LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Atlas for man www.atlasforman.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Free Man
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2014 14:59

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Free Man »

Ik denk niet dat de Tros dit bedrijf op de één of andere manier steunt. Dat de Tros asvertenties voor
Atlas toelaat is, net zoals dat bij andere programmagidsen gebeurt, om financiële redenen. Extra inkom-
sten genereren kan het abonnementstarief lager houden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wat ik bedoel is dat de TROS hier in feite een soort van "Dit is betrouwbaar" label aangeeft - aan haar 'grootste familie'.

Doordat dit met het ledenblaadje meekomt, zorgen ze er voor dan mensen denken dat het wel goed zit, en het bedrijf goed in elkaar steekt, en betrouwbaar is.

Ja, natuurlijk willen ze extra inkomsten (ze krijgen dus niet genoeg belastinggeld) - maar om hiervoor je achterban bloot te stellen aan een dergelijk bedrijf.. da`s een beetje dom.

Free Man
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2014 14:59

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Free Man »

OK, ik begrijp je. Ik ken Tros Kompas niet en weet dus niet op welke manier reclame meegestuurd wordt. Zelf heb ik de KRO Mikrogids en die sturen reclame los mee in een gesealde verpakking. Ik ben het met je eens dat het niet verstandig is om dit bedrijf op deze manier te propageren. Ze maken er duidelijk al langer een een zooitje van en zijn dus blijkbaar niet voor verbetering vatbaar. Typisch Franse arrogantie!

Archie2014
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2014 11:19

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Archie2014 »

Hier staan alleen klachten.
Vorig jaar 2 setjes t-shirts besteld. ! setje ontvangen met daarbij bericht dat tweede set zo snel mogelijk opgestuurd zou worden. Binnen een week tweede pakket ontvangen

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waarom zouden ze. Zolang de TROS ieder jaar die bijna 4 ton naar mevrouw Hertsenberg overmaakt zal ze niet gaan klagen.

Kabouter67
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2014 12:56

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Kabouter67 »

Ook ik heb voor mijn man een bestelling geplaatst bij Atlas for men. Ik betaal (zeker bij onbekende webwinkels) meestal niet voouit, dus kreeg ik een rekening mee. Er werd maar een deel van de bestelling geleverd. Omdat mijn man over de kleding erg tevreden was heb ik de geleverde artikelen betaald. Dit was begin april. Gisteren (10 juni) kreeg ik een brief dat de rekening niet was betaald. Ik heb het nagekeken en ik had 3 april betaald. Klantenservice gebeld, en na 10 minuten á 15 cent per minuut kreeg ik iemand te pakken die mij wist te vertellen dat ik een mail kon sturen met betaalbewijs dan zou het wel goedkomen. Zo gezegd zo gedaan, krijg ik na een paar minuten een mail terug dat de mail niet is verwerkt en dat ik bij veelgestelde vragen moest kijken of anders contact opnemen met klantenservice :? . Nogmaals een mail gestuurd dat ik heb gedaan wat ze zeiden en dat zij nu toch echt aan zet waren. En ja hoor... na een paar minuten een mail ontvangen dat de mail niet was verwerkt en dat ik bij veelgestelde affijn je snapt het wel. Ik vind het best zo, ik heb aan mijn verplichting voldaan, ze bekijken het maar. Jammer want ze hebben mooie spullen en zijn niet duur..

buffel1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2014 09:32

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door buffel1960 »

Ook ik heb een besteliing gedaan bij atlas for men en alles is wel geleverd,betaalde meteen na ontvangst,kreeg na lange tijd bericht thuis waarin stond,na update van uw dossier blijk dat dat de rekening niet betaald is.Ik heb ze gebeld en na 10 minuten wachten á 15 ct. per minuut pas contact werd verzocht het via de website te doen.
Heb ik gedaan kon geen email adres vinden ,pas na een antwoord van hun had ik een adres,heb hier mijn betalings overzicht heen gestuurd en kreeg de volgende dag een mail terug dat alles oké was en dat er niets meer open staat.
Nu na ongeveer 2 á 3 weken later weer een brief zelfde verhaal,ik heb weer een mail gestuurd om te vragen waar het ze om te doen is,dat ik niet dubbel betaal en dat ze me maar uit hun bestand halen want ik durf er niets meer te bestellen.
Maar bellen doe ik zeker niet meer naar ze,want voordat ik contact werd er ook nog 4 het gesprek gestopt,omdat alle medewerkers in gesprek waren probeerd u het later nog een keer,en er zit natuurlijk een starttarief aan vast van 4 of 4 1/2 ct.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

