PAKKET, VERZONDEN MET DHLFORYOU, 3 WK ZOEK; LAG IN DE HOEK
DHL bewijst met deze casus, dat het werkt met een pakketvolgsysteem via koppelingen naar een onprofessioneel klanteninformatiesysteem zonder voldoende notificatie, terwijl dat een eerste vereiste mag zijn:
- Geen of onvoldoende integratie van of kruiskoppelingen met de verschillende interne verzendpoten.
- Niet-transparant en matig gecoördineerde klachtenafhandelingsprocedure.
- Onvoldoende bewust van verantwoordelijkheid bij acceptatie en het overdragen van "andermans" eigendom:
a. pakjes worden geaccepteerd, waarbij de klant wordt gezegd, dat het weleens retour zou kunnen komen, terwijl er een overeenkomst is,
b. geen notificatie bij wijziging van verzendpoot.
c. pakjes kunnen in bijzondere gevallen blijkbaar aan iedereen zonder bewijsje worden meegegeven.
Na bijna 3 wk wachten, ergernis en verloren energie en tijd bleek het pakket "dood" op het servicepoint te liggen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen, dat dit geval uniek is.
De feiten bewijzen het gebrek aan professionaliteit:
15 mei: pakje afgegeven voor verzending op servicepoint. Pakje is te lang. Baliemedewerker meldt risico op retour.
21 mei: pakje is bezorgd door DHL-express op het servicepoint: Geadresseerde en Afzender worden NIET geïnformeerd.
22 mei: pakje volgens status niet bezorgd, status blijft op 16 mei steken. Bij afgiftepunt DHLFORYOU geklaagd: Antwoord: U moet het servicenummer bellen (80ct/min) of mail sturen, wij kunnen niks doen. E-mail gestuurd: verwachting binnen 24 uur antwoord.
23 mei: Geen reactie; DHL Parcel gemaild
26 mei: DHL Parcel antwoordt: u krijgt antwoord van DHLFORYOU: Geen reactie.
27 mei: Klacht in KLACHTENKOMPAS onder bedrijf DHL-EXPRESS ingevuld, omdat DHLFORYOU niet vermeld staat. DHL meldt oa: wij zijn geen doorgeefluik. meld uw klacht bij DHLFORYOU(!)
2 juni: DHL-express zegt nu klacht naar DHLFORYOU door te sturen. In de klacht is verzendingsnummer opgenomen(!)
2 juni: DHLFORYOU verzoekt mij barcode en verzendingsnummer door te geven(!). Ik voldoe aan verzoek.
3 juni: DHLFORYOU antwoordt: "PAKKET IS OP 21 MEI BEZORGD OP SERVICEPOINT." Alsof dit de gewoonste zaak van de wereld is; echter niemand heeft notificatie ontvangen (zie 21 mei)
4 juni: Ik bel het servicepoint en hoor dat pakje klaarligt. Ik meld, dat het wordt afgehaald.
6 juni: Geadresseerde belt mij en zegt dat pakje in de winkel zoek is. De winkelier weet van niets en geadresseerde heeft geen bewijs. Na een uur meldt geadresseerde, dat het pakje is gevonden en meekreeg zonder bon.
11 juni: Status in DHLFORYOU van het pakje staat nog steeds op 16 mei(!)
Aan de oplossingsbereidheid van de medewerkers van DHL bij het zoeken naar oplossingen zal het beslist niet liggen.
De consumentenbond heeft ook blijk gegeven van monitoring van het probleem door persoonlijk contact op te nemen en adviezen te geven(!).
Dit relaas is in beknopte vorm als klacht behandeld in Klachtenkompas van de Consumentenbond.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PAKKET, VERZONDEN MET DHLFORYOU, 3 WK ZOEK; LAG IN DE HOEK
Re: PAKKET, VERZONDEN MET DHLFORYOU, 3 WK ZOEK; LAG IN DE HOEK
Ik zou graag mijn klacht over DHL for you met jullie willen delen:
Twee cases waar DHL for you extreem slecht op reageert:
Case 1: Pakket beschadigd gearriveerd in Canada. Daarvoor heb ik zo'n 6 keer uitgebreid gemaild en 6 keer uitgebreid gebeld (duur!!). Ik kan daarvoor geen claim indienen bij DHL for you want dit moet via Canada post. Canada Post zegt dat dit perse eerst bij de verzender moet, DHL for you dus. Pas daarna kan Canada post een damage report opmaken. Maar DHL for you gelooft dit niet en vraagt om bewijs daarvan van Canada Post. Deze kwestie duurt inmiddels al een jaar en ik heb al twee maanden geleden het 'bewijs'; een officiële brief van Canada Post verstuurd waarin hun procedure beschreven staat. Krijg nu al twee maanden geen enkele reactie meer hierop van DHL for you, terwijl zij het bewijs wilden zien en me dan pas verder wilden helpen.
