LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPhone 5 accu

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Blackliq
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2015 17:37

iPhone 5 accu

Ongelezen bericht door Blackliq »

Ik heb een iPhone 5, waarvan de accu niet goed is. De test op de Apple site gedaan, waar bleek dat ik in aanmerking kom voor gratis vervanging van de accu. Vandaag naar de Apple Store geweest.
Ze vervangen de batterij echter niet, omdat ik een reparatie heb laten uitvoeren door een ander bedrijf dan Apple. Dit klopt, een jaar geleden heb ik het glas en omhulsel laten vervangen. Wat ik me afvraag is of Apple de accu terecht niet vervangt. De batterij is een erkende fout van Apple. Het heeft toch niets met garantie te maken, ze moeten de batterij gewoon vervangen. Zou er nog een mogelijkheid zijn om dit toch door Apple te laten doen, of staan ze volledig in hun recht en is dit een kwestie van klantonvriendelijkheid.

Thijs

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: iPhone 5 accu

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik kan me wel voorstellen dat ze dit niet willen doen. Stel er gaat iets fout omdat de vorige reparateur iets niet goed heeft gedaan. Bijvoorbeeld dat de reparateur iets heeft vastgezet met een klodder lijm die vervolgens voor schade zorgt bij het vervangen van de batterij (dit is geen denkbeeldig verhaal, ik heb het gezien bij andere producten). Wie draagt dan de kosten?

Ze kunnen wel vantevoren zeggen dat het voor risico van de klant is maar dat wordt dan toch niet geaccepteerd als het fout gaat (en komt het alsnog op fora zoals deze).

solotje
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:16

Re: iPhone 5 accu

Ongelezen bericht door solotje »

Alle service en alle garantie van Apple vervalt als jij zelf (of een beunhaas op de hoek) gaat knoeien met je toestel. Daar ben je mee akkoord gegaan toen je bij de algemene voorwaarden akkoord ben gegaan.

Het zou raar zijn (zoals hier boven al gezegd) dat als een ander schade veroorzaakt en Apple dan met de blaren ervan zit.

Het is vervelend voor jou, maar zo zit het wel in elkaar.

Gesloten