LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:
rozemarijntje schreef:
Bedoelhet niet rot,maar denk dat je ook even in de reiswereld van heden moet duiken..
Chartervluchten,mogen altijd ,verandert worden...
Ale voorwaardes van organisaties staat het..
.....
Lees zo en zo het internet eens beginnen anvr etc
Waar kan ik In de ANVR voorwaarden het verschil tussen lijn- en chartervlucht dan lezen?
Waarom moet dat in de ANVR voorwaarden staan? Er staan wel meer voor de hand liggende zaken niet in de ANVR voorwaarden. Lijnvluchten hebben een vast schema, en charters worden ingedeeld in de gaten van het vaste schemas. Soms valt het dan mee, soms valt het tegen.

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:Waarom moet dat in de ANVR voorwaarden staan?
..aangesloten bedrijven mogen bij mijn weten geen aanvullende bepalingen hanteren, die ongunstiger voor de consument zijn dan de ANVR voorwaarden.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Har06 »

16again schreef:
GJvdZ schreef:Waarom moet dat in de ANVR voorwaarden staan?
..aangesloten bedrijven mogen bij mijn weten geen aanvullende bepalingen hanteren, die ongunstiger voor de consument zijn dan de ANVR voorwaarden.
er is helemaal niets ten nadele van de klant, bij een charter mij boeken is nu eenmaal accepteren van ongunstige zijnde of nog ongunstigere vluchttijden, soms krijg je een van Corendon een coulance aangeboden

Dirkie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Dirkie »

Josephien12 schreef:Een reden te meer om maatschappijen te dwingen om of geen tijden meer te geven of zich eraan te houden als ze wel tijden weergeven. Nu is het allemaal iets te gemakkelijk.
Misschien wordt het eens tijd, dan consumenten beseffen dat alles zelf boeken via internet zonder tussenkomst van een reisburo misschien wel makkelijker en goedkoper is, maar ook, dat je zelf verantwoordelijk bent voor het lezen van de kleine lettertjes enz enz. Bij het reisburo (wat niemand meer nodig schijnt te hebben tegenwoordig) werd mij dit soort zaken altijd verteld tijdens het boeken. En dan is het ook niet nodig om topic 576 te openen over (on)gunstige vliegtijden enz enz.
En voor mijn laatste stedentrip naar Londen was ik maar wat blij dat ik bij het reisburo geboekt heb. Zelf kon ik namelijk alleen maar ongunstige vliegtijden kiezen, maar bij het reisburo konden ze uit veel meer tijden kiezen, die veel gunstiger waren en exact hetzelfde kosten.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Har06 »

Dirkie schreef:
Josephien12 schreef:Een reden te meer om maatschappijen te dwingen om of geen tijden meer te geven of zich eraan te houden als ze wel tijden weergeven. Nu is het allemaal iets te gemakkelijk.
Misschien wordt het eens tijd, dan consumenten beseffen dat alles zelf boeken via internet zonder tussenkomst van een reisburo misschien wel makkelijker en goedkoper is, maar ook, dat je zelf verantwoordelijk bent voor het lezen van de kleine lettertjes enz enz. Bij het reisburo (wat niemand meer nodig schijnt te hebben tegenwoordig) werd mij dit soort zaken altijd verteld tijdens het boeken. En dan is het ook niet nodig om topic 576 te openen over (on)gunstige vliegtijden enz enz.
En voor mijn laatste stedentrip naar Londen was ik maar wat blij dat ik bij het reisbureau geboekt heb. Zelf kon ik namelijk alleen maar ongunstige vliegtijden kiezen, maar bij het reisbureau konden ze uit veel meer tijden kiezen, die veel gunstiger waren en exact hetzelfde kosten.
Echt een nonsens verhaal, bij D Reizen gezeten waar een dame het internet afstruinde op haar pc en ik op m,n phone, we kregen dezelfde sites te zien met dezelfde prijzen, niemand gelooft toch dat een reisbureau kleine lettertjes gaat uitvogelen?, bij calamiteit wassen ze in handen in onschuld en verwijzen naar de touroperator :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Van het weekrnd trouwens krant gelezen,het is maar waarschuwing.
Mensen die los boeken,vlucht en hotel...vallen niet onder garantiefonds!
Google even als je precies wilt wetenstond volgens mij za in de krant..


En idd ga ook niet voor de 150.000 ste keer vliegtijden,charter en lijndiensten uitleggen.

