LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] jaar afrekening Eneco
Re: jaar afrekening Eneco
En het mooie is dat je daar dan zelf voor getekend hebt
Als je al niet eens in staat bent om, als je weer van een leverancier af wilt, op tijd een opzegbrief te versturen dan kan je je net zo goed laten belazeren door je eigen energieleverancier
Als je al niet eens in staat bent om, als je weer van een leverancier af wilt, op tijd een opzegbrief te versturen dan kan je je net zo goed laten belazeren door je eigen energieleverancier
Re: jaar afrekening Eneco
hallo mensen,
ik kreeg in februari een jaarnota waarop ik 300 euro moest bijbetalen.
dit bedrag was gebaseerd op een verkeerde schatting van mijn gasverbruik (mijn gasmeter was kapot dus moesten ze een schatting maken).
na maanden getouwtrek krijg ik nu 500 euro terug.
hieronder mijn brief aan de manager klantenservice van Eneco.
Op 8 mei 2003 heb ik een huis in Den Haag gekocht en ben ik klant geworden van Eneco Energie.
Op het aanmeldings-/verhuisformulier heb jullie toen de meterstanden doorgegeven.
Op 8 mei 2003 waren de meterstanden als volgt:
Elektriciteit 1: 57653 kWh
Elektriciteit 2: 21946 kWh
Gas: 0000 m3
In februari 2004 heb ik jullie voor de berekening van de jaarnota de nieuwe meterstanden doorgegeven.
De meterstanden waren in februari 2004 als volgt:
Elektriciteit 1: 59330 kWh
Elektriciteit 2: 22510 kWh
Gas: 0000 m3
Op 9 maart 2004 heb ik van jullie een jaarnota ontvangen met daarop foutieve meterstanden vermeld.
Hierover heb ik met jullie klantenservice gebeld. Er werd mij verteld dat ik een correctienota zou ontvangen met de juiste meterstanden.
Tevens is er een afspraak gemaakt met een monteur van Eneco voor de plaatsing van een nieuwe gasmeter.
De gasmeter had nl. van mei 2003 t/m februari 2004 op de stand 0000 gestaan.
Op 19 maart 2004 is bij mij een nieuwe gasmeter geplaatst.
Ter voorkoming van hetzelfde probleem volgend jaar bij deze het dringende verzoek om deze gasstand in jullie administratie op te nemen!
Op 23 maart heb ik van jullie een correctienota ontvangen waarop het gasverbruik geschat was op 1078 m3.
Hierover heb ik wederom met jullie klantenservice gebeld. Ik heb doorgegeven dat ik alleen kookgas gebruik (ik heb blokverwarming en de stookkosten betaal ik maandelijks aan de VVE) en dat het verbruik dan ongeveer geschat zou moeten worden op 17 m3.
Ik kreeg toen te horen dat ik een nieuwe correctienota zou ontvangen met een geschat gasverbruik van 14 a 15 m3.
Tot op heden heb ik geen correctienota ontvangen en tot mijn grote verbazing zag ik dat jullie op 26 april 2004 het bedrag dat gebaseerd is op een gasverbruik van 1078 m3 van mijn rekening hebben afgeschreven (258,98 euro).
Ten eerste hebben jullie dit geld onrechtmatig van mijn rekening afgeschreven, ten tweede hebben jullie je niet aan de telefonisch gemaakte afspraak gehouden en ten derde kom ik hierdoor deze maand ernstig in de financiële problemen.
Graag verneem ik van u wanneer en hoe deze kwestie opgelost gaat worden ?
Wanneer ik een juiste nota van jullie ga ontvangen ?
En waneer jullie het onrechtmatig afgeschreven bedrag terug kunnen storten ? (ik hoop dat dat nog deze week kan gebeuren).
Ik hoop dat deze kwestie zo snel mogelijk opgelost gaat worden, ik ben nl. al maanden bezig hiermee.
En copie van deze brief gaat naar de Consumentenbond en naar het programma Kassa en Radar. Ik zal hun ook op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen in deze kwestie.
ik kreeg in februari een jaarnota waarop ik 300 euro moest bijbetalen.
dit bedrag was gebaseerd op een verkeerde schatting van mijn gasverbruik (mijn gasmeter was kapot dus moesten ze een schatting maken).
na maanden getouwtrek krijg ik nu 500 euro terug.
hieronder mijn brief aan de manager klantenservice van Eneco.
Op 8 mei 2003 heb ik een huis in Den Haag gekocht en ben ik klant geworden van Eneco Energie.
Op het aanmeldings-/verhuisformulier heb jullie toen de meterstanden doorgegeven.
Op 8 mei 2003 waren de meterstanden als volgt:
Elektriciteit 1: 57653 kWh
Elektriciteit 2: 21946 kWh
Gas: 0000 m3
In februari 2004 heb ik jullie voor de berekening van de jaarnota de nieuwe meterstanden doorgegeven.
De meterstanden waren in februari 2004 als volgt:
Elektriciteit 1: 59330 kWh
Elektriciteit 2: 22510 kWh
Gas: 0000 m3
Op 9 maart 2004 heb ik van jullie een jaarnota ontvangen met daarop foutieve meterstanden vermeld.
Hierover heb ik met jullie klantenservice gebeld. Er werd mij verteld dat ik een correctienota zou ontvangen met de juiste meterstanden.
Tevens is er een afspraak gemaakt met een monteur van Eneco voor de plaatsing van een nieuwe gasmeter.
De gasmeter had nl. van mei 2003 t/m februari 2004 op de stand 0000 gestaan.
Op 19 maart 2004 is bij mij een nieuwe gasmeter geplaatst.
Ter voorkoming van hetzelfde probleem volgend jaar bij deze het dringende verzoek om deze gasstand in jullie administratie op te nemen!
Op 23 maart heb ik van jullie een correctienota ontvangen waarop het gasverbruik geschat was op 1078 m3.
Hierover heb ik wederom met jullie klantenservice gebeld. Ik heb doorgegeven dat ik alleen kookgas gebruik (ik heb blokverwarming en de stookkosten betaal ik maandelijks aan de VVE) en dat het verbruik dan ongeveer geschat zou moeten worden op 17 m3.
Ik kreeg toen te horen dat ik een nieuwe correctienota zou ontvangen met een geschat gasverbruik van 14 a 15 m3.
Tot op heden heb ik geen correctienota ontvangen en tot mijn grote verbazing zag ik dat jullie op 26 april 2004 het bedrag dat gebaseerd is op een gasverbruik van 1078 m3 van mijn rekening hebben afgeschreven (258,98 euro).
