| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon onjuiste facturen
Nuon onjuiste facturen
Hallo allen,
Ik heb onlangs mijn contract opgezegd bij Nuon en de eindfactuur opgevraagd.Door een (reken)fout van Nuon hebben zij teveel geld op mijn rekening gestort.
In eerste instantie moest ik 5000 euro (!) bijbetalen, hierop heb ik gebeld en deze bleek gelukkig factuur onjuist. Het goede bedrag is 300 euro. De klantenservice zei dat Ik een credit-factuur zou krijgen van 4700 euro, waarna ik de 5000 euro moet betalen. Het restant is dan de 300 euro.
Wat ze gedaan hebben is:
4700 euro gestort
300 euro afgeschreven
En nu staat er dus al enkele maanden het verschil van 4400 euro (!) op mijn rekening. Ik wilde in eerste instantie wachten op een brief/telefoontje, maar dat blijft uit. Heb ik een meldplicht o.i.d. naar Nuon of is het hun verantwoordelijkheid?
Overigens heb ik afgerond op veelvouden van 100 euro voor de duidelijkheid.
Dank!
Ik heb onlangs mijn contract opgezegd bij Nuon en de eindfactuur opgevraagd.Door een (reken)fout van Nuon hebben zij teveel geld op mijn rekening gestort.
In eerste instantie moest ik 5000 euro (!) bijbetalen, hierop heb ik gebeld en deze bleek gelukkig factuur onjuist. Het goede bedrag is 300 euro. De klantenservice zei dat Ik een credit-factuur zou krijgen van 4700 euro, waarna ik de 5000 euro moet betalen. Het restant is dan de 300 euro.
Wat ze gedaan hebben is:
4700 euro gestort
300 euro afgeschreven
En nu staat er dus al enkele maanden het verschil van 4400 euro (!) op mijn rekening. Ik wilde in eerste instantie wachten op een brief/telefoontje, maar dat blijft uit. Heb ik een meldplicht o.i.d. naar Nuon of is het hun verantwoordelijkheid?
Overigens heb ik afgerond op veelvouden van 100 euro voor de duidelijkheid.
Dank!
Re: Nuon onjuiste facturen
Laat ik voorop stellen dat ik het beschreven betalingsverkeer wel heel apart vind.
En dat bij een NUON, wat toch een grote maatschappij is.
Ik zou hier zo snel mogelijk melding van maken. Omgekeerd zou je dat toch ook zsm gedaan hebben, neem ik aan. Heb je in ieder geval een paar maand rente kunnen vangen, toch snel een tientje, denk ik.
Dan wil ik hierbij even van de mogelijkheid gebruik maken om Essent wat dat betreft een compliment te maken, inzake jaarafrekeningen. Deze kloppen bij mij altijd voor 100%.
Daarnaast is hun inschatting voor het nieuwe voorschot in het nieuwe jaar ook altijd prima.
Compliment Essent!
[dat is voor mij ook de reden dat ik al jaren trouwe klant ben]
En dat bij een NUON, wat toch een grote maatschappij is.
Ik zou hier zo snel mogelijk melding van maken. Omgekeerd zou je dat toch ook zsm gedaan hebben, neem ik aan. Heb je in ieder geval een paar maand rente kunnen vangen, toch snel een tientje, denk ik.
Dan wil ik hierbij even van de mogelijkheid gebruik maken om Essent wat dat betreft een compliment te maken, inzake jaarafrekeningen. Deze kloppen bij mij altijd voor 100%.
Daarnaast is hun inschatting voor het nieuwe voorschot in het nieuwe jaar ook altijd prima.
Compliment Essent!
[dat is voor mij ook de reden dat ik al jaren trouwe klant ben]
Update: ik heb Nuon gebeld en gezegd dat ik denk dat mijn eindafrekening niet juist was, dat er wat facturen door elkaar heen kwamen. Ik heb ze verzocht dit nog even uit te zoeken. Wat ik te horen kreeg was echter dat volgens hen alles in orde was, óók na mijn vraag of de storting op mijn rekening wel de bedoeling was.
Nu twijfel ik zelf ook, maar nog steeds denk ik dat het geld niet aan me toebehoort. Wat te doen?
Nu twijfel ik zelf ook, maar nog steeds denk ik dat het geld niet aan me toebehoort. Wat te doen?
