Ik was niet degene die verslavingszorg betrok bij het onderwerp 'Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus'. Er is wel een vergelijk te trekken dat mensen die in de financiële problemen geraakt zijn worden geholpen door mensen die dat al hebben meegemaakt.Har06 schreef:sja hoe noemen ze dit weer : van de regen in de drup geraken.
Ik begrijp heel goed dat u het gevoel heeft op te moeten draaien voor de kosten van mensen die er financieel een puinhoop van hebben gemaakt. Echter, die persoon kunt u morgen zelf ook zijn. Het is namelijk niet altijd vrijwillig. Stel: binnen een jaar gaat uw partner vreemd en vraagt een scheiding aan, u verliest uw baan, uw ouders sterven en de erfenis blijkt negatief, er wordt bij u kanker geconstateerd en u ondergaat operaties en krijgt chemo, uw huis moet verkocht, maar levert veel minder op dan de hypotheeklast, op uw 50-ste wil geen werknemer u meer aannemen, het UWV draait uw WW-uitkering terug omdat u zegt het allemaal niet meer aan te kunnen maar niet meteen naar een psychiater te willen, uw kinderen laten u vallen. En u kunt de tering niet naar de nering zetten, want u bent lichamelijk en geestelijk een wrak.Har06 schreef:sja natuurlijk is het erg dat in onze rijk landje mensen in financieel onweer geraakt zijn, hoe zou dat nu komen ?, in elk geval niet door de tering naar de nering te zetten
Ik zei al stel: wat dan?
Kan u ook zomaar binnen een paar maanden allemaal tegelijk overkomen. Sterker nog, het één heeft vaak ook met het ander te maken. U bent een gezegend mens als het u niet allemaal overkomt.