buffel1960 schreef:Ook ik heb een besteliing gedaan bij atlas for men en alles is wel geleverd,betaalde meteen na ontvangst,kreeg na lange tijd bericht thuis waarin stond,na update van uw dossier blijk dat dat de rekening niet betaald is.Ik heb ze gebeld en na 10 minuten wachten á 15 ct. per minuut pas contact werd verzocht het via de website te doen.
Heb ik gedaan kon geen email adres vinden ,pas na een antwoord van hun had ik een adres,heb hier mijn betalings overzicht heen gestuurd en kreeg de volgende dag een mail terug dat alles oké was en dat er niets meer open staat.
Nu na ongeveer 2 á 3 weken later weer een brief zelfde verhaal,ik heb weer een mail gestuurd om te vragen waar het ze om te doen is,dat ik niet dubbel betaal en dat ze me maar uit hun bestand halen want ik durf er niets meer te bestellen.
Maar bellen doe ik zeker niet meer naar ze,want voordat ik contact werd er ook nog 4 het gesprek gestopt,omdat alle medewerkers in gesprek waren probeerd u het later nog een keer,en er zit natuurlijk een starttarief aan vast van 4 of 4 1/2 ct.
Als jij kan aantonen dat er betaald is (juiste kenmerk?) dan eenmalig een mail sturen met de eis tot stoppen van deze oplichting, anders volgt aangifte. Is toch volkomen zot dat ze een BETAALD nummer hebben en dat je dus moet betalen vanwegen (bewuste?) fouten die ze maken...
Zoek anders of er een 0900 alternatief is.

Aart Vis
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2014 18:02

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Aart Vis »

Ook wij hebben een bestelling geplaatst op 16 oktober 2014 voor een totaalbedrag van 76,70 euro, op dit moment nu circa 17 dagen terug en nog niets verkeerd aan lijkt me.
Echter vandaag kijk ik op hun site bij mijn gegevens om te kijken waar onze bestelling zich bevind, (deze zou immers rond 29 oktober geleverd moeten zijn) de site geeft echter aan dat bestelling al geleverd is.
Ik heb vervolgens geprobeerd hun een mail te sturen met de vraag wat uitleg hierover, de mail kan echter via hun site niet verstuurd worden om rede mijn telefoon nummer niet correct zou zijn, ook na diverse andere nummers en combinatie 's ingevuld te hebben kom ik niet verder, telefoon nummer blijft in het rood gedrukt staan en verder blijft de vermelding staan; telefoon nummer niet correct, (ook al zou dit niets met het versturen van een mail te maken moeten hebben).
Ik wordt nu toch wel wat bezorgd en vul bij Google in, "atlas for men, wat is dit voor bedrijf" en kom vervolgens dan ook op de site van RADAR waar wat recensies betreft over dit bedrijf alleen maar negatieve berichten staan.
Misschien zijn we wat te snel met een oordeel en komt morgen of aankomende week alles goed voor elkaar na een telefoontje echter ben bang dat dit niet zo is.
Verwacht eigenlijk dat we op zijn Holland 's gezegd toch ook gepiepeld zijn ondanks alle waarschuwingen.
Maak van de verdere ontwikkelingen in deze in ieder geval zowel negatief als ook positief een compleet verslag en vermeld deze hier wat later.
groetjes, Aart

Kwanten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2014 11:36

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Kwanten »

Ik heb in augustus wat besteld bij Atlas for men voor € 230,00.
Na twee week kreeg ik pas mijn bestelling.
Helaas bleek er uiteindelijk niets van mijn gading bij te zitten dus ik heb alles na één dag geretourneerd.
Dit was op 10 oktober.
De bestelling is daar inderdaad aangekomen, zo staat het nu ook op mijn account echter heb ik na drie telefoontjes nog steeds mijn geld niet terug.
Sterker nog ze kunnen mij niet eens vertellen wanneer ik het terug krijg.

Een hele slechte zaak.
Omdat het om veel geld gaat, is het dubbel vervelend.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kwanten schreef:.
Sterker nog ze kunnen mij niet eens vertellen wanneer ik het terug krijg.

