LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met onlineticketshop.nl
Ervaringen met onlineticketshop.nl
Lieve mensen,
om te voorkomen deze bericht opnieuw te schrijven deze is in engels (omdat deze heb ik naar de management van muziekband THE KNIFE verzonden, en ook op de facebook pagina gezet)
To whom it may concern and to Kelly,
Dears,
Unfortunatelly i have to tell you my story regarding ticket sales for your concert in Amsterdam 06.05.2013
My good friends who live in Croatia, asked/begged me to buy the ticket. they have been married for 18 years this year, the amsterdam was the honeymoon place and the knife is their favorite! They put the last money actually they had (they recently lost both jobs due to crisis in croatia and bad corrupt ruling in the country). So they sent me the details. As follows:
The organization announced that the ticket sales starts on friday 18. 10h
10h i was behind the computer paradiso (the venue's page) ticket price 27.50 euros plus some costs, in total 30. Tickets possible to order only 2 per person.
10:02 trying to confirm my purchase and receiving note that tickets are sold.
10:04 trying to google other site to buy them, first one shows is a page where people sell things someting like ebay but dutch and a seller is selling the tickets for 99 euros???
10:07 two other pages show up, one doesnt seem to be safe and tickets are 140 euros. finally
10:15 a page onlineticketshop.nl shows up and they offer it for 50euros plus costs.
I bought the tickets, immediately got the confirmation paid 200 euros, and printed my purchase. tickets shall be delivered april 27th. made my friends so happy, later that night they had a whole party with friends. they already bought the plane tickets to amsterdam, and to give them a gift i made reservations in one hotel in amsterdam.
and now things went downhill
yesterday i received an email from the onlineticketshop saying that they have to cancel my order (which i paid!!!) because the contactperson??? cant offer me the tickets they reserved for me??? what kind of BS is this???? further more they say that they tried other ways to find tickets but it didnt work out so unfortunately they shall cancel my order and refund the money!!!!!!!!!!!
so i went to check their site, and now they sell same tickets for 140 euros a piece... WELL EXCUSE ME????????????????
Another place is called Concerto, its a shop, and they supposed to receive tickets for the concert, but when i spoke on the phone very friendly person on the phone told me that he cant promise me any tickets cause they were supposed to sell them, but they shall never receive them and the whole salse of the tickets for your concert seems very unfair, incorrect, his words: mafia way.
Money is not an issue here, I am very sad, bitter, disappointed and angry that people who put everything they have to come to your concert, now have actually nothing. they can come here in May, but not having tickets for them to come to see you, well no need to say anything.
I just want you to know this. I am not asking for any help but i am deeply sad about all this. and you should know. i read on your page that the band didnt play in six years, well maybe they should know how their fans are treated.
I am going to going to bring media to this because in their terms of sales there is nothing written that they can cancel my paid order without no reason.
bellow you can find webshop's details, and i have all the mailing and my printed order confirmation.
Best Regards,
Dario
om te voorkomen deze bericht opnieuw te schrijven deze is in engels (omdat deze heb ik naar de management van muziekband THE KNIFE verzonden, en ook op de facebook pagina gezet)
To whom it may concern and to Kelly,
Dears,
Unfortunatelly i have to tell you my story regarding ticket sales for your concert in Amsterdam 06.05.2013
My good friends who live in Croatia, asked/begged me to buy the ticket. they have been married for 18 years this year, the amsterdam was the honeymoon place and the knife is their favorite! They put the last money actually they had (they recently lost both jobs due to crisis in croatia and bad corrupt ruling in the country). So they sent me the details. As follows:
The organization announced that the ticket sales starts on friday 18. 10h
10h i was behind the computer paradiso (the venue's page) ticket price 27.50 euros plus some costs, in total 30. Tickets possible to order only 2 per person.
10:02 trying to confirm my purchase and receiving note that tickets are sold.
10:04 trying to google other site to buy them, first one shows is a page where people sell things someting like ebay but dutch and a seller is selling the tickets for 99 euros???
10:07 two other pages show up, one doesnt seem to be safe and tickets are 140 euros. finally
10:15 a page onlineticketshop.nl shows up and they offer it for 50euros plus costs.
I bought the tickets, immediately got the confirmation paid 200 euros, and printed my purchase. tickets shall be delivered april 27th. made my friends so happy, later that night they had a whole party with friends. they already bought the plane tickets to amsterdam, and to give them a gift i made reservations in one hotel in amsterdam.
and now things went downhill
yesterday i received an email from the onlineticketshop saying that they have to cancel my order (which i paid!!!) because the contactperson??? cant offer me the tickets they reserved for me??? what kind of BS is this???? further more they say that they tried other ways to find tickets but it didnt work out so unfortunately they shall cancel my order and refund the money!!!!!!!!!!!
so i went to check their site, and now they sell same tickets for 140 euros a piece... WELL EXCUSE ME????????????????