Ten eerste hebben jullie dit geld onrechtmatig van mijn rekening afgeschreven, ten tweede hebben jullie je niet aan de telefonisch gemaakte afspraak gehouden en ten derde kom ik hierdoor deze maand ernstig in de financiële problemen.
Graag verneem ik van u wanneer en hoe deze kwestie opgelost gaat worden ?
Wanneer ik een juiste nota van jullie ga ontvangen ?
En waneer jullie het onrechtmatig afgeschreven bedrag terug kunnen storten ? (ik hoop dat dat nog deze week kan gebeuren).
Ik hoop dat deze kwestie zo snel mogelijk opgelost gaat worden, ik ben nl. al maanden bezig hiermee.
En copie van deze brief gaat naar de Consumentenbond en naar het programma Kassa en Radar. Ik zal hun ook op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen in deze kwestie.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01 mar 2004 20:45
Re: jaar afrekening Eneco
Ongelooflijk! Wat een service...echt onder de maat weer opnieuw.
Ik wens je echt veel succes, maar Eneco weet precies wat ze kan doen en wat ze niet hoeft te doen. Het is pennestrijd met een "grote jongen" om het zo maar eens te zeggen en als particulier kom je volgens mij nergens zonder rechtsbijstand tegen Eneco.
Rechtsbijstand heb ik ingeschakeld. Ook zij hebben het niet makkelijk. We wachten het af.
Afz: Ook een ontevreden klant.
Ik wens je echt veel succes, maar Eneco weet precies wat ze kan doen en wat ze niet hoeft te doen. Het is pennestrijd met een "grote jongen" om het zo maar eens te zeggen en als particulier kom je volgens mij nergens zonder rechtsbijstand tegen Eneco.
Rechtsbijstand heb ik ingeschakeld. Ook zij hebben het niet makkelijk. We wachten het af.
Afz: Ook een ontevreden klant.
Re: jaar afrekening Eneco
Beste medelanders,
Via deze weg reageer ik namens mijn moeder op de exhorbitant hoge rekeningen die ENECO durft voor te schotelen aan haar klanten.
situatie scheppen:
eenpersoonshuishouding
"geniet"een bijstands uitkering
heeft dus nagenoeg geen spaargeld.....
Het zelfde mooie weer genoten als u afgelopen jaar
geen extra apparaten aangeschaft. Waarvan eigenlijk ?
maandtarief 2002 €61,00
maandtarief 2003 € 54,00
terugontvangen over 2002 € 27,00
nu bijbetalen over 2003 € 789,50 !!!!!!
En het sterkste komt nog: zij heeft, zoals vermeld op diezelfde afrekening, MINDER verbruikt!!!!!!
dit zou neerkomen op een verhoging v/d tarieven van 50 %!!
Zijn ze helemaal gek geworden bij ENECO ? Het lijkt er wel op.
Volgens mij hebben ze gewoon een pact gesloten met de NUON en willen dat al hun klanten collectief overstappen naar die maatschappij!!
Iets anders kan ik niet bedenken.
Ik heb haar geadviseerd in ieder geval de automatische inhouding terug te laten boeken en ENECO hierover aangetekent te verwittigen.
p.s.: een telefoontje naar de ENECO resulteerde in de volgende uitspraak: Mevrouw, binnekort kan ENECO heel nieuwegein wel afsluiten van energie, want volgens mij heeft iedereen zo'n rekening ontvangen die ze uiteraard niet gaan betalen. Dus daar hoeft u niet "bang "voor te zijn......
in grote zorg over mijn moeders financiele toestand,
met vriendelijke groet,
Martijn van Vlodorp
Via deze weg reageer ik namens mijn moeder op de exhorbitant hoge rekeningen die ENECO durft voor te schotelen aan haar klanten.
situatie scheppen:
eenpersoonshuishouding
"geniet"een bijstands uitkering
heeft dus nagenoeg geen spaargeld.....
Het zelfde mooie weer genoten als u afgelopen jaar
geen extra apparaten aangeschaft. Waarvan eigenlijk ?
maandtarief 2002 €61,00
maandtarief 2003 € 54,00
terugontvangen over 2002 € 27,00
nu bijbetalen over 2003 € 789,50 !!!!!!
En het sterkste komt nog: zij heeft, zoals vermeld op diezelfde afrekening, MINDER verbruikt!!!!!!
dit zou neerkomen op een verhoging v/d tarieven van 50 %!!
Zijn ze helemaal gek geworden bij ENECO ? Het lijkt er wel op.
Volgens mij hebben ze gewoon een pact gesloten met de NUON en willen dat al hun klanten collectief overstappen naar die maatschappij!!
Iets anders kan ik niet bedenken.
Ik heb haar geadviseerd in ieder geval de automatische inhouding terug te laten boeken en ENECO hierover aangetekent te verwittigen.
p.s.: een telefoontje naar de ENECO resulteerde in de volgende uitspraak: Mevrouw, binnekort kan ENECO heel nieuwegein wel afsluiten van energie, want volgens mij heeft iedereen zo'n rekening ontvangen die ze uiteraard niet gaan betalen. Dus daar hoeft u niet "bang "voor te zijn......
in grote zorg over mijn moeders financiele toestand,
met vriendelijke groet,
Martijn van Vlodorp
Re: jaar afrekening Eneco
Met een noodgang de bank bellen om het terug te laten boeken, dit kan zonder opgaaf van redenen (bovendien zijn ze daar wel wat gewend als het om een energiebedrijf of UPC gaat).En waneer jullie het onrechtmatig afgeschreven bedrag terug kunnen storten ? (ik hoop dat dat nog deze week kan gebeuren).
Alles wat ze daardoor niet ontvangen bij Eneco hoeven ze ook niet terug te betalen.
Re: jaar afrekening Eneco
Hiermee refereer ik aan mijn bericht van 29 april jl op dit forum over de afscrhrijving van ENECO van 558 euro als Eindejaars bijbetaling.
Ik heb inderdaad de bank gevraagd deze betaling te storneren.
Daarna een brief gestuurd aan eneco klantenservice, de directie en 't hoofd van de klantenserivce per fax, email en post.
DAT HIELP!
Ik kreeg een reaktie, na 2x bellen of ze de brief ontvangen hadden.
Sterker nog, ik heb "zelfs" 15 pleuro terug gekregen voor de belkosten die ik heb moeten maken om naar ENECO haar nitwits te bellen om antwoorden te krijgen.............Maar dat is dan ook alles.
Als verklaring voor de bijbetaling kreeg ik als antwoord dat ik in april 2003 geen eindafrekening van de REMU heb gehad voor WARMTE.
Daarna is REMU overgegaan naar ENECO.