Een hele slechte zaak.
Omdat het om veel geld gaat, is het dubbel vervelend.
Zo snel mogelijk, echter uiterlijk binnen 30 dagen.
Houden ze zich daar niet aan... dan zou je aangifte kunnen overwegen, of een incassocowboy (no cure no pay) kunnen vragen zich erover te buigen.

Ook Atlas dient zich aan de wet te houden.

Probleem alleen is, het zal moeite kosten je geld terug te krijgen.
Overweeg ook eens op FB een bericht te plaatsen - openbaar - dan zien anderen dit ook, en raken ze klanten kwijt.

Kwanten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2014 11:36

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Kwanten »

Guardian72 schreef:
Kwanten schreef:.
Sterker nog ze kunnen mij niet eens vertellen wanneer ik het terug krijg.

Een hele slechte zaak.
Omdat het om veel geld gaat, is het dubbel vervelend.
Zo snel mogelijk, echter uiterlijk binnen 30 dagen.
Houden ze zich daar niet aan... dan zou je aangifte kunnen overwegen, of een incassocowboy (no cure no pay) kunnen vragen zich erover te buigen.

Ook Atlas dient zich aan de wet te houden.

Probleem alleen is, het zal moeite kosten je geld terug te krijgen.
Overweeg ook eens op FB een bericht te plaatsen - openbaar - dan zien anderen dit ook, en raken ze klanten kwijt.
Klopt maar het is niet mijn aard om met modder te gooien, bovendien heb ik daar mijn geld niet mee terug! En dat is mijn grootste angst.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kwanten schreef: Klopt maar het is niet mijn aard om met modder te gooien, bovendien heb ik daar mijn geld niet mee terug! En dat is mijn grootste angst.
Stuur ze nog eens een bericht - en verzoek ze met klem om zich aan de maximaal 30 dagen geld terug regels te houden. Geef aan dat je bevestigd hebt gekregen dat de retourzending goed is aangekomen.

Eventueel via een prive bericht op de FB pagina ..

Aart Vis
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2014 18:02

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Aart Vis »

Mijn vervolg verslag Atlas For Men van 2 november 2014. we schrijven 14-11-14,

3 november ’14,

Ik bel in de ochtend om 9.26 uur met Atlas For Men via tel. Nr. 058 5605105, krijg in de eerste instantie een stem welke zegt, al onze medewerkers zijn in gesprek, probeer het later nog eens, verbinding wordt verbroken, bel gelijk terug, wordt nu in de wacht gezet, het is inmiddels 9.36 uur en krijg contact met een medewerkster, leg uit waar ik voor bel, medewerker gaat op zoek waar mijn bestelling is en geeft wat later aan dat pakketje nog niet in Nederland is, geeft mij verder een tracé nummer waar ik het pakketje kan volgen via DHL, volgens haar info wordt pakketje in ieder geval binnen 1 week bij ons afgeleverd.

Ik voer wat later bij DHL mijn ontvangen tracé nummer in, krijg de melding, geen resultaat ontvangen voor Uw zending ‘s nummer en ga vervolgens bellen met DHL op 0900 2222120, krijg een Dennis aan de lijn en ik vertel mijn verhaal, Dennis controleert mijn tracé nummer en geeft aan dat nummer een standaard en correct nummer is voor DHL maar echter nog niet is aangeboden, verder is zijn advies terug te bellen met verzender en te vragen hoe zij aan de gegevens komen en weten waar het pakket zich bevind.

Vind het mooi en laat het hier voorlopig bij en ga in een afwachtende houding met de bedoeling het een week later nog eens te proberen, was hierin negatief gestemd en verwachte eigenlijk als eind resultaat dat het mis was.

5 november ’14,

Wordt aangebeld, DHL komt een pakketje brengen en wat ik eigenlijk niet verwachte, de hierboven omschreven bestelling van ons bij Atlas For Men wordt in volledige en perfecte staat afgeleverd.

Alles bij elkaar verliep uiteindelijk onze bestelling correct echter was wat rommelig betreft vermelde afspraak levering en de info hiervoor, toch is mijn vertrouwen in het bedrijf wat positiever ingesteld als op 3 november, zal binnenkort zeker weer een bestelling plaatsen, Groetjes, Aart Vis

janvankaam
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2014 20:41

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door janvankaam »

Beste allemaal, Ook wij een bestelling geplaats, folder zat bij de Telegraaf. Levering aan de late kant, maar nadat wij een gedeelte terug hebben gestuurd begint de ellende en hebben we nog steeds ons geld niet terug gekregen. Diverse mails verzonden, maar steeds een standaard antwoord. Nu geven ze aan dat het geld 10 dagen geleden al vanaf een Franse bankrekening naar ons zou zijn overgemaakt. We wachten al ruim 6 weken. We blijven mailen om toch te proberen ons geld terug te krijgen. Dit vinden wij een zeer slechte service. Radar zou hier eigenlijk aandacht aan moeten besteden, daar toch blijkt dat meerdere mensen problemen hebben met deze webwinkel.

