ABN AMRO schreef:Suza00 schreef:Vanwege een meer aantrekkelijke rente wil ik over naar KNAB. KNAB biedt een overstapservice aan, die ik in eerste instantie had geaccepteerd omdat me dat handig leek. Nu wil ik mijn rekening bij de ABN opzeggen, maar die weigert.
Reactie ABN: eerst KNAB de overstapservice laten stopzetten want anders kan je niet opzeggen.
Knab zegt: Wij horen regelmatig klachten van klanten van de ABN, maar technisch gezien is dit gewoon mogelijk.
Mijn vraag: kan de ABN me een jaar lang laten betalen voor een rekeningnummer dat d.m.v. een overstapservice aan een nieuwe rekening is gekoppeld?
Indien nee, wat kan ik hier aan doen als de ABN geen gehoor geeft?
Graag jullie advies

Geachte Suza,
Uiteraard vind ik het spijtig om te horen dat u ons verlaat. Wanneer u gebruik maakt van de overstapservice worden betalingen die naar de ABN AMRO rekening worden overgeboekt, doorgesluisd naar uw nieuwe rekening. Om deze betalingen door te sluizen, is het uiteraard wel van belang dat de rekening blijft bestaan. U kunt de rekening wel op administratief laten zetten. Dit houdt in dat de rekening alleen gebruikt wordt voor het doorsluizen. U kunt op dat moment geen functionaliteiten rondom de rekening gebruiken. Hierdoor vervallen ook de kosten. Om uw rekening op administratief te laten zetten, kunt u langskomen op één van onze kantoren met geldig legitimatie. Het is handig om van te voren te bellen of er genoeg ruimte is op kantoor, zodat u niet hoeft te wachten.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
J. van Vloten
Wat raar dat jullie verplichten de rekening aan te houden! De Overstapservice wordt na ingangsdatum achter de schermen door Equens geregeld en daar heb je als bank helemaal geen omkijken meer naar. Op het rekeningoverzicht van de klant zie je ook geen boekingen meer. Bij de Rabobank kan de rekening direct na ingangsdatum van de Overstapservice worden opgezegd zonder dat daarmee de Overstapservice in gevaar komt.
Zie bijvoorbeeld ook de informatie van de website van de SNS Bank:
"Tip: Ga je je oude betaalrekening niet meer gebruiken? Vergeet je rekening dan niet op te zeggen. Zo voorkom je dubbele kosten.
Dit kan al direct nadat de overstapservice is gestart. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je hiermee ook de overstapservice stopt".
http://www.snsbank.nl/particulier/betal ... ultpos=1T#
En ING:
"Wat gebeurt er met mijn oude rekening?
Als u met uw bankzaken naar ons overstapt, dan bepaalt u zelf of u uw oude rekening behoudt. Uw bank mag u niet verplichten om uw rekening op te zeggen of te behouden. Wilt u uw oude rekening opzeggen? Doe dat dan
nadat de Overstapservice is
ingegaan".
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... lde-vragen
En Knab:
"Na 13 maanden loopt de Overstapservice af en ben je volledig gewisseld van bank, zonder rompslomp. Als je wilt, kun je je oude rekening
opzeggen zodra de Overstapservice gestart is. Zo heb je geen dubbele kosten".
https://www.knab.nl/services-en-product ... tapservice
En ASN:
"U kunt de oude rekening opzeggen zodra de Overstapservice op uw rekening is ingegaan. De overstapservice loopt gewoon door, ook als uw rekening is opgeheven".
https://www.asnbank.nl/particulier/beta ... rvice.html
Misschien is het tijd om het proces van de ABN AMRO eens even tegen het licht te houden?