LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN weigert rekening op te zeggen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Suza00

ABN weigert rekening op te zeggen

Ongelezen bericht door Suza00 »

Vanwege een meer aantrekkelijke rente wil ik over naar KNAB. KNAB biedt een overstapservice aan, die ik in eerste instantie had geaccepteerd omdat me dat handig leek. Nu wil ik mijn rekening bij de ABN opzeggen, maar die weigert.

Reactie ABN: eerst KNAB de overstapservice laten stopzetten want anders kan je niet opzeggen.
Knab zegt: Wij horen regelmatig klachten van klanten van de ABN, maar technisch gezien is dit gewoon mogelijk.

Mijn vraag: kan de ABN me een jaar lang laten betalen voor een rekeningnummer dat d.m.v. een overstapservice aan een nieuwe rekening is gekoppeld?

Indien nee, wat kan ik hier aan doen als de ABN geen gehoor geeft?

Graag jullie advies :)

pietjeplus

Re: ABN weigert rekening op te zeggen

Ongelezen bericht door pietjeplus »

U bent de baas over uw eigen rekening tenzij u leningen etc. daar heeft afgesloten dan kan ik me daar iets bij voorstellen.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Banken laten een rekening meestal nog een tijdje openstaan om eventuele incasso's nog te kunnen verwerken. Kijk naar de alg. voorwaarden van de ABNamro voor het stopzetten van een rekening. Ze hebben hier een apart formulier voor.
Vergeet de overstapservice. Als je dit zelf regelt weet je zeker dat dit goed gebeurt!

CB

Ongelezen bericht door CB »

Ad Verkaad schreef:Alle banken zijn laaienlichters, dus in zoverre maakt het niet zoveel uit waar je bankiert. SNS, ABN en ING hebben dusdanig gefaald dat de overheid het nodig vond ze te helpen (helaas; had ze lekker failliet laten gaan!), en bij de Rabobank zijn het al net zulke boeven vanwege dat renteschandaal.
Dat was dan niet best geweest voor Nederland. Indien mogelijk, laten ze banken best failliet gaan (zie de DSB). De grote banken failliet laten gaan, doet ons meer pijn dan ze te redden. Dat zou dus niet erg slim zijn om te doen. Bijvoorbeeld half MKB (zo niet meer) was failliet gegaan, als deze banken waren omgevallen. Vandaar dat ze gered zijn.

ABN AMRO
verified

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Suza00 schreef:Vanwege een meer aantrekkelijke rente wil ik over naar KNAB. KNAB biedt een overstapservice aan, die ik in eerste instantie had geaccepteerd omdat me dat handig leek. Nu wil ik mijn rekening bij de ABN opzeggen, maar die weigert.

Reactie ABN: eerst KNAB de overstapservice laten stopzetten want anders kan je niet opzeggen.
Knab zegt: Wij horen regelmatig klachten van klanten van de ABN, maar technisch gezien is dit gewoon mogelijk.

Mijn vraag: kan de ABN me een jaar lang laten betalen voor een rekeningnummer dat d.m.v. een overstapservice aan een nieuwe rekening is gekoppeld?

Geachte Suza,

Uiteraard vind ik het spijtig om te horen dat u ons verlaat. Wanneer u gebruik maakt van de overstapservice worden betalingen die naar de ABN AMRO rekening worden overgeboekt, doorgesluisd naar uw nieuwe rekening. Om deze betalingen door te sluizen, is het uiteraard wel van belang dat de rekening blijft bestaan. U kunt de rekening wel op administratief laten zetten. Dit houdt in dat de rekening alleen gebruikt wordt voor het doorsluizen. U kunt op dat moment geen functionaliteiten rondom de rekening gebruiken. Hierdoor vervallen ook de kosten. Om uw rekening op administratief te laten zetten, kunt u langskomen op één van onze kantoren met geldig legitimatie. Het is handig om van te voren te bellen of er genoeg ruimte is op kantoor, zodat u niet hoeft te wachten.