Jan Stender
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2014 06:40

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Jan Stender »

In Januari van dit jaar een bestelling gedaan van een broek en parka
Parka was niet leverbaar,en ik kreeg de keuze geld terug of een andere parka
Ik koos voor teruggave van mijn geld
De broek had ik snel in huis,en ook mijn geld heb ik ontvangen
In Juni wederom een bestelling gedaan,van schoenen en een parka,deze heb ik vrij vlot ontvangen
7 December een bestelling geplaatst van een suedine jas en wandelschoenen,ik lees in mijn bestelling dat ze inmiddels verzonden zijn
Ik ben dik tevreden over deze firma,kwaliteit is prima,en de prijzen zijn schappelijk
Tja,als je nog niet zo lang op de markt bent,kan het gebeuren dat er iets fout gaat

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jan Stender schreef: Tja,als je nog niet zo lang op de markt bent,kan het gebeuren dat er iets fout gaat
Mee eens - maar de kwaliteit en intentie van je bedrijf blijkt uit HOE je een gemaakte fout oppakt.
Kop in het zand, of de klant mag het uitzoeken - nee - dan ben je niet goed bezig.

Contact houden, oplossen en snel, en alternatieven aanbieden (zoals bij uw parka) - zo moet het.
Atlas zou alle klachten (die reeel zijn, dat wel) snel moeten oplossen.
Alle bedrijven trouwens - blijft alleen weinig van dit forum over :)

Jan Stender
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2014 06:40

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door Jan Stender »

7 december een bestelling gedaan en 18 december had ik mijn jas en schoenen in huis
Ik heb gisteren een bestelling gedaan,en verwacht dat ook weer vlot te ontvangen

jackymus
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2015 16:41

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door jackymus »

De folder was verspreid door de telegraaf dus aangenomen dat de telegraaf zich niet op houdt met bedrijven die georganiseerd mensen hun geld niet of maar gedeeltelijk terug betalen.
Dus in November een bestelling gedaan en nooit niets ontvangen. Volgens de site was alles verstuurd en je krijgt zelfs een track en trace nummer. Echter dat nummer was niet bekend bij de aangegeven vervoerder en die bevestigde zelfs dat ze geen contract hebben met Atlasformen !!
Gemail, gebeld , weer gemaild etc.etc. Uiteindelijk gaven ze toe dat er iets fout was gegaan en beloofde mijn geld terug te betalen . Niets dus.
Weer gemail, gebeld, gemaild etc. en uiteindelijk alleen de waarde van mijn bestelling terug ontvangen op 5,95 na. Dat is voor de verzendkosten volgens de rekening maar ze hebben nooit iets verstuurd dus die wil ik ook terug hebben. Ik ga aangifte doen van dit bedrijf en zoals in dit forum en op andere fora's zijn er genoeg bewijzen hoe het bedrijf te werk gaat.
Ik stuur iedere dag een mail want bellen is me te duur geworden. Niet voor die 5,95 maar voor het principe.
Ik heb nog niemand kunnen spreken die echt kleding ontvangen ! Er zijn mensen op forums die positief zijn maar volgens mij horen die bij het bedrijf.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 feb 2015 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

monique8965
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2015 15:54

Re: Atlas for man www.atlasforman.nl

Ongelezen bericht door monique8965 »

Wij hebben inmiddels een half jaar geleden voor ruim 300 euro kleding besteld (en betaald) bij Atlas for Men. Een gedeelte hebben we na een paar weken ontvangen, maar de rest is nooit geleverd. We hebben verschillende keren gebeld, gemaild en zelfs een aangetekende brief gestuurd, maar geen enkel resultaat. Hoe krijg je dit bedrijf alsnog in beweging? Door ze publiekelijk aan de schandpaal te nagelen? Het zou mooi zijn als Radar hier aandacht aan besteedt!

Gesloten