LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] asbest verwijderd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
joke52
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2014 12:54

asbest verwijderd

Ongelezen bericht door joke52 »

Beste radar

ik vraag mij af of dit zomaar kan . ik kreeg te horen dat al de spullen van mijn zolder besmet zijn ik vind dit al heel bizar want dat zou betekenen dat ik al 30 jaar slaap onder asbest deeltjes .
Al mijn spullen worden vernietigd waar ik het niet mee eens ben ! Er zitten spullen bij die emotionele waarden hebben ! Ik wil mijn eigendom gewoon terug !
Is het waar dat ze zonder mijn toestemming zomaar al mijn spullen kunnen vernietigen? Heb ik daar totaal geen inspraak in?
Ik krijg as dinsdag een geprek over al mijn spullen en ik zou graag willen weten of ze dit zonder mijn toestemming kunnen vernietigen
Mvg joke
Laatst gewijzigd door joke52 op 12 dec 2014 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: asbest verwijderd

Ongelezen bericht door tenormin »

Nee, natuurlijk kan dit alles niet zoals u het beschrijft. Zou maar snel vakkundig advies vragen bij het Juridisch Loket (gratis); daar kan men u adviseren welke vervolgstappen er ondernomen moeten worden. Ik kan het me eigenlijk nauwelijks voorstellen maar als u het schrijft zal het wel waar zijn.
http://www.juridischloket.nl
Hoop dat u er verder mee komt dan de "centjes". De verhuurder is trouwens de verantwoordelijke persoon; hij heeft de opdracht tot verwijdering gegeven.

joke52
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2014 12:54

Re: asbest verwijderd

Ongelezen bericht door joke52 »

Ik ben ook al bezig met de bewoners comissie . Diegene die hier bezig zijn geweest zijn meteen ontslagen . Ik kon mijn ogen ook niet geloven toen ik thuis kwam maar heb een tablet vol met foto,s van alle schade maar mijn vraag is meer of ze zonder mijn toestemming mijn zolder spullen kunnen vernietigen

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: asbest verwijderd

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Het tweede topic waarbij de woningbouw absurd reageert m.b.t. asbest. Zolang het ergens zit kan het geen kwaad. Besmetting met asbest is sowieso een lachertje. Dat bestaat helemaal niet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: asbest verwijderd

Ongelezen bericht door tenormin »

handdoekindering schreef: Zolang het ergens zit kan het geen kwaad. Besmetting met asbest is sowieso een lachertje. Dat bestaat helemaal niet.
Nee, alleen werken met asbest; dat is wel gevaarlijk.

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: asbest verwijderd

Ongelezen bericht door handdoekindering »

tenormin schreef:
handdoekindering schreef: Zolang het ergens zit kan het geen kwaad. Besmetting met asbest is sowieso een lachertje. Dat bestaat helemaal niet.
Nee, alleen werken met asbest; dat is wel gevaarlijk.
Zeker. Maar ik vind het overdreven dat joke voordat de asbestsanering plaats vond niet gewoon al haar spulletjes mocht verplaatsen/verhuizen. Dan had ze alle zaken met herinneringswaarde kunnen redden. Nu komt het mij allemaal erg gecorceerd over van de bouwvereniging.

stofzuigertje

Re: asbest verwijderd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je asbest verwijder moet je besmette goederen soms ook vernietigen.

Als er asbest in een stoffen stoel of bankje is gekomen moet dat weg.
Maar ze moeten je wel schadeloos stellen en gezien dit verhaal is dit wel erg ruig werk.

Jammer dat je niet vooraf foto maakte van elke kamer en je kunt een schade claim maken voor alle vernielde dingen en de te late oplevering die te lang duurde.
Maak zelf een lijstje en een bedrag daar op dus niet hun voorstel accepteren.

joke52
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2014 12:54

Re: asbest verwijderd

Ongelezen bericht door joke52 »

De reden dat ik geen foto,s van te voren heb gemaakt is omdat er niemand in mijn huiskamer zou komen dat was de afspraak en met de schade zijn ze bezig daar heb ik wel alle foto,s van en ze hebben zelf zowel de bouwvereniging en het asbest bedrijf ook de foto,s en foto,s gemaakt maar mijn vraag is
Heb je als eigenaar zelf inspraak of er spullen worden vernietigd en kun je weigeren als ik het er niet mee eens bent het zijn wel mijn spullen

joke52
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2014 12:54

Re: asbest verwijderd

Ongelezen bericht door joke52 »

http://www.juridischloket.nl/
Dank voor deze link ik heb ze geraadpleegd

Gesloten