Another place is called Concerto, its a shop, and they supposed to receive tickets for the concert, but when i spoke on the phone very friendly person on the phone told me that he cant promise me any tickets cause they were supposed to sell them, but they shall never receive them and the whole salse of the tickets for your concert seems very unfair, incorrect, his words: mafia way.
Money is not an issue here, I am very sad, bitter, disappointed and angry that people who put everything they have to come to your concert, now have actually nothing. they can come here in May, but not having tickets for them to come to see you, well no need to say anything.
I just want you to know this. I am not asking for any help but i am deeply sad about all this. and you should know. i read on your page that the band didnt play in six years, well maybe they should know how their fans are treated.
I am going to going to bring media to this because in their terms of sales there is nothing written that they can cancel my paid order without no reason.
bellow you can find webshop's details, and i have all the mailing and my printed order confirmation.
Best Regards,
Dario
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2015 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd. Ongefundeerde beweringen verwijderd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd. Ongefundeerde beweringen verwijderd.
Re: Ervaringen met onlineticketshop.nl
Onlineticketshop.nl is not an official ticket seller. As you pointed out the seller still offers the same tickets on the website, suggesting it's not physically impossible to supply the tickets. At this point I don't see any legal ground for cancelling your order.
I made order 15 min after they started selling tickets. 50 euro per ticket.ArneLH schreef:Onlineticketshop.nl is not an official ticket seller. As you pointed out the seller still offers the same tickets on the website, suggesting it's not physically impossible to supply the tickets. At this point I don't see any legal ground for cancelling your order.
Week later they cancel the order and continue selling them for 140 per ticket. Whats wrong here?
Thank you for your reply, I am including my friends from Croatia now here so they can follow this posts too
-
Thing is, you bought tickets from the unofficial selling point.g_dario schreef:I made order 15 min after they started selling tickets. 50 euro per ticket.ArneLH schreef:Onlineticketshop.nl is not an official ticket seller. As you pointed out the seller still offers the same tickets on the website, suggesting it's not physically impossible to supply the tickets. At this point I don't see any legal ground for cancelling your order.
Week later they cancel the order and continue selling them for 140 per ticket. Whats wrong here?
Thank you for your reply, I am including my friends from Croatia now here so they can follow this posts too
Basically, you bought tickets from a company that buys the tickets for the normal price directly from the official selling point and re-sells them for very high prices.
This is not permitted, but no action will be taken against this company.
As long as there is demand, they will supply.
The only thing you can do to stop these companies, is never, ever order from them again and tell your friends to do the same.
If the demand will go down, the supply will dry up.
-
Inmiddels heb ik ook kaartjes gekocht via onlineticketshop.nl. Ik ga niet vaak naar concerten, dus was niet bekend met de woekerwinst die wordt gemaakt op het doorverkopen van kaartjes. Na het ontvangen van de tickets, zie ik op het ticket een waarschuwing om vooral NIET in zee te gaan met onlineticketshop.nl. Op dat moment ga je eens goed onderzoeken, waarbij je tot de ontdekking komt dat dit kennelijk zonder problemen kan. Bizar. In ieder geval; een oplichtersbende.....
Tsja, die bedrijfjes bestaan bij de gratie van mensen die tóch hun kaartjes kopen, ofwel door onwetendheid zoals jij, ofwel doordat men toch (letterlijk) koste wat kost naar die ene artiest wil.pkortenhoeven schreef:Inmiddels heb ik ook kaartjes gekocht via onlineticketshop.nl. Ik ga niet vaak naar concerten, dus was niet bekend met de woekerwinst die wordt gemaakt op het doorverkopen van kaartjes. Na het ontvangen van de tickets, zie ik op het ticket een waarschuwing om vooral NIET in zee te gaan met onlineticketshop.nl. Op dat moment ga je eens goed onderzoeken, waarbij je tot de ontdekking komt dat dit kennelijk zonder problemen kan. Bizar. In ieder geval; een oplichtersbende.....
Deze firma boodt kaartjes aan voor Soldaat van Oranje. Order geplaatst, Betaald en bevestiging ontvangen.
Vervolgens vervoer, diner, hotel etc geboekt voor iedereen maar kaartjes werden nooit opgestuurd. Het bleek dat ze de kaartjes niet hadden en nooit gehad hadden. Stond verkeerd op hun site stelden ze.......
