LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Emigreren met schulden

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sabined

Emigreren met schulden

Ongelezen bericht door Sabined »

Hoi,

Ik heb door foute administratie schulden met mijn bedrijf opgelopen.
Ik heb hier in Nederland niet veel kans op een baan om deze schulden af te betalen.
Nu kan ik waarschijnlijk wel in Frankrijk fulltime gaan werken.
Ik vroeg me af of ik kan emigreren met mijn schulden.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet vluchten van mijn schulden. Ik wil gewoon werken om deze schulden af te betalen. En heb een kans om dit te doen in Frankrijk.

Het gaat om verschillende schulden, ook belastingdienst.

Hoop dat iemand mij hier op dit forum kan helpen.
Ik zit niet te wachten op rot opmerkingen of iets dergelijks.
Ik weet dat dit mijn eigen schuld en verantwoordelijkheid is. Wil dit ook oplossen en daarom vraag ik me af of ik deze kans kan aangrijpen

Groetjes

Chocomelk

Re: Emigreren met schulden

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sabined schreef:Hoi,

Ik heb door foute administratie schulden met mijn bedrijf opgelopen.
Ik heb hier in Nederland niet veel kans op een baan om deze schulden af te betalen.
Nu kan ik waarschijnlijk wel in Frankrijk fulltime gaan werken.
Ik vroeg me af of ik kan emigreren met mijn schulden.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet vluchten van mijn schulden. Ik wil gewoon werken om deze schulden af te betalen. En heb een kans om dit te doen in Frankrijk.

Het gaat om verschillende schulden, ook belastingdienst.

Hoop dat iemand mij hier op dit forum kan helpen.
Ik zit niet te wachten op rot opmerkingen of iets dergelijks.
Ik weet dat dit mijn eigen schuld en verantwoordelijkheid is. Wil dit ook oplossen en daarom vraag ik me af of ik deze kans kan aangrijpen

Groetjes

Emigratie en belastingschuldenShare on email Email Share on print Print
Emigratie en belastingschulden Nederland

Bij vertrek uit Nederland is het raadzaam om te beoordelen of u nog openstaande belastingschulden heeft. U kunt de inspecteur verzoeken openstaande aangiften af te werken, zodat u zicht heeft op de totale belastingschuld. U kunt ook een depotstorting voldoen bij de ontvanger van de Belastingdienst, waaruit deze de schulden nadat de aanslagen zijn opgelegd uit kan voldoen.

Bij vertrek uit Nederland wordt er niet gecontroleerd op openstaande belastingschulden. Het is wel zo dat bij verlenging van documenten (paspoort e.d.) er wel gekeken wordt naar belastingschulden, waardoor een verlenging bij een Consulaat/Ambassade geen doorgang kan vinden, totdat deze schulden betaald zijn.

De deurwaarder kan de belastingschulden in het buitenland niet innen. Hij moet hiervoor een beroep doen op zijn collega’s in uw nieuwe woonland. Dit kan alleen wanneer Nederland een verdrag heeft met dit land (België, Luxemburg, VS, Scandinavische landen). In alle andere gevallen zal de Nederlandse fiscus proberen beslag te leggen op eigendommen in Nederland.
bron : http://www.vanlieradvies.nl/emigreren/e ... ulden.html

Deze informatie schijnt verouderd te zijn !
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 24 aug 2013 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

U kunt ook een depotstorting voldoen bij de ontvanger van de Belastingdienst, waaruit deze de schulden nadat de aanslagen zijn opgelegd uit kan voldoen.
depotstorting ? ik denk niet dat dat van toepassing is voor meneer.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

(Het is wel zo netjes en volledig om een citaat onbewerkt te plaatsen, dus ook als een deel niet van toepassing zou zijn op hem of haar.)

