LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezondheidsverklaring partnerpensioen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Romy1979
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2014 22:02

Gezondheidsverklaring partnerpensioen

Ongelezen bericht door Romy1979 »

Hallo,
Mijn partner bouwt pensioen op via NN. Hij is echter vergeten mij te registreren als partner voor partnerpensioen. Wij wonen samen met samenlevingscontract, al sinds 2008 en hebben een zoon van 4. Met dit samenlevingscontract heb ik hem bij mijn pensioenfonds wel weten aan te melden.

Nu wil hij mij alsnog registreren en NN vraagt nu om een gezondheidsverklaring van mijn vriend. Ik vind dit vreemd en zelf kunnen ze niet uitleggen waarom, behalve beleid.
Kan iemand mij uitleggen waarom dit moet?
Bedankt!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Gezondheidsverklaring partnerpensioen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

de logica lijkt mij: je woont al 4 jaar samen en hebt je nooit aangemeld. Nu "opeens"wel. Waarom? Achter hu bureau kunnen ze niet zien of er dringende gezondheids problemen zijn dat je er nu wel bij wilt horen... Als er geen problemen zijn dan snel invullen en opsturen.

Maar er zijn hier mensen die er veel meer van afweten dus misschien heb ik het mis. Het lijkt mij gewoon een geval om fraude te voorkomen.

Romy1979
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2014 22:02

Re: Gezondheidsverklaring partnerpensioen

Ongelezen bericht door Romy1979 »

Dank je wel voor het reageren.
Er zijn idd geen problemen, pure kwestie van vergeten. Maar ik kan dan de beredenering wel snappen.
Overigens zeg ik 2008, maar het is 2010, maar dat is natuurlijk nog steeds ruim 4 jaar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gezondheidsverklaring partnerpensioen

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij een pensioenverzekering kunnen vragen worden gesteld als je een heel hoog inkomen bent ( of een hoge salarisstijging), als je niet meteen na in dienst treding bent aangemeld of als je terugkomt op een eerdere keuze bij het partnerpensioen. Ze zien de (late) aanmelding van de partner blijkbaar als het terugkomen op de eerdere keuze om geen partnerpensioen te hebben.

Gesloten