LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inbrekers die bellen ???

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hansdeswans

Inbrekers die bellen ???

Ongelezen bericht door hansdeswans »

Hallo,

Ik ben erg benieuwd of er ook mensen zijn die 'snachts gebeld worden en zodra je opneemt de verbinding weer word verbroken. Dit gebeurt bij ons vaak in de Zomervakantie periode en ik heb het gevoel dat het inbrekers zijn die kijken of je op vakantie bent? Heeft iemand hier ervaring mee of handigde tips.

Groeten,
:?: :?: :?:

Gast

Re: Inbrekers die bellen ???

Ongelezen bericht door Gast »

ja,

probeer door te laten schakelen als het veel voorkomt met politie!

waarschuw dan van te voren de politie (geen 112)

gr

pechvogel

Gast

nummerherkenning inschakelen.
Weet je in ieder geval het nummer. Hebben ze nummerherkening uitgezet wordt het echt verdacht.

Overigens het kan nog gekker. Wij worden ieder jaar in oktober gebeld, door een buro wat zegt dat ze een onderzoek houdt namens de gemeente naar de veiligheid beleving van mensen, en dat je een alarmsysteem kan winnen.

Als we zeggen dat we al een zeer goed alarmsysteem hebben, wordt de verbinding verbroken...Als dat geen (on) zuivere koffie is.
En inderdaad, deze mevrouw had nummerherkenning uit staan.

hansdeswans

Ongelezen bericht door hansdeswans »

Ja ze bellen met het nummer onderdrukt dus ik zie niks, vind het heel verdacht maar misschien dat ik de telefoon door moet schakelen naar mijn mobiel ofzo als ik er niet ben maar begin toch wel argwaan te krijgen... kan de politie er iets mee denk je ?

Okkels

Ongelezen bericht door Okkels »

Gewoon je huistelefoon doorschakelen naar je mobiel. De eventuele extra kosten van het doorschakelen wegen niet op tegen de elend die je hebt als er ingebroken blijkt te zijn tijdens je vakantie

pistache

Ongelezen bericht door pistache »

collega heeft het idd ondervonden. Werd continu gebeld en zodra werd opgenomen werd de verbinding verbroken. Een keertje was mevrouw des huizes naar een bruiloft, meneer bleef thuis. (Auto voor de deur was weg, dus met lichten uit was het net of niemand thuis was)
Meneer zat in het donker te wachten met de honkbalknuppel naats zich. en ja hoor, weer werd gebeld. Niet opgenomen.
nog een keer gebeld, weer niet opgenomen.
Kleine 20 minuten werd het raam letterlijk uit de sponning werd gehaald (!!!) Meneer de collega erop gemept met de honkbalknuppel, bleek het meneer de buurman te zijn...

dus ja: inbrekers bellen vaak genoeg om te checken of er mensen aanwezig zijn!

Gast

Voor nummerherkenning moet je betalen .Bij mij staat dit ook uit als ik iemand bel kan hij mijn nummer dus ook niet zien maar ik breek toch echt niet in.

T.P.

Ongelezen bericht door T.P. »

Bovendien zie je ook geen nummers van telefooncellen.

JRN2

Ongelezen bericht door JRN2 »

Ik heb hier ook laatst last van gehad. Zeker omdat er in die bepaalde periode geen auto voor de deur stond. Elke avond ging tussen 1.00 en 2.00 de telefoon. Zodra ik de hoorn op nam werd er op gehangen. Ik heb toen de telefoon door laten schakelen naar mn mobiel. Maar helaas geen nummerherkenning.

Ik wel contact opgenomen met de politie, maar die kunnen zeer weinig doen. Wel kan je laten onderzoeken vanaf waar er wordt gebeld maar daar gaan een aantal weken overheen, en of daar wat uitkomt?

Wanneer er vanaf een telefooncel gebeld wordt dan kan je wel nagaan vanaf welke cel er gebeld wordt, elke cel heeft een uniek nummer. Dit nummer komt ook in je nummerherkenning te staan.

Maar ik denk toch dat de meeste een mobiel nummer gebruiken.

vakantietip: schakel je telefoon door, zodat je op kan nemen wanneer je het niet vertrouwd.

Gast

Voor nummerherkenning moet je betalen .Bij mij staat dit ook uit als ik iemand bel kan hij mijn nummer dus ook niet zien
Geklets. Nummerherkenning is gratis voor degene die belt.