Bedrag voor de kaartjes, nu 1 maand na datum, nog steeds niet terug ontvangen ondanks herhaalde beloftes. Schade wegens annulerings kosten hotel, diner en vervoer worden niet vergoed.
Vervolgens vervoer, diner, hotel etc geboekt voor iedereen maar kaartjes werden nooit opgestuurd. Het bleek dat ze de kaartjes niet hadden en nooit gehad hadden. Stond verkeerd op hun site stelden ze.......
Bedrag voor de kaartjes, nu 1 maand na datum, nog steeds niet terug ontvangen ondanks herhaalde beloftes. Schade wegens annulerings kosten hotel, diner en vervoer worden niet vergoed.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2015 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd.
Het is inderdaad niet erg handig om bij niet officiële verkooppunten kaarten te kopen. Ik begrijp ook niet echt waarom iemand dit zou doen, voor de prijs waarschijnlijk niet. Net even vergeleken. Via deze site 2 tickets voor de musical op 31 maart 20:00 uur. Via deze site kosten de kaarten 94 euro per stuk, er staat geen rang bij, maar ik ga maar even uit van 1e. Via de website van soldaat van oranje kosten 1e rangs kaarten voor diezelfde voorstelling 66! Euro. Dus bijna 30 euro goedkoper.
En het grappige is dat als je googlet op Soldaat van Oranje de officieele site bovenaan staat... Naar onlineticketshop.nl moet je zoeken.
Er is vast wel een datum te vinden waarop de officiële site kaarten heeft: echter voor de enige dag waarop wij konden ( kwamen speciaal over uit buitenland) niet.
Essentie is dat deze site kaarten bevestigd, het geld aanneemt en niet levert. De erg eenzijdige reacties hierboven doen vermoeden dat het gaat om belanghebbenden.
Essentie is dat deze site kaarten bevestigd, het geld aanneemt en niet levert. De erg eenzijdige reacties hierboven doen vermoeden dat het gaat om belanghebbenden.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2015 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Ja hoor, wij werken ook voor deze organisatie. Maar ook voor allen banken, verzekeraars, winkelketens. etc.
Als het op de gewenste dag niet mogelijk is om kaarten te kopen bij de officiële ticketverkoper, dan zal het wel uitverkocht zijn. Waarom dan toch (tegen beter weten in?) ergens anders gaan kopen? Als het brood bij de bakker op is, en ik bied je op straat een half bruin aan voor 5 euro (terwijl ik niks bij me heb)koop je dat dan zomaar van mij?
Als het op de gewenste dag niet mogelijk is om kaarten te kopen bij de officiële ticketverkoper, dan zal het wel uitverkocht zijn. Waarom dan toch (tegen beter weten in?) ergens anders gaan kopen? Als het brood bij de bakker op is, en ik bied je op straat een half bruin aan voor 5 euro (terwijl ik niks bij me heb)koop je dat dan zomaar van mij?
U kunt het beste aangifte doen bij de politie. Waarschijnlijk bent u niet de eerste, en waarschijnlijk ook niet de laatste. Het lijkt wel nooit op te houden met die malafide kaartverkopers.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2015 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd
De voorstelling was uitsluitend uitverkocht omdat deze oplichters een groot aantal (maar niet genoeg) kaarten opkochten.
Als er inderdaad geen brood meer te krijgen is anders dan een half bruin voor 5 of 10 euro dan heb je weinig keus: dat heet inflatie.
Als er inderdaad geen brood meer te krijgen is anders dan een half bruin voor 5 of 10 euro dan heb je weinig keus: dat heet inflatie.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2015 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerking verwijderd
Reden: Beledigende opmerking verwijderd
de mate van 'eigen schuld' is irrelevant. Aangifte heb ik reeds gedaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2015 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Zoek eens naar "tickets" op dit forum - dan zie je dat deze tactieken (aanbieden wat men niet heeft, voor teveel geld, en dan niet terugbetalen, of veel en veel te laat) al JAREN aan de gang is.
Omdat mensen zo graag willen - om welke reden dan ook - doet men geen onderzoek - en klikt men domweg maar een eind heen - om als het te laat is zich te realiseren dat het toch fout was.
Dat is de reden van de enigzins cynische reacties - u bent nummer zoveel in een aantal JAREN, geen dagen of weken - die met hetzelfde verhaal komt.
Jammer, helaas - een dure les - want iets anders is het niet.
Wel is het zo als u kunt aantonen dat men BELOOFD heeft te leveren, en dit niet doet, u eventueel via juridische weg (kost veel tijd, geld en energie) zou kunnen proberen de overige schade (deels) terug te krijgen. De kans dat dit succesvol is, of de moeite waard, is vrij klein - al zou ik me kunnen voorstellen dat op een moment iemand er een principezaak van zou willen maken.
