LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puresential Green Tea Patch

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
rayanja
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:30

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door rayanja »

hoi bendo had de voorbeeldbrief ook ingevuld, kreeg dit terug,
Het Puresential proefpakket is volgens onze gegevens op 09-04-2011 door de TNT bij u thuis door de brievenbus bezorgd. Wanneer u geen proefpakket heeft ontvangen dient u dit binnen 7 werkdagen na afschrijving van de verzendkosten aan ons door te geven. Dit staat in de algemene voorwaarden vermeld waar u mee akkoord bent gegaan bij de aanvraag van het proefpakket.

Indien wij geen bericht krijgen gaan wij ervan uit dat u het proefpakket heeft ontvangen en wordt het kwartaalpakket verzonden.

Puresential heeft het beleid dat reeds verzonden producten niet opnieuw worden verkocht. Dit zorgt ervoor dat wij de hoogst mogelijke kwaliteit van onze producten kunnen garanderen. Om deze reden kunt u als klant een pakket of een deel van een pakket niet meer aan ons retourneren.

Wij doen al het mogelijke om onze klanten goed te informeren. Het spijt ons te merken dat een en ander voor u desondanks toch niet duidelijk is geweest. Wij hebben u nu uitgeschreven van het lidmaatschap, u zult verder geen pakketten meer van ons ontvangen. Wellicht ten overvloede wijzen wij u er op dat u voor de producten die u reeds zijn toegezonden betaling aan ons bent verschuldigd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


heb nu weer een gestuurd met jou tekst, ben benieuwd.
wordt vervolg, groetjes ray.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Guardian72 »

rayanja schreef:hoi bendo had de voorbeeldbrief ook ingevuld, kreeg dit terug,
Het Puresential proefpakket is volgens onze gegevens op 09-04-2011 door de TNT bij u thuis door de brievenbus bezorgd. Wanneer u geen proefpakket heeft ontvangen dient u dit binnen 7 werkdagen na afschrijving van de verzendkosten aan ons door te geven. Dit staat in de algemene voorwaarden vermeld waar u mee akkoord bent gegaan bij de aanvraag van het proefpakket.
Dus, je besteld (mogelijk) een proefpakket.
Je weet niet wanneer zo`n bestelling verwerkt en verzonden word, dus moet je vanaf dag 2 na bestelling al gaan klagen "het is er niet" - althans, dit maak ik op uit de reactie zoals boven beschreven.

In het proefpakket zitten, als het goed is, alle zaken die van belang zijn "welkom bij het abonnement" en zo. Omdat je dit niet ontvangt, kan je hier geen kennis van nemen. Daaruit kan je dus voorzichtig concluderen dat er geen kans word geboden op te zeggen. Oneerlijke handelspraktijken.

Dan nog leuker:
Het Puresential proefpakket is volgens onze gegevens op 09-04-2011 door de TNT bij u thuis door de brievenbus bezorgd.
In dat geval kan je - als belazerde - het bewijs van bezorging opvragen - aangezien zij hiermee aangeven hierover te beschikken.

suze
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2011 19:04

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door suze »

Gefeliciteerd Beno,..gelukkig is het voor jou voorbij mijn mond viel letterlijk open bij het lezen van het antwoord op jou mail. Dat betekent dat je volledig in je recht staat als je niet zou betalen omdat ze geen bewijs kunnen overleggen.
Zelf ben ik eerst de helft gaan overmaken vanwege de vervolg brieven die ik steeds kreeg maar goed ,..dank voor het plaatsen van jou mail en de reactie van Puresential denk dat je veel mensen gerust gesteld hebt super.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Jolijn »

rayanja schreef:Het Puresential proefpakket is volgens onze gegevens op 09-04-2011 door de TNT bij u thuis door de brievenbus bezorgd. Wanneer u geen proefpakket heeft ontvangen dient u dit binnen 7 werkdagen na afschrijving van de verzendkosten aan ons door te geven. Dit staat in de algemene voorwaarden vermeld waar u mee akkoord bent gegaan bij de aanvraag van het proefpakket.