Gast

Dat, beste laatste gast, is pas geklets. Degene die belt, maakt nooit gebruik van nummerherkenning. :!:
Moeiljk niet, dat begrjpend lezen? ;)

AntiInbreker

Ongelezen bericht door AntiInbreker »

Heerlijk toch, 2 grote honden beneden die bij het minste geringste al aanslaan....denk niet dat ze snel zullen inbreken :P

jan01

Ongelezen bericht door jan01 »

Een tip op de lange termijn, laat je nummer omzetten naar geheim, KOST GELD!!! kom je niet meer in de telefoongids of evt. half geheim,(gratis)kom je niet in de gids maar wel bij inlichtingendienst telefoonnummers. Helpt goed, alleen op dit moment heb je er niets aan.

jan01

Ongelezen bericht door jan01 »

Een tip op de lange termijn, laat je nummer omzetten naar geheim, KOST GELD!!! kom je niet meer in de telefoongids of evt. half geheim,(gratis)kom je niet in de gids maar wel bij inlichtingendienst telefoonnummers. Helpt goed, alleen op dit moment heb je er niets aan.

libel

Ongelezen bericht door libel »

Ik heb dit bij mij ook gehad telefoon naar mijn mobiel doorgeschakeld en ja ik kreeg een nummer alleen was het een nummer in Amerika toen ik het nummer belde om te kijken wie er achter zat kreeg ik een bandje te horen dat het nummer niet in gebruik was. Na dit alles wel de telefoon lijn van modum van mijn computer losgekoppeld (internet via kabel maar moet voor sommige zaken via modum inbellen op een lijn) daarna geen last meer gehad hiervan.

mikeymike_nl

Ongelezen bericht door mikeymike_nl »

Doorschakelen naar m'n mobiel heb ik ook geprobeerd.
Kreeg alleen mijn vaste nummer te zien. :x

AMS

Ongelezen bericht door AMS »

Beste Hansdeswans,

Het probleem dat u beschrijft komt bekent voor en overkomt mij ook
regelmatig.
Maar als ik alle problemen zo leest op dit forum heeft het een met het ander te maken.
Bij 112 worden alle nummers zichbaar,dus het is mogelijk om wettelijke afspraken te maken.
Zoiets moet er op korte termijn ook mogelijk worden voor de abonnees.
Je kunt je blijven afvragen waarom mensen vinden dat hun nummer geheim moet zijn ? Geen telefoon is dan betere oplossing.
Ik begrijp wel dat mensen dat doen om de privacy, maar als we dat ook gaan doen met het woon-,internetadres,kentekenregistratie,
sofinummer enz,enz hoe communiceren we dan ?
Belangrijker is dat als er misbruik ontstaat, dit door maatregelen wordt bestreden.
Daar moet dan alle betrokkenen aan meewerken, alleen dat is het grootste probleem in Nederland.
Daarom vraag ik iedereen hier op het forum mee te denken aan oplossingen ook de andere onderwerpen tellen daarin mee.
Zodat RADAR deze onderwerpen goed kan overbrengen.
Met vriendelijke groet:Rinus.

Martine 1986

Ongelezen bericht door Martine 1986 »

Vrienden van mijn ouders zijn ook eens gebeld door een zogenaamd iets dat de veiligheid in de buurt aan het controleren waren. Ze komen dan gratis bij je thuis en checken zogenaamd of je wel veilig genoeg woont en geven dan helemaal gratis advies over beter beveiligen.
mooie praatjes!
Wat ze in werkelijkheid doen is kijken naar waar zij 's nachts het makkelijkst binnen kunnen komen... niet doen dus!!!

stefan1972

Ongelezen bericht door stefan1972 »

Over een periode van ongeveer 2 maanden, zijn wij regelmatig ( op onze nummermelder ) gebelt door een GEHEIM nummer.
Iedere keer als er een GEHEIME beller belde namen we op, na een paar seconden werd er aan de andere kant opgelegd.
Na de eerste maand hebben we de dagen en tijden opgeschreven waarop er gebelt werd.
In de periode 20- 08 tot en met 04-009 werd er maar liefst 12 keer gebelt.

Nu is mijn vraag wat kan je er aan doen?????

Gast

Geklets. Nummerherkenning is gratis voor degene die belt.
aanmelden voor nummerweergave kost geld, dit betaal je per 2 maanden, maar de kosten die je 2 maandelijks moet maken weegt minder dan dat je boel gestolen wordt.

Gesloten