Ik zou het in elk geval niet gaan uitgeven. Volgens mij kunnen ze er nog een aardige tijd op terugkomen. Wat bijvoorbeeld zou kunnen is dat Nuons betaalsysteem heeft geprobeert 5000 euro bij u te innen, maar dat de bank dat niet heeft toegelaten. Het kan een paar dagen duren voor Nuon dat hoort en verwerkt heeft in hun systemen. Ondertussen denken zij nog dat dat gelukt is. Ik denk dat u binnenkort nog wel van ze gaat horen.
Overigens vreemd dat iemand hier zijn energiemaatschappij complimenteert voor het doen wat ze moeten doen. En bij zeker 9 van de 10 mensen gaat de jaarnota altijd goed. Alleen die zie je natuurlijk niet online.
Overigens vreemd dat iemand hier zijn energiemaatschappij complimenteert voor het doen wat ze moeten doen. En bij zeker 9 van de 10 mensen gaat de jaarnota altijd goed. Alleen die zie je natuurlijk niet online.
-
floris9688
Bij mij is ook de verkeerde jaarnota gemaakt.
Nuon communiceert wel met mij via twitter, email, telefoon en de website, en ze beloven mijn juiste meterstanden te verwerken, maar schijnbaar lukt het niet.
Dit duurt nu inmiddels vanaf oktober.
Ze hebben vergeten de nachtstroom stand mee te nemen op de rekening.
Ik ben op een punt gekomen dat ik denk aan overstappen.
Nuon communiceert wel met mij via twitter, email, telefoon en de website, en ze beloven mijn juiste meterstanden te verwerken, maar schijnbaar lukt het niet.
Dit duurt nu inmiddels vanaf oktober.
Ze hebben vergeten de nachtstroom stand mee te nemen op de rekening.
Ik ben op een punt gekomen dat ik denk aan overstappen.
-
floris9688
Vandaag telefonisch contact gehad met Nuon, alles is nu wel duidelijk en er is belooft dat er een nieuwe jaarafrekening komt.
Gelukkig....en blij het nieuwe jaar in.
Gelukkig....en blij het nieuwe jaar in.
-
floris9688
Een week verder maar nog niets van Nuon vernomen. Ook geen nieuwe jaarnota.
Toch jammer.
Toch jammer.
-
F.van Holten
Terug storten MET rente.
-
floris9688
Inmiddels is het hele bedrag wat ik terug heb gekregen weer zomaar van mijn rekening afgeschreven, zonder enige communicatie hierover. (alleen op "mijn nuon" stond dat ik dit moest terugstorten)
Weer gebeld naar Nuon maar "ze zijn er mee bezig" en verder weten we niets.
Komt het ooit nog goed met mijn jaarrekening.
Want Nuon is mij nog steeds geld schuldig.
Weer gebeld naar Nuon maar "ze zijn er mee bezig" en verder weten we niets.
Komt het ooit nog goed met mijn jaarrekening.
Want Nuon is mij nog steeds geld schuldig.
-
floris9688
Inmiddels 2x contact gehad, ze zijn er mee bezig.
Gevraagd of onze meterstanden misschien handig zouden zijn voor de berekening.
Dus deze maar met de datumvermelding maar weer een keertje opgegeven. (de vijfde keer)
We wachten af.
Gevraagd of onze meterstanden misschien handig zouden zijn voor de berekening.
Dus deze maar met de datumvermelding maar weer een keertje opgegeven. (de vijfde keer)
We wachten af.
-
floris9688
Nuon gaat ons helpen maar moet eerst met Stedin in de slag. (waarom weet ik niet)
Ze gaan ons vandaag oh nee, morgen nee, misschien volgende week helpen.
We praten er maar niet meer over tijdens het avondeten, want dan eten we niet meer zo lekker.
Ze gaan ons vandaag oh nee, morgen nee, misschien volgende week helpen.
We praten er maar niet meer over tijdens het avondeten, want dan eten we niet meer zo lekker.
-
floris9688
Ons probleem is opgelost de teruggave is bekend.
Nu alleen nog het geld afhandelen.
Nu alleen nog het geld afhandelen.
-
floris9688
Correcte afhandeling via de volgende maandelijkse afrekening.
Tevens een kadobon, toch wel weer aardig.
Tevens een kadobon, toch wel weer aardig.