Even nog een kritische noot van mijzelf - geen belanghebbende op welke wijze dan ook - mensen die niet kijken, niet onderzoeken, en gewoon domweg raak kopen houden dit systeem in stand.
Zodra de mensen eerst even iets verder kijken dan (gesponsorde) links bij Google - droogt dit soort legale oplichting vanzelf op.
De verantwoording voor het succes van dit soort clubjes ligt toch echt bij het gemak en de volhardende onwetendheid waarmee mensen zich op het internet begeven.
Omdat mensen zo graag willen - om welke reden dan ook - doet men geen onderzoek - en klikt men domweg maar een eind heen - om als het te laat is zich te realiseren dat het toch fout was.
Dat is de reden van de enigzins cynische reacties - u bent nummer zoveel in een aantal JAREN, geen dagen of weken - die met hetzelfde verhaal komt.
Jammer, helaas - een dure les - want iets anders is het niet.
Wel is het zo als u kunt aantonen dat men BELOOFD heeft te leveren, en dit niet doet, u eventueel via juridische weg (kost veel tijd, geld en energie) zou kunnen proberen de overige schade (deels) terug te krijgen. De kans dat dit succesvol is, of de moeite waard, is vrij klein - al zou ik me kunnen voorstellen dat op een moment iemand er een principezaak van zou willen maken.
Even nog een kritische noot van mijzelf - geen belanghebbende op welke wijze dan ook - mensen die niet kijken, niet onderzoeken, en gewoon domweg raak kopen houden dit systeem in stand.
Zodra de mensen eerst even iets verder kijken dan (gesponsorde) links bij Google - droogt dit soort legale oplichting vanzelf op.
De verantwoording voor het succes van dit soort clubjes ligt toch echt bij het gemak en de volhardende onwetendheid waarmee mensen zich op het internet begeven.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2015 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald bericht verwijderd
Reden: Reactie op eerder weggehaald bericht verwijderd
Ik denk dat het succes van dit soort clubs ook te danken is aan het feit dat er mensen zijn die de gebruikers af doen als dom: Eigen schuld dikke bult. Oplichting is NOOIT de schuld van degene die opgelicht wordt. Uw kritische noot is, ondanks dat ik de redenatie wel begrijp, echt te kortzichtig en speelt de oplichters in de kaart. Een proefproces is zeker de moeite en politieke aandacht is nodig. Verder helpen negatieve reviews over het algemeen prima.
Het succes van deze clubs is vooral te danken aan het feit, dat mensen deze kaartjes willen cq. blijven kopen ondanks datBernardB schreef:Ik denk dat het succes van dit soort clubs ook te danken is aan het feit dat er mensen zijn die de gebruikers af doen als dom: Eigen schuld dikke bult. Oplichting is NOOIT de schuld van degene die opgelicht wordt. Uw kritische noot is, ondanks dat ik de redenatie wel begrijp, echt te kortzichtig en speelt de oplichters in de kaart. Een proefproces is zeker de moeite en politieke aandacht is nodig. Verder helpen negatieve reviews over het algemeen prima.
- er in de media al diverse malen voor gewaarschuwd is
- er op dit forum al vele malen over geschreven is
- deze kaartjes veel duurder zijn dan de reguliere kaarten.
Waarom er politieke aandacht voor nodig is is mij een raadsel, U kunt hooguit aangifte doen, dat U opgelicht bent, meer niet.
En misschien een tip voor goedkope kaartjes. Kijk eens een paar dagen voor een voorstelling op Marktplaats. Daar worden voor bijna alles kaarten aangeboden door mensen die door omstandigheden niet kunnen enz enz. Je kunt dan voor minder dan de officiele prijs naar een voorstelling. En ik geef altijd mijn gegevens en spreek ook altijd af, dat ik pas betaal als ik binnen ben, want iedereen kan kaarten meedere keren verkopen.
En ook heb natuurlijk geen enkel belang bij de genoemde ticket verkoper, maar het maakt mij echt niet uit als iemand daar anders over denkt hoor
-
- Contacteer:
na zoveel jaren dat dit soort praktijken in het nieuws is - kunnen we rustig zeggen dat degene die bij dergelijke clubjes koopt (ondanks de waarschuwingen van de instellingen zelf, weetwaarjekoopt.nl) in ieder geval mede verantwoordelijk is voor alle schade - en niet meer 100% onschuldig beschouwd kan en mag worden.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2015 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.