hiermee is ???
Jij kent het wetboek uit je hoofd ?
Lijkt me ook wel logisch, aangezien said buitenlandse webshop ook nog eens niets met de Nederlandse wet te maken heeft..
Ik weet wel dat een ieder geachte wordt om de NL wet te kennen. Maar tussen kennen en daadwerkelijk weten zit een wereld van verschil
En dan nog maar te zwijgen van de vele interpretaties van diezelfde wet.
Maar we raken off topic. Heb het reeds meerdere keren gezegd. Is het duidelijk dat je met dit soort sites met buitenland te maken hebt ? Blijkbaar niet als radar er een uitzending aan weidt.
De consumentenbond het onderwerp ook heeft gevonden etc etc en voor die mensen mag het wel duidelijker worden aangeven.
Kun je dit verplichten aan de buitenlandse site ? Neen......hopelijk lezen ze dit forum ook en wellicht doen ze wel verduidelijken.
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Zoals eerder aangegeven zijn er vele dingen waaraan je het kan zien... Heb ik ergens ook gepost met voorbeelden. Mensen die "hier in trappen" kijken gewoon niet alvorens ze bestellen. Zo ook heb je mensen die nog steeds dingen kopen/betalen bij Nederlandse malfide webshops terwijl een korte google search hun daarvan op de hoogte had gesteld.Teunbosseman schreef:Heb het reeds meerdere keren gezegd. Is het duidelijk dat je met dit soort sites met buitenland te maken hebt ? Blijkbaar niet als radar er een uitzending aan weidt.
De consumentenbond het onderwerp ook heeft gevonden etc etc en voor die mensen mag het wel duidelijker worden aangeven.
Kun je dit verplichten aan de buitenlandse site ? Neen......hopelijk lezen ze dit forum ook en wellicht doen ze wel verduidelijken.
Blijkbaar is het te moeilijk om te kijken bij wat voor een bedrijf je dingen bestelt, waar zo'n bedrijf zit, en even googlen voor de reputatie. Dit zijn, als je het mij vraagt, standaard voorzorgsmaatregelen die altijd nodig zijn als je bij een nieuwe shop iets bestelt. Doe je dat niet, krijg je vanzelf dat je ergens gebrand wordt. Eigen schuld dus.
-
- Berichten: 4397
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Julie4444 schreef:Zoals eerder aangegeven zijn er vele dingen waaraan je het kan zien... Heb ik ergens ook gepost met voorbeelden. Mensen die "hier in trappen" kijken gewoon niet alvorens ze bestellen. Zo ook heb je mensen die nog steeds dingen kopen/betalen bij Nederlandse malfide webshops terwijl een korte google search hun daarvan op de hoogte had gesteld.Teunbosseman schreef:Heb het reeds meerdere keren gezegd. Is het duidelijk dat je met dit soort sites met buitenland te maken hebt ? Blijkbaar niet als radar er een uitzending aan weidt.
De consumentenbond het onderwerp ook heeft gevonden etc etc en voor die mensen mag het wel duidelijker worden aangeven.
Kun je dit verplichten aan de buitenlandse site ? Neen......hopelijk lezen ze dit forum ook en wellicht doen ze wel verduidelijken.
Blijkbaar is het te moeilijk om te kijken bij wat voor een bedrijf je dingen bestelt, waar zo'n bedrijf zit, en even googlen voor de reputatie. Dit zijn, als je het mij vraagt, standaard voorzorgsmaatregelen die altijd nodig zijn als je bij een nieuwe shop iets bestelt. Doe je dat niet, krijg je vanzelf dat je ergens gebrand wordt. Eigen schuld dus.
En ook zoals vele malen eerder aangeven is het voor diverse blijkbaar niet goed te zien, anders had Radar er vast geen uitzending voor gemaakt.
Dat jij en overige nou zo slim bent om dat te wel te zien betekent niet dat iedereen dat ook ziet.