Dat wil zeggen dat ik dus van september 2002 tot en met april 2004 in een keer alle geleverde warmte moet betalen.
Klinkt logisch maar toch heb ik 't gevoel dat er (nog steeds) iets niet klopt.
Ik houdt zelf mijn meterstanden bij. Heb een hele ordner met info over rekeningen van o.a. remu etc. en die ordner gaat 10 jaar terug.
Er zit een rekening bij van REMU waar warmte op vermeld wordt.
Maar voor een bedrag van 15 euro per keer........
Maar da's voor ENECO geen bewijs, want 't zijn niet hun gegevens maar van de REMU en van mijzelf.
Na heel lang getouwtrek, want ik ben niet voor 1 gat te vangen, heb ik maar een betalingsregeling getroffen.
Ik kwam er gewoon niet uit.
De komende maanden ben ik maandelijks 220 euro lichter.
110 euro voor mijn energierekening (in een eenpersoonshuishouden) en de rest als afbetaling.
Je staat gewoon machteloos. Hoe groot je mond ook is en hoe mooi de brieven ook zijn die je schrijft.
helaas.
Ik wens jullie allen veel sterkte en succes.
Ik heb inderdaad de bank gevraagd deze betaling te storneren.
Daarna een brief gestuurd aan eneco klantenservice, de directie en 't hoofd van de klantenserivce per fax, email en post.
DAT HIELP!
Ik kreeg een reaktie, na 2x bellen of ze de brief ontvangen hadden.
Sterker nog, ik heb "zelfs" 15 pleuro terug gekregen voor de belkosten die ik heb moeten maken om naar ENECO haar nitwits te bellen om antwoorden te krijgen.............Maar dat is dan ook alles.
Als verklaring voor de bijbetaling kreeg ik als antwoord dat ik in april 2003 geen eindafrekening van de REMU heb gehad voor WARMTE.
Daarna is REMU overgegaan naar ENECO.
Dat wil zeggen dat ik dus van september 2002 tot en met april 2004 in een keer alle geleverde warmte moet betalen.
Klinkt logisch maar toch heb ik 't gevoel dat er (nog steeds) iets niet klopt.
Ik houdt zelf mijn meterstanden bij. Heb een hele ordner met info over rekeningen van o.a. remu etc. en die ordner gaat 10 jaar terug.
Er zit een rekening bij van REMU waar warmte op vermeld wordt.
Maar voor een bedrag van 15 euro per keer........
Maar da's voor ENECO geen bewijs, want 't zijn niet hun gegevens maar van de REMU en van mijzelf.
Na heel lang getouwtrek, want ik ben niet voor 1 gat te vangen, heb ik maar een betalingsregeling getroffen.
Ik kwam er gewoon niet uit.
De komende maanden ben ik maandelijks 220 euro lichter.
110 euro voor mijn energierekening (in een eenpersoonshuishouden) en de rest als afbetaling.
Je staat gewoon machteloos. Hoe groot je mond ook is en hoe mooi de brieven ook zijn die je schrijft.
helaas.
Ik wens jullie allen veel sterkte en succes.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01 mar 2004 20:45
Re: jaar afrekening Eneco
Het is inderdaad om te huilen. Bij mij hebben ze, nadat ik mijn rechtsbijstand had ingeschakeld (wat weinig hielp overigens), afgesloten van electriciteit om de 2000 euri los te krijgen. Ik heb toen onder protest betaald, maar heb nog steeds geen uitleg over hoe en waarom.
Mijn bedrijf lag plat en de koelkast en vriezer met spullen waren verrot gegaan. Eneco is niet bereikbaar voor commentaar, maar krijg een bloemetje met excuus brief voor de onaangekondigde afsluiting.
Zelf met een rechtsbijstand verzekering lukt het niet om een antwoord los te krijgen van Eneco. Dus, "Even Apeldoorn bellen!" doe ik ook niet meer. Heeft gewoonweg geen zin!!
Ik heb geleerd door al deze onzin dat je, hoe dan ook altijd wordt genaaid in het leven alleen bij de een is het wat minder hard dan bij de ander. Ik wens iedereen ook veel succes, maar ik zie er ook geen brood meer in!!
Mijn bedrijf lag plat en de koelkast en vriezer met spullen waren verrot gegaan. Eneco is niet bereikbaar voor commentaar, maar krijg een bloemetje met excuus brief voor de onaangekondigde afsluiting.
Zelf met een rechtsbijstand verzekering lukt het niet om een antwoord los te krijgen van Eneco. Dus, "Even Apeldoorn bellen!" doe ik ook niet meer. Heeft gewoonweg geen zin!!
Ik heb geleerd door al deze onzin dat je, hoe dan ook altijd wordt genaaid in het leven alleen bij de een is het wat minder hard dan bij de ander. Ik wens iedereen ook veel succes, maar ik zie er ook geen brood meer in!!
Re: jaar afrekening Eneco
Hierbij wil ik mijn stem ook laten horen betreft ENECO ENERGIE jaarafrekening! Ik woon per 2 maart 2004 in rotterdam en betaal maandelijks 180 euro. Tot mijn verbazing kreeg ik in juni 2004 een jaarafrekening dat ik 656 euro moet bij betalen en vervolgens per maand 302 euro moet betalen. Bij mijn eigen nader inzien klopt het jaarrekening niet met mijn verbruikte energie standen. Ik had namelijk de standen die zij mijn in rekening bracht nog niet gehaald op het gebied van verbruik. Ik had hun gebeld en kreeg een gecorrieerde jaarafrekening waaruit blijkt dat de meterstanden weer niet kloppen met wat ik hun heb doorgegeven. Nu moet ik per maand 456 euro maandelijks betalen terwijl ik nog geen halfjaar in rotterdam woon.
KAN IEMAND MIJN HELPEN WAT IK NU MOET DOEN? (we wonen met 4 studenten en letten zowieso op het gebruik)
KAN IEMAND MIJN HELPEN WAT IK NU MOET DOEN? (we wonen met 4 studenten en letten zowieso op het gebruik)
Re: jaar afrekening Eneco
De consumenten website www.boycot.nu ontvangt net als alle andere consumenten websites en organisaties heel veel klachten over de energie leveranciers.
Na aandringen bij de politiek kregen wij het volgende e-mail bericht,
8 juli 2004
Aan de redactie van Boycot.nu
“Het ministerie van Economische Zaken heeft een apart e-mailadres aangemaakt waar u de klachten over energieleveranciers naar toe kunt sturen. De minister van Economische Zaken is hiervan op de hoogte en afhankelijk van de klachten die binnenkomen wordt besloten welke verdere actie hierop wordt genomen. Vanaf vanmiddag drie uur kunt u het e-mailadres gebruiken. Het adres is: [email protected] “
Wij hopen dat alle klagers hierop reageren zodat er eindelijk iets wordt gedaan aan al die klachten.