Andere case: pakket verstuurd naar VS maar wordt binnen twee dagen weer zonder opgaaf van reden thuis bezorgd. DHL for you klantenservice gebeld en die zeiden dat ik een nieuw formulier moest printen en betalen en dat ik de eerste verzendetiketten dan met een restitutieformulier terug zou krijgen. Hiervoor heb ik driekwart jaar geleden gebeld, gemaild (beide minimaal 6 keer) en twee keer een restitutieformulier ingevuld. Nu ook daarvan al ruim twee maanden geen enkele reactie meer van DHL for you. Steeds als ik bel zeggen ze dat ze het ook niet begrijpen waarom het zo lang duurt want dat dit een simpele case is, maar dat ze het nogmaals met spoed door zullen zetten.
Onbegrijpelijk slechte service!
Twee cases waar DHL for you extreem slecht op reageert:
Case 1: Pakket beschadigd gearriveerd in Canada. Daarvoor heb ik zo'n 6 keer uitgebreid gemaild en 6 keer uitgebreid gebeld (duur!!). Ik kan daarvoor geen claim indienen bij DHL for you want dit moet via Canada post. Canada Post zegt dat dit perse eerst bij de verzender moet, DHL for you dus. Pas daarna kan Canada post een damage report opmaken. Maar DHL for you gelooft dit niet en vraagt om bewijs daarvan van Canada Post. Deze kwestie duurt inmiddels al een jaar en ik heb al twee maanden geleden het 'bewijs'; een officiële brief van Canada Post verstuurd waarin hun procedure beschreven staat. Krijg nu al twee maanden geen enkele reactie meer hierop van DHL for you, terwijl zij het bewijs wilden zien en me dan pas verder wilden helpen.
Andere case: pakket verstuurd naar VS maar wordt binnen twee dagen weer zonder opgaaf van reden thuis bezorgd. DHL for you klantenservice gebeld en die zeiden dat ik een nieuw formulier moest printen en betalen en dat ik de eerste verzendetiketten dan met een restitutieformulier terug zou krijgen. Hiervoor heb ik driekwart jaar geleden gebeld, gemaild (beide minimaal 6 keer) en twee keer een restitutieformulier ingevuld. Nu ook daarvan al ruim twee maanden geen enkele reactie meer van DHL for you. Steeds als ik bel zeggen ze dat ze het ook niet begrijpen waarom het zo lang duurt want dat dit een simpele case is, maar dat ze het nogmaals met spoed door zullen zetten.
Onbegrijpelijk slechte service!
Spijtig maar ik heb nog nooit moeilijkheden gehad naar verschillende delen van de wereld, ook naar" derdewereld landen" , snel en accuraat.
Succes!
Succes!
-
DHL is lijkt mij nog erger dan PostNL. Bij PostNL zullen ze in elk geval nooit Canada Post de schuld geven. Het is protocol dat degene aan wie is betaald (DHL) het onderzoek start.
Verbazingwekkend dat de onlineverkopen maar blijven toenemen terwijl er kennelijk geen enkele bezorgdienst is die de spullen fatsoenlijk aflevert....
Ik moet ook een pakketje ontvangen.
Het pakje is al 3 weken naar het sorteercentrum gegaan maar is nog niet aangekomen.
DHL geeft de verzender de schuld.
Maar die heeft het pakje afgegeven en de porto betaald.
Heeft er een bewijs van.
Maar DHL doet niets.
Wat nu?
Anton
Het pakje is al 3 weken naar het sorteercentrum gegaan maar is nog niet aangekomen.
DHL geeft de verzender de schuld.
Maar die heeft het pakje afgegeven en de porto betaald.
Heeft er een bewijs van.
Maar DHL doet niets.
Wat nu?
Anton
Hier nog een brok slechte ervaringen met DHLforYou. In het verleden hebben we diverse keren pakketten verstuurd met DHLforYou aangezien de prijs een stuk gunstiger was dan met PostNL. Het is het niet waard. Een pakketje naar China duurt met DHL for you tussen de tussen de 2,5 en 3 maanden, terwijl PostNL het in 10 dagen aflevert. De track en trace werkt niet met internationale verschepingen en ondanks dat we per verzending rond de drie keer een update vragen wat de status is krijg je geen enkel antwoord van de servicedesk. Hopeloos slechte service en vanaf nu gaat alles met Post NL. Gratis advies:-).....DHL, niet aan beginnen.
gr. Andre
gr. Andre