Indien wij geen bericht krijgen gaan wij ervan uit dat u het proefpakket heeft ontvangen en wordt het kwartaalpakket verzonden.
Hoewel jij het proefpakketje wel hebt gehad, vindt Puresential zelf eigenlijk ook dat :

monique.jungslager schreef:
De medewerker vertelde mij dat Puresential het abonnement wel in de voorwaarde heeft gezet, maar niet op de site hebben geplaatst waar het proefpakketje kon worden aangevraagd. Dit is dus misleiding! Ze hadden op deze bewuste pagina moeten zetten dat hier een abonnement aan vast zat

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Jolijn »

Guardian72 schreef:
rayanja schreef: Het Puresential proefpakket is volgens onze gegevens op 09-04-2011 door de TNT bij u thuis door de brievenbus bezorgd. Wanneer u geen proefpakket heeft ontvangen dient u dit binnen 7 werkdagen na afschrijving van de verzendkosten aan ons door te geven. Dit staat in de algemene voorwaarden vermeld waar u mee akkoord bent gegaan bij de aanvraag van het proefpakket.
Dus, je besteld (mogelijk) een proefpakket.
Je weet niet wanneer zo`n bestelling verwerkt en verzonden word, dus moet je vanaf dag 2 na bestelling al gaan klagen "het is er niet" - althans, dit maak ik op uit de reactie zoals boven beschreven.
Hierbij worden verzendkosten afgeschreven, als je internetbankieren hebt, moet je dus heel regelmatig je afschrijvingen controleren.

Dan nog leuker:
Het Puresential proefpakket is volgens onze gegevens op 09-04-2011 door de TNT bij u thuis door de brievenbus bezorgd.
In dat geval kan je - als belazerde - het bewijs van bezorging opvragen - aangezien zij hiermee aangeven hierover te beschikken.
Als de ontvangst van dat proefpakketje zo belangrijk is, zou ik als ondernemer een paar cent bij op de verzendkosten doen, zodat het als pakketpost verzonden kan worden.

rayanja
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:30

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door rayanja »

hoi bendo,bedankt voor de tip, heb ze gisteren deze mail gestuurd,

Ik verwijs u nogmaals naar mijn onderstaande email van 28-7 jl. Ik wijs u er op dat u geen wettelijke overeenkomst met mij hebt en dat ik u ook geen toestemming heb gegeven voor een automatische machtiging (niet anders dan enkel voor het proefpakket)!
Mocht u van mening blijven dat er wel een overeenkomst is dan zie ik graag de door mij ondertekende overeenkomst tegemoet.
Ik verzoek u nogmaals dit binnen 1 week vanaf heden naar mij op te sturen, alvorens ik overga tot betalen.
Ontvang ik geen door mij ondertekende bewijsstukken binnen deze termijn, dan ga ik ervan uit dat u het niet kunt bewijzen en heb ik ze verzoek u dan ook mij niet meer lastig te vallen met herhalingsmail aangezien ik daar dan ook niet meer op zal reageren.

rayanja
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:30

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door rayanja »

en ik kreeg deze vandaag terug,

Bedankt voor uw e-mail.

U geeft aan dat u al meerdere malen een e-mail naar onze klantenservice heeft gestuurd. Uw klacht is niet juist afgehandeld.
Wij hebben uw dossier opnieuw in behandeling genomen en zijn tot de volgende conclusie gekomen:

Wij zullen uw dossier sluiten.
U zult geen betalingsherinnering van ons ontvangen. U bent tevens al afgemeld voor vervolgzending.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,



het Puresential Team
nogmaals bedankt,ben er vanaf,dus waar wachten jullie nog op ook doen.

groetjes ray.

Bendo
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2011 18:16

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Bendo »

Gefeliciteerd Rayanja!! :D

Beste mensen laat je niet overdonderen, bang maken en aan de kant zetten!
Je ziet: de aanhouder wint (en dat geldt uiteindelijk ook voor ons!).

PS mijn email van van de 27ste (waaraan ik refereer in mijn laatste email aan Puresential) staat verder terug ook op dit forum.

Bendo

angella
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2011 17:16

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door angella »

heb zelf ook te maken gehad met puresential en kreeg steeds aanmaningen om te betalen
ze kunnen niet bewijzen dat je een pakket hebt ontvangen
je gewoon blijven volhouden dat je niets hebt ontvangen en ook niet gaat betalen voor iets wat je niet hebt gekregen
ik heb de rekening geretourneerd met de mededeling dat ik aangifte had gedaan bij consumentenbond en politie en het pakket voor 3 maanden heb ik aangetekend retour gestuurd zodat ik een bewijs had
na 2 aanmaningen en dreigen met incassoburo heb ik nu een brief ontvangen dat ze mijn rekening op 0,00 hebben gezet en dat ik geen geld meer ben verschuldigd

de aanhouder wint, laat je niet bang maken want ze zijn bij de consumentenbond ook bekend en een incassoburo kost ze geld en die mensen kunnen ook geen geld innen dus dat doen ze echt niet
blijf volhouden en betaal niets

IDV
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2011 16:31

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door IDV »

NIET BETALEN!!!