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO Webcare
J. van Vloten

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

ABN AMRO schreef:
Suza00 schreef:Vanwege een meer aantrekkelijke rente wil ik over naar KNAB. KNAB biedt een overstapservice aan, die ik in eerste instantie had geaccepteerd omdat me dat handig leek. Nu wil ik mijn rekening bij de ABN opzeggen, maar die weigert.

Geachte Suza,

Uiteraard vind ik het spijtig om te horen dat u ons verlaat. Wanneer u gebruik maakt van de overstapservice worden betalingen die naar de ABN AMRO rekening worden overgeboekt, doorgesluisd naar uw nieuwe rekening. Om deze betalingen door te sluizen, is het uiteraard wel van belang dat de rekening blijft bestaan. U kunt de rekening wel op administratief laten zetten. Dit houdt in dat de rekening alleen gebruikt wordt voor het doorsluizen. U kunt op dat moment geen functionaliteiten rondom de rekening gebruiken. Hierdoor vervallen ook de kosten. Om uw rekening op administratief te laten zetten, kunt u langskomen op één van onze kantoren met geldig legitimatie. Het is handig om van te voren te bellen of er genoeg ruimte is op kantoor, zodat u niet hoeft te wachten.

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO Webcare
J. van Vloten
Wat raar dat jullie verplichten de rekening aan te houden! De Overstapservice wordt na ingangsdatum achter de schermen door Equens geregeld en daar heb je als bank helemaal geen omkijken meer naar. Op het rekeningoverzicht van de klant zie je ook geen boekingen meer. Bij de Rabobank kan de rekening direct na ingangsdatum van de Overstapservice worden opgezegd zonder dat daarmee de Overstapservice in gevaar komt.

Zie bijvoorbeeld ook de informatie van de website van de SNS Bank:

"Tip: Ga je je oude betaalrekening niet meer gebruiken? Vergeet je rekening dan niet op te zeggen. Zo voorkom je dubbele kosten. Dit kan al direct nadat de overstapservice is gestart. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je hiermee ook de overstapservice stopt". http://www.snsbank.nl/particulier/betal ... ultpos=1T#

En ING:
"Wat gebeurt er met mijn oude rekening?
Als u met uw bankzaken naar ons overstapt, dan bepaalt u zelf of u uw oude rekening behoudt. Uw bank mag u niet verplichten om uw rekening op te zeggen of te behouden. Wilt u uw oude rekening opzeggen? Doe dat dan nadat de Overstapservice is ingegaan".
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... lde-vragen

En Knab:
"Na 13 maanden loopt de Overstapservice af en ben je volledig gewisseld van bank, zonder rompslomp. Als je wilt, kun je je oude rekening opzeggen zodra de Overstapservice gestart is. Zo heb je geen dubbele kosten".
https://www.knab.nl/services-en-product ... tapservice

En ASN:
"U kunt de oude rekening opzeggen zodra de Overstapservice op uw rekening is ingegaan. De overstapservice loopt gewoon door, ook als uw rekening is opgeheven".
https://www.asnbank.nl/particulier/beta ... rvice.html

Misschien is het tijd om het proces van de ABN AMRO eens even tegen het licht te houden?

CB

Ongelezen bericht door CB »

Het lijkt erop dat de ABN/AMRO nog het één en ander uit te zoeken heeft, wat betreft hoe het zit met de overstapservice. Wordt vervolgd denk ik zomaar.

Xpert

Ongelezen bericht door Xpert »

Wanneer je de overstapservice beëindigt kan je de rekening bij ABN gewoon opzeggen. Want er lopen dan ook geen incasso's meer via de rekening van de ABN....toch! Of mis ik iets?

Daarnaast is het verzoek van de medewerker toch niet zo raar. Ga naar een willekeurig bankkantoor van de ABN en laat de rekening omzetten naar administratief. Geen kosten en verder geen omkijken meer naar.

Je hoeft je dan niet meer bezig houden met deze frustratie, zoals jij dit verwoord. Negativisme is niet goed. Denk positief en je wereld ziet er ineens veel rooskleuriger uit.

Gesloten