LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
Hallo,
Ik heb op 24 September een iPhone 6 64GB ter waarde van €800,- besteld bij de online shop van The Phonehouse. Ik kwam er een week later achter dat ik deze telefoon gewoon zo af kon halen bij de Apple Store in Amsterdam. Omdat ik deze telefoon graag zo snel mogelijk wilde hebben, heb ik mijn bestelling bij The Phonehouse geannuleerd via de klantenservice. Dit was volgens de medewerkster geen probleem en mijn betaalde bedrag (€805,-) zou binnen twee weken netjes teruggestort zijn op mijn rekening.
Tot op heden heb ik nog helemaal niks ontvangen van The Phonehouse. Ik heb al meerdere malen contact gehad via de mail en al zeker een keer of vijf met de klantenservice aan de telefoon gehangen.
Persoonlijk vind ik dit een zeer kwalijke zaak waarvan ik niet zo goed weet hoe dit nou het beste op te lossen.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en misschien dat ik op deze manier wat advies kan winnen om mijn geld zo snel mogelijk terug te halen.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Mvg,
Mark
Ik heb op 24 September een iPhone 6 64GB ter waarde van €800,- besteld bij de online shop van The Phonehouse. Ik kwam er een week later achter dat ik deze telefoon gewoon zo af kon halen bij de Apple Store in Amsterdam. Omdat ik deze telefoon graag zo snel mogelijk wilde hebben, heb ik mijn bestelling bij The Phonehouse geannuleerd via de klantenservice. Dit was volgens de medewerkster geen probleem en mijn betaalde bedrag (€805,-) zou binnen twee weken netjes teruggestort zijn op mijn rekening.
Tot op heden heb ik nog helemaal niks ontvangen van The Phonehouse. Ik heb al meerdere malen contact gehad via de mail en al zeker een keer of vijf met de klantenservice aan de telefoon gehangen.
Persoonlijk vind ik dit een zeer kwalijke zaak waarvan ik niet zo goed weet hoe dit nou het beste op te lossen.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en misschien dat ik op deze manier wat advies kan winnen om mijn geld zo snel mogelijk terug te halen.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Mvg,
Mark
Re: The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
Ik heb net weer even contact gehad met de klantenservice van The Phonehouse en nu blijkt dat deze klantenservice is overgenomen door een derde partij, die de gegevens van "oude" klanten niet tot haar beschikking heeft. Op deze manier wordt het voor mij dus onmogelijk gemaakt om iemand telefonisch over deze zaak te spreken, waardeloos als je het mij vraagt.
Re: The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
dat is inderdaad niet correct, het bedrag had inmiddels al lang bij u terug moeten zijn. Stel ze schriftelijk in gebreke, geef ze een laatste termijn om het geld nog terug te betalen. Hierna kunt u het uit handen geven aan een incassobureau.
Doe dit alles wel schriftelijk zodat u ook een dossier heeft over de door u genomen stappen.
wanneer heeft u trouwens geannuleerd?
Ze hebben een webcare die actief is hier op dit forum, hopelijk geven die nog een reactie
Doe dit alles wel schriftelijk zodat u ook een dossier heeft over de door u genomen stappen.
wanneer heeft u trouwens geannuleerd?
Ze hebben een webcare die actief is hier op dit forum, hopelijk geven die nog een reactie
Re: The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
Beste Berndv,
Allereerst bedankt voor uw reactie. Ik zat zelf te denken om de geschillencommissie in te schakelen, heeft u enig idee of dit een verstandig plan is? ik heb hier (gelukkig) geen ervaringen mee...
Ik heb The Phonehouse in principe al schriftelijk in gebreke gesteld dmv. het klachtenformulier op hun website.
Allereerst bedankt voor uw reactie. Ik zat zelf te denken om de geschillencommissie in te schakelen, heeft u enig idee of dit een verstandig plan is? ik heb hier (gelukkig) geen ervaringen mee...
Ik heb The Phonehouse in principe al schriftelijk in gebreke gesteld dmv. het klachtenformulier op hun website.
Re: The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
Ik heb de annulering telefonisch gedaan en weet hierdoor niet meer de exacte datum, maar dit was ongeveer 1,5 week na de besteldatum van 24 september.
Laten we hopen dat de webcare van The Phonehouse snel reageert en het oplost, ik zit er niet op te wachten om verdere stappen te ondernemen om mijn geld terug te halen eerlijk gezegd.
Laten we hopen dat de webcare van The Phonehouse snel reageert en het oplost, ik zit er niet op te wachten om verdere stappen te ondernemen om mijn geld terug te halen eerlijk gezegd.