Ikzelf heb een aantal maanden geleden ook ongewenst een kwartaal pakket van Puresential Green Tea Pads ontvangen. Ik wilde dit pakket niet en heb het bedrag laten storneren bij de bank. Hierna kreeg ik een mail van Puresential dat ik moest betalen waarna ik gestuurd heb dat ik het pakket graag wilde terugsturen omdat ik het niet wilde. Dit was volgens Puresential niet mogelijk en ik heb hierna nog een aantal mails van hen ontvangen, onder andere dat het bedrag met 5 euro verhoogd zou worden. Ik heb niets meer van mij laten horen en kreeg vervolgens nog een aantal brieven. In de laatste brief stond dat als ik niet per ommegaande zou betalen, er een incassobureau op gezet zou worden en ik ook de incassokosten zou moeten betalen. Ook hierop heb ik NIETS van mezelf laten horen en ook NIETS betaald.
RESULTAAT: ik ontving op 12 augustus jl. een brief met het volgende:

''Geachte Heer/Mevrouw,

Bij deze deel ik u mede dat wij hebben besloten om bovenstaande vordering te crediteren.
In deze bent u ons dan ook niets meer verschuldigd, eerder ontvangen aanmaningen kunt u als niet verzonden beschouwen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Hoogachtend

Het Puresential Team''.

DUS, de aanhouder wint. Ze weten heel goed dat wat ze doen illegaal is en dat ook een incassobureau zich hier niet mee gaat bezighouden. Dus mijn tip: laat NIETS horen en betaal NIETS!

wiha16
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 10:06

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door wiha16 »

Ook ik kreeg gisteren de brief binnen dat zij hebben besloten om de vorderingen te crediteren ...... Heeft mij aardig wat slapeloze nachten gegeven maar met recht de aanhouder wint.......
Iedere aanmaning die ik ontving heb ik retour afzender gezonden!
Succes voor diegene die nog aan het strijden zijn!!!!

Groetjes !!

Sammy22
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:39

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Sammy22 »

Hoi allemaal

ik heb dus ook een proefpakketje aangevraagd van 3.99 aangevraagd, en ongevraagd dus ook nieuwe toe gezonden gekregen..

Ik heb het pakketje met acceptgiro meteen terug gestuurd, en ben naar de bank gegaan om de rekening te laten blokkeren waarmee ze die 3,99 van mijn rekening hebben afgehaald..

Na een aantal keren een brief te hebben gekregen dat ik het bedrag nog steeds niet betaald had, en dat er maatregelen zouden komen blablabla, heb ik deze zonder te openen in de prullenbak gegooit.

Afgelopen week kreeg ik een nieuwe brief met daarin;

bij deze deel ik u mede dat wij besloten hebben om bovenstaande vordering ( van 60 euro ) te crediteren. In deze bent u ons dan ook niets meer verschuldigd, eerder ontvangen aanmaningen kunt u als niet verzonden beschouwen.

Dus gewoon naar de bank gaan, rekening laten blokkeren waarmee ze dus ook de 3,99 van je rekening hebben afgehaald, en gewoon de brieven als niet verzonden beschouwen!
SUCCES!

Caro88
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2011 14:03

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Caro88 »

Caro88 schreef:
Help! schreef:Ik heb het terug gestuurd als pakketpost,
want dan heb je de verzendcode (track&trace),
want als je het aangetekend verstuurd,dan
nemen ze het misschien niet aan :?:
Heb je nog iets van ze gehoord?
Ik heb tot nog toe niks meer gehoord (4 maanden later). De aangetekende brief heeft geholpen.

audrey2810
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 17:47

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door audrey2810 »

Beste allen,

Ik heb vandaag ook zo'n K@@@@@@ brief gekregen dat ik hun geld schuldig ben en als ik dit niet betaal 15% incassokosten moet betalen en het word overgdragen naar Alektum Incasse BV!!!!

Ik hoor graag wat jullie nu hiermee hebben gedaan en wat ik nu moet DOEN!!!

Bedankt alvast een boze :evil: Audrey

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door devious »

audrey2810 schreef:Beste allen,

Ik heb vandaag ook zo'n K@@@@@@ brief gekregen dat ik hun geld schuldig ben en als ik dit niet betaal 15% incassokosten moet betalen en het word overgdragen naar Alektum Incasse BV!!!!

