LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UITKERING GAK
Re: UITKERING GAK
Wat is het probleem of je aan het begin, midden of einde van de maand je geld krijgt? Je krijgt het toch?
Betaal je de factuur wat later. Of je moet wat minder uitgeven
Betaal je de factuur wat later. Of je moet wat minder uitgeven
Welk een onzinnig reactie.Onzin jonge mensen horen niet in de WAO ze weten niet meer wat werken is. Ik heb recht op dit onzin na je 60ste heb je pas recht op iets. Mensen die echt niet kunnen werken ok maar niet iemand die de hele dag op het forum schrijft zoals J.
Last van een traumatische jeugdervaring die werken heet?
Er bestaan ook jeugdigen die NIET kunnen werken, maar dit donders graag willen. die kunnen trouwens ook niet hun leven leiden zoals "normale" kinderen en leeftiijdsgenoten.
UWV is een samenvoeging van 5 uitkeringsinstanties, GAK, Cadans, SFB, USZO en GUO. Dat houdt in dat er 5 verschillende systemen tot 1 systeem omgebouwd moeten worden.
Iedere keer wordt er weer een stukje van de ingewikkelde puzzel in elkaar geschoven en worden werkprocessen aan elkaar aangepast.
Ik heb het vermoeden dat het in dit geval handelt om het op één lijn brengen van de uitkeringsdatum omdat het vanuit 1 systeem betaald moet gaan worden. Omdat het GAK veruit de grootste instantie van die 5 was zullen de cliënten van de andere 4 geïntegreerd moeten worden in het GAK systeem. Als het GAK als uitkeringsdatum de 25e hanteerde wordt dat nu dus voor iedereen gehanteerd.
Maar zoals hier al een aantal keren terecht is opgemerkt, iedereen heeft daar tijdig bericht van ontvangen.
Iedere keer wordt er weer een stukje van de ingewikkelde puzzel in elkaar geschoven en worden werkprocessen aan elkaar aangepast.
Ik heb het vermoeden dat het in dit geval handelt om het op één lijn brengen van de uitkeringsdatum omdat het vanuit 1 systeem betaald moet gaan worden. Omdat het GAK veruit de grootste instantie van die 5 was zullen de cliënten van de andere 4 geïntegreerd moeten worden in het GAK systeem. Als het GAK als uitkeringsdatum de 25e hanteerde wordt dat nu dus voor iedereen gehanteerd.
Maar zoals hier al een aantal keren terecht is opgemerkt, iedereen heeft daar tijdig bericht van ontvangen.
sommige mensen GUN je gewoon:
Duchene
Huntington
Multiple Sclerose
Posttraumatische Dystrofie
spina bifida
oid
Maar misschien is het hersengebrek van lieden die zich zo ongenuanceerd uitlaten over wao en wajong (RUILEN???) wel zo evident dat dit opweegt tegen een lichamelijk invalidiserende ziekte.....
las ik net ergens anders op dit forum: one thing you can't hide is when you're crippled inside!
Duchene
Huntington
Multiple Sclerose
Posttraumatische Dystrofie
spina bifida
oid
Maar misschien is het hersengebrek van lieden die zich zo ongenuanceerd uitlaten over wao en wajong (RUILEN???) wel zo evident dat dit opweegt tegen een lichamelijk invalidiserende ziekte.....
las ik net ergens anders op dit forum: one thing you can't hide is when you're crippled inside!
vergat ik nog!
En voor wat betreft het verschuiven van die betaaldatum: iemand zei: dan betaal je je rekeningen wat later....
als je een wajong hebt van 753,86 en je moet aan het AWBZ 456,90 betalen en van de rest moet je je verzekeringen (ook ziekenfonds) betalen, kleding, kapper, deeltaxi en sommige medicijnen ook nog, dan betekent een verschuiving van 10 dagen (wordt nu de 13de overgemaakt!!!) gewoon dat je je in de schulden moet steken en dat er een gat valt wat pas gedicht kan worden als er vakantiegeld komt!