Dirkie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Dirkie »

Har06 schreef:
Dirkie schreef:
Josephien12 schreef:Een reden te meer om maatschappijen te dwingen om of geen tijden meer te geven of zich eraan te houden als ze wel tijden weergeven. Nu is het allemaal iets te gemakkelijk.
Misschien wordt het eens tijd, dan consumenten beseffen dat alles zelf boeken via internet zonder tussenkomst van een reisburo misschien wel makkelijker en goedkoper is, maar ook, dat je zelf verantwoordelijk bent voor het lezen van de kleine lettertjes enz enz. Bij het reisburo (wat niemand meer nodig schijnt te hebben tegenwoordig) werd mij dit soort zaken altijd verteld tijdens het boeken. En dan is het ook niet nodig om topic 576 te openen over (on)gunstige vliegtijden enz enz.
En voor mijn laatste stedentrip naar Londen was ik maar wat blij dat ik bij het reisbureau geboekt heb. Zelf kon ik namelijk alleen maar ongunstige vliegtijden kiezen, maar bij het reisbureau konden ze uit veel meer tijden kiezen, die veel gunstiger waren en exact hetzelfde kosten.
Echt een nonsens verhaal, bij D Reizen gezeten waar een dame het internet afstruinde op haar pc en ik op m,n phone, we kregen dezelfde sites te zien met dezelfde prijzen, niemand gelooft toch dat een reisbureau kleine lettertjes gaat uitvogelen?, bij calamiteit wassen ze in handen in onschuld en verwijzen naar de touroperator :mrgreen:
Ik zou dan toch eens een ander reisburo proberen. Ik schreef ook niet, dat ik niet dezelfde prijzen zag. De dame van het reisburo zag alleen meer vlucht combinaties, die ik niet zag. Zij kon bv. nog kiezen voor vroeg heen en laat terug en die keuze kon ik nergens meer maken. En ik zat er zelf bij, dus het is geen nonsens verhaal.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Har06 »

Dirkie schreef:
Har06 schreef:
Dirkie schreef:[quote="Josephien1
En voor mijn laatste stedentrip naar Londen was ik maar wat blij dat ik bij het reisbureau geboekt heb. Zelf kon ik namelijk alleen maar ongunstige vliegtijden kiezen, maar bij het reisbureau konden ze uit veel meer tijden kiezen, die veel gunstiger waren en exact hetzelfde kosten.
Echt een nonsens verhaal, bij D Reizen gezeten waar een dame het internet afstruinde op haar pc en ik op m,n phone, we kregen dezelfde sites te zien met dezelfde prijzen, niemand gelooft toch dat een reisbureau kleine lettertjes gaat uitvogelen?, bij calamiteit wassen ze in handen in onschuld en verwijzen naar de touroperator :mrgreen:
Ik zou dan toch eens een ander reisburo proberen. Ik schreef ook niet, dat ik niet dezelfde prijzen zag. De dame van het reisburo zag alleen meer vlucht combinaties, die ik niet zag. Zij kon bv. nog kiezen voor vroeg heen en laat terug en die keuze kon ik nergens meer maken. En ik zat er zelf bij, dus het is geen nonsens verhaal.
echt nonsens, bij chartervluchten staan de heen en retourvluchten een jaar vast er valt niets te jongleren met tijdmogelijkheden, wel als je lijndiensten boekt :oops:

Dirkie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Dirkie »

Har06 schreef:
Dirkie schreef:
Har06 schreef:Echt een nonsens verhaal, bij D Reizen gezeten waar een dame het internet afstruinde op haar pc en ik op m,n phone, we kregen dezelfde sites te zien met dezelfde prijzen, niemand gelooft toch dat een reisbureau kleine lettertjes gaat uitvogelen?, bij calamiteit wassen ze in handen in onschuld en verwijzen naar de touroperator :mrgreen:
Ik zou dan toch eens een ander reisburo proberen. Ik schreef ook niet, dat ik niet dezelfde prijzen zag. De dame van het reisburo zag alleen meer vlucht combinaties, die ik niet zag. Zij kon bv. nog kiezen voor vroeg heen en laat terug en die keuze kon ik nergens meer maken. En ik zat er zelf bij, dus het is geen nonsens verhaal.
echt nonsens, bij chartervluchten staan de heen en retourvluchten een jaar vast er valt niets te jongleren met tijdmogelijkheden, wel als je lijndiensten boekt :oops:
En laat die stedentrip nu met een lijndienst uitgevoerd worden. Eerst denken voordat je iemand gaat beschuldigen van het schrijven van nonsens (en die persoon dus eigenlijk voor leugenaar uitmaakt)

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Even voor de duidelijkheid Chartervluchten staan nooit vast, en kunnen 1 dag van te voren nog gewijzigd worden.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Josephien12 »

F.van Holten schreef:Even voor de duidelijkheid Chartervluchten staan nooit vast, en kunnen 1 dag van te voren nog gewijzigd worden.
Dus dan ook maar niet meer mensen lokken met gunstige tijden.
rozemarijntje schreef: En idd ga ook niet voor de 150.000 ste keer vliegtijden,charter en lijndiensten uitleggen.
Dan ook maar beter niet meer reageren, dan hoef ik niet voor de 150.001 uitleggen wat misleiding is

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:
GJvdZ schreef:Waarom moet dat in de ANVR voorwaarden staan?
..aangesloten bedrijven mogen bij mijn weten geen aanvullende bepalingen hanteren, die ongunstiger voor de consument zijn dan de ANVR voorwaarden.
Dit zijn geen aanvullende bepalingen. Dit soort zaken is inherent aan het concept "chartervlucht". Of moeten ze er ook in gaan zetten dat in sommige landen geen frikandellen te koop zijn? Dat is voor sommige consumenten ook ongunstiger dan de situatie hier.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Juist ja »

Reisorganisaties zouden mensen die een bedrijf wegens gewijzigde vluchttijden op de diverse fora uitmaken voor van alles en nog wat eens aan moeten klagen wegens laster. Het is toch te gek voor woorden dat bedrijven vele malen zwart worden gemaakt op dit forum als de vluchttijden wijzigen? Termen als 'oplichting' zijn eerder regel dan uitzondering.