Eigen schuld dus.....ppppf wat een kortzichtige opmerking. Jou was natuurlijk alles in 1 keer duidelijk bij wat er op je weg komt. Nogal tekort aan inlevingsvermogen
naar diegene welke dit niet weet.
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
@Julie444 heeft natuurlijk gelijk.
Niet zo hebberig zijn, gewoon even goed kijken voordat je bestelt.
Betere informatie haal je gewoon online door gebruikers en kenners van die producten.
Consumentenbond: vandaag nog opheffen! Consumentenbond == ouderenbond en niet meer van deze tijd.
Niet zo hebberig zijn, gewoon even goed kijken voordat je bestelt.
De consumentenbond is een oubollige organisatie die alleen nog maar bestaat bij de gratie van 65-plussers die geld betalen voor de informatie.Teunbosseman schreef: De consumentenbond het onderwerp ook heeft gevonden etc etc en voor die mensen mag het wel duidelijker worden aangeven.
Betere informatie haal je gewoon online door gebruikers en kenners van die producten.
Consumentenbond: vandaag nog opheffen! Consumentenbond == ouderenbond en niet meer van deze tijd.
-
- Berichten: 4397
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
eddy123 schreef:@Julie444 heeft natuurlijk gelijk.
Niet zo hebberig zijn, gewoon even goed kijken voordat je bestelt.De consumentenbond is een oubollige organisatie die alleen nog maar bestaat bij de gratie van 65-plussers die geld betalen voor de informatie.Teunbosseman schreef: De consumentenbond het onderwerp ook heeft gevonden etc etc en voor die mensen mag het wel duidelijker worden aangeven.
Betere informatie haal je gewoon online door gebruikers en kenners van die producten.
Consumentenbond: vandaag nog opheffen! Consumentenbond == ouderenbond en niet meer van deze tijd.
Is jouw mening niet de mijne en o.a. Radar en Consumentenbond.
Heeft niks met hebberigheid te maken, kun je niets anders bedenken ? Gewoon stukje inlevingsvermogen wat diverse missen.
Totaal niet in een ander kunnen verplaatsen en oh oh oh wat zijn wij toch goed en zij toch dom dat deze niet zien.
Hmmmm nu ben ik toch alweer een tijdje lid van de CB en nog lang geen 65
Zo zou je ook kunnen zeggen dat dit forum alleen maar bestaat doordat diverse leden welke tijd genoeg hebben om vanuit achter de geraniums te reageren.
Juist....kenners van producten.....en wat als je die kennis niet hebt, bij jou is natuurlijk ook alles in 1 keer aan komen waaien.
Laatste opmerking is gemeld....stompzinnige opmerking.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Ik wist het ook niet, dankzij dit forum en dankzij de uitzending ben ik nu ge-informeerd. Ik ben daar dankbaar voor.
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Nou ja, Radar is ook al aardig op leeftijd aan het komen.Teunbosseman schreef: Is jouw mening niet de mijne en o.a. Radar en Consumentenbond.
Ik ben van jongs af aan (en dat is al heel lang) een fan geweest van Antoinette Hertsenberg.
Nu ze ouder wordt is Radar bijna een soort van gezondheidszorg programma geworden.
Begrijpelijk, je krijgt er op die leeftijd in je omgeving steeds meer mee te maken.
Ik heb niets over hebberigheid geschreven, dat haal je compleet uit de lucht.
De consumentenbond stuurt mij regelmatig mailtjes en als ik dan het artikel wil bekijken, dan moet ik eerst lid worden. Dàt is niet meer van deze tijd. Ik heb ook nooit gevraagd om deze mailtjes. Het is een oubollige club die niet begrijpt dat internet veel meer is dan een reclamemedium.
En ja, dat er dan nog gepassioneerde leden zijn die van nog niet eens 65, ja kan, je hebt ook nog legio mensen die een tijdschrift of een papieren krant kopen.
