Ik betaalde in 1999 op het station van München al iets van 2 mark.ik kan bevsestigen dat in Duitsland meestal geen verplichte bijdrage wordt gevraagd voor het toilet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen voor het toiletgebruik?
Re: Betalen voor het toiletgebruik?
Er zijn gelegenheden waar de toiletjuffrouw de ruimte huurt.
Zij moet dus een fors bedrag op tafel leggen en dan pas
moet zij winst maken.
Die huren stijgen ook elke dag, dus moet zij de
plasprijzen aanpassen.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar ja,
its hur living.
groet. Sonja.
Zij moet dus een fors bedrag op tafel leggen en dan pas
moet zij winst maken.
Die huren stijgen ook elke dag, dus moet zij de
plasprijzen aanpassen.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar ja,
its hur living.
groet. Sonja.
Ik ben me daar stapel gek zeker dat ik voor de plee ga betalen.
Ik pis wel ergens buiten en schijten doe ik thuis
Ik pis wel ergens buiten en schijten doe ik thuis
In Brussel was de plee zo smerig dat ik het muntje van 20 cent in de pisbak (soort trog) gegooid heb met de mededeling dat hij (toiletmeneer) het daar dan zelf maar uit moest vissen.
Dat vind ik ook Aso om dat muntje in de pisbak te gooien.
Als je het zo vies vond daar dan had je weg moeten gaan en ergens anders het toilet moeten gebruiken.
En €.0,20 voor toiletgebruik dan kan je ook niet veel verwachten.
Ik betaal liever meer als het lekker fris is.
Als je het zo vies vond daar dan had je weg moeten gaan en ergens anders het toilet moeten gebruiken.
En €.0,20 voor toiletgebruik dan kan je ook niet veel verwachten.
Ik betaal liever meer als het lekker fris is.
Even een andere kant van het verhaal.Een wc dame is ook alleen maar personeel en moet zich ook aan de regels houden.Stel je eens in haar plaats voor;de ene klant na de ander die vervelend doet,ze vragen waarom je als personeel zo vervelend doet om 0.50 cent,terwijl ze er zelf vervelend om doen.Men weet op voorhand dat men op wc's moet betalen,in sommige gevallen is de wc wel proper,moet die wc dame het op r nek krijgen omdat jij andere vervelende ervaringen hebt opgedaan bij andere feesten?!
En je weet hoe t op feesten gaat,mensen schijten tot over de rand,kotsen de boel onder,...wil jij dit opruimen?
Wij als klant weten niet welke afspraak de wc dame met de eigenaar heeft over wat haar loon heeft.
Mijn mening,uitgaan is duur,daar kom je nu eenmaal niet onderuit.
Afspraken zijn afspraken en daar hoor je je bij neer te leggen. [/b]
En je weet hoe t op feesten gaat,mensen schijten tot over de rand,kotsen de boel onder,...wil jij dit opruimen?
Wij als klant weten niet welke afspraak de wc dame met de eigenaar heeft over wat haar loon heeft.
Mijn mening,uitgaan is duur,daar kom je nu eenmaal niet onderuit.
Afspraken zijn afspraken en daar hoor je je bij neer te leggen. [/b]
"En €.0,20 voor toiletgebruik dan kan je ook niet veel verwachten. "
Nou daarvoor verwacht ik wel een plee die te gebruiken is. Je betaalt er immers voor. Anders moeten ze er niets voor vragen.
Trouwens, bij gelegenheden die alcohol schenken schijnt men verplicht te zijn om gratis toiletbezoek mogelijk te maken. Bij de "disco" (waar ik een fikse entree betaal) loop ik ook altijd steevast door en ben daar nog nooit over aangesproken.
Nou daarvoor verwacht ik wel een plee die te gebruiken is. Je betaalt er immers voor. Anders moeten ze er niets voor vragen.
Trouwens, bij gelegenheden die alcohol schenken schijnt men verplicht te zijn om gratis toiletbezoek mogelijk te maken. Bij de "disco" (waar ik een fikse entree betaal) loop ik ook altijd steevast door en ben daar nog nooit over aangesproken.
heb vernomen dat je bij V&D Zwolle tegen inlevering van 20 airmail-punten een grote behoefte mag doen en 10 airmailpunten voor een plasje. Geen gek idee toch?
Saskia
Saskia
vooral op festivals waar je voor de toilette moet betalen zijn ze vaak vies, ik verwacht dan niet dat ze glinsteren van zeep maar toch een fris geurtje is niet veel gevraagd, ook de wc's op het station kosten 50 cent, dat is een gulden om even een lekkere verse te draaien, en ik de trein zijn ze gratis?? even wachten tot dat de trein komt dus!
Over treinen gesproken. Door de kadanswerking van de trein belanden de in eerste aanleg bewust geleide projecttielen lang niet altijd tussen de rails maar op de wc-bril.
Heb een keer onverichter zaken naar huis terug moeten keren, zittende in de trein van Arnhem naar Breda op weg naar een examen toen ik
helemaal onder kwam te zitten door een bout van mijn voorganger.
Dus op de trein wachten is voor mij geen optie meer. Voortaan bind ik mezelf een pamper om als ik weer examen moet doen. Je weet maar nooit. Bovendien zij de toiletten in de trein zo klein je kunt er je kkkkk....bips niet keren.
Rudi
Heb een keer onverichter zaken naar huis terug moeten keren, zittende in de trein van Arnhem naar Breda op weg naar een examen toen ik
helemaal onder kwam te zitten door een bout van mijn voorganger.
Dus op de trein wachten is voor mij geen optie meer. Voortaan bind ik mezelf een pamper om als ik weer examen moet doen. Je weet maar nooit. Bovendien zij de toiletten in de trein zo klein je kunt er je kkkkk....bips niet keren.
