LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afwijzing door leeftijd
-
Afwijzing door leeftijd
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum maar lees wel vaak mee. En ik zit met het volgende probleem.
Ik wil een huurwoning huren van een woningstichting, waar ik inmiddels ook veel wachttijd heb opgebouwd. Ik heb mijn zinnen gezet op een woning die eind dit jaar wordt aangeboden met een huurprijs die NU te hoog is voor huurtoeslag. (€395) vanaf januari 2015 is dit wel mogelijk vanwege het verhogen van de huurtoeslag grens. (Naar €403)
Toch wil de woningstichting mij niet meenemen in de loting omdat ik op dit moment nog geen 23 ben en geen gebruik kan maken van huurtoeslag. Is het toegestaan dat zij mij nu weigeren op basis van leeftijd? Ook al zou je het wel kunnen betalen? (En de overbrugging nog geen halve maand is)
Ik ben nieuw op dit forum maar lees wel vaak mee. En ik zit met het volgende probleem.
Ik wil een huurwoning huren van een woningstichting, waar ik inmiddels ook veel wachttijd heb opgebouwd. Ik heb mijn zinnen gezet op een woning die eind dit jaar wordt aangeboden met een huurprijs die NU te hoog is voor huurtoeslag. (€395) vanaf januari 2015 is dit wel mogelijk vanwege het verhogen van de huurtoeslag grens. (Naar €403)
Toch wil de woningstichting mij niet meenemen in de loting omdat ik op dit moment nog geen 23 ben en geen gebruik kan maken van huurtoeslag. Is het toegestaan dat zij mij nu weigeren op basis van leeftijd? Ook al zou je het wel kunnen betalen? (En de overbrugging nog geen halve maand is)
Re: Afwijzing door leeftijd
Ben je al een keer naar het kantoor van de woningstichting geweest om hierover te praten?
Regels zijn er niet voor niets..hoe simpel kan het zijn?
-
De huurtoeslaggrens is toch 699 euro?
-
@bob, klopt ook , echter onder de 23 jr geldt de grens van om en nabij de €390.
Toch wordt ook gekeken naar verder inkomen om in aanmerking te komen uiteraard.
@TS , je kunt toch gewoon evengoed reageren? Zonder vooralsnog huurtoeslag aan te vragen?
Of wordt de woning expliciet voor jongeren boven de 23 aangeboden?
Toch wordt ook gekeken naar verder inkomen om in aanmerking te komen uiteraard.
@TS , je kunt toch gewoon evengoed reageren? Zonder vooralsnog huurtoeslag aan te vragen?
Of wordt de woning expliciet voor jongeren boven de 23 aangeboden?
-
Heb je hier al met de wbv contact over gehad, en zo ja, wat zeggen ze?Marliesdejonge schreef:Hallo,
Overigens denk ik dat je twee dingen door elkaar gooit: wachttijd en loting. Bij een loting heb je geen wachttijd nodig, iedereen maakt evenveel kans.
-
Ik heb een mail naar de woningstichting gestuurd, maar ze zeiden dat het niet mogelijk is om op die studio te reageren. Toch is hij niet geblokkeerd, moet ik dan maar wachten tot ze erachter komen? Of ze me dan bij de reacties er tussen uit halen?
Ik ga morgen even op het kantoor langs. Misschien zijn ze zelf nog niet op de hoogte van de wijzigingen?
Ik ga morgen even op het kantoor langs. Misschien zijn ze zelf nog niet op de hoogte van de wijzigingen?
-
Ik zou gewoon reageren , het is een loting hè?
Wanneer word je dan 23? Als ik dat al mag vragen......
Wanneer word je dan 23? Als ik dat al mag vragen......
-
Loting en wachttijd heb ik inderdaad door elkaar gehaald.
Het werkt op basis van een puntensysteem.
Ik wordt over 1,5 jaar 23. Maar ik zag dat voor 2015 de huurtoeslaggrenzen worden verhoogd (zoals eigenlijk elk jaar). De grens van 18-23 gaat dus van 390 naar 403. Dan zal de studio dus nog onder de grens vallen.
Ik wordt over 1,5 jaar 23. Maar ik zag dat voor 2015 de huurtoeslaggrenzen worden verhoogd (zoals eigenlijk elk jaar). De grens van 18-23 gaat dus van 390 naar 403. Dan zal de studio dus nog onder de grens vallen.
Weet je dat zeker van die studio? Best kans dat die mee stijgt in huur prijs.Marliesdejonge schreef:Loting en wachttijd heb ik inderdaad door elkaar gehaald.
Om antwoord te geven op je vraag. Discriminatie op basis van leeftijd is verboden. Hoe jij de huur betaald is jouw zaak.
-
olaf79 schreef:Weet je dat zeker van die studio? Best kans dat die mee stijgt in huur prijs.Marliesdejonge schreef:Loting en wachttijd heb ik inderdaad door elkaar gehaald.
Om antwoord te geven op je vraag. Discriminatie op basis van leeftijd is verboden. Hoe jij de huur betaald is jouw zaak.
De studio's zijn nieuwbouw en worden volgende week opgeleverd. Ik neem aan dat ze niet na 2 week dan alweer de huur mogen verhogen?