LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso kpn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Oostuitgang

incasso kpn

Ongelezen bericht door Oostuitgang »

Ik zag op de factuur dat KPN 4,50 in rekening gaat brengen als de automatische incasso om wat voor reden ook mislukt.

Kan dat zomaar? We kunnen dan beter met acceptgiro gaan betalen, of nog beter 4 betalingen via telebankieren. Dan heeft KPN veel meer werk.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: incasso kpn

Ongelezen bericht door berendjan »

Het mislukken van een automatische incasso kost geld voor het incasserende bedrijf. Dus is het niet meer dan logisch dat die kosten worden doorberekend aan de schuldenaar. Je weet wanneer de rekening geincasseerd wordt. Dus dien je er maar voor te zorgen dat op dat moment voldoende saldo op je rekening staat!

Gast

Re: incasso kpn

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is nog fraaier dan in de topic "Herinneringskosten kpn"! (zie mijn reactie daar)

@berendjen: Foutje van de bank in uw nadeel, ga niet langs start, betaal KPN 4,50 euro. Niet onmogelijk, toch?

??

Re: incasso kpn

Ongelezen bericht door ?? »

Als het een foutje van de bank is, dan moet je bij de bank gaan klagen. Niet bij KPN. Een bedrijf maakt gewoon bakken met kosten door consumenten die niet op tijd betalen. Het is niet meer dan logisch dat ze die kosten nu afwentelen op diegenen die ze veroorzaken.

Heelhuids

Re: incasso kpn

Ongelezen bericht door Heelhuids »

Net gebeld met KPN en gevraagd waarom de 4,50 in rekening wordt gebracht. Antwoord: om klanten aan te sporen sneller te betalen.

Op de vraag waarom dit bij de 1e herinnering al gebeurd en wat er gebeurt als je in de vakantie een rekening krijgt reageert men door te stellen dat je dan vooraf contact moet opnemen met KPN om te melden dat je op vakantie gaat. Absurd natuurlijk.

Radar doe hier wat aan!

ge
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 sep 2004 18:28

Re: incasso kpn

Ongelezen bericht door ge »

Het is maar goed ook dat er kosten in rekening worden gebracht voor het te laat betalen van een rekening.
Je mag nog blij zijn dat KPN een herrinnering stuurt waardoor je nogmaals de kans krijgt te betalen.
Tenslotte gebruik jij die telefoon toch en niet KPN!!!

Bob Schurkjens

Re: incasso kpn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN gaat gewoon door met het factureren van ADSL nadat je hebt opgezegd. Let wel: ze factureren daarbij VOORUIT. Als je KPN hier op aanspreekt gaan ze niet in op je klacht en krijg je te horen dat je telefoon afgesloten wordt als je niet betaalt. Ze proberen je gewoon zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld uit je zak te kloppen.

Stap over op www.bel1601.nl . Je betaalt al genoeg aan die groene uitzuigers!

Gesloten