Ik denk zelf dat er voor de meeste schulden geen haan naar kraaait als je in het buitenand zit, mits je de betalingen steeds tijdig doet en je niet officieel gaat emigreren. Maar dat is voor een baan in frankrijk volgens mij ook niet nodig. Het enige is dat de belastingdienst waarschijnlijk wél de schuld in één keer betaald wil zien. Een eventuele betalingsregeling zal dan waarschijnlijk komen te vervallen.

Chocomelk

vogels schreef: De informatie van Chocomelk is verouderd.
Sorry :oops:

kweenie

vogels schreef:
kweenie schreef:(Het is wel zo netjes en volledig om een citaat onbewerkt te plaatsen, dus ook als een deel niet van toepassing zou zijn op hem of haar.)
Hoezo? Ik zet toch de link, kunnen ze daar de rest van het verhaal lezen! Ik plaats de meest relevante tekst voor topicstarter. Ervaring leert dat hoe meer tekst, hoe slechter men (hier in ieder geval) leest!
Sorry, mijn opmerking was bedoeld voor chocomelk, omdat die het niet logisch vond dat in de tekst de mogelijkheid van een depot werd genoemd.

Chocomelk

kweenie schreef:Sorry, mijn opmerking was bedoeld voor chocomelk, omdat die het niet logisch vond dat in de tekst de mogelijkheid van een depot werd genoemd.
Nee hoor heb ik niet geschreven hoor.

kweenie

Oeps, sorry, sjoegel bedoel ik, die op jou reageerde...
(tjonge, ik ben wel lekker onhandig bezig... Het is zeker weekend.)

Sabined

Ongelezen bericht door Sabined »

Hoi vast bedankt voor alle antwoorden.
Het ligt allemaal best ingewikkeld bij mij. Belastingschulden in 1x voldoen, gaat sowieso niet lukken.
Maar ga toch eens even informeren

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een beetje late reactie: moet je emigreren voor die baan in Frankrijk? Ik heb in het verleden in een tijdje in Duitsland gewerkt, maar ik woonde gewoon in Nederland en had een kamer voor doordeweeks in Duitsland. Het verhaal wordt dan wel een stuk makkelijker.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Mischien Belasting telefoon ??? :wink:

wilfred1973

Ongelezen bericht door wilfred1973 »

Hallo allemaal.

Ik lig momenteel in scheiding en we hebben een torenhoge schuld staan bij o.a webshops,belastingdienst, en onbetaalde rekeningen.

Deze schulden zijn aanzienlijk hoog ( ik ga geen bedragen geven).

Nu is het zo dat ik mijn huurhuis uit moet omdat zij het huis ook wil hebben omdat we samen ingeschreven staan.
Zei is vertrokken naar haar ex waar ze momenteel verblijft maar daar gaat het ook niet goed.

Nu is het zo dat als de rechter uitspraak doet dat mijn ex het huis toegewezen krijg dat ik verer geen woning heb en ook niet bij vrienden en dan kom ik op straat te staan.

Ik heb hier helemaal geen behoefte aan en heb daarom iemand leren kennen in Amerika die mij wel daar onderdak kan geven.

Nu is mijn vraag?

Kan ik met mijn schuld zomaar vertrekken naar Amerika en wat zijn de gevolgen ervan.
En kan ik dan ook nog terug keren naar Nederland voor evt een vakantie?.

Graag zou ik van jullie z.s.m willen weten of er iemand meer weet over deze omdat de rechter waarschijnlijk de uitspraak binnen 1 week rond zou hebben.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet

Wilfred

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat zegt je advocaat er over?

wilfred1973

Hoi.

De advocaat weet van niets dat ik misschien ga emigreren

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

wilfred1973 schreef:Hallo allemaal.

Ik lig momenteel in scheiding en we hebben een torenhoge schuld staan bij o.a webshops,belastingdienst, en onbetaalde rekeningen.

Deze schulden zijn aanzienlijk hoog ( ik ga geen bedragen geven).

Nu is het zo dat ik mijn huurhuis uit moet omdat zij het huis ook wil hebben omdat we samen ingeschreven staan.
Zei is vertrokken naar haar ex waar ze momenteel verblijft maar daar gaat het ook niet goed.