Met vriendelijke groet
Boycot.nu
Na aandringen bij de politiek kregen wij het volgende e-mail bericht,
8 juli 2004
Aan de redactie van Boycot.nu
“Het ministerie van Economische Zaken heeft een apart e-mailadres aangemaakt waar u de klachten over energieleveranciers naar toe kunt sturen. De minister van Economische Zaken is hiervan op de hoogte en afhankelijk van de klachten die binnenkomen wordt besloten welke verdere actie hierop wordt genomen. Vanaf vanmiddag drie uur kunt u het e-mailadres gebruiken. Het adres is: [email protected] “
Wij hopen dat alle klagers hierop reageren zodat er eindelijk iets wordt gedaan aan al die klachten.
Met vriendelijke groet
Boycot.nu
Re: jaar afrekening Eneco
Ook ik heb bezwaren tegen de eindafrekening die Eneco mij voorgeschoteld heeft. Bij mij is het niet zozeer het bedrag dat mij verbaasde (ik moet € 207,- bijbetalen en mijn maandbedrag is verhoogd naar € 158,-), maar mijn laagtariefverbruik. Ik ben een vrouw alleen in een driekamerflat, zonder vaatwasser, wasmachine of droger. Ik had een electrische boiler van 80 liter en verbruikte 2989 kwh laagtarief. Ter vergelijking: mijn moeder in een dubbel bovenhuis met een kind dat de hele dag thuis is en vaatwasser, wasmachine én droger verbruikt op laagtarief 1555 kWh in een jaar. Verder hebben we vergelijkbare apparaten: een PC, twee TV's, stereo, koffiezetapparaat, electrische oven etc. Mijn normaal tarief is volgens mij wel normaal: 1295 kWh. Ik ben dus contact gaan opnemen met Eneco met de vraag of er iemand kon komen kijken of er energie weglekt, of dat de meters niet goed zijn. Allereerst kreeg ik de boodschap dat mijn verbruik wel normaal was. Dat maakte mij natuurlijk al woedend. Vervolgens kreeg ik de mededeling dat mijn meters geijkt konden worden voor een bedrag van €300,- tot €400,-. Monteurs in dienst van Eneco nemen alleen maar meterstanden op en doen verder niks. Logisch, wat kan Eneco het schelen als er bij mij energie weglekt, zij ontvangen het geld toch wel. OK, zei ik, doe dat dan maar (kan ik altijd wat vragen stellen als ie er eenmaal is). Totdat ik de prijs hoorde: dat zou me al € 65,- aan voorrijdkosten gaan kosten. Wat een service he? Overigens heb ik voor deze informatie een keer of vijf gebeld totdat ik bij het zeggen van mijn naam en adres gelijk werd doorverbonden naar de zogenaamde 'vervelende-klanten-afdeling' (je kent het wel, zo'n zogenaamd getraind iemand die jou kalm moet houden). Ik besloot het anders aan te pakken. Mijn boiler is geleasd van Eneco. Ik belde terug: mijn boiler is kapot. En eindelijk werd ik doorverbonden naar iemand met verstand van zaken (van Tempus Energielease). Ik vertelde mijn verhaal en deze man zei dat er waarschijnlijk iets mis was met mijn boiler. Ik heb 's avonds geen warm water meer en dat zou niet moeten met zo'n grote inhoud. Waarschijnlijk laadde hij niet goed op, wat het hoge verbruik zou verklaren. Prima, probleem opgelost: hij zou iemand sturen om het na te kijken en dan zou er iets aan mijn rekening gedaan kunnen worden. Er kwam wel iemand, maar die werkte er net en had er niet zoveel verstand van. Hij zou iemand anders sturen. Die heb ik tot op heden niet gezien. Ondertussen zat van al dat gedoe, heb ik besloten zelf maatregelen te nemen. De boiler is inmiddels vervangen voor een keukengeiser door Tempus Energielease (waar Eneco mee samenwerkt. Ik heb nu de hele dag warm water en de waterdruk is wel wat minder, maar ik ben prima tevreden. Ik besloot Eneco op de hoogte te brengen, zodat iig mijn maandbedrag om laag kan. Immers ga ik nu veel minder verbruiken. Ik heb zelfs vermeld dat ik de absurd hoge rekening van vorig jaar gewoon zou betalen, onder protest weliswaar. Mijn verzoek is geweigerd. Nee, ik zeg het verkeerd, mijn verzoek is ingewilligd, mijn maandbedrag is zowaar met één euro verlaagd. Ik ben niet van plan me erbij neer te leggen. Heeft iemand tips van hoe ik dit kan aanpakken? Mijn voorstel aan Eneco is simpelweg geweest mijn maandbedrag van vorig jaar te handhaven op € 127,- wat al zeer aan de hoge kant is voor een huishouden van mijn formaat.
Re: jaar afrekening Eneco
ENECO
Wat erg belangrijk is om de jaarnota`s goed in de gaten te houden en te bewaren. Wees op tijd om de meterstanden correct en optijd door te geven. Telefonisch is vaak het makkelijkst en het veiligt. Doet men dit niet dan is de kans erg groot dat Eneco de meterstanden gaat schatten en de klanten voor verrasingen komen te staan met maandtermijnen en gecorrigeerde nota`s. Maandtemijnen kunnen altijd door de klant verlaagd worden met 10%. Let op, er kan geen regeling getroffen worden met oververbruik als de klant het maandtermijn zelf heeft verlaagd. Heeft de klant het maandtermijn niet zelf verlaagd,en men heeft voor de datum van afschrijving of van betaling telefonisch contact gehad kan men een betalingsregeling treffen tenzij er al een regeling loopt.
Sommige aparaten gaan meer energie verbruiken zodra ze ouder worden. Boilers,vloerverwarming,elektrische dekentjes,kacheltjes,zonnebanken en waterbedden verbruiken ontzettend veel energie. Hoop mensen houden hier niet rekening mee bij hun aankoop.
Mensen houden niet rekening mee met hun verbruik van hun energie. Er zijn mensen die alleenstaand zijn en verbruik van energie hebben van wat gemiddeld een gezin met drie personen hebben. Daarom kan er niet vergeleken worden met andere enecoclienten.
In sommige gemeentens betalen clienten hun kabel (CAI) afvalstofheffing, verontreinigingsheffing etc. Men kan ook besparen, om door te geven aan gemeente, hoogheemraad schappen en ander waterbedrijven zodra de gezinssituatie of huishouden veranderd. Men kan ook in sommige gemeente vrijsteling krijgen van afvalstofheffingen.