Re: The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
Geld terugboeken duurt gemiddeld 4 a 6 weken.Nijhuis88 schreef:Ik heb de annulering telefonisch gedaan en weet hierdoor niet meer de exacte datum, maar dit was ongeveer 1,5 week na de besteldatum van 24 september.
Laten we hopen dat de webcare van The Phonehouse snel reageert en het oplost, ik zit er niet op te wachten om verdere stappen te ondernemen om mijn geld terug te halen eerlijk gezegd.
Een annulering doen via de phone en geen annuleringsdatum fixeren ?.
Geef ze de tijd om de annulering (als je al kunt annuleren na 1,4-2 weken) vlg hun administratie voorwaarden rond te breien, Ts is diegene die annuleert en een derde partij tot ongevraagd werk verplicht
Re: The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
Beste Har06,
Makkelijk rekensommetje: ik heb mijn bestelling op zijn langst 2 weken na bestelling geannuleerd, dit wil zeggen ongeveer 8 oktober. het is nu 17 december, ongeveer 12 weken later dus! en dit staat nog helemaal los van het feit dat er binnen 2 weken gestort moet zijn.
Makkelijk rekensommetje: ik heb mijn bestelling op zijn langst 2 weken na bestelling geannuleerd, dit wil zeggen ongeveer 8 oktober. het is nu 17 december, ongeveer 12 weken later dus! en dit staat nog helemaal los van het feit dat er binnen 2 weken gestort moet zijn.
Re: The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
Inderdaad annuleren koop op afstand is gewoon Max 14 dagen. Dat bedrijven daar nu nog steeds hun administratie niet op hebben ingericht is jammer, maar gewoon wetgeving. Ts had de telefoon ook eerst in ontvangst kunnen nemen en daarna terugsturen, komt op hetzelfde neer.Har06 schreef:Geld terugboeken duurt gemiddeld 4 a 6 weken.Nijhuis88 schreef:Ik heb de annulering telefonisch gedaan en weet hierdoor niet meer de exacte datum, maar dit was ongeveer 1,5 week na de besteldatum van 24 september.
Laten we hopen dat de webcare van The Phonehouse snel reageert en het oplost, ik zit er niet op te wachten om verdere stappen te ondernemen om mijn geld terug te halen eerlijk gezegd.
Een annulering doen via de phone en geen annuleringsdatum fixeren ?.
Geef ze de tijd om de annulering (als je al kunt annuleren na 1,4-2 weken) vlg hun administratie voorwaarden rond te breien, Ts is diegene die annuleert en een derde partij tot ongevraagd werk verplicht
Re: The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
Misschien een domme vraag, maar hoe kon jij op de 24e eentje kopen, als ze pas op 27 september zijn begonnen met verkopen van het toestel in de Benelux?Nijhuis88 schreef:Hallo,
Ik heb op 24 September een iPhone 6 64GB ter waarde van €800,- besteld bij de online shop van The Phonehouse. Ik kwam er een week later achter dat ik deze telefoon gewoon zo af kon halen bij de Apple Store in Amsterdam. Omdat ik deze telefoon graag zo snel mogelijk wilde hebben, heb ik mijn bestelling bij The Phonehouse geannuleerd via de klantenservice. Dit was volgens de medewerkster geen probleem en mijn betaalde bedrag (€805,-) zou binnen twee weken netjes teruggestort zijn op mijn rekening.
Tot op heden heb ik nog helemaal niks ontvangen van The Phonehouse. Ik heb al meerdere malen contact gehad via de mail en al zeker een keer of vijf met de klantenservice aan de telefoon gehangen.
Persoonlijk vind ik dit een zeer kwalijke zaak waarvan ik niet zo goed weet hoe dit nou het beste op te lossen.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en misschien dat ik op deze manier wat advies kan winnen om mijn geld zo snel mogelijk terug te halen.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Mvg,
Mark
Re: The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
Preorder heet zoietssjohie schreef: Misschien een domme vraag, maar hoe kon jij op de 24e eentje kopen, als ze pas op 27 september zijn begonnen met verkopen van het toestel in de Benelux?
Nijhuis88 schreef:Ik heb op 24 September een iPhone 6 64GB ter waarde van €800,- besteld bij de online shop van The Phonehouse.
Re: The Phonehouse betaalt geannuleerde order niet terug
Update: Ik ben zojuist gebeld door een vriendelijke medewerkster van The Phonehouse die haar excuses meerdere malen heeft aangeboden en er persoonlijk voor gaat zorgen dat ik mijn geld zo snel als mogelijk terug heb. Er schijnt een storing geweest te zijn in het betaalsysteem waardoor mijn terugbetaling deze vertraging heeft opgelopen. Er is mij belooft dat as. maandag het geld wordt overgemaakt en dat ik het dus dinsdag, uiterlijk woensdag weer terug heb.
Mark
Mark