Nu is het zo dat als de rechter uitspraak doet dat mijn ex het huis toegewezen krijg dat ik verer geen woning heb en ook niet bij vrienden en dan kom ik op straat te staan.

Ik heb hier helemaal geen behoefte aan en heb daarom iemand leren kennen in Amerika die mij wel daar onderdak kan geven.

Nu is mijn vraag?

Kan ik met mijn schuld zomaar vertrekken naar Amerika en wat zijn de gevolgen ervan.
En kan ik dan ook nog terug keren naar Nederland voor evt een vakantie?.

Graag zou ik van jullie z.s.m willen weten of er iemand meer weet over deze omdat de rechter waarschijnlijk de uitspraak binnen 1 week rond zou hebben.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet

Wilfred
Psst, de belastingdienst praat met de marechaussee, dus dat wordt vermoedelijk niet vliegen naar de VS. Als de schuld zo fors is als je zegt, plukken ze je daar uit de incheckrij. Wat betreft die schulden, vooral bij de belastingdienst, die blijven staan, dus je zal vele jaren over je schouder mogen blijven kijken, elke keer als je met een officiële instantie te maken hebt. Nog los van het feit of je met zo'n verleden een Amerikaans visum kan krijgen.

Maar waarom bepaald een rechter wie van jullie beiden een huurhuis toegewezen krijgt?

wilfred1973

Ja klopt omdat wij er samen niet uit kunnen komen met de advocaat.

Maar is het wel mogelijk om te vliegen of is er dan een andere optie voor mij hier in Nederland??

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

wilfred1973 schreef:Ja klopt omdat wij er samen niet uit kunnen komen met de advocaat.

Maar is het wel mogelijk om te vliegen of is er dan een andere optie voor mij hier in Nederland??
Al gekeken naar mogelijkheden wat betreft de schuldhulpverlening?

Naar Amerika gaan lijkt me geen oplossing; daar is geen sociaal vangnet, als ze je überhaupt al toelaten... En aangezien ze niet zomaar iedereen toelaten zal je daar dan illigaal moeten verblijven. Vroeg of laat zal je dan terug moeten gaan naar Nederland, waar dan vervolgens de schuldeisers op je staan te wachten, met alle extra kosten van dien. Vragen om problemen!

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

sjohie schreef:
Psst, de belastingdienst praat met de marechaussee, dus dat wordt vermoedelijk niet vliegen naar de VS. Als de schuld zo fors is als je zegt, plukken ze je daar uit de incheckrij. Wat betreft die schulden, vooral bij de belastingdienst, die blijven staan, dus je zal vele jaren over je schouder mogen blijven kijken, elke keer als je met een officiële instantie te maken hebt. Nog los van het feit of je met zo'n verleden een Amerikaans visum kan krijgen.

Maar waarom bepaald een rechter wie van jullie beiden een huurhuis toegewezen krijgt?
Nou, dat praten valt wel mee, de belastingdienst moet eerst een opsporingsverzoek uit doen gaan voordat de Marechaussee in actie komt. En voor die tijd zijn er al pogingen ondernomen om je reisdocumenten in te nemen om zo je uitreis onmogelijk te maken via vliegveld of boot.

Pas als de signalering er is kan de Marechaussee iets ondernemen, maar dan nog pas na controle van je paspoort waarbij de signalering opduikt.

wilfred1973

Oke schuldhulpverlening is geen optie die kunnen me niet aan een huis helpen.

En ja dan maar illegaal hier heb ik niets meer hier kom ik op straat te staan.

Ik zie het wel risico moet ik dan maar nemen want hier in nederland wonen is ook een risico als je het zeer slecht heb.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Nog los van het feit of je met zo'n verleden een Amerikaans visum kan krijgen.

Dat iemand je onderdak geeft in de US is nog helemaal geen recht op een Green card hoor, het is geen EG.

Gesloten