Wat erg belangrijk is om de jaarnota`s goed in de gaten te houden en te bewaren. Wees op tijd om de meterstanden correct en optijd door te geven. Telefonisch is vaak het makkelijkst en het veiligt. Doet men dit niet dan is de kans erg groot dat Eneco de meterstanden gaat schatten en de klanten voor verrasingen komen te staan met maandtermijnen en gecorrigeerde nota`s. Maandtemijnen kunnen altijd door de klant verlaagd worden met 10%. Let op, er kan geen regeling getroffen worden met oververbruik als de klant het maandtermijn zelf heeft verlaagd. Heeft de klant het maandtermijn niet zelf verlaagd,en men heeft voor de datum van afschrijving of van betaling telefonisch contact gehad kan men een betalingsregeling treffen tenzij er al een regeling loopt.
Sommige aparaten gaan meer energie verbruiken zodra ze ouder worden. Boilers,vloerverwarming,elektrische dekentjes,kacheltjes,zonnebanken en waterbedden verbruiken ontzettend veel energie. Hoop mensen houden hier niet rekening mee bij hun aankoop.
Mensen houden niet rekening mee met hun verbruik van hun energie. Er zijn mensen die alleenstaand zijn en verbruik van energie hebben van wat gemiddeld een gezin met drie personen hebben. Daarom kan er niet vergeleken worden met andere enecoclienten.
In sommige gemeentens betalen clienten hun kabel (CAI) afvalstofheffing, verontreinigingsheffing etc. Men kan ook besparen, om door te geven aan gemeente, hoogheemraad schappen en ander waterbedrijven zodra de gezinssituatie of huishouden veranderd. Men kan ook in sommige gemeente vrijsteling krijgen van afvalstofheffingen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01 mar 2004 20:45
Re: jaar afrekening Eneco
Het verhaal klopt maar voor een deel. Mijn meterstanden zijn sinds 2000 doorgegeven aan Eneco. Ik heb er zelf airmiles voor ontvangen, omdat ik het via Internet heb gedaan. Ondanks mijn secure opgave van de meterstanden, blijkt na een pittige pennestrijd tussen mijn advocaat en jullie "communicatiepersoneel" dat TOCH meterstanden zijn geschat gefactureerd ondanks de opgave van het grootste gedeelte van de klanten van Eneco. Ik kreeg vorig jaar een rekening van 1100 euro. Of ik effe wilde dokken!!
In de algemene voorwaarden staat ook vermeld dat Eneco het recht heeft om tot 5 jaar terug mag gaan in tijd om achterstallige verbruikte energie te verrekenen. U wmelding in het forum is een beetje een knullige manier van bedekken van fouten die duidelijk liggen in het billing center van Eneco.
Het is toch raar dat merendeel van de klanten van Enco in opstand komt, omdat ze meterstanden jarenlang hebben doorgegeven en nu ineens met een aanzienlijke prijsstijging worden geconfronteerd. Het is oneerlijk. Het is buiten alle proporties dat nota bene tegen de klant wordt gezegd dat deze zijn meterstanden juist moet doorgeven. DE BRUTALITEIT. Je wordt tegenwoordig nergens meer fatsoenlijk geholpen c.q. te woord gestaan. Om nog maar te zwijgen van de rompslomp die we hebben gehad, omdat Eneco mij (onaangekondigd) heeft afgesloten, omdat er een formaliteitsfout is gemaakt. Een excuus moet ik nog altijd krijgen. Er is mij een bloemetje beloofd. Ik heb NIKS gehad dan alleen maar het afschuiven van problemen die in eerste instantie bij Eneco liggen. IK weet nu voortaan hoe ik mijn jaarnota moet lezen. Niet dankzij de openhartigheid vanuit Eneco.
De melding in dit forum komt als een beetje mosterd na de maaltijd, maar bevat weer de onjuiste uitleg van de problematiek. Vertelt u alstublieft aan uw klanten dat jullie een fout hebben gemaakt en dat er een rekeningwordt gestuurd die betrekking heeft op alle voorgaande jaren. Fouten maken is niet erg, maar geef ze toe. Wees mens! Je hebt namelijk niet met koeien te maken. We zijn niet op ons achterhoofd gevallen Eneco-gast!
Iedereen die dit leest moet zijn jaarnota voortaan goed lezen omdat erop staat vermeld of het geschatte of doorgegeven meterstanden zijn. Zijn het geschatte meterstanden dan schriftelijk aanvragen voor de juiste nota en dat bezwaar wordt gemaakt tegen de huidige en dat pas wordt betaald bij het aanleveren van de juiste nota met de juiste meterstanden vermeld.
Denkt u dat het zin heeft voor mij om over te stappen op een andere maatschappij?? Het is overal een bende. Tegenwoordtig is het "not-done" om eer te hebben van je werk. Doe gewoon iets en doe het goed anders moet je het niet doen.
In de algemene voorwaarden staat ook vermeld dat Eneco het recht heeft om tot 5 jaar terug mag gaan in tijd om achterstallige verbruikte energie te verrekenen. U wmelding in het forum is een beetje een knullige manier van bedekken van fouten die duidelijk liggen in het billing center van Eneco.
Het is toch raar dat merendeel van de klanten van Enco in opstand komt, omdat ze meterstanden jarenlang hebben doorgegeven en nu ineens met een aanzienlijke prijsstijging worden geconfronteerd. Het is oneerlijk. Het is buiten alle proporties dat nota bene tegen de klant wordt gezegd dat deze zijn meterstanden juist moet doorgeven. DE BRUTALITEIT. Je wordt tegenwoordig nergens meer fatsoenlijk geholpen c.q. te woord gestaan. Om nog maar te zwijgen van de rompslomp die we hebben gehad, omdat Eneco mij (onaangekondigd) heeft afgesloten, omdat er een formaliteitsfout is gemaakt. Een excuus moet ik nog altijd krijgen. Er is mij een bloemetje beloofd. Ik heb NIKS gehad dan alleen maar het afschuiven van problemen die in eerste instantie bij Eneco liggen. IK weet nu voortaan hoe ik mijn jaarnota moet lezen. Niet dankzij de openhartigheid vanuit Eneco.
De melding in dit forum komt als een beetje mosterd na de maaltijd, maar bevat weer de onjuiste uitleg van de problematiek. Vertelt u alstublieft aan uw klanten dat jullie een fout hebben gemaakt en dat er een rekeningwordt gestuurd die betrekking heeft op alle voorgaande jaren. Fouten maken is niet erg, maar geef ze toe. Wees mens! Je hebt namelijk niet met koeien te maken. We zijn niet op ons achterhoofd gevallen Eneco-gast!