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
Nu begint de cirkelredenering opnieuw.Teunbosseman schreef:En ook zoals vele malen eerder aangeven is het voor diverse blijkbaar niet goed te zien, anders had Radar er vast geen uitzending voor gemaakt.
Dat jij en overige nou zo slim bent om dat te wel te zien betekent niet dat iedereen dat ook ziet.
Eigen schuld dus.....ppppf wat een kortzichtige opmerking. Jou was natuurlijk alles in 1 keer duidelijk bij wat er op je weg komt. Nogal tekort aan inlevingsvermogen
naar diegene welke dit niet weet.
Je beschuldigd mij van een gebrek aan inlevingsvermogen en kortzichtigheid.
Ik kan me best inleven hoor, maar het Internet brengt nou eenmaal risico's met zich mee. Niet alleen als je dingen in het buitenland bestelt, maar ook in Nederlandse webshops, spam, advertenties en dergelijke.
Bijna iedereen die hier post over een malfide webshop had met een google-search hun verloren geld kunnen voorkomen. Zo ook voor de Chinese webshops.
Als je op het internet dingen gaat kopen en alleen naar de prijs kijkt, en verder helemaal nergens naar is het je eigen schuld, want het is algemeen bekend dat dat onverstandig is. Zo ook zegt vrijwel iedere "gedupeerde" in dezen.
En dan kun je wel zeggen dat ik misschien bovengemiddeld intelligent ben, maar iedereen heeft een brein en zou dit moeten kunnen bedenken. Zo niet, leren ze van hun eerste fout (mag je hopen). Blijft hun fout. De webshop handelt conform de wetten waaraan deze gebonden is en valt dus niets te verwijten.
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
@julie444: 100% mee eens.
Mensen moeten niet zo zeuren als ze zelf de fout in gaan.
Ik doe ook wel eens iets doms, ga de fout in, gewoon blijven ademen ....
Mensen moeten niet zo zeuren als ze zelf de fout in gaan.
Ik doe ook wel eens iets doms, ga de fout in, gewoon blijven ademen ....
-
- Berichten: 4397
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur
eddy123 schreef:Nou ja, Radar is ook al aardig op leeftijd aan het komen.Teunbosseman schreef: Is jouw mening niet de mijne en o.a. Radar en Consumentenbond.
Ik ben van jongs af aan (en dat is al heel lang) een fan geweest van Antoinette Hertsenberg.
Nu ze ouder wordt is Radar bijna een soort van gezondheidszorg programma geworden.
Begrijpelijk, je krijgt er op die leeftijd in je omgeving steeds meer mee te maken.
Ik heb niets over hebberigheid geschreven, dat haal je compleet uit de lucht.
De consumentenbond stuurt mij regelmatig mailtjes en als ik dan het artikel wil bekijken, dan moet ik eerst lid worden. Dàt is niet meer van deze tijd. Ik heb ook nooit gevraagd om deze mailtjes. Het is een oubollige club die niet begrijpt dat internet veel meer is dan een reclamemedium.
En ja, dat er dan nog gepassioneerde leden zijn die van nog niet eens 65, ja kan, je hebt ook nog legio mensen die een tijdschrift of een papieren krant kopen.
Euuhh......en wat schrijf je hier dan ? Korte termijn geheugen bietje kaduuk ?
Yup, ik heb een papieren krant, zie de zoekfunctie waarom mij mij zovelen. Ik hoef niet zo nodig alles via de tablet, smartphone te doen. Maar das allemaal voor de rest off topic.Niet zo hebberig zijn, gewoon even goed kijken voordat je bestelt.
Open een nieuw topic zou ik zeggen als je daarover wilt discusieeren.
Zoals ik reeds schreef heb je ook op dit forum figuren welke niets beters te doen hebben dan alles af te kraken en azijnen en geen andere meningen / zienswijzes accepteren.
Tsja.....als dat dan je passie is.