LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oxxio boete 125,00
-
Re: oxxio boete 125,00
Dat is een goed bedoelde maar slechte tip Eddy. Zonde van die 12,50 en het lost niets op. En ik kan het weten want ik volg Oxxio al vele jaren. Ik heb het zelf met ze aan de stok gehad. Dit heb ik opgelost gekregen door een geschil tegen ze aan te spannen bij de www.sgc.nl
Ik moet zeker toegeven dat ik met Oxxio geen ervaring heb. Meestal werkt het wel even de bureaucratie te doorbreken, niet altijd, dat geef ik meteen toe.Bob Schurkjens schreef:Dat is een goed bedoelde maar slechte tip Eddy. Zonde van die 12,50 en het lost niets op. En ik kan het weten want ik volg Oxxio al vele jaren. Ik heb het zelf met ze aan de stok gehad.
Geschillencommissie is altijd een beter plan dan de rechter. Veel goedkoper, dus enorm goede tip.
Maar wel eerst altijd het bedrijf zelf aanschrijven. Beter onderling eruit komen. De Geschillencommissie is een stap tussen zelf doen en en rechter in. Wel een hele goede tip!
-
nog geen berichtje van Oxxio na e-mail gestuurd te hebbene-chec schreef:Beste Oxxio-medewerker,
Wat is uw mening over dit probleem van één van uw klanten ?
Ik ben daar heel benieuwd naar.
Met vriendelijke groet,
e-chec
-
nog niet's gehoord Oxxio wel e-mail verstuurt maar geen reakie het is nu 18 dec 2014deoxxiomedewerker schreef:Beste msdakota1958,
Uit uw bericht begrijp ik dat Oxxio u voor twee adressen van gas en stroom voorziet. Tot een andere conclusie kan ik niet komen, aangezien het niet mogelijk is om twee keer een aanmelding te doen voor één adres. De tweede aanmelding valt automatisch uit, indien er sprake is van een actieve levering / overeenkomst.
Het is wel mogelijk dat u een verhuizing heeft doorgegeven en de levering op het oude adres heeft gehandhaafd. Dit komt soms voor als er sprake is van een koopwoning, waarbij de oude woning nog niet is verkocht. Zo een overgangsregeling is maar voor maximaal drie maanden geldig.
Uiteraard zoeken we dit graag verder voor u uit. Als u niet meer op het ene adres woont en u heeft daar uw eindstanden voor doorgegeven, dan moeten we dit goed voor u oplossen. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw klantgegevens te e-mailen samen met een referentie naar dit bericht, naar [email protected]?
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
-
Oxxio Webcare post hier alleen maar berichten om een goede indruk te maken naar meelezers en dus potentiële Oxxio-klanten toe. Problemen oplossen is er verder niet bij. Dit is hun manier van werken. Ze hebben het altijd al zo gedaan.
Reactie naar Oxxio. Bovenstaande aanhalen en dan:msdakota1958 schreef:Uiteraard zoeken we dit graag verder voor u uit. Als u niet meer op het ene adres woont en u heeft daar uw eindstanden voor doorgegeven, dan moeten we dit goed voor u oplossen. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw klantgegevens te e-mailen samen met een referentie naar dit bericht, naar [email protected]?
U heeft inmiddels door dat het twee adressen betreft. Ik woon niet meer op het oude adres, maar ik wil wel graag dat de levering daar door u blijft. Op het nieuwe adres wil ik ook graag levering van u. Ik begrijp niet dat ik een boete krijg als ik juist u op beide adressen als voorkeurs-leverancier kies. Ik had immers prima ervaringen met u als leverancier en daarom koos ik ook juist voor u als leverancier op mijn nieuwe adres, Gaarne op beide adressen leveren en de onterechte boete opzij schuiven.
Dan beide adressen noemen, met vriendelijke groet, en afsluiten met naam, e-mail adres en telefoonnummer. Als u gebruiks/klantennummer heeft, die ook vermelden per adres.
Ik heb deze ellende ook meegemaakt voor een huis dat ik had geërft en in de verkoop stond. Ik heb het toen anders opgelost, maar zelfs dat met heel veel moeite. Die situaties zitten gewoon niet in hun automatiseringsp-systeem en de meeste werknemers zijn niet van zin het even handig op te lossen.