Iedereen die dit leest moet zijn jaarnota voortaan goed lezen omdat erop staat vermeld of het geschatte of doorgegeven meterstanden zijn. Zijn het geschatte meterstanden dan schriftelijk aanvragen voor de juiste nota en dat bezwaar wordt gemaakt tegen de huidige en dat pas wordt betaald bij het aanleveren van de juiste nota met de juiste meterstanden vermeld.
Denkt u dat het zin heeft voor mij om over te stappen op een andere maatschappij?? Het is overal een bende. Tegenwoordtig is het "not-done" om eer te hebben van je werk. Doe gewoon iets en doe het goed anders moet je het niet doen.
Re: jaar afrekening Eneco
Geachte mede slachtoffers
Wij zijn in 2003 over gestapt op groene stroom van eneco en dat hebben we geweten ook wij kregen onze afrekening in februari 2004
en dat was schrikken wij moesten 816 euro bij betalen ik heb hier over gebeld maar dat is ook een drama dan die aan de telefoon en weer een
ander en maar wachten maar ja de teller tikt gewoon door maar dat maakt hun ook niet uit ik heb zoveel keer gebeld en niet een keer een
normaal antwoord gekregen en toen maar brieven schrijven geen antwoord zelfs aangetekend en nog geen antwoord en ook nog via email naar afdeling klachten dan krijg je het antwoord van we zijn er mee bezig maar je hoort helemaal niets ik heb 18-8-2004 weer een
brief gestuurd en mijn contract op gezegd met eneco want dat moest
3 maanden van tevoren anders zit ik er weer een jaar aan vast maar
weer niks het is daar een flink zooitje als ik alle brieven lees op deze
site is het allemaal het zelfde en je kan er niets aan doen dat is helemaal erg ik heb zelf een w.a.o uitkering wij moeten al iedere cent
een keer omdraaien voor wij hem uitgeven maar daar hebben ze sch...
aan. toen wij de afrekening kregen stonden daar hele andere meter standen op als dat er op de meter zelf stond deze stand stond er pas 3 maanden later op ik heb hier over gebeld maar dat maakte niet uit zeiden ze want dat was zo weinig dat was niet de moeite ik heb ook gevraagd hoe zij aan de meter stand kwamen die zijn door gegeven
via de o.n.s maar dat is niet waar want de o.n.s geven geen meter stand
door aan eneco toen zij de vrouw die ik aan de telefoon had dan heeft
u het zelf door gegeven maar dat is niet waar ze liegen of dat het gedrukt staat ik ben dood ziek van eneco ik hoop dat ze van daag of
morgen allemaal naar de knoppen gaan
allemaal veel sterkte toegewenst janflo[/quote][/url]
Wij zijn in 2003 over gestapt op groene stroom van eneco en dat hebben we geweten ook wij kregen onze afrekening in februari 2004
en dat was schrikken wij moesten 816 euro bij betalen ik heb hier over gebeld maar dat is ook een drama dan die aan de telefoon en weer een
ander en maar wachten maar ja de teller tikt gewoon door maar dat maakt hun ook niet uit ik heb zoveel keer gebeld en niet een keer een
normaal antwoord gekregen en toen maar brieven schrijven geen antwoord zelfs aangetekend en nog geen antwoord en ook nog via email naar afdeling klachten dan krijg je het antwoord van we zijn er mee bezig maar je hoort helemaal niets ik heb 18-8-2004 weer een
brief gestuurd en mijn contract op gezegd met eneco want dat moest
3 maanden van tevoren anders zit ik er weer een jaar aan vast maar
weer niks het is daar een flink zooitje als ik alle brieven lees op deze
site is het allemaal het zelfde en je kan er niets aan doen dat is helemaal erg ik heb zelf een w.a.o uitkering wij moeten al iedere cent
een keer omdraaien voor wij hem uitgeven maar daar hebben ze sch...
aan. toen wij de afrekening kregen stonden daar hele andere meter standen op als dat er op de meter zelf stond deze stand stond er pas 3 maanden later op ik heb hier over gebeld maar dat maakte niet uit zeiden ze want dat was zo weinig dat was niet de moeite ik heb ook gevraagd hoe zij aan de meter stand kwamen die zijn door gegeven
via de o.n.s maar dat is niet waar want de o.n.s geven geen meter stand
door aan eneco toen zij de vrouw die ik aan de telefoon had dan heeft
u het zelf door gegeven maar dat is niet waar ze liegen of dat het gedrukt staat ik ben dood ziek van eneco ik hoop dat ze van daag of
morgen allemaal naar de knoppen gaan
allemaal veel sterkte toegewenst janflo[/quote][/url]
Re: jaar afrekening Eneco
nieuwegein, 21 september 2004.
Ook ik wordt nu bedreigt met afsluiting, omdat ENECO beweert dat ik achterstand heb met betalen. Al dit gedonder is gekmen omdat ik het bedrag van mijn jaarafrekening ad 597,18 euro, heb terug laten boeken. Ik heb Eneco gebeld met de vraag of er niet een afbetalingsregeling kon worden afgesproken. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg van (mevr. Poelman) een afbetalingsregeling aangeboden. En heb vervolgens trouw elke maand de aan mij gestuurde acceptgiro betaald. Nu heb vanaf dat moment (het moment van de afspraak over de afbetalingsregeling) elke maand (vanaf eind april) een soort van dubbele correspondentie met de Eneco: aan de ene kant krijg ik steeds weer de bevestiging dat het inderdaad klopt dat ik betaald heb, aan de andere kant steeds weer aanmaningen etc. Bellen, e-mailen, faxen etc. het helpt geen moer!. Ze blijven maar komen elke maand dat ik achterstand heb. Nu is mijn maandbedrag van de ene op de andere keer van 134,00 naar 172,89 euro gegaan. Ik verbruik niets meer dan de voorgaande jaren.
Nu lag er sinds gisteren een rode kaart in de bus. Ik heb N.B. na de witte en gele kaart weer contact gezocht met Eneco en kreeg op mijn faxen met weer de hele correspondentie en de bewijzen van betalingen, een brief terug van de Eneco, nu van een mijnheer Kersout of mevrouw Kersout, dat ik met mijn maandrekeningen geen achterstand had, alleen dat ik met mijn afbetalingsregeling 1 keer achterliep. Ik weer terug gefaxed dat dat niet kon, want ik heb geen andere acceptgirokaarten ontvangen. Hij/zij weer terug geschreven dat ik het bedrag van de afbetalingsregeling zelf moet overmaken op een girooverschrijvingsformulier. Nu vraag ik je: twee keer daarvoor heb ik wel van Eneco een acceptgiro otnvangen voor in totaal het maandbedrag en het bedrag van de afbetalingsregeling. Zijn ook prompt door mij betaald. Nu dus een rode kaart. HOE MOET IK DIT NU OPLOSSEN???