En voor wat betreft het verschuiven van die betaaldatum: iemand zei: dan betaal je je rekeningen wat later....
als je een wajong hebt van 753,86 en je moet aan het AWBZ 456,90 betalen en van de rest moet je je verzekeringen (ook ziekenfonds) betalen, kleding, kapper, deeltaxi en sommige medicijnen ook nog, dan betekent een verschuiving van 10 dagen (wordt nu de 13de overgemaakt!!!) gewoon dat je je in de schulden moet steken en dat er een gat valt wat pas gedicht kan worden als er vakantiegeld komt!
ik heb een ww-uitkering en zit al bijna een jaar erin. ik ontving de mijne ook voor de 15e van de maand maar nu is dat tussen de 25ste en 30ste van de maand. als je wil weten wat de uiterste betaal datum van haar uitkering is kun je kijken op het site van de uwv.
en dan nog een reactie voor degene die het zonodig vinden om kritiek te uiten over het feit dat mevrouw een wajong uitkering heeft.
wie geeft jullie het recht om over een ander te oordelen. je kent hun situatie niet dus oordeel niet. ik hoop voor je dat jij nooit in zo'n situatie terecht komt.
het is geen pretje om te willen werken en dat niet te kunnen.
en dan nog een reactie voor degene die het zonodig vinden om kritiek te uiten over het feit dat mevrouw een wajong uitkering heeft.
wie geeft jullie het recht om over een ander te oordelen. je kent hun situatie niet dus oordeel niet. ik hoop voor je dat jij nooit in zo'n situatie terecht komt.
het is geen pretje om te willen werken en dat niet te kunnen.
Maak je niet druk, en reageer niet op verwijt van het GEPEUPEL, die niet weet zich te gedragen, totdat ze zelf een ongeluk krijgen met als gevolg een wao uitkering, dan schreeuwen ze het hardst en roepen om aandacht. dat is NL nu, waar je niet trots op hoeft te wezen
Ik zit al 16 jaar in de uitkering en leef meer op medische zuurstof dan op natuurlijke....nog vragen!!!!!
Nee bij mij komt het ook soms op de 11de of op de 13
dat veranderd soms heb ook een wajong uitkering
dat veranderd soms heb ook een wajong uitkering
strop dasje trekken zou ik zeggen.
iemand die mijn geld probeerd stop te zetten krijgt toch echt klappjes.
keurings arts of niet.
de eene week ben je zo ziek als een hond en de andere week ben je volgens kabinet balke-ellende zo gezond als een vis.
het is maar hoeveel **** je zelft wilt slikken.
soms moet je voor je zelf een grens trekken , en wee ohh wie er over heen stapt !!!
iemand die mijn geld probeerd stop te zetten krijgt toch echt klappjes.
keurings arts of niet.
de eene week ben je zo ziek als een hond en de andere week ben je volgens kabinet balke-ellende zo gezond als een vis.
het is maar hoeveel **** je zelft wilt slikken.
soms moet je voor je zelf een grens trekken , en wee ohh wie er over heen stapt !!!
En niet vergeten een herkeuring zonder uitzicht op werk .
Ze mogen mij best keuren maar niet om alleen maar je uitkering omlaag te gooien .Wel als er een keer echt werk wordt geboden voor iedereen maar dat komt er niet .
Het geld dat er wordt bespaart gaat weer ergens anders naar toe.
Soliciteer je en zeg je dat je wat mankeert dan is de reactie ineens negatief bij een werkgever terwijl het daarvoor nog anders was.
Maar ik wordt een beeje moe van om alles weer steeds uit te leggen waarom het nu echt om draait.
Ze mogen mij best keuren maar niet om alleen maar je uitkering omlaag te gooien .Wel als er een keer echt werk wordt geboden voor iedereen maar dat komt er niet .
Het geld dat er wordt bespaart gaat weer ergens anders naar toe.
Soliciteer je en zeg je dat je wat mankeert dan is de reactie ineens negatief bij een werkgever terwijl het daarvoor nog anders was.
Maar ik wordt een beeje moe van om alles weer steeds uit te leggen waarom het nu echt om draait.