Waarvan akte. Veel leveranciers struinen de fora af en vragen dan naar al je gegevens. Daarmee geef je anonimiteit op. Ze weten dan wie Bob Schurkjens is, of wie Eddy123 is, en vervolgens doen ze niks om het op te lossen. Mijn advies: nooit reageren op webcare, of hoe ze zich ook noemen, via sociale media of via fora. Laat ze het maar gewoon oplossen volgens de reguliere weg.Bob Schurkjens schreef:Oxxio Webcare post hier alleen maar berichten om een goede indruk te maken naar meelezers en dus potentiële Oxxio-klanten toe. Problemen oplossen is er verder niet bij. Dit is hun manier van werken. Ze hebben het altijd al zo gedaan.
-
- Contacteer:
Beste msdakota1958 (en anderen),
Excuses voor de late reactie. Wij hebben de e-mail in goede orde ontvangen. Het volgende is er gebeurd.
U (of uw partner) heeft zich voor uw nieuwe woning opnieuw aangemeld. Hierdoor had u onder uw oude klantnummer een contract voor uw woning die nog niet is verkocht en een nieuw klantnummer voor de woning waar u nu woonachtig bent.
Vervolgens realiseerde u zich dat u in de bovenstaande situatie een boete moet betalen voor uw oude adres, aangezien deze overeenkomst loopt tot 2016. Hierna heeft u een verhuizing doorgegeven onder uw oude klantnummer, waardoor de levering op het nieuw klantnummer werd beëindigd en hervat onder uw oude klantnummer.
Na al deze wijzigingen werd het nogal onoverzichtelijk. Onze klantenservice heeft vervolgens als oplossing de hele situatie rechtgetrokken. U heeft nu een lopende overeenkomst op uw oude adres, waarvan de woning nog moet worden verkocht. Uw voorschotbedragen op dit adres zijn op een minimum gezet, aangezien u daar niet meer woonachtig bent.
Daarnaast loopt uw nieuwe overeenkomst onder het nieuwe klantnummer door op uw nieuwe adres. Er zullen verder geen boetes in rekening worden gebracht.
Wel wil ik u (en anderen) adviseren om in de toekomst niet een nieuwe aanmelding aan te vragen en kort daarna een verhuizing door te geven. Hier ontstaan, gelukkig niet onoverkoombare, problemen door.
Ik ga er vanuit u hiermee volledig te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
Excuses voor de late reactie. Wij hebben de e-mail in goede orde ontvangen. Het volgende is er gebeurd.
U (of uw partner) heeft zich voor uw nieuwe woning opnieuw aangemeld. Hierdoor had u onder uw oude klantnummer een contract voor uw woning die nog niet is verkocht en een nieuw klantnummer voor de woning waar u nu woonachtig bent.
Vervolgens realiseerde u zich dat u in de bovenstaande situatie een boete moet betalen voor uw oude adres, aangezien deze overeenkomst loopt tot 2016. Hierna heeft u een verhuizing doorgegeven onder uw oude klantnummer, waardoor de levering op het nieuw klantnummer werd beëindigd en hervat onder uw oude klantnummer.
Na al deze wijzigingen werd het nogal onoverzichtelijk. Onze klantenservice heeft vervolgens als oplossing de hele situatie rechtgetrokken. U heeft nu een lopende overeenkomst op uw oude adres, waarvan de woning nog moet worden verkocht. Uw voorschotbedragen op dit adres zijn op een minimum gezet, aangezien u daar niet meer woonachtig bent.
Daarnaast loopt uw nieuwe overeenkomst onder het nieuwe klantnummer door op uw nieuwe adres. Er zullen verder geen boetes in rekening worden gebracht.
Wel wil ik u (en anderen) adviseren om in de toekomst niet een nieuwe aanmelding aan te vragen en kort daarna een verhuizing door te geven. Hier ontstaan, gelukkig niet onoverkoombare, problemen door.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
-
[quote="deoxxiomedewerker"]Beste msdakota1958 (en anderen),
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv[/quo
Hallo Michae
Bedankt voor de reactie dat de boete niet door is gegaan
Nu kunnen de kerstdagen alleen nog maar mooier zijn , de zorgen weg
Fijne Feestdagen en een heel gelukig nieuwjaar voor alle mensen die met me mee hebben gedacht lieve groetjes Dakota
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv[/quo
Hallo Michae
Bedankt voor de reactie dat de boete niet door is gegaan
Nu kunnen de kerstdagen alleen nog maar mooier zijn , de zorgen weg
Fijne Feestdagen en een heel gelukig nieuwjaar voor alle mensen die met me mee hebben gedacht lieve groetjes Dakota