Ik weet het niet meer.
Ook ik wordt nu bedreigt met afsluiting, omdat ENECO beweert dat ik achterstand heb met betalen. Al dit gedonder is gekmen omdat ik het bedrag van mijn jaarafrekening ad 597,18 euro, heb terug laten boeken. Ik heb Eneco gebeld met de vraag of er niet een afbetalingsregeling kon worden afgesproken. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg van (mevr. Poelman) een afbetalingsregeling aangeboden. En heb vervolgens trouw elke maand de aan mij gestuurde acceptgiro betaald. Nu heb vanaf dat moment (het moment van de afspraak over de afbetalingsregeling) elke maand (vanaf eind april) een soort van dubbele correspondentie met de Eneco: aan de ene kant krijg ik steeds weer de bevestiging dat het inderdaad klopt dat ik betaald heb, aan de andere kant steeds weer aanmaningen etc. Bellen, e-mailen, faxen etc. het helpt geen moer!. Ze blijven maar komen elke maand dat ik achterstand heb. Nu is mijn maandbedrag van de ene op de andere keer van 134,00 naar 172,89 euro gegaan. Ik verbruik niets meer dan de voorgaande jaren.
Nu lag er sinds gisteren een rode kaart in de bus. Ik heb N.B. na de witte en gele kaart weer contact gezocht met Eneco en kreeg op mijn faxen met weer de hele correspondentie en de bewijzen van betalingen, een brief terug van de Eneco, nu van een mijnheer Kersout of mevrouw Kersout, dat ik met mijn maandrekeningen geen achterstand had, alleen dat ik met mijn afbetalingsregeling 1 keer achterliep. Ik weer terug gefaxed dat dat niet kon, want ik heb geen andere acceptgirokaarten ontvangen. Hij/zij weer terug geschreven dat ik het bedrag van de afbetalingsregeling zelf moet overmaken op een girooverschrijvingsformulier. Nu vraag ik je: twee keer daarvoor heb ik wel van Eneco een acceptgiro otnvangen voor in totaal het maandbedrag en het bedrag van de afbetalingsregeling. Zijn ook prompt door mij betaald. Nu dus een rode kaart. HOE MOET IK DIT NU OPLOSSEN???
Ik weet het niet meer.
Re: jaar afrekening Eneco
Eneco heeft de gewoonte om
a) maandbetalingen niet te registeren (Zo beweerde eneco dat ik over geheel 2003 slecht 87 euro betaald had; de overige 11 maanden waren gemakshalve niet geregistreerd
b) bij de schatting een extra 0 achter het electra verbruik te plaatsen (waardoor je honderden euro's mag bij betalen)
c) bij het overgaan naar een andere leverancier voor electriciteit het maandbedrag te verhogen met 40%
d) heel onbeschoft te reageren op telefonische en schriftelijke klachten
e) de problemen rond jaarrekening 2002, 2003 pas na 7 maanden op te lossen
En nog 1 TIP:
Eneco heeft de gewoonte om ook de jaarrekening van de vorige bewoners te verwerken in de eerste jaarrekening in je nieuwe woning
a) maandbetalingen niet te registeren (Zo beweerde eneco dat ik over geheel 2003 slecht 87 euro betaald had; de overige 11 maanden waren gemakshalve niet geregistreerd
b) bij de schatting een extra 0 achter het electra verbruik te plaatsen (waardoor je honderden euro's mag bij betalen)
c) bij het overgaan naar een andere leverancier voor electriciteit het maandbedrag te verhogen met 40%
d) heel onbeschoft te reageren op telefonische en schriftelijke klachten
e) de problemen rond jaarrekening 2002, 2003 pas na 7 maanden op te lossen
En nog 1 TIP:
Eneco heeft de gewoonte om ook de jaarrekening van de vorige bewoners te verwerken in de eerste jaarrekening in je nieuwe woning
Re: jaar afrekening Eneco
en ik maar denken dat ik een van de weinigen was....
Sinds 18 maart heb ik de sleutel van een huurwoning waar ik pas woon sinds 1 mei. Op 22 maart zijn onze beginstanden opgenomen en alle radiatoren stonden uit. Bij het klussen is alleen wat stroom gebruikt. Gas hebben we niet in deze woning.
Eind augustus kreeg ik de jaarnota. Het stroomverbruik klopte, maar voor de warmte moesten we bijna 550 euro betalen. En dat zou ook nog eens in 1 week verbruikt zijn! Ik heb gebeld en uitgelegd dat de standen die op de jaarnota staan niet klopten en uberhaupt onmogelijk waren. Degene die ik toen aan de telefoon had was wel aardig en zou dit uitzoeken en mij terugbellen. Dat heeft ze gedaan en er zou iemand langskomen om onze warmtestanden op te nemen. Dit is gebeurd en het komt erop neer dat wij de warmte die ze berekend hadden niet hoeven te betalen.
Nu wacht ik nog af wat er met ons termijnbedrag gaat gebeuren, dat is natuurlijk veel te hoog omdat het gebaseerd is op onmogelijk warmteverbruik. Ik heb hier al voor gebeld en gevraagd of ik dit bedrag kan verlagen, maar het bedrag was al aangepast naar aanleiding van onze nieuwe nota. Het scheelde wel 1 hele euro! Op mijn vraag of dit een normale schatting was van warmte verbruik werd mij verteld dat de opwarmkosten van het water hier ook bij betrokken worden. In ons geval is dit echter onzin want dat zit al in de huur. Dat vond de mevrouw aan de andere kant van de lijn maar raar. Ach, ik zal dus wel een hoop geld terugkrijgen aangezien ik niet zo'n grote warmteverbruiker ben, ik trek liever een extra trui en extra paar sokken aan.
Sinds 18 maart heb ik de sleutel van een huurwoning waar ik pas woon sinds 1 mei. Op 22 maart zijn onze beginstanden opgenomen en alle radiatoren stonden uit. Bij het klussen is alleen wat stroom gebruikt. Gas hebben we niet in deze woning.