Ik hoor graag wat jullie nu hiermee hebben gedaan en wat ik nu moet DOEN!!!

Bedankt alvast een boze :evil: Audrey
Je had je eigen topic moeten beginnen en niet een twee jaar dode thread heropenen. Dat kon je overigens ook al zien in die rode waarschuwingsbalk toen je een reaktie wilde plaatsen.

rayanja
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:30

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door rayanja »

hoi Audrey, bekijk de forums er staan gemaakte brieven bij die je kunt mailen naar hun dan ben je er zo vanaf,dus effe zoeken....

Mweerd807
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2014 12:02

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Mweerd807 »

Hallo,

Ik ben ontzettend stom en dom geweest door op een advertentie in te gaan zonder enig iets na te checken. Wanhopige bui en dacht, ach laat ik het eens proberen. Met dat ik op akkoord klik, denk ik: SHITT, te impulsief en een enorm spijt gevoel. Vooral na het lezen van de reacties.

Het gaat om Waist Watchers. Via Facebook heb ik een advertentie aangeklikt dat het een ''oozooo goede werking had''. Stom genoeg daar dus ingetrapt maar dit betekend ook dat er geld afgeschreven wordt.

Bespaar mij de reacties : Wat dom je had het beter moeten weten, want hier ben ik zelf al achter gekomen!

Ik probeer het bedrijf te mailen en te bellen, maar natuurlijk wordt er niet op gereageerd.
Wat moet ik in vredesnaam doen, ben er een beetje gestresst van geworden!

Heeft iemand ervaring hiermee? Alle tips zijn welkom!!

Groeten,
Mweerd807

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mweerd807 schreef: Ik probeer het bedrijf te mailen en te bellen, maar natuurlijk wordt er niet op gereageerd.
Wat moet ik in vredesnaam doen, ben er een beetje gestresst van geworden!

Heeft iemand ervaring hiermee? Alle tips zijn welkom!!

Groeten,
Mweerd807
Stuur ze nogmaals een formele mail - geef daarin aan dat u wilt stoppen.
Meld ook dat dit reeds eerder is doorgegeven, maar er geen reactie volgde.
(Stuur via outlook met een relaybevestiging en een leesbevestiging! - en een CC naar een ander adres van uzelf, dan weet u dat het aangekomen is).
Reageert men niet binnen uw termijn (5 dagen is mooi zat, voor mail) dan nogmaals een scherpe mail, waarin u de machtiging intrekt, en meld dat als ze alsnog sturen en afschrijven, u dit zal laten storneren omdat per heden de machtiging is ingetrokken. (zelfde manier als hierboven!) - en dat er aangifte zal volgen voor onrechtmatige incasso/incassofraude.

Niet reageren ontslaat het bedrijf niet van enige verplichtingen!

monicaroolant
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2014 09:26

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door monicaroolant »

Je heb niet in de gaten als je voor een bedrag van 6,95 (gratis) mag uit proberen, Dat je aan een contract hangt, En je iedere mnd 59,95 van je rekening wordt berooft , schandalig dat dit maar zo kan , dit is een agressieve manier van verkopen , het artiekel wordt je door de strot geduwd , Ik heb gemaild en gebeld , deze vrouw aan de lijn bleef maar aanhouden dit zijn de voorwaarde, die moet u gelezen hebben , Maar laat me eerlijk zeggen als je voor 6,95 dit pakettje mag uit proberen , Dan is dit toch niet meer uit proberen maar verplicht kopen , ..
groeten monica

Woeshi
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2014 20:32

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Woeshi »

Mijn schoonmoeder is er ook ingeluisd en heeft daar echt last van. Ze wilde de GRATIS proefzending proberen en zit nu aan een contract vast a €180 wat zij echt niet kan betalen!!
Ze wilde iets nieuws proberen om snel af te vallen voor een operatie!! De verzendkosten waren al veel duurder €6,95 dan Postnl aangaf voor een brievenbus pakketje, dus daar gaat het al mis en dan aan iets vastzitten wat achter de voorwaarden staat geschreven en niet op de site, direct bij het bestellen, is pure misleiding en zoals op internet staat, is dit niet de bedoeling geweest van vele mensen.
Ze is hier dan ook heel erg van geschrokken en heeft er psychisch echt last van dat mensen dit zo doen, geld aftroggelen voor iets wat ze niet wil hebben/kan betalen!
Dit moet stoppen!

Gesloten