Rudi
We moeten betalen...dus pis.en we maar van ons af. Lekker dan. De pamper lijkt me geen slecht idee, kun je vast wennen voor straks in het verzorgingshuis. Nee mevrouwtje, het is nog geen 12 uur, dus u bent nog niet aan de beurt voor de toiletronde.
Bij een vieze plee betaal ik niet, maar verder doe ik er niet moeilijk over.
Bij een vieze plee betaal ik niet, maar verder doe ik er niet moeilijk over.
Het is schandalig hoe mensen in openbare gelegenheden het toilet gebruiken.
Bah wat een smeerboel maken zij ervan.
Ik vind het terecht dat je moet betalen.
Je zal maar die vuiligheid van een ander moeten opruimen.
Bah
Ik snap het niet, thuis maken ze er toch neem ik aan ook niet zo,n smeerboel van
Bah wat een smeerboel maken zij ervan.
Ik vind het terecht dat je moet betalen.
Je zal maar die vuiligheid van een ander moeten opruimen.
Bah
Ik snap het niet, thuis maken ze er toch neem ik aan ook niet zo,n smeerboel van
Het ergste is dat wanneer ik spaarzaam gebruik maak van openbare toiletten maar ook bij particulieren, ik vaak de rommel van
mijn voorganger(s) opruim omdat ik me geneer dat mijn opvolger mij erop aankijkt. Heeft u dat ook? Juist van mensen van wie je enorme hygiene verwacht schrik je je soms wezenloos;vaak wil ik er dan ook niets meer mee te maken hebben. Bah van boven bont van onder ........
groetjes Bea
mijn voorganger(s) opruim omdat ik me geneer dat mijn opvolger mij erop aankijkt. Heeft u dat ook? Juist van mensen van wie je enorme hygiene verwacht schrik je je soms wezenloos;vaak wil ik er dan ook niets meer mee te maken hebben. Bah van boven bont van onder ........
groetjes Bea
Ik begrijp werkelijk niet dat je daar boos om kan worden.
Ten eerste is die dame de hele dag bezig om alles netjes te houden en daar zou iedereen geld voor vragen.
Ten tweede maken de meeste mensen en zo'n chaos en smerige bende van dat het wel moet! zo'n schoonmaakster, en omdat er niemand voor een vast bedrag wil gaan zitten is het wel werkzaam met een variabel bedrag wat vaak nog hook uitvalt ook.
Wat ik dan ook wel ter discusie zou stellen is de hoogte van het bedrag. 50 eurocent vind ik te veel.
Als je een rekensom zou maken hoeveel mensen er zouden komen op zo'n dag dan is dat meer dan een mooi zakcentje.
Ten eerste is die dame de hele dag bezig om alles netjes te houden en daar zou iedereen geld voor vragen.
Ten tweede maken de meeste mensen en zo'n chaos en smerige bende van dat het wel moet! zo'n schoonmaakster, en omdat er niemand voor een vast bedrag wil gaan zitten is het wel werkzaam met een variabel bedrag wat vaak nog hook uitvalt ook.
Wat ik dan ook wel ter discusie zou stellen is de hoogte van het bedrag. 50 eurocent vind ik te veel.
Als je een rekensom zou maken hoeveel mensen er zouden komen op zo'n dag dan is dat meer dan een mooi zakcentje.
vind dat ze bij openbare wc 2 tarieven moeten gebruiken; 50 cent voor een grote en 25 cent voor een sapje.
Ze moeten dan de wc voor dames net zo inrichten als bij de mannen.
is dat geen goed idee medeplasters?
groetjes Bea
Ze moeten dan de wc voor dames net zo inrichten als bij de mannen.
is dat geen goed idee medeplasters?
groetjes Bea
Offe,
1 wc voor nette mensen ..................E 0,50
en
1 wc voor viesachtige mensen...........E 0,20
Zo is iedereen tevreden.
1 wc voor nette mensen ..................E 0,50
en
1 wc voor viesachtige mensen...........E 0,20
Zo is iedereen tevreden.
Hahahahah die Sonja, leuk bedacht maar niemand wil zichzelf tot die laatste categorie kwalificeren toch? Kijk maar naar de fam. Tokkies,die noemen anderen weer asociaal. Niettemin leuk hoor Sonja.
Groetjes,
Bea
Groetjes,
Bea
Graag gedaan Bea, graag gedaan...
De toiletdame die er zit moet het hebben van het geld wat er betaald wordt voor het toiletbezoek. Ze heeft vaak geen vast salaris.
Moet ze maar chlorix met een geurtje kopen dan rijdt ze straks ook in een Ferrari.
Ik vind wél dat € 0,50 te veel is voor een toiletbezoek, voor een tijdje terug betaalde je inderdaad nog maar 0,20 tot 0,25 nederlandse centen.
Moet ze maar chlorix met een geurtje kopen dan rijdt ze straks ook in een Ferrari.
Ik vind wél dat € 0,50 te veel is voor een toiletbezoek, voor een tijdje terug betaalde je inderdaad nog maar 0,20 tot 0,25 nederlandse centen.
Ja er is altijd wel wat , om over teklagen.
Toilet bezoek 0,50cent nou en: reken maar eens de kosten van onderhoud , schoonmaak, enz.
Nu kan iedereen wel gaan terug rekenen naar de prijzen van enkele jaren geleden, maar de kosten worden ook niet terug gerekend.
En de euro heeft ons leven echt niet goekoper gemaakt.
Rekende eerst een monteur aan voorrij kosten 60 gulden, nu is het 45 euro c.q. 99 gulden.