Lees je eerst eens in voordat je een vakantie boekt of een bedrijf publiekelijk aan de schandpaal nagelt. Het internet 'vergeet' niets en dit soort klachten blijven in Google naar boven komen terwijl een bedrijf zich gewoon netjes aan de voorwaarden houdt die door externe instanties (ANVR) worden voorgeschreven.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Juist ja schreef:Reisorganisaties zouden mensen die een bedrijf wegens gewijzigde vluchttijden op de diverse fora uitmaken voor van alles en nog wat eens aan moeten klagen wegens laster. Het is toch te gek voor woorden dat bedrijven vele malen zwart worden gemaakt op dit forum als de vluchttijden wijzigen? Termen als 'oplichting' zijn eerder regel dan uitzondering.

Lees je eerst eens in voordat je een vakantie boekt of een bedrijf publiekelijk aan de schandpaal nagelt. Het internet 'vergeet' niets en dit soort klachten blijven in Google naar boven komen terwijl een bedrijf zich gewoon netjes aan de voorwaarden houdt die door externe instanties (ANVR) worden voorgeschreven.
Ja heel juist + 1

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Josephien12 »

F.van Holten schreef:
Juist ja schreef:Reisorganisaties zouden mensen die een bedrijf wegens gewijzigde vluchttijden op de diverse fora uitmaken voor van alles en nog wat eens aan moeten klagen wegens laster. Het is toch te gek voor woorden dat bedrijven vele malen zwart worden gemaakt op dit forum als de vluchttijden wijzigen? Termen als 'oplichting' zijn eerder regel dan uitzondering.

Lees je eerst eens in voordat je een vakantie boekt of een bedrijf publiekelijk aan de schandpaal nagelt. Het internet 'vergeet' niets en dit soort klachten blijven in Google naar boven komen terwijl een bedrijf zich gewoon netjes aan de voorwaarden houdt die door externe instanties (ANVR) worden voorgeschreven.
Ja heel juist + 1
Onjuist, -1

Het wordt eens tijd dat die rare voorwaarden gewijzigd worden.

Als ik naar de dealer ga en ik bestel een gele renault dan accepteren we het ook niet als in de voorwaarden van de koop staat: Bij aflevering kan de kleur gewijzigd zijn.

angel1978
Berichten: 11076
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als in de voorwaarden staat dat de auto waarschijnlijk geel is, maar dat de kleur kan wijzigen, maar dat dat wel betekent dat de prijs ongeveer een kwart of minder is van de originele prijs ( afhankelijk van aanbod op dat moment ), dan lijkt me dat niet meer dan normaal...

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Ja, en als je er een miljoen euro bij toe krijgt ook.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Josephien12 schreef:Ja, en als je er een miljoen euro bij toe krijgt ook.
U heeft grooooot onzinnig gelijk, Pfffffffff... maar
Het is nu eenmaal zo, en niet anders, nooit meer vliegen bij ongunstige tijden is het enigste.

Prettige avond.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Har06 »

A V bij charter mij?? algemeen bekend dat goedkope charter firma,s a la Corendon etc etc hun vliegtijden aanpassen aan hun belangen, ook niets mis mee, ik weet dat als ik bij ze boek en zit ook niet te emmeren over 6 of 7 van de 8 vakantiedagen , all in the game :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door sjohie »

Josephien12 schreef:
F.van Holten schreef:
Juist ja schreef:Reisorganisaties zouden mensen die een bedrijf wegens gewijzigde vluchttijden op de diverse fora uitmaken voor van alles en nog wat eens aan moeten klagen wegens laster. Het is toch te gek voor woorden dat bedrijven vele malen zwart worden gemaakt op dit forum als de vluchttijden wijzigen? Termen als 'oplichting' zijn eerder regel dan uitzondering.

Lees je eerst eens in voordat je een vakantie boekt of een bedrijf publiekelijk aan de schandpaal nagelt. Het internet 'vergeet' niets en dit soort klachten blijven in Google naar boven komen terwijl een bedrijf zich gewoon netjes aan de voorwaarden houdt die door externe instanties (ANVR) worden voorgeschreven.
Ja heel juist + 1
Onjuist, -1

Het wordt eens tijd dat die rare voorwaarden gewijzigd worden.

Als ik naar de dealer ga en ik bestel een gele renault dan accepteren we het ook niet als in de voorwaarden van de koop staat: Bij aflevering kan de kleur gewijzigd zijn.
Dus dan koop je die renault niet. Als je dat wel doet, ga je akkoord met de voorwaarden, zoals ook hier gebeurd is. :wink: En dan kan die renault niet mosterdgeel, maar kanariegeel zijn, net zoals hier de voorwaardelijke vertrektijd iets gewijzigd is.

Gesloten