Eind augustus kreeg ik de jaarnota. Het stroomverbruik klopte, maar voor de warmte moesten we bijna 550 euro betalen. En dat zou ook nog eens in 1 week verbruikt zijn! Ik heb gebeld en uitgelegd dat de standen die op de jaarnota staan niet klopten en uberhaupt onmogelijk waren. Degene die ik toen aan de telefoon had was wel aardig en zou dit uitzoeken en mij terugbellen. Dat heeft ze gedaan en er zou iemand langskomen om onze warmtestanden op te nemen. Dit is gebeurd en het komt erop neer dat wij de warmte die ze berekend hadden niet hoeven te betalen.
Nu wacht ik nog af wat er met ons termijnbedrag gaat gebeuren, dat is natuurlijk veel te hoog omdat het gebaseerd is op onmogelijk warmteverbruik. Ik heb hier al voor gebeld en gevraagd of ik dit bedrag kan verlagen, maar het bedrag was al aangepast naar aanleiding van onze nieuwe nota. Het scheelde wel 1 hele euro! Op mijn vraag of dit een normale schatting was van warmte verbruik werd mij verteld dat de opwarmkosten van het water hier ook bij betrokken worden. In ons geval is dit echter onzin want dat zit al in de huur. Dat vond de mevrouw aan de andere kant van de lijn maar raar. Ach, ik zal dus wel een hoop geld terugkrijgen aangezien ik niet zo'n grote warmteverbruiker ben, ik trek liever een extra trui en extra paar sokken aan.
Re: jaar afrekening Eneco
Op 1 oktober jl. wachtte mij een grote verrassing. Een brief van Eneco!! Dat er omstreeks 4 oktober 1767 euro van mijn rekening afgeschreven word. Het verhaal zit als volgt in elkaar.
In 1999 ben ik alleen in een appartement gaan wonen en heb daar tot juni dit jaar gewoond. Al die jaren heb ik weinig betaalt qua energie rekening, want ik was immers alleen en bijna nooit thuis. Tenminste ik dacht dat het daar aan lag. Nu blijkt dat Eneco al die jaren een verkeerde gasmeterstand heeft opgenomen. Namelijk volgens hun 1 cijfer te weinig. Voor het gemak hebben ze al die jaarafrekeningen opnieuw berekend en er maar een 5 extra aan vast geplakt qua gasverbruik. Ik viel natuurlijk van mijn stoel van zo'n bedrag vooral omdat ik net getrouwd ben en een huis heb gekocht. Dat zijn grote uitgavens en dit kan er gewoon niet bij. Dus heb ik meteen de klantenservice gebeld. Ja zeer vriendelijk waren ze (natuurlijk ik lijk wel een grootaandeelhouder met zo'n bedrag). Ik kon wel in termijnen van zes betalen wat neer komt opm +/- 265 euro per maand. En dat terwijl hun 4 jaren lang de fout maken!!!!
Ik vind het ronduit schande en zit met mijn handen in het haar. Natuurlijk heb ik de rechtsbijstand gebeld, maar tot nu toe nog niks gehoord. En een brief met uitstel van betaling geschreven.
HELP alsjeblieft. Ik zou best mijn verhaal op t.v. willen doen!!!!!!!
In 1999 ben ik alleen in een appartement gaan wonen en heb daar tot juni dit jaar gewoond. Al die jaren heb ik weinig betaalt qua energie rekening, want ik was immers alleen en bijna nooit thuis. Tenminste ik dacht dat het daar aan lag. Nu blijkt dat Eneco al die jaren een verkeerde gasmeterstand heeft opgenomen. Namelijk volgens hun 1 cijfer te weinig. Voor het gemak hebben ze al die jaarafrekeningen opnieuw berekend en er maar een 5 extra aan vast geplakt qua gasverbruik. Ik viel natuurlijk van mijn stoel van zo'n bedrag vooral omdat ik net getrouwd ben en een huis heb gekocht. Dat zijn grote uitgavens en dit kan er gewoon niet bij. Dus heb ik meteen de klantenservice gebeld. Ja zeer vriendelijk waren ze (natuurlijk ik lijk wel een grootaandeelhouder met zo'n bedrag). Ik kon wel in termijnen van zes betalen wat neer komt opm +/- 265 euro per maand. En dat terwijl hun 4 jaren lang de fout maken!!!!
Ik vind het ronduit schande en zit met mijn handen in het haar. Natuurlijk heb ik de rechtsbijstand gebeld, maar tot nu toe nog niks gehoord. En een brief met uitstel van betaling geschreven.
HELP alsjeblieft. Ik zou best mijn verhaal op t.v. willen doen!!!!!!!
Re: jaar afrekening Eneco
Dag annemieke,
Als de berekening van Eneco klopt met het getal op de gasmeter, dan moet je dat verbruik toch echt betalen. Klopt het niet dan kun je uiteraard bezwaar maken tegen deze "aanslag". Groeten, Ton.
Als de berekening van Eneco klopt met het getal op de gasmeter, dan moet je dat verbruik toch echt betalen. Klopt het niet dan kun je uiteraard bezwaar maken tegen deze "aanslag". Groeten, Ton.
Re: jaar afrekening Eneco
Wij kregen in augustus ook een afrekening van Eneco. 2000 euro! Bleek inderdaad ook over de afgelopen drie jaar te zijn, terwijl we minder zijn gaan gebruiken. ( Vorige medebewoonster was de hele dag thuis)
Wij hebben nu ook een betalingsregeling, maar we hebben er nog niks over gehoord. We zijn van een huurwoning naar een koopwoning gegaan, en helaas hebben we Eneco " meegenomen". Daar hebben we nu dus erg veel spijt van, en denken er toch over om over te stappen.
Ik lees dat er zoveel mensen zijn die hetzelfde mee hebben gemaakt, en hoop dat TROS RADAR er misschien meer aandacht aan zal besteden.
Wij hebben nu ook een betalingsregeling, maar we hebben er nog niks over gehoord. We zijn van een huurwoning naar een koopwoning gegaan, en helaas hebben we Eneco " meegenomen". Daar hebben we nu dus erg veel spijt van, en denken er toch over om over te stappen.
Ik lees dat er zoveel mensen zijn die hetzelfde mee hebben gemaakt, en hoop dat TROS RADAR er misschien meer aandacht aan zal besteden.
Re: jaar afrekening Eneco
Hallo AMG/Ton
Helaas ben ik al verhuisd en kan de meterstanden niet meer controleren. En op de jaarafrekeningen stonden de meterstanden op die hun gemeten hadden....maar op de nieuwe rekeningen hebben ze voor het gemak een 5 erachter gezet
Helaas ben ik al verhuisd en kan de meterstanden niet meer controleren. En op de jaarafrekeningen stonden de meterstanden op die hun gemeten hadden....maar op de nieuwe rekeningen hebben ze voor het